چگونه از پاپ آپ ها برای بهبود بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنیم - فرصت امروز

چهارشنبه, 24 مهر 1398 - 12:00

بدون شک همه ما سابقه آشنایی با تبلیغات بالاپر یا پاپ آپ ها را داریم. این امر یکی از شیوه های تبلیغاتی محسوب می شود که در آن پس از بازکردن یک صفحه، به صورت ناخواسته صفحه ای دیگر نیز باز شده و در معرض نمایش قرار می گیرد. اگرچه این اقدام می تواند به افزایش ترافیک و سئو سایت نیز کمک کند، با این حال ضروری است تا در رابطه با آن، کاملا اصولی رفتار کنید. در غیر این صورت تنها باعث ناراحتی مخاطبان خواهید شد. همچنین عملکرد نادرست در این رابطه حتی بر روی رتبه بندی سایت شما در الکسا نیز اثر منفی دارد. به همین خاطر نیز بسیار مهم است که طبق اصول درست آن رفتار کنید. در همین راستا و در ادامه به بررسی هفت روش منتخب، خواهیم پرداخت.

1-مخفی باشید

پاپ آپ در تبلیغات

بدون شک مخاطب در سرچ های خود، به دنبال موضوعی خواهد بود. تحت این شرایط نمایش پیام شما، زمینه ناراحتی و نارضایتی را فراهم خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می شود تا به صورت مخفی کار کنید. این امر باعث خواهد شد تا افراد پس از بستن صفحه، متوجه حضور شما شده و این امر شانس دقت بیشتر را افزایش خواهد داد. به این اقدام در اصطلاح پاپ آندر گفته می شود که ضروری است تا نسبت به روش ایجاد آن به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید. روش دیگر نمایش این دسته از تبلیغات، پاپ آپ نیو تب است که باعث خواهد شد تا مخاطب در ابتدا مجبور به مشاهده تبلیغ شود. بدون شک این امر برند شما را به عاملی مزاحم تبدیل کرده و توصیه می شود که هیچ گاه از این روش استفاده نکنید.

مطلب مرتبط: تبلیغات پاپ آپ

2-تخفیفی فوق العاده برای اولین خرید ارائه دهید

این امر که مخاطب را با یک تخفیف قابل توجه مواجه سازید، باعث خواهد شد تا آنها به سمت شما ترغیب شوند. در این رابطه فراموش نکنید که پاپ آپ شما باید کاملا مختصر باشد، با این حال امکان کلیک بر روی تبلیغ و رفتن به سایت اصلی را نیز باید ایجاد کنید تا مخاطب پس از تمایل اولیه، بتواند به کامل ترین اطلاعات دست پیدا کرده و در نهایت خرید خود را نهایی کند. بهتر است تا در سایت اصلی خود، امکان نمایش نظرات سایرین، ویدئو از محصول و نمایش انواع مجوزها وجود داشته باشد تا مخاطب شما را یک سایت کلاهبرداری تلقی نکند.

3-اطلاعات مخاطب را در رابطه با حوزه کاری خود افزایش دهید

به هر میزانی که اطلاعات افراد بیشتر باشد، احتمال خرید نیز افزایش پیدا خواهد کرد. درواقع علت عدم وجود مشتری کافی ممکن است به علت عدم آگاهی کافی جامعه هدف باشد. تحت این شرایط ضروری است تا نگاهی بلندمدت داشته و در پاپ آپ خود، لینک دانلود یک کتاب مفید را به صورت رایگان قرار دهید. بدون شک رایگان بودن، امری است که شانس موفقیت اقدام شما را به شدت افزایش خواهد داد. درواقع از این روش تبلیغاتی، تنها نباید برای نمایش محصول استفاده کرد. همچنین شما می-توانید از تمامی روش های معرفی شده به صورت همزمان نیز استفاده کنید.

4-نسخه دمو محصول خود را در اختیار مخاطب قرار دهید

با توجه به ناخواسته بودن پاپ آپ ها، این امر بسیار طبیعی است که مخاطب از آمادگی لازم برای خرید برخوردار نباشد. به همین خاطر توصیه می شود تا امکان امتحان کردن محصول را برای آنها ایجاد کنید. برای مثال در صورتی که محصول شما یک دوره آموزشی محسوب می شود، می توانید یک فصل از آن را در اختیار مخاطب قرار دهید تا با نمونه کار شما آشنا شده و بتواند نسبت به کیفیت کار، اطمینان حاصل کند، با این حال این روش برای تمامی محصولات قابل اجرا نبوده و لازم است تا به دنبال خلاقیت هایی در این زمینه باشید. برای مثال برخی از برندها با تهیه ویدئویی از یک مشتری که دوربین بر روی سر او قرار گرفته است، به نحوی مخاطب را در شرایط بازدید عملی قرار می دهند. به همین خاطر شما از خلاقیت ها و نوآوری های خود نیز می توانید در این رابطه استفاده کنید، با این حال همواره لازم است تا خود را به جای مخاطبان قرار دهید تا بتوانید میزان مناسب بودن اقدام خود را بسنجید.

5-کدهای تخفیف مدت دار را به نمایش بگذارید

همانطور که در بخش های قبلی نیز عنوان شد، شما در پاپ آپ فرصت کمی را برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب خواهید داشت. به همین خاطر همه چیز باید کاملا مشخص و مختصر باشد. در این رابطه حتی استفاده از فونت های بزرگ نیز سودمند خواهد بود. از دیگر روش های مفید این است که یک کد تخفیف مدت دار را در معرض نمایش قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا مخاطب برای استفاده از آن، به سایت اصلی مراجعه کرده و با انواع محصولات آشنا شود. برای این امر بهتر است تا یک زمان سنج را در تبلیغ خود قرار دهید تا مخاطب در همان لحظه اقدام به استفاده از کد کند. علت این امر به این خاطر است که با گذشت زمان احتمال دارد تاثیر اولیه اقدام شما کمرنگ شده و مخاطب دیگر اقدامی را در این رابطه انجام ندهد.

6-به مرتبط بودن پاپ آپ با محتوای صفحه جست وجوشده توجه داشته باشید

این امر که فردی یک صفحه ورزشی را باز کند و شما یک تبلیغ لوازم خانگی را در معرض دید آنها قرار دهید، بدون شک هوشمندانه نبوده و شانس مورد توجه قرار گرفتن را بیش از حد پایین خواهد آورد. به همین خاطر یکی از راهکارهای مفید این است که پاپ آپی متناسب با صفحه و یا صفحات موردنظر خود ایجاد کنید. برای مثال در صورتی که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارید، بهترین گزینه ها سایت هایی محسوب می شوند که در این زمینه مطالبی را بارگذاری کرده و فعال هستند. به همین خاطر ضروری است تا به میزان ارتباط صفحه اصلی با پاپ آپ خود توجه داشته باشید.

مطلب مرتبط: مقاله ای ساده و مهم درخصوص بازاریابی اینترنتی

7-پیشنهاد مشاوره محصول را فراموش کنید 

بسیاری از پاپ آپ ها از افراد می خواهند که شماره تلفن خود را وارد کنند تا مشاوره محصول را دریافت نمایند. در این رابطه توجه داشته باشید که شما در ابتدا باید اعتماد افراد را جلب کنید. علت این امر به این خاطر است که در حال حاضر تعداد کلاهبرداری از این روش ها بسیار بالا بوده و نمی توان انتظار داشت که مخاطب با دیدن چنین پیامی، واکنش خوبی را داشته باشد. به همین خاطر شما تنها اعلام کنید که با یک کلیک ساده، به سایت اصلی وارد خواهند شد. تحت این شرایط دیگر افراد خود تصمیم خواهند گرفت که از طریق پل های ارتباطی درج شده بر روی سایت با شما ارتباط برقرار کنند و یا خود در سایت به جست وجو بپردازند.

در نهایت توجه داشته باشید که پاپ آپ ها بسیار سبک بوده و سرعت سایت را با هیچ مشکلی مواجه نمی کنند. همچنین کم هزینه بودن در کنار تاثیر مثبت بر روی رتبه بندی و ترافیک سایت، از دیگر مزیت های این روش تبلیغاتی محسوب می شود که با رعایت هفت اصل معرفی شده، می توان بدون نارضایتی، در این زمینه اقدامات سودمندی را انجام داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی