دوشنبه, ۱۵ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Mon, 6 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز
بررسی تعامل میان برندها و خبرنگاران

چگونه روزنامه نگاران را شیفته داستان برندتان کنید؟

1 ماه پیش ( 1400/7/29 )

رسانه برای بسیاری از انسان ها امری مرموز و حتی خطرناک محسوب می شود. این امر درباره تجربه کارآفرینان نیز مصداق دارد. بسیاری از برندها علاقه ای به کنجکاوی اهالی رسانه در کارهای شان ندارند. به این ترتیب فقط در صورت نیاز با خبرنگارها همکاری می کنند. 

بدون تردید گاهی اوقات رسانه ها خطرهای زیادی برای برندها به همراه دارند، اما همیشه داستان به این شکل نیست. امروزه بسیاری از خبرگزاری ها به طور اختصاصی بر روی حوزه کسب و کار تمرکز دارند. چنین خبرگزاری هایی به کمک برندها برای توسعه کسب و کار و معرفی محصولات شان به مشتریان می آیند. با این حساب شما باید میان خبرگزاری های مناسب و زرد تفاوت قائل شوید. اگرچه امروزه شبکه های اجتماعی بخش قابل ملاحظه ای از تجربه مشتریان از برندها را شکل داده اند، اما هنوز هم رسانه ها بخش مهمی از فرآیند خبررسانی و جلب نظر مشتریان را شکل می دهند. به همین خاطر شما باید همیشه نیم نگاهی به رسانه های سنتی داشته باشید. 

چگونه روزنامه نگاران را شیفته داستان برندتان کنید؟

ارتباط میان برندها و خبرگزاری ها در اغلب موارد بسیار سرد دنبال می شود. درست به همین خاطر کمتر رسانه ای در عمل تمایلی برای همکاری با برندها دارد. این نکته به طور ویژه به هنگام معرفی یک کسب و کار نوپا از سوی رسانه ها قابل ملاحظه است. با این حساب اگر شما قصد ایجاد تمایز در فرآیند موردنظر و بهبود وضعیت تان را دارید، باید بیش از هر زمان دیگری به تعامل با خبرگزاری ها و به ویژه خبرنگاران توجه نشان دهید. 

پوشش رسانه ای اغلب اوقات یکی از مهمترین نکات برای توسعه کسب و کار محسوب می شود. این امر به شما امکان جلب نظر مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن را می دهد. بنابراین شما باید همیشه برنامه ای برای جلب نظر مشتریان از این طریق داشته باشید. شاید افزایش جذابیت محصولات و رونمایی از کمپین های عالی در نگاه نخست برای جلب نظر خبرنگاران کافی باشد، اما واقعیت طور دیگری است. شما برای جلب نظر رسانه ها به برندتان باید اول از همه ارتباط مناسبی با خبرنگاران داشته باشید، در غیر این صورت حتی بهترین برندها نیز شانسی برای کسب پوشش رسانه ای نخواهند داشت. 

مطلب مرتبط: داستان برند (Brand Story): هر آنچه کارآفرینان باید بدانند

هدف اصلی در این مقاله بررسی نحوه تعامل مناسب با خبرنگاران و جلب نظرشان به داستان برند است. با این حال پیش از پرداختن به توصیه هایی در این راستا برخی از انواع پوشش رسانه ای را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان کمک خواهد کرد. 

انواع پوشش رسانه ای

پوشش رسانه ای نیز مانند هر حوزه دیگری انواعی دارد. اگر شما تا به حال تعامل با رسانه ها و خبرنگاران را براساس این چارچوب بررسی نمی کردید، به احتمال زیاد رابطه خوبی با رسانه ها ندارید. ما در ادامه برخی از انواع پوشش رسانه ای را مورد بررسی قرار می دهیم. 

پوشش تلویزیونی

امروزه خبرگزاری های بسیار زیادی در قالب برنامه های تلویزیونی فعالیت دارند. این امر به برندها امکان نمایش محصولات و ویژگی های برندشان در این قالب را می دهد. بدون شک تبلیغات تلویزیونی و حضور مدیران شرکت ها در انواع برنامه های خبری از سنتی ترین شیوه های توسعه برند محسوب می شود. 

شاید برخی از کارآفرینان نسبت به بازاریابی و حتی توسعه برند در تلویزیون شک داشته باشند، اما این تکنیک هنوز هم تاثیرگذاری خاص خودش را دارد. به همین خاطر شما باید همیشه روی تعامل با خبرنگاران با محوریت رسانه تلویزیون حساب نماید. 

پوشش رادیویی

افزایش محبوبیت فرمت صوتی در طول سال های اخیر نظر بسیاری از کاربران را نسبت به رادیو جلب کرده است. بی شک رادیو قدمت بسیار بیشتری در مقایسه با تلویزیون دارد. با این حال در طول دوران اوج تلویزیون و سپس شبکه های اجتماعی کمتر کسی از رادیو سراغی می گرفت. این امر با افزایش محبوبیت پادکست ها در میان کاربران به طور کامل تغییر کرده است. امروزه مردم علاقه بسیار بیشتری به انواع پادکست دارند. به همین خاطر شما باید استفاده از آنها را در دسترس کارتان قرار دهید، در غیر این صورت شانس کافی برای جلب نظر مشتریان تان را نخواهید داشت. 

تعامل با رسانه ها از طریق مطبوعات 

مطبوعات از جمله قدیمی ترین شیوه ها برای انتشار اخبار محسوب می شود. بسیاری از افراد به طور مداوم روزنامه می خوانند. همین امر برندها را به سوی همکاری با مطبوعات ترغیب کرده است. اگر شما به دنبال همکاری با مطبوعات هستید، باید اول از همه حوزه تخصصی کارتان را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت حتی بهترین پوشش رسانه ای از فعالیت تان نیز نظر کسی را جلب نخواهد کرد. 

اشتباه بسیاری از کارآفرینان تلاش برای انتخاب مطبوعات براساس میزان محبوبیت شان است. این امر بسیاری از برندها را در عین امیدواری با یک شوک ناگهانی رو به رو خواهد کرد. ارزیابی مشتریان از یک برند در صورت پوشش رسانه ای در روزنامه یا مجله ای غیرتخصصی به طور قابل ملاحظه ای افت خواهد کرد. بنابراین شما باید تمام جوانب کار را در این میان مدنظر قرار دهید. 

مطلب مرتبط: چگونه داستان برندمان را بیان کنیم؟

پوشش آنلاین

پوشش آنلاین رویدادها و انتشار اخبار از طریق آن رایج ترین الگو در میان خبرنگاران نسل جدید محسوب می شود. امروزه بسیاری از خبرگزاری های سنتی در قالب سایت یا اکانت رسمی در شبکه های اجتماعی به فعالیت شان ادامه می دهند. این امر بسیاری از برندها را نیز به سوی راه اندازی وبلاگ رسمی برای پوشش حدودی اخبار حوزه کارشان ترغیب کرده است. به این ترتیب وبلاگ رسمی برندها به نوعی محلی برای جلب نظر مخاطب هدف و همچنین انتشار اخبار روز حوزه کسب و کار به حساب می آید. 

چطور نظر روزنامه نگاران را به برندتان جلب کنید؟

بدون تردید بسیاری از کارآفرینان و برندها در تلاش برای جلب نظر رسانه ها هستند. با این حال تعداد خبرنگاران و همچنین زمان در دسترس آنها به شدت محدود است. بنابراین شما باید اندکی تلاش تان را بیشتر کنید، در غیر این صورت شاید هرگز پوشش رسانه ای دلخواه تان را مشاهده نکنید. امروزه راهکارهای بسیار زیادی برای جلب نظر خبرنگاران و روزنامه نگاران به برندها وجود دارد. در ادامه برخی از کاربردی ترین تکنیک ها در این حوزه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

سرمایه گذاری بر روی توسعه ارتباطات با رسانه ها

رسانه ها به طور معمول هیچ جهت گیری خاصی نسبت به برندها ندارند. بنابراین شما باید اولین قدم را برای بهبود رابطه تان با آنها بردارید. بسیاری از برندها فقط در بازه های زمانی نظیر برگزاری رویدادهای کاری به فکر رسانه ها هستند. این امر یکی از کلیشه ای ترین راهکارها برای بهبود تعامل با خبرنگاران و خبرگزاری ها محسوب می شود. نکته مهم در این میان توجه به رسانه ها در تمام شرایط است. شما فقط در این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت، در غیر این صورت شرایط برای فعالیت برندتان به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد شد. 

ارتباط شما با رسانه ها باید به طور هوشمندانه ای تنظیم شود. اگر شما هیچ خبر مناسبی برای آنها ندارید، تلاش برای تعامل با آنها فقط باعث اتلاف وقت شان خواهد شد. با این حساب شما باید همیشه خبر یا دست کم موضوعی جذاب برای آنها داشته باشید. شاید این امر بسیار سخت به نظر برسد، اما به شما امکان حضور در صدر اخبار برای مدت زمانی طولانی را می دهد. نتیجه این امر عدم فراموشی برندتان از سوی مشتریان خواهد بود. 

همیشه روزنامه نگاران را در کانون توجه قرار دهید

بسیاری از برندها برای جلب نظر خبرگزاری ها به فعالیت برندشان اول از همه سراغ مدیر مسئول شان می روند. این امر شاید در نگاه نخست کاملا حرفه ای باشد، اما همیشه فاصله ای میان شما و روزنامه نگاران ایجاد خواهد کرد. بنابراین توصیه ما برای شما توجه به روزنامه نگاران به طور مستقیم است. اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار امکان ایجاد ارتباطات دوستانه با برخی از خبرنگاران و روزنامه نگارهای حرفه ای در حوزه کسب و کار را داشته باشید، آینده برندتان از نقطه نظر رسانه ای برای مدت زمانی طولانی تضمین شده خواهد بود. 

یکی از نکات مهم برای جلب نظر اهالی رسانه به برند مربوط به داشتن یک تیم روابط عمومی قوی است. ایراد اصلی برخی از برندها بی توجهی به تشکیل این تیم و سپس تلاش برای تعامل با روزنامه نگاران است. چنین تلاش هایی حتی قبل از شروع محکوم به شکست هستند.
 
هدف گذاری بر روی خبرنگاران مستقل

بدون تردید کارآفرینان بیشتر عادت به مشاهده خبرنگاران در پوشش رسانه های معتبر دنیا دارند. همین امر آنها را اول از همه به سوی رسانه ها جلب می کند. نکته مهم اینکه در دنیا تعداد قابل ملاحظه ای خبرنگار مستقل نیز فعالیت دارند. همین امر باید نظر شما را نسبت به تعامل با آنها جلب کند.

یکی از نکات جالب درباره همکاری با خبرنگارهای مستقل امکان جلب نظرشان در مدت زمانی کوتاه تر و همچنین هزینه های کمتر همکاری با آنهاست. شاید این امر عجیب و تازه به نظر برسد، اما در عمل بسیاری از برندهای بزرگ نیز با خبرنگارهای مستقل همکاری دارند.

مزیت دیگر خبرنگارهای مستقل تسلط‎شان بر روی گونه های مختلف رسانه است. شما به این ترتیب در صورت همکاری با این رسانه ها در زمان واحد امکان کسب پوشش رسانه ای در شبکه های اجتماعی و حتی مطبوعات را خواهید داشت. نکته مهم اینکه چنین امری اغلب اوقات در حالت معمولی بسیار کم رخ می دهد. 

مطلب مرتبط: داستان سرایی و تاثیرآن در موفقیت برندها

همکاری با روزنامه نگارهای تخصصی

همکاری با روزنامه نگارها مثل هر کار دیگری باید با دقت نظر بالایی صورت گیرد، در غیر این صورت شما مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، شما باید همیشه خبرنگارانی که تخصص کافی در حوزه کاری تان دارند به سمت برندتان جلب کنید. اشتباه برخی از برندها در این میان سرمایه گذاری فقط بر روی یک روزنامه نگار است. شاید این امر در نگاه نخست فاقد هرگونه ایرادی باشد، اما وضعیت تان را در بلندمدت به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد کرد.

امروزه بسیاری از روزنامه نگارها به هنگام انتخاب یک برند برای پوشش رسانه ای اول از همه به نظر همکاران شان نگاه می کنند. با این حساب اگر شما پوشش رسانه ای خوبی از سوی دیگر روزنامه نگارها دریافت کنید، به احتمال زیاد دیگر روزنامه نگارها نیز به سراغ تان خواهند آمد. 

نکته آخر در این بخش مربوط به اهمیت همکاری با روزنامه نگاران تخصصی است. شما وقتی با روزنامه نگارهای تخصصی بسیار زیادی همکاری دارید، در عمل اعتبار برندتان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. به این ترتیب حتی اگر اخبار اندکی نیز درباره برندتان از سوی این خبرنگارها مخابره شود، باز هم جایگاه تان در بازار دست نیافتنی باقی خواهد ماند. 

ارائه پاسخ های غیرکلیشه ای

وقتی خبرنگاران در یک مصاحبه رسمی سوالی از شما می پرسند، باید با دقت تمام به آن پاسخ دهید. نکته مهم در این میان پرهیز از ارائه پاسخ های کلیشه ای است. چنین پاسخ هایی فقط توانایی شما برای جذاب تر ساختن مصاحبه و جلب نظر خبرنگاران برای گفت و گوی دوباره را کاهش می دهد. 

یکی از توصیه های کاربردی در این میان مرور مصاحبه های موفق در عرصه کسب و کار است. این امر به شما آگاهی دقیقی درباره تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. به این ترتیب شما مشکلی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

بسیاری از خبرنگاران در صورت دریافت پاسخ های جذاب و تازه از سوی کارآفرینان نسبت به ادامه همکاری با برند موردنظر امیدوار خواهند شد. به این ترتیب شاید شما با برخی از پاسخ های نوآورانه حتی تیتر یک خبرگزاری های مختلف را نیز به خودتان اختصاص دهید. 

اشتباهی که بسیاری از کارآفرینان در مصاحبه با اهالی رسانه انجام می دهند، تلاش برای پاسخگویی دقیق به برخی از سوالات خاص است. شاید این امر در نگاه شما جذابیت مصاحبه را بیشتر کند، اما باید به یاد داشته باشید که هر خبرنگار بر روی نحوه تعامل با مخاطبش حساب ویژه ای باز می کند. نتیجه این امر طراحی سوالات با دقت نظر بسیار بالاست. بنابراین شما باید به تمام پرسش های خبرنگاران با دقت نظر کافی پاسخ دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. 

شخصی سازی تعامل با رسانه ها

همانطور که خبرنگاران وقت محدودی دارند، شما هم به عنوان کارآفرین دغدغه های زیادی پیش روی تان قرار خواهد داشت. با این حساب تلاش برای تعامل با تمام رسانه ها امری غیرممکن به نظر می رسد. به همین خاطر باید فکری به حال میزان تعامل تان با رسانه ها کنید. بهترین توصیه در این میان انتخاب برخی از رسانه های برتر از میان انبوهی از آنهاست. به عنوان مثال، شما به جای تمرکز بر روی چندین رسانه باید فقط به تعدادی از آنها که به طور تخصصی در حوزه کاری تان فعالیت دارند، روی خوش نشان دهید. این امر به مشتریان حرفه ای گری تان را نشان می دهد. 

متاسفانه بسیاری از برندها برای تعامل با مشتریان دست به مصاحبه و همکاری با هر رسانه ای می زنند. این امر اغلب اوقات نتیجه معکوس به همراه دارد. به همین خاطر شما باید با احتیاط بسیار زیاد نسبت به همکاری با رسانه ها تحت این شرایط اقدام نمایید. 

مطلب مرتبط: 4 راهکار خلاقانه برای بیان داستان برندمان

توجه به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از حوزه های مهم برای جلب نظر مخاطب هدف در عصر کنونی محسوب می شود. بسیاری از روزنامه نگاران در دوره کنونی برای انتشار محتوای خبری شان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. به همین خاطر شما باید استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی را مدنظر قرار دهید.

اگر برند شما هنوز اکانت رسمی در شبکه های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام و توییتر ندارید، تا همین الان نیز فرصت های زیادی برای جلب نظر اهالی رسانه و مشتریان را از دست داده اید. وقتی شما یک اکانت رسمی و هشتگی مشخص برای برندتان داشته باشید، ارزیابی میزان گفت و گوها درباره برندتان از سوی کاربران امری ساده خواهد بود. همین امر می تواند نظر خبرنگاران برای ترتیب دادن مصاحبه ای مفصل با شما را جلب کند. 

بی شک تعامل میان افراد در دوره کنونی که بسیاری از برندها نیز دورکاری را مد نظر قرار داده اند، به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی محدود شده است. به همین خاطر شما هم برای تعامل با اهالی رسانه باید همین شیوه را مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت دردسرهای زیادی برای بهبود وضعیت رسانه ای برندتان خواهید داشت. 

استفاده از ترندهای آنلاین

هر برندی که در شبکه های اجتماعی شمار بالایی از کاربران را دور خودش جمع کند، به طور خودکار جذابیت زیادی برای روزنامه نگاران پیدا خواهد کرد. درست به همین خاطر شما باید همیشه تاثیرگذاری بر روی اهالی رسانه با این شیوه را مدنظر قرار دهید. یکی از راهکارهای ساده در این میان استفاده از ترندهای برتر و تازه است. این ترندها به طور معمول خیلی زود عوض می شود. نکته جالب اینکه کاربران در شکل گیری چنین ترندهایی نقش اساسی را ایفا می کنند. با این حساب اگر شما به خوبی شبکه های اجتماعی را تحلیل کرده و سریع از ترندهای تازه مطلع شوید، شانس بالایی برای جلب نظر کاربران و رسانه ها خواهید داشت. 

فراهم سازی تمام اطلاعات موردنیاز 

خبرنگاران برنامه کاری بسیار فشرده ای دارند. همین امر بروز هرگونه بی نظمی در روند مصاحبه را بدل به کابوسی برای آنها می کند. اگر شما جلسه ای برای مصاحبه با خبرنگاران دارید، باید از قبل نسبت به آماده سازی مناسب تمام شرایط اطمینان حاصل کنید. 

فراهم سازی اطلاعات موردنیاز خبرنگاران بخشی از فرآیند آماده سازی یک مصاحبه مناسب است. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر در زمان خبرنگاران صرفه جویی خواهید کرد. این امر اغلب اوقات با استقبال شدید خبرنگاران همراه می شود. به این ترتیب شانس شما برای انجام دوباره مصاحبه ها به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

اطلاعات موردنیاز برای انجام یک مصاحبه مناسب اغلب شامل خلاصه ای از سرگذشت برند به همراه داستان آن است. همچنین نکات مربوط به محصولات و شعبه های کسب و کارتان نیز اهمیت بالایی خواهد داشت. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن بر روی خبرنگاران تاثیر خواهید گذاشت. 

راه اندازی اتاق های خبر آنلاین

وقتی روزنامه نگاران به طور مداوم به دنبال داستان های تازه هستند، راه اندازی یک اتاق خبر کامل و مجهز برای برندتان ایده عالی خواهد بود. امروزه بسیاری از تیم های روابط عمومی از این ترند به خوبی بهره می برند. با این حساب هیچ مانعی پیش روی فعالیت شما نخواهد بود. تنها نکته اساسی در این بین تداوم در بارگذاری اخبار و به روز رسانی وضعیت برند در اتاق های موردنظر است.

هر برندی برای راه اندازی اتاق خبرش از تکنیک های متنوعی استفاده می کند. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی رسانه ها و جلب نظرشان به شیوه ای ساده هستید، بهترین راهکار ایجاد فروم برای سایت تان است. اینطوری امکان دسته بندی اخبار و جلب نظر خبرنگاران به طور کاملا حرفه ای را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: راه های بهبود داستان سرایی برای تبلیغات برند

یکی از اشتباهات اساسی کارآفرینان پس از راه اندازی اتاق خبر عدم به روز رسانی اش است. این امر موجب بی توجهی فزاینده روزنامه نگاران به برند مورد نظر می شود. بنابراین اگر قصد به روز رسانی مداوم اتاق خبرتان را ندارید، بهتر است از ابتدا قید راه اندازی اش را بزنید. 

نظارت بر عملکرد رقبا

اگر شما اخیرا عملکرد مناسبی از سوی رقیب تان در راستای جلب نظر روزنامه نگاران و انتشار داستان برندش مشاهده کرده اید، باید تمرکزتان بر روی آنها به طور ویژه ای افزایش پیدا کند. چنین امری به شما برای استفاده از تکنیک های تازه و یادگیری نکات جدید کمک خواهد کرد. 

متاسفانه بسیاری از کارآفرینان الگوبرداری از رقبای شان را امری نامناسب ارزیابی می کنند. این امر ریشه در هر تلاش برای نوآوری به طور کامل دارد. با این حال دست کم در حوزه جلب نظر اهالی رسانه باید اندکی انعطاف بیشتر از خودتان نشان دهید. 

اگر یکی از رقبای تان عملکرد خوبی در ارتباط با روزنامه نگاران دارد، ارزیابی دقیق وضعیتش و تلاش برای استفاده از تکنیک های آنها ایده بسیار مناسبی خواهد بود. این امر به شما امکان یادگیری نکات تازه بدون نیاز به پشت سر گذاشتن تجربه ای سخت و طولانی را می دهد. بنابراین باید همیشه از آن استقبال نمایید، در غیر این صورت فرصت های طلایی پیش روی برندتان را از دست خواهید داد. 

بهینه سازی داستان برند

اگر روزنامه نگاران به برند شما توجه لازم را نشان نمی دهند، یکی از دلایل اصلی در این میان فقدان جذابیت داستان برندتان است. به همین خاطر شما باید همیشه آمادگی لازم برای به روز رسانی و بهینه سازی داستان برندتان را داشته باشید، در غیر این صورت مشکلات تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همینطور جلب نظر خبرنگارها به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. 

داستان هر برندی در طول زمان ممکن است تکراری شود. به همین خاطر باید دست کم هر چند سال یک بار داستان تان را به روز رسانی کرده و با ارزیابی سلیقه مشتریان نسبت به بهینه سازی اش اقدام نمایید، در غیر این صورت داستان برندتان برای مشتریان به شدت کلیشه ای خواهد شد. در این میان خبرنگاران نیز به داستان و برند کلیشه ای شما توجه لازم را نشان نخواهند داد. 

مطلب مرتبط: چگونه داستان برند خود را بازنویسی کنیم

بدون تردید جلب نظر خبرنگاران به برند و داستانش امر ساده ای نیست. اگر شما در این راستا مشکلات زیادی دارید، استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله گامی موثر برای بهبود تعاملات تان با روزنامه نگاران خواهد بود. 

منبع : learn.g2
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nbJmUPVd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه