سه شنبه, 01 بهمن 1398 - 15:31

اگر برنامه شارک تنک را مشاهده کرده باشید، بدون شک با یکی از پنج داور این برنامه به نام رابرت هرج واک آشنایی خواهید داشت. وی از جمله کارآفرین ها و میلیاردرهای خودساخته محسوب می شود. به همین خاطر نیز توصیه های او با استقبال بی نظیری همراه است. وی در جدیدترین مصاحبه خود توصیه هایی را به مدیران کسب و کارهای کوچک داشته است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1-به دنبال سطح متوسط نباشید

بهترین بودن تنها راز موفقیت محسوب می شود. این امر در حالی است که خصوصا مدیران کسب و کارهای کوچک برای خود اهداف متوسطی را دارند. فراموش نکنید که اگر حداقل در یک مورد عالی نباشید، بدون شک هیچ گونه شانس موفقیتی را به دست نخواهید آورد. به همین خاطر تا زمانی که حداقل انگیزه لازم برای بهترین بودن را ندارید، شروع یک کسب و کار ابدا با نتیجه خوبی همراه نخواهد بود. در نهایت فراموش نکنید که علی رغم تصور عموم، این امر که شما در مسیر بهتر خواهید شد یک باور کاملا نادرست محسوب شده و اگر شروعی درخشان را نداشته باشید، عملا در بازار فرصتی را برای نمایش توانایی های خود پیدا نخواهید کرد.

مطلب مرتبط: چند توصیه به کارآفرینان جوان برای همکاری با دیگران (ویدئو)

2-کار تیمی را همه چیز بدانید

اگر از همان ابتدای کار، همکاری لازم بین تمامی افراد شکل نگیرد، بدون شک انجام حتی ساده ترین موارد کاملا زمان بر خواهد بود. این امر در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، به معنای در اختیار قرار دادن فرصت ها به برندهای رقیب محسوب می شود. به همین خاطر نیز ضروری است تا تمرین های زیادی را داشته باشید تا تیم به بالاترین سطح هماهنگی دست پیدا کند. مثال بارز این امر را می توان یک تیم فوتبال دانست که هر روز تمرین هایی را انجام می دهد تا در زمین مسابقه، بازیکنان بتوانند به معنای واقعی کلمه به عنوان یک تیم رفتار کنند.

3-اهدافی مهم را داشته باشید

این امر که هر هدف شما یک انقلاب را در عرصه کاری به وجود آورد، یکی از مواردی است که تصمین کننده موفقیت فوق العاده خواهد بود. به همین خاطر ابدا از بزرگ فکر کردن واهمه نداشته و تنها بر روی اهداف ارزشمند تمرکز کنید، با این حال لازم است تا آزمایش های لازم را نیز انجام داده باشید تا اقدامی پرریسک را مرتکب نشوید.

4-برای آینده سرمایه گذاری کنید

اگر صرفا به وضعیت کنونی توجه کنید، بدون شک شانس موفقیت بالایی را نخواهید داشت. به همین خاطر نیز تمامی برندهای موفق جهان، برای آینده خود برنامه داشته و خود را از همین امروز برای آن آماده می کنند. در این رابطه کوچک بودن کسب وکار شما نباید باعث شود تا از این اقدام حیاتی غافل شوید. در این رابطه ضروری است تا چشم اندازی را برای خود تعیین کرده و آموزش ها و پیش زمینه های رسیدن به آن سطح را مهیا سازید. بدون شک آینده نگری، مهارت مهمی در زمینه مدیریت محسوب می شود. برای مثال آقای هرجاوک در برنامه شارک تنک، از سرمایه گذاری های کلان بر روی ایده هایی که او را به وجود می آورد، ابدا کوتاهی نکرده و این اقدام را ضامن موفقیت و ایجاد مسیرهایی جدید در آینده می داند. به همین خاطر می توان گفت که هدف اصلی او از حضور در این برنامه، پیدا کردن ایده های برتر محسوب می شود.

مطلب مرتبط: موفقیت کسب و کارهای کوچک با 5 اقدام ضروری

در نهایت هیچ گاه خودتان را ضعیف و کوچک تلقی نکنید. درواقع رابرت هرجاوک که هم اکنون صاحب یکی از برترین برندهای جهان در زمینه امنیت شبکه است، کار خود را تحت شرایطی آغاز کرد که از هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه برخوردار نبود، با این حال به علت پشتکاری که داشت، موفق شد تا دانش لازم برای فعالیت در این زمینه را به دست آورد. به همین خاطر هیچ گاه برای پیشرفت، دیر نبوده و هیچ فرمول موفقیتی به غیر از تلاش وجود ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید