پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

راه اندازی یک کسب و کار برای هر کارآفرینی چالش برانگیز محسوب می شود. بدون تردید تجربه همکاری با افراد گوناگون و تاثیرگذاری بر روی مشتریان در مقیاسی گسترده برای هر کارآفرینانی جذاب است، اما در عین حال این امر می تواند دردسرهای زیادی نیز برای شما به همراه داشته باشد. امروزه بسیاری از برندهای تازه تاسیس و استارت آپ ها در همان ابتدای کار با شکست های بسیار سنگین رو به رو می شوند. این امر شانس فعالیت آنها در بازار را به حداقل رسانده و آینده کاری شان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. 

بسیاری از کارشناس های حوزه کسب و کار برای راه اندازی یک برند تازه اقدام به ارائه توصیه های بی نهایت پیچیده و طولانی می کنند. این امر می تواند ماه ها یا حتی سال ها تجربه کارآفرینی افراد را به تاخیر بیندازد. درست به همین دلیل اغلب کارآفرینان تازه کار به دنبال راهکارهای سریع و ساده برای موفقیت در بازار هستند. این امر انگیزه آنها برای موفقیت در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان بدون هزینه های اضافی را نیز به همراه دارد.

چطور یک کسب و کار را از نقطه صفر راه اندازی کنیم

امروزه در دنیای کسب و کار همیشه راهکارهایی برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف وجود دارد. این امر به لطف فناوری های دیجیتال و امکان استفاده از نظرات گوناگون کارآفرینان در دنیای کسب و کار امکان پذیر است. هدف اصلی در این مقاله نیز مروری بر نحوه راه اندازی یک کسب و کار از نقطه صفر است. این  به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک ویژه ای کرده و شانس تان در بازار را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. بدون تردید بهینه سازی وضعیت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برای بسیاری از کارآفرینان امری غیرممکن محسوب می شود. دلیل این امر نیز استفاده مداوم از شیوه های کلیشه ای برای حضور در بازار و بهینه سازی  روند فعالیت در این میان است. درست به همین خاطر شما باید برای جلب نظر مشتریان و رقابت مناسب با دیگر برندها همیشه ایده های بهینه در سر داشته باشید. 

مطلب مرتبط: بایدهای راه اندازی کسب و کار جدید

هدف اصلی در این مقاله مروری بر برخی از تکنیک ها و راهکارهای راه اندازی یک کسب و کار از نقطه صفر است. این یعنی شما حتی بدون نیاز به داشتن یک ایده مشخص نیز می توانید از نکات مورد بحث در این مقاله بهره مند شوید. اگر شما هم در دنیای کسب و کار به طور مداوم دنبال فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، نکات مورد بحث در این مقاله می تواند فرصت بی نظیری پیش روی تان قرار دهد. 

پیدا کردن یک نیاز مشخص در بازار

هر برندی برای حضور در بازار باید یک نیاز مشخص از مشتریان را حل کند. این امر به کسب و کارها فرصت تاثیرگذاری بهینه بر روی مشتریان را داده و هزینه های تبلیغاتی را نیز کاهش می دهد. دلیل این امر امکان تعامل بهتر با مشتریان در صورت کاربردی بودن محصولات تان است. وقتی یک برند نیاز مشخصی از سوی مشتریان را هدف قرار می دهد، مشتریان به طور خودکار جذب محصولش خواهند شد. این امر درباره محصولات کلیشه ای یا غیرکاربردی به طور کاملا برعکس روی می دهد. بر این اساس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید هزینه های سنگین بازاریابی را به جان خریده و عملکردتان در این حوزه نیز به شدت دشوار خواهد شد. 

شما برای پیدا کردن یک نیاز مشخص در بازار باید از روندهای مشخصی بهره بگیرید، در غیر این صورت شاید فرآیند موردنظر ماه ها به طول انجامد و شما هرگز فرصت شروع فعالیت تان در بازار را پیدا نکنید. در این راستا به نکات ذیل توجه نشان دهید:

•    نگارش مشکلات مشتریان و اولویت آنها در بازار همیشه راهکار خوبی خواهد بود. این امر شما را با برخی از مهمترین مشکلات مشتریان و میزان اولویت شان برای آنها آشنا خواهد کرد. به این ترتیب انتخاب از میان مشکلات مشتریان بدل به امری ساده برای تان خواهد شد. 

•    مرور برخی از وبلاگ های تخصصی در زمینه معرفی محصولات همیشه ایده ای هوشمندانه خواهد بود. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. دلیل این امر نیز فعالیت اغلب کارشناس های حرفه ای در چنین وبلاگ هایی و دسترسی به نظرات مشتریان است. 

•    مرور نظرات مشتریان در پلتفرم ردیت (Reddit) یکی دیگر از راهکارهای تازه و خلاقانه برای کارآفرینان است. شما باید همیشه استفاده از فرصت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی را در دستور کارتان قرار دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

•    مرور بازارهای مهم برای مشتریان و مراکز خرید آنلاین یکی دیگر از راهکارهای آشنایی با نیازهای آنها محسوب می شود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نیز کوتاه می سازد. 

بدون تردید شما با استفاده از هر یک از نکات فوق امکان شناسایی برخی از نیازهای مشتریان را خواهید داشت. این امر شما را به سوی یک فرآیند بازاریابی مناسب هدایت خواهد کرد. با این حساب اگر به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه این راهکار را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید محصولات تان هرگز موردپسند مشتریان واقع نشود. 

ارزیابی ایده اصلی تان

پس از اینکه یک نیاز مشخص در بازار مدنظر شما قرار گرفت، باید ایده ای هم برای رفع آن داشته باشید. این امر در تمام برندهای بزرگ به خوبی مشاهده می شود. به عنوان مثال، مایکروسافت به عنوان یک برند حرفه ای با مشاهده نیاز کاربران به سیستم عاملی راحت و سریع اقدام به طراحی نسخه های مختلف ویندوز در طول سال های متمادی کرده است. این امر یکی از اهداف تازه مشتریان را مدنظر قرار داده و امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نیز به همراه خواهد داشت. از این نظر شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان مسیر چندان ساده ای را پیش رو نخواهید داشت. دلیل این امر نیز ضرورت پیدا کردن ایده ای مناسب برای تعامل با مشتریان در بازار است. اگر شما به این مسئله توجه لازم را نشان ندهید، خیلی زود تبدیل به یکی از برندهای کلیشه ای در بازار خواهید شد. 

مطلب مرتبط: بهترین کسب و کارهای کوچک برای راه اندازی در سال جدید

بدون تردید هر کارآفرینی برای ورود به بازار برخی از ایده های ابتدایی را در ذهن دارد. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظرشان کمک خواهد کرد. نکته مهم در این میان ضرورت ارزیابی ایده های کارآفرینان به طور حرفه ای است. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس شما برای ارائه چهره ای حرفه ای از مشتریان را بهینه سازی خواهد کرد. یادتان باشد برخورد اولیه شما با مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. درست به همین خاطر ارزیابی دقیق وضعیت ایده برند و سپس ورود به بازار امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. 

امروزه بسیاری از برندها برای ارزیابی وضعیت ایده های شان قبل از شروع به کار رسمی نسبت به همکاری با آژانس های مختلف واکنش نشان می دهند. این امر برای آنها جذابیت بسیار زیادی داشته و به سرعت ایرادات اساسی ایده شان را مشخص می سازد. تنها نکته منفی در این میان مربوط به ضرورت صرف هزینه بالا برای همکاری با چنین برندهایی است. این امر شانس شما در بازار را به شدت کاهش داده و برای کسب و کارهای نوپا یک چالش مهم محسوب می گردد. 

توصیه ما در این بخش استفاده از توانایی تحلیل اعضای شرکت و دوستان تان در دنیای کسب و کار است. بی تردید این امر هیچ هزینه اضافی برای برند شما به همراه نخواهد داشت. از سوی دیگر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را بدل به امری حرفه ای خواهد کرد. بی تردید افرادی که سابقه فعالیت چند ساله در دنیای کسب و کار را دارند، به خوبی توانایی تشخیص ایده های کاربردی از نمونه های شکست خورده را خواهند داشت. بنابراین شما می توانید با خیال راحت به توصیه آنها گوش دهید. 

شناسایی مخاطب هدف

هر برندی برای فروش محصولات و کسب سود باید مخاطب هدف متمایزی در مقایسه با دیگر کسب و کارها داشته باشد. بدون تردید برندی مثل نایک دارای مخاطب هدف ویژه ای در مقایسه با برندی مثل اپل است. همین امر امکان فعالیت مناسب در بازار را فراهم می سازد. درست به همین خاطر برند شما باید همیشه آماده تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شیوه ممکن باشد. 

امروزه برندهای بزرگ به ساده ترین شکل ممکن بر روی مخاطب هدف‎شان تاثیرگذاری دارند. دلیل این امر به غیر از هزینه های بالای بازاریابی و کمپین های جذاب، مربوط به شناسایی دقیق مخاطب هدف است. این امر به آنها برای جلب نظر مشتریان به ساده ترین شکل ممکن کمک می کند. با این حساب دیگر مشکلی از نقطه نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برای چنین برندهایی پیش نخواهد آمد. 

شما برای شناسایی دقیق مخاطب هدف تان باید از تمام اطلاعات در دسترس به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. این امر شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. خوشبختانه در طول سال های اخیر ابزارهای بسیار زیادی در دسترس بازاریاب ها قرار گرفته است. با این حساب دیگر تاثیرگذاری بر روی مشتریان امری سخت یا غیرممکن محسوب نمی شود. شما با جست و جویی ساده امکان انتخاب چندین ابزار کاربردی در کنار هم را خواهید داشت. چنین ابزارهایی به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف، همانطور که آنها انتظارش را دارند، کمک خواهد کرد. 

ایجاد انجمن مشتریان

هر برند برای حفظ مشتریانش زحمات بسیار زیادی می کشد. با این حال در بسیاری از مواقع توانایی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور کامل از بین می رود. دلیل این امر در اغلب مواقع ناتوانی برندها برای ایجاد انجمن مشتریان است. وقتی مشتریان در تعامل با یک برند احساس تعلق خاطر به آن نداشته باشند، خیلی راحت در صورت مشاهده برندی دیگر سراغ آن خواهند رفت. درست در همین بخش بحث مربوط به تبدیل خریداران عادی به مشتریان وفادار مطرح می شود. البته شما باید در این راستا به برخی از نکات مهم دیگر نیز توجه نشان دهید. 

بدون تردید در این مرحله شما هنوز به طور رسمی کار برندتان را شروع نکرده اید. با این حال سرمایه گذاری بر روی مشتریان و تلاش برای جلب نظرشان پیش از ورود رسمی تان به بازار همچنان ایده جذابی خواهد بود. این امر می تواند شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و فرصت های بسیار عالی پیش روی مشتریان تان قرار دهد. امروزه بسیاری از برندها مدتی قبل از شروع رسمی کارشان اقدام به عرضه برخی از خدمات به مشتریان می کنند. دلیل این امر ارزیابی واکنش مشتریان نسبت به عملکردشان است. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید از همین شیوه در راستای راه اندازی برندتان سود ببرید. 

مطلب مرتبط: راه اندازی کسب و کار کوچک در سال 2022 با بهترین ایده ها

رونمایی از طرح اولیه محصولات

رونمایی از طرح اولیه محصولات امر بسیار مهمی برای برندها محسوب می گردد. امروزه بسیاری از مشتریان در بازار برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف راهکارهای بسیار متنوعی را در پیش می گیرند. در این میان رونمایی از نسخه اولیه یا مفهومی محصولات تان بهترین ایده بازاریابی دنیا خواهد بود. 

بسیاری از برندهای بزرگ دنیا برای جلب نظر مشتریان سالانه چند طرح مفهومی یا اولیه از محصولات آینده شان را رونمایی می کنند. نکته مهم اینکه در اینجا خبری از عرضه محصولات موردنظر به بازار نیست. در عوض نظر مشتریان نسبت به نوآوری های برند موردنظر جلب خواهد کرد. این امر شما را در مقایسه با رقبای تان در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. 

طرح اولیه شما برای محصولات تان نیازی به پیچیدگی زیاد ندارد. تنها نکته مهم در این میان تلاش برای جلب نظر مشتریان در همان ابتدای امر است. این نکته با ایجاد یک ویژگی مهم و در نظر داشتن نیاز مشتریان صورت می گیرد. به این ترتیب همه در بازار برای عرضه رسمی محصولات تان لحظه شماری خواهند کرد. بی شک این امر تفاوت میان برندهای موفق و شکست خورده را در سطحی گسترده نمایش می دهد. 

طراحی برنامه کسب و کار

برنامه کسب و کار همیشه در بخش های پایانی و پیش از راه اندازی رسمی کسب و کار مدنظر قرار می گیرد. این بخش به شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان را داده و فرصت تان در بازار را نیز بی نهایت بهینه می سازد. دلیل این امر امکان پیش بینی تمام تعاملات با مشتریان در این بخش است. این نکته به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای کمک خواهد کرد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف و پرهیز از بروز هرگونه مشکلی از فرآیند کاری تان هستید، باید به طور ویژه ای طراحی برنامه کسب و کار را مدنظر قرار دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و فرصت های مناسبی پیش روی تان قرار می دهد. 

یادتان باشد استفاده از نظرات دیگران در فرآیند طراحی برنامه کسب و کار همیشه امر مهمی محسوب می گردد. درست به همین خاطر شما باید همیشه تعامل با مشتریان به بهترین شکل ممکن را در خاطر داشته باشید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظرشان به طور حرفه ای پیدا نخواهید کرد. 

بازاریابی برای محصولات

بازاریابی برای محصولات یکی از امور بسیار مهم در دنیای کسب و کار محسوب می شود. شما بدون بازاریابی حتی امکان فروش بهترین محصولات دنیا را هم نخواهید داشت. درست به همین خاطر برندهای بزرگ به طور مداوم در تلاش برای فروش محصولات شان همراه با کمپین های بازاریابی جذاب هستند. البته شما در این میان نیازی برای صرف هزینه های گزاف ندارید. تنها نکته مهم استفاده از ایده های جذاب و سپس تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس پیش بینی سلیقه اش است. 

اگر شما در مراحل قبلی کار به خوبی نیازهای بازار و مشتریان را در دستور کارتان قرار داده باشید، در این بخش نیز مشکل چندانی پیش روی تان نخواهد بود. درست به همین خاطر باید همیشه فعالیت حرفه ای در بازار و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را در خاطر داشته باشید. این امر نیازمند ارتباطات قوی با مشتریان خواهد بود. هرچه ارتباطات شما با مشتریان در بازار قوی تر باشد، شانس تان در نهایت امر برای تاثیرگذاری بر روی آنها نیز بیشتر می شود. 

مطلب مرتبط: راه اندازی کسب و کار پاره وقت با راهنمایی های حرفه ای

امروزه برخی از برندها به محض شروع به کارشان در بازار یک برنامه دقیق برای بازاریابی و تبلیغات نیز طراحی می کنند. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. با این حساب شما در این مرحله باید یک برنامه بازاریابی نیز برای کسب و کارتان طراحی کنید. این برنامه به شما برای فعالیت دقیق در بازار و تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. اگر شما این نکات مهم را در خاطر داشته باشید، تمام ارتباطات تان با مشتریان به طور دقیق برنامه ریزی خواهد شد. بنابراین دیگر دلیلی برای نگرانی از تعامل با مشتریان نخواهد بود. 

ارزیابی وضعیت برند به طور مداوم

پس از اینکه شما تمام مراحل قبلی را پشت سر گذاشتید، باید دست به ارزیابی وضعیت برندتان به طور رسمی بزنید. این امر به شما برای جبران مشکلات و ناتوانی های تان در بازار کمک خواهد کرد. امروزه بسیاری از برندها به لطف ارزیابی مداوم فعالیت شان امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنند. بنابراین شما هم باید در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از این تکنیک استفاده نمایید. 

امروزه راه اندازی کسب و کار از نقطه صفر برای هر کسی امر دشواری محسوب می شود. با این حساب استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات تان باشد. 

منبع : foundr
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nN8DpENz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه