جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی شایعات حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ

شایعه های عجیب بازاریابی اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی

3 سال پیش ( 1399/6/1 )
پدیدآورنده : ربکا ریزرباتو   پدیدآورنده : علی آل علی  

بازاریابی صنعت بسیار گسترده ای محسوب می شود. بسیاری از برندها در این صنعت با صرف هزینه های قابل توجه در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف هستند. نوع شیوه های بازاریابی امکان جلب نظر مخاطب هدف را افزایش می دهد. یکی از شیوه های پرطرفدار در طول سال های اخیر اینفلوئنسر مارکتینگ است. این شیوه براساس ارتباط میان افراد تاثیرگذار با مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی ساماندهی می شود. بر این اساس افراد تاثیرگذار به خاطر تخصص شان در یک حوزه مشخص اقدام به تولید محتوا در آن بخش می کنند. امروزه برندهای بسیار زیادی در تلاش برای همکاری با اینفلوئنسرها هستند. دلیل این امر محبوبیت بالای اغلب افراد تاثیرگذار در میان کاربران شبکه های اجتماعی است.

براساس گزارش موسسه Emarketer، در سال 2019 نزدیک به 22درصد از نسل جوان، 20درصد از افراد میانسال و 16درصد از افرد زیر 15 سال براساس ترغیب ها و تبلیغات اینفلوئنسرها اقدام به خرید محصولات مختلف کرده اند. این درصدها شاید در نگاه نخست بسیار زیاد نباشد، اما بیانگر سهم بالای عرصه بازاریابی تاثیرگذار بر روی مخاطب هدف است. درست به همین دلیل اغلب برندها به دنبال همکاری با افراد تاثیرگذار هستند.

شایعه عجیب بازاریابی اینفلوئنسرها شبکه اجتماعی

بازاریابی براساس شیوه تاثیر گذاری نیازمند تخصص بسیار زیادی در یک حوزه خاص است. امروزه ما با افراد بسیار زیادی در قالب اینفلوئنسر مواجه هستیم، با این حال تعداد بسیار اندکی از آنها در عمل بازاریاب و متخصص حوزه های مورد ادعای شان هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها ایجاد کرده است. وقتی افرادی بدون دانش تخصصی و توانایی تاثیرگذاری در عرصه بازاریابی حضور داشته باشند، فعالیت برای سایر افراد بسیار دشوار خواهد بود. همچنین میزان اعتماد کاربران به اینفلوئنسرها نیز تحت تاثیر چنین اقدامی از سوی افراد غیرحرفه ای قرار خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: چالش همکاری با اینفلوئنسرها

امروزه علی رغم فعالیت اینفلوئنسرهای بسیار زیاد و تعداد قابل توجهی از افراد تاثیرگذاری حرفه ای هنوز هم برخی برندها و کاربران در شبکه های اجتماعی اعتماد بالایی به این افراد ندارند. این امر در مورد برندها عدم تمایل برای همکاری بازاریابی با چنین افرادی را شامل می شود. اگر شما قصد ورود به حوزه همکاری بازاریابی با اینفلوئنسرها را دارید، باید به نکات مختلفی توجه نمایید. یکی از نکات بسیار مهم در این میان میزان شهرت و اعتبار فرد موردنظر در میان مخاطب هدف برندتان است. امروزه بسیاری از برندها با افراد تاثیرگذاری نادرست وارد همکاری می شوند. اگر یک اینفلوئنسر دارای فالوورهای بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی است، این امر دلیل منطقی برای همکاری با وی محسوب نمی شود. شما باید همیشه نسبت به مهارت و تخصص فرد موردنظر در حوزه کسب و کارتان اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت مشکلات بسیار گسترده ای در زمینه باورپذیری محتوای برندتان از سوی مخاطب هدف پدید خواهد آمد.

شایعه ها و افسانه های بسیار زیادی پیرامون صنعت بازاریابی وجود دارد. برخی از برندها به اشتباه بازاریاب ها را دارای توانایی فروش هر محصولی می دانند. این امر شاید در نگاه نخست جذاب باشد، اما باورهای نادرست کارآفرینان موجب ایجاد انتظارات بیش از اندازه می شود بنابراین برندها باید از همان نقطه نخست نسبت به کسب چشم اندازی صحیح از عرصه کسب و کار اقدام نمایند. در ادامه برخی از نکات مهم پیرامون اینفلوئنسر مارکتینگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد. هدف اصلی در اینجا ایجاد چشم اندازی مناسب از وضعیت الگوی مورد بحث بازاریابی خواهد بود.

1. بازاریابی تاثیرگذار رو به افول است

هنگامی که شبکه های اجتماعی برای نخستین بار برای پلتفرم رایانه های شخصی عرضه شد، هنوز بسیاری از برندها اقدام به حضور در آن نکرده بودند. این امر فضای ساده ای برای کاربران ایجاد کرد. سال های نخست توسعه شبکه های اجتماعی فقط شاهد حضور کاربران از برخی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بود. نکته مهم برای برندها به منظور حضور در فضای شبکه های اجتماعی توسعه دسترسی کاربران به اینترنت و شکل گیری اجتماعی از سراسر دنیا در پلتفرم های مختلف بود. این امر شبکه های اجتماعی را بدل به فضایی مناسب برای تمام برندها کرد. همچنین شکل گیری بحث های مختلف پیرامون محصولات تازه و برندهای مختلف نیاز به حضور رسمی برندها را افزایش داد. امروزه اغلب برندها کمپین های بازاریابی شان را در شبکه های اجتماعی بارگذاری می کنند.

شاید در نگاه نخست بازاریابی برندها در شبکه های اجتماعی همراه با میزان بالایی از موفقیت باشد، اما همیشه این بحث به همین سادگی ها نیست. امروزه اغلب کاربران باور چندانی به ادعاهای برندها ندارند. این امر به دلیل سابقه طولانی برخی از برندها در بیان آمارهای غلط و همچنین سوء بازاریابی برخی از برندهاست. مشکل اساسی برندها در عصر کنونی ناتوانی برای باورپذیر ساختن محتوای شان است. ظهور نسل اینفلوئنسرها نیز تابع همین شرایط است. کاربران براساس تجربه بازاریابی در شبکه های اجتماعی باور بسیار بیشتری نسبت به گفته ها و توصیه های یکدیگر دارند. این امر هرگز در مورد برندها به شکل مشابهی دنبال نمی شود. اینفلوئنسرها به دلیل خواستگاه عادی و مردمی که دارند، محتوای شان بیشتر مورد پذیرش مخاطب هدف برندها قرار می گیرد. نخستین اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی کارشان را بسیار تصادفی شروع کردند بنابراین برنامه ای خاص پشت این امر نهفته نیست.

مطلب مرتبط: چگونه مناسب ترین اینفلوئنسرها را برای همکاری با برند خود پیدا کنیم

براساس مطالعه ما در موسسه HubSpot در سال 2018، نزدیک به 3.7 میلیون برند در اینستاگرام به طور رسمی از اینفلوئنسرها حمایت می کنند. این امر بیانگر تاثیرگذاری بسیار بالای اینفلوئنسرها در دنیای شبکه های اجتماعی است. البته باید در این میان تفاوت قابل تاملی میان اینفوئنسرهای حرفه ای و نمونه های جعلی شان قائل شد. اینفلوئنسرهای حرفه ای با عملکرد مناسب و تولید محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی اقدام به جلب نظر مخاطب هدف می کنند بنابراین همکاری برندهای بزرگ با آنها امر طبیعی محسوب می شود.

صنعت بازاریابی در طول سال های اخیر به طور مداوم با شایعاتی مبنی بر کاهش تاثیرگذاری اینفلوئنسرها مواجه بوده است. این امر اغلب از سوی برندهای دارای تردید نسبت به عملکرد مناسب عرصه بازاریابی تولید و منتشر می شود. بدون شک الگوی اینفلوئنسر مارکتینگ نیز مانند هر شیوه بازاریابی دیگری دارای افت و خیزهای زیادی در طول سال های اخیر بود است. نکته مهم در این میان ادامه روند تاثیرگذار این عرصه بر روی مخاطب هدف است بنابراین ما تا مدت های طولانی شاهد افول بازاریابی تاثیرگذار نخواهیم بود.

براساس گزارش موسسه دیجیتال مارکتینگ در سال 2019 نزدیک به 49 درصد از مشتریان در بازار ایالات متحده با اثرپذیری از اینفلوئنسرها اقدام به خرید محصولات مختلف کرده اند. این امر به خوبی اهمیت و نقش اینفلوئنسرها در فعالیت برندها را نشان می دهد بنابراین صحبت از افول عرصه بازاریابی تاثیرگذار بیش از اندازه خوش بینانه است.

امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند. ایده های تازه برای همکاری با اینفلوئنسرها در سراسر دنیا موجب حضور این صنعت در رتبه های برتر شده است بنابراین شما باید به طور مداوم در تلاش برای استفاده هرچه بهتر از این شیوه به جای تلاش برای تردید در کیفیت آن باشید. الگوی بازاریابی تاثیرگذار نیز مانند هر شیوه دیگری دارای نقاط ضعف است، با این حال در تحلیل کلی مزیت های قابل ملاحظه ای دارد.

2. پرهیز از همکاری با اینفلوئنسرهای خُرد

بازاریابی در عرصه همکاری با اینفلوئنسرها همراه با شایعات و افسانه های بسیار زیادی است. این امر در مورد اینستاگرام بر محور اهمیت فالوورها جریان دارد. بسیاری از کارشناس ها و حتی برندهای معتبر نسبت به همکاری با اینفلوئنسرهای دارای فالوورهای اندک تردید دارند. فالوور اندک در شبکه های اجتماعی در ارتباط با اکانت های تجاری دارای دو معنای مختلف است. شاید اکانت موردنظر به تازگی راه اندازی شده باشد. در این صورت افراد زیادی با اکانت موردنظر آشنایی ندارند. نکته بعد شامل فعالیت محلی یک اکانت است. برخی از اینفلوئنسرها در مقیاس محلی دارای شهرت بسیار زیادی هستند. بدون تردید چنین اینفلوئنسرهایی فالوورهای میلیونی یا بالای 10 میلیون ندارند. درست به همین خاطر شما به هنگام تلاش برای همکاری با افراد تاثیرگذاری باید به نکات متعددی توجه داشته باشید. در غیر این صورت شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب محلی را از دست خواهید داد.

اینفلوئنسرهای بین المللی همیشه دارای فالوورهای متعددی هستند. این امر نقش مهمی در جلب نظر برندها دارد. نکته مهم در اینحا عدم توجه صرف به تعداد فالوورهای اینفلوئنسرهاست. برند شما باید در مقیاس محلی نیز تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف داشته باشد بنابراین تلاش برای همکاری با افراد تاثیرگذار محلی نکته مهمی برای بازاریابی برندها خواهد بود.

نیکول آکوستا، مسئول بخش بازاریابی موسسه آیرون تراپی، در مورد بازاریابی با مقیاس محلی نظر جالبی دارد: «82 درصد از فروش و تعامل ما با مشتریان هدف از طریق همکاری با اینفلوئنسرهای محلی صورت می گیرد.» براساس عقیده وی اغلب برندهای آنلاین نیاز به همکاری با اینفلوئنسرها محلی، حتی بیشر از نمونه های بین المللی، دارند. دلیل این امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه متفاوت است. اگر شما در زمینه جلب نظر مخاطب محلی موفق عمل کنید، شهرت کسب و کارتان به سرعت افزایش خواهد یافت بنابراین باید همیشه به دنبال همکاری با افراد تاثیرگذار در مقیاس محلی باشد.

ارزیابی همکاری با افراد تاثیرگذار در مقیاس محلی به صورت نامناسب براساس ناتوانی برندها برای بررسی وضعیت افراد تاثیرگذار براساس معیارهایی به غیر از فالوور است. اگر شما اینفلوئنسرها را فقط براساس تعداد فالوورهای شان ارزیابی کنید، شانس بسیار زیادی برای مواجهه با شکست های متعدد خواهید داشت. اینفلوئنسرهای دارای فالوورهای تقلبی همیشه در انتظار چنین برندهایی هستند بنابراین شما باید جهت گیری تان به حوزه بازاریابی تاثیرگذار را تغییر دهید.

مطلب مرتبط: پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب با 9 ابزار کاربردی

3. دشواری همکاری با اینفلوئنسرها

شایعه دیگری که طرفدارهای بسیار زیادی در حوزه بازاریابی دارد، دشواری همکاری با اینفلوئنسرهاست. بسیاری از برندها در عمل به همین خاطر از همکاری با اینفلوئنسرها صرف نظر می کنند. بدون تردید این شایعه به دلیل عدم مهارت برندها برای تولید محتوای جذاب در حوزه بازاریابی تاثیرگذار است. همکاری با چنین افرادی وضعیت متفاوتی از بازاریابی سنتی دارد. شما نیاز به ایده های تازه و نوآورانه ای برای همکاری با چنین افرادی دارید.

گاهی اوقات برندها بدون توجه به وضعیت کسب و کارشان در تلاش برای همکاری با اینفلوئنسرها هستند. نکته مهم در این میان آگاهی از تعداد بالای درخواست همکاری برای اینفلوئنسرهای معتبر است. اگر برند شما در سطح محلی فعالیت دارد، تلاش برای همکاری با اینفلوئنسرهای بین المللی ایده جذابی نخواهد بود. اغلب برندها در چنین وضعیتی با پاسخ های منفی اینفلوئنسرها مواجه خواهند شد بنابراین پیش از تلاش برای همکاری با افراد موردنظر نسبت به هماهنگی میان وضعیت برند و اینفلوئنسرها اطمینان حاصل نمایید. در غیر این صورت شاید نتیجه فرآیند بازاریابی شما چندان جالب از آب در نیاید.

همکاری با نویسندگان معتبر برای تولید محتوای جذاب ایده چندان بدی نیست. بسیاری از اینفلوئنسرها در زمینه تولید محتوا تخصص دارند، اما این امر به تنهایی برای موفقیت برندها کافی نخواهد بود. برخی از بازاریاب ها در زمینه ایده پردازی برای کمپین ها تخصص بالایی دارند. همکاری با چنین افرادی مزیت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشارکت برابر برند و اینفلوئنسر مورد نظر را دارد. یکی از مشکلات اصلی برندها در زمینه همکاری با اینفلوئنسرها سبک تبلیغاتی و همکاری یکسان افراد موردنظر در همکاری با هر برندی است. این امر به مرور زمان تاثیرگذاری محتوای اینفلوئنسرها را کاهش می دهد بنابراین شما باید در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه های گوناگون و مبتنی بر همکاری باشید.

4. فقدان نتیجه بخشی همکاری با اینفلوئنسرها

برخی از برندها نسبت به همکاری با اینفلوئنسرها تردیدهای بسیار زیادی دارند. این امر به دلیل برداشت منفی آنها از همکاری با چنین افرادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. گاهی اوقات شما توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه مناسب را ندارید. با این حال نسبت به تغییر رویکردتان نیز تردید دارید. این امر در مورد اغلب برندها صحت دارد. دلیل اصلی آن نیز عادت به استفاده از الگوهای بازاریابی سنتی است. شما باید همیشه نسبت به تغییر الگوی بازاریابی برندتان دید مثبتی داشته باشید. در غیر این صورت توانایی تاثیرگذاری تان بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش خواهد یافت.

امروزه شمار بالایی از برندها در زمینه همکاری با افراد تاثیرگذار شاهد نتیجه های مثبت هستند. اگر شما نسبت به تاثیرگذاری این شیوه تردید دارید، باید عملکرد موفقیت آمیز برندهای دیگر را مدنظر قرار دهید. برندهای بزرگ بیش از یک دهه با همکاری اینفلوئنسرهای معتبر در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف بوده اند. این امر همیشه همراه با موفقیت نیست. بازاریابی با کمک اینفلوئنسرها نیز در صورت برنامه ریزی نادرست با شکست مواجه خواهد شد. نکته مهم در این میان امکان مواجهه با شکست در هر الگوی بازاریابی دیگری است بنابراین شما باید برداشت درستی از این حوزه داشته باشید.

مطلب مرتبط:  همکاری با اینفلوئنسرها با استفاده از هدیه های جذاب

5. کیفیت پایین همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرها همیشه نیازمند توجه به کیفیت نهایی کار است. بسیاری از برندها در این زمینه تردیدهای زیادی دارند. برخی از بازاریاب ها و کارآفرینان همکاری با اینفلوئنسرها را منحصر به بازه های زمانی محدود می دانند بنابراین آنها تمایل چندانی برای همکاری بلندمدت با اینفلوئنسرها نشان نمی دهند. نکته مهم در این میان برداشت مشتریان از برندهای مختلف است. یکی از نکات مهم در زمینه بازاریابی و تبلیغات ثبات عملکرد برندهاست. اگر کسب و کار شما حضور مداومی در عرصه بازاریابی داشته باشد، شانس بسیار بیشتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت.

همکاری با اینفلوئنسرها در کوتاه مدت نتایج مناسبی به همراه دارد. برخی از برندها به همین خاطر فقط در بازه های زمانی کوتاه با چنین افرادی همکاری دارند. نکته مهم در این میان ضرورت نگاه بلندمدت به عرصه بازاریابی است. اگر شما برنامه درستی برای همکاری با افراد تاثیرگذار نداشته باشید، به سرعت با مشکلات عمده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه خواهید شد. براساس گزارش موسسه مدیا کیکس، 70درصد از برندهای موفق در زمینه بازاریابی تاثیرگذار به طور مداوم با اینفلوئنسرهای واحدی در ارتباط هستند. این امر به خوبی بیانگر اهمیت همکاری مداوم با اینفلوئنسرها را نشان می دهد.

6. دشواری ارزیابی موفقیت در همکاری با اینفلوئنسرها

ارزیابی وضعیت موفقیت برند اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها به طور سنتی بر گزارش های تیم بازاریابی برای ارزیابی وضعیت کمپین ها تکیه دارند. این امر در عمل مشکلات بسیار زیادی برای آنها ایجاد می کند. اگر شما نسبت به ارزیابی وضعیت برندتان در عرصه بازاریابی همچنان بر الگوهای سنتی تکیه دارید، شاید زمان بازنگری در شیوه بازاریابی تان فرا رسیده باشد. شما بدون بازنگری اساسی در این حوزه امکان ادامه فعالیت بازاریابی را نخواهید داشت. یکی از مشکلات اصلی برندها در زمینه همکاری با اینفلوئنسرها عدم دسترسی به اطلاعات مربوط به ارزیابی کمپین است. این امر اغلب اوقات تردیدها نسبت به دستکاری آمارها از سوی اینفلوئنسرها را افزایش می دهد بنابراین شما باید همیشه نسبت به عملکرد مناسب در این زمینه توجه داشته باشید.

خوشبختانه امروزه اینستاگرام و دیگر ابزارهای بازاریابی به خوبی وضعیت کمپین های بازاریابی را گزارش می دهند بنابراین شما با درخواست از اینفلوئنسرها برای گزارش وضعیت کمپین با استفاده از چنین ابزارهایی به راحتی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت.

7. عدم سازگاری حوزه کاری با اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از شایعات عجیب در زمینه بازاریابی تاثیرگذار مربوط به عدم سازگاری این الگو با برخی از کسب و کارهاست. بدون تردید برخی از برندها با حوزه های فعالیت جذاب برای مخاطب هدف توانایی استفاده بهتر از ابزارهای بازاریابی را دارند. با این حال چنین امری به معنای ناتوانی تمام برندهای دیگر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیست. اگر شما علاقه مند به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید راهکارهای مناسب برای این الگو را پیدا کنید. یکی از ساده ترین شیوه ها شامل همکاری با افراد دارای دانش تخصصی در کسب و کارتان است. اگر فرد مورد نظر توانایی بیان نکات و اصطلاحات حرفه ای کسب و کارتان به زبانی ساده را داشته باشد، شما به راحتی اینفلوئنسر موردنظرتان را پیدا کرده اید.

گاهی اوقات برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید اقدام به خلق اینفلوئنسر نمایند. این امر شامل سرمایه گذاری بر روی فرد یا افراد دارای دانش تخصصی در حوزه کسب و کارمان است. نتیجه این امر همکاری بلندمدت با اینفلوئنسر مورد نظر خواهد بود. به این ترتیب شما بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف در آینده اینفلوئنسر تخصصی کسب و کارتان را خلق خواهید کرد.

مطلب مرتبط: راهکارهای شناسایی اینفلوئنسرهای تقلبی

8. بازاریابی تاثیرگذار یک الگوی قانونی نیست

بازاریابی تاثیرگذار در سراسر دنیا کاربرد دارد. یکی از نکات مهم در این میان تردید برخی از برندها نسبت به فعالیت قانونی اینفلوئنسرهاست. بدون تردید این امر بیشتر از سوی کارآفرینان فعال در حوزه های حقوقی مطرح می شود. اگر یک قانون خاصی برای فعالیت اینفلوئنسرها وجود داشته باشد، بنابراین رعایت آن برای تمام افراد الزامی خواهد بود. نکته مهم در این میان عدم نیاز به اخذ مجوز یا طی مسیرهای قانونی برای فعالیت به عنوان اینفلوئنسر در نقاط مختلف جهان است بنابراین شما نیازی به نگرانی در این مورد نخواهید داشت. امروزه شمار بسیار زیادی از بازاریاب ها مشغول فعالیت و تعامل با مخاطب هدف براساس الگوی تاثیرگذاری هستند با این حساب اگر محدودیت قانونی در این زمینه وجود می داشت، باید محتوای بسیار زیادی پیرامون نحوه اخذ مجوزهای قانونی برای آن پیدا می شد.

منبع : hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hYIxobru
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه