دوشنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Mon, 27 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز
راهنمای بازاریابی با محتوای تولیدی کاربران

چگونه با محتوای تولیدی کاربران تعداد طرفداران برندتان را افزایش دهید؟

1 ماه پیش ( 1400/5/7 )

محتوای تولیدی کاربران (UGC) در همه حوزه های بازاریابی کاربرد دارد. فرقی ندارد که شما یک اینفلوئنسر هستید یا برندی جویای نام، در هر صورت کاربران و محتوای تولیدی شان اهمیت بسیار زیادی برای شما خواهند داشت. کسب و کارها در طول سال های اخیر به خوبی اهمیت محتوای تولیدی کاربران را درک کرده اند، اما در زمینه اجرای تکنیک های مناسب برای بهره گیری از محتوای موردنظر عملکرد مناسبی از خودشان نشان نمی دهند. 

یکی از دلایل اهمیت روزافزون محتوای تولیدی کاربران امکان ساده سازی فرآیند تعامل با مخاطب هدف با استفاده از چنین محتواهایی است. شاید شما هم در کسب و کارتان دردسرهای زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب تعامل شان داشته باشید. در این صورت بهترین منبع برای تغییر شرایط محتوای تولیدی کاربران است. امروزه کاربران در شبکه های اجتماعی محتوای تولیدشده از سوی یکدیگر را بسیار بیشتر از محتوای برندها باور می کنند. این امر یعنی شما با استفاده از محتوای تولیدی کاربران امکان جلب اعتماد و همچنین تعامل بیشتر با مشتریان بالقوه برندتان در شبکه های اجتماعی را خواهید داشت. 

محتوای تولیدی کاربران

محتوای تولیدی کاربران به سادگی هرچه تمام تر نحوه تعامل میان برندها و مشتریان شان را بازتعریف کرده اند. این امر موجب افزایش توجه عمومی در میان برندها به محتوای تولیدی کاربران شده است. بنابراین اگر شما هم در این میان در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید از محتوای موردنظر استفاده بهینه را ببرید. شما به این ترتیب امکان تبدیل کردن کاربران و مشتریان به طرفداران برندتان را خواهید داشت. 

محتوای تولیدی کاربران (UGC) چیست؟

محتوای تولیدی کاربران به انواعی از محتوا که از سوی کاربران عادی در شبکه های اجتماعی، نه بازاریاب ها و برندها، تولید شده، گفته می شود. این مفهوم با توسعه شبکه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری مدنظر قرار گرفته است. بنابراین اگر شما دارای اکانت رسمی برای برندتان در شبکه های اجتماعی باشید، به احتمال زیاد دست کم چندباری محتوای تولیدی از سوی کاربران دریافت کرده اید. این امر موجب ساده سازی فرآیند بازاریابی و همچنین کاهش هزینه های بازاریابی می شود. 

مطلب مرتبط: چگونه از محتوای تولیدی کاربران در کمپین بازاریابی مان استفاده کنیم؟

نکته مهم درخصوص محتوای تولیدی کاربران سادگی اش است. شما در اینجا با محتوایی به شدت حرفه ای یا صحنه ای از یک فیلم سینمایی مواجه نیستید. بنابراین باید انتظارات تان از محتوای تولیدی کاربران را منطقی پیش ببرید، در غیر این صورت شاید هرگز محتوایی مناسب برای بارگذاری در اکانت برندتان پیدا نکنید. 

یکی از رایج ترین نمونه ها در محتوای تولیدی کاربران در پلتفرم تیک تاک مشاهده می شود. امروزه اغلب کاربران در این پلتفرم دست کم چند باری برای برندهای مورد علاقه شان تیک تاک درست کرده اند. مشاهده بازنشر چنین ویدئوهایی در اکانت رسمی برندها نیز دیگر تبدیل به یک عادت و تفریح جذاب شده است. 

چطور بهترین استفاده را از محتوای تولیدی کاربران ببریم؟

مهمترین بخش در زمینه بازاریابی با محتوای تولیدی کاربران مربوط به نحوه استفاده از آنهاست. بسیاری از برندها در عمل محتوای زیادی از سوی کاربران دریافت می کنند، اما در عمل توانایی استفاده درست از آنها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را ندارند. این امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی چنین برندهایی قرار می دهد. بنابراین اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از چنین محتوایی هستید، باید از همین حالا فکری به حال نحوه استفاده از محتوای موردنظر کنید. هدف اصلی در ادامه مقاله کنونی بررسی هرچه دقیق تر این موضوع در قالب توصیه های کاربردی است. 

انتخاب پلتفرم های مناسب برای کمپین برند

وقتی یک برند در تلاش برای فروش محصولی به مشتریان است، همیشه شعبه فروشگاهش را در نزدیکی محل زندگی مشتریان تاسیس می کند. این امر تاثیر بسیار زیادی در ترغیب کاربران به سوی فروشگاه برند دارد. بنابراین شما هم باید برای استفاده بهینه از محتوای تولیدی کاربران در پلتفرم های مورد علاقه شان حضور داشته باشید. اگر شما در اینستاگرام باشید و کاربران در اسنپ چت یا تیک تاک مشغول تولید محتوا درباره برندتان باشند، شاید هرگز محتوای مورد نظر به دست تان هم نرسد. این امر تاثیر به شدت منفی بر روی انگیزه کاربران برای ادامه روند تولید محتوا درباره برندتان دارد. 

شما وقتی پلتفرم های مناسب برای تعامل با کاربران و استفاده از محتوای تولیدی شان را انتخاب می کنید، باید با مطالعه دقیقی را پشتوانه کار نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. براساس مطالعه همکاران ما در موسسه Sprout Social، 86 درصد از مشتریان در صورت حضور یک برند در پلتفرم های محبوب شان اقدام به تولید محتوا درباره آنها می کنند. این امر نشانه بسیار مهمی برای حضور شما در کنار مشتریان تان است. 

برخی از برندها در زمینه انتخاب پلتفرم های مناسب برای دریافت محتوای تولیدی کاربران همیشه براساس سلیقه خودشان عمل می کنند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای هر برند به همراه خواهد داشت. اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به طور قابل ملاحظه ای چنین نکته ای را مدنظر داشته باشید. یکی از ساده ترین راهکارها در این میان نظرخواهی از کاربران یا مشتریان فعلی برند است. این امر شما را به پلتفرم های محبوب در میان کاربران راهنمایی خواهد کرد. 

بدون تردید محتوایی که شما در هر شبکه اجتماعی دریافت کرده و امکان بازنشرش را دارید، با بقیه پلتفرم ها متفاوت است. به عنوان مثال، شما در فیس بوک بیش از هر فرمت دیگری محتوای ویدئویی از سوی کاربران دریافت خواهید کرد. یک نمونه موفق در این میان بازنشر آثار هنری مشتریان از سوی لگو است. این امر نه تنها به دیگر کاربران جذابیت این محصولات را نشان می دهد، بلکه انگیزه مضاعفی در میان کاربران موردنظر برای تولید هرچه بیشتر محتوا نیز ایجاد می کند. 

توییتر به عنوان یکی دیگر از پلتفرم های مشهور در این میان دقیقا وضعیت عکس فیس بوک را دارد. در توییتر خبر چندانی از محتوای ویدئویی نیست، بلکه متن و تصویر حکمرانی قابل ملاحظه ای دارند. همین امر بسیاری از کاربران را به سوی اظهارنظر درباره برندها و همچنین به اشتراک گذاری تصاویر محصولات ترغیب کرده است. 

مطلب مرتبط: از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید

اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرم های بصری در سراسر دنیا شرایط بسیار متفاوتی دارد. کاربران در این پلتفرم امکان تولید محتوای تصویری و ویدئویی را به طور همزمان دارند. بنابراین مشاهده حضور گسترده کاربران و برندها در این پلتفرم امر عجیبی نیست. اگر شما هم در این میان در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، هرگز حضور در اینستاگرام را فراموش نکنید. این پلتفرم امکانات بسیار زیادی در اختیار کاربران برای تولید محتوا درباره برندها می دهد. 

تیک تاک به عنوان آخرین پلتفرم محبوب و مشهور که در اینجا بررسی می کنیم، سن و سال بسیار کمی دارد. مهمترین عنصر در تیک تاک موسیقی است. بنابراین شما میلیون ها ویدئوی کوتاه با موسیقی های جذاب در این پلتفرم پیدا خواهید کرد. کاربران در زمینه تولید محتوای جذاب درباره برندها در تیک تاک بیش از هر چیز دیگری به کوتاهی ویدئو و همچنین غافلگیری مخاطب هدف توجه می کنند. بنابراین یکی از بهترین گزینه ها برای بازاریابی کوتاه و مختصر استفاده از محتوای تولیدی کاربران در تیک تاک است. 

تعیین اهداف دقیق در رابطه با محتوای تولیدی کاربران

شما باید به طور دقیق برنامه تان برای استفاده از محتوای تولیدی کاربران را طراحی و سپس اجرا کنید. برخی از برندها بدون هیچ برنامه ای فقط منتظر دریافت محتوای تولیدی از سوی کاربران هستند. اگر شما در این میان برنامه مشخصی نداشته باشید، بهترین محتوای تولیدی کاربران هم کمکی به شما نخواهد کرد. 

یکی از بهترین اهداف در زمینه استفاده از محتوای تولیدی کاربران مربوط به برند آئوراست. این برند در زمینه ارائه خدمات مربوط به زیبایی و سلامت پوست و مو فعالیت دارد. بازاریاب های این برند از شبکه های اجتماعی و محتوای تولیدی کاربران برای نمایش تاثیر خدمات برندشان استفاده می کنند. شاید این هدف چندان بزرگ نباشد، اما دست کم جذابیت بسیار زیادی برای کاربران دارد. شما در زمینه بازاریابی باید همیشه به سلیقه و نوع نگاه مشتریان تان توجه داشته باشید. برند آئورا نیز با درک دقیق وسواس مشتریان برای استفاده از خدمات زیبایی به خوبی هدفش در زمینه استفاده از محتوای تولیدی کاربران را پیدا کرد. 

یکی دیگر از برندهای موفق در زمینه تعیین هدفی جذاب برای استفاده از محتوای تولیدی کاربران گو پرو است. این برند در میان بسیاری از مردم شهرت بالایی دارد. اگر شما اندکی اهل ورزش های سخت باشید، خیلی خوب گو پرو را می شناسید. نکته مهم در رابطه با گو پرو حمایتش از فعالیت های ورزشی خطرناک است. این امر با تهیه دوربین های حرفه ای برای ثبت لحظات ورزشی مورد نظر صورت می گیرد. بنابراین مشاهده محتوای تولیدی کاربران که در اکانت های رسمی گو پرو بازنشر می شود، امر عجیبی نخواهد بود. 

برخی از مهمترین اهداف در زمینه استفاده از محتوای تولیدی کاربران در زمینه بازاریابی به شرح ذیل است:

•    افزایش نرخ تعامل مشتریان با برند

•    فروش بهتر محصولات

•    ایجاد اعتماد در میان مشتریان

•    صرفه جویی در زمان برای تولید محتوای بازاریابی

بیان انتظارات برند از محتوای تولیدی کاربران

شما باید همیشه استراتژی واضحی در برابر کاربران برای تولید محتوا داشته باشید. این امر شما و کاربران را در مسیر همکاری مناسبی قرار می دهد. وقتی شما به بهترین شکل ممکن به کاربران درباره محتوای مدنظرتان برای دریافت توضیح دهید، دیگر به خاطر عدم بازنشر محتوای شان مورد انتقاد قرار نخواهید گرفت. به هر حال هر برندی دارای ویژگی های منحصر به فرد و حوزه فعالیت خاصی است. همین امر دامنه خاصی از مشتریان را گرد هر برند قرار می دهد. 

یکی از برندهای موفق در زمینه تعیین انتظاراتش از کاربران در زمینه تولید محتوایی است. این برند از کاربران انتظار تولید محتوا درباره ماجراجویی و سفرهای جذاب شان را دارد. بنابراین تعجبی ندارد که اکانت رسمی این برند در شبکه های اجتماعی پر از از تصاویر زیبا و خلاقانه درباره تجربه سفر باشد. 

بسیاری از برندها در بیان اهداف شان برای دریافت محتوای بازاریابی مشکل دارند. شاید این امر در نگاه نخست ایراد بزرگی به نظر نرسد، اما همیشه برند شما را در میان رقبا عقب نگه خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید تمام تلاش تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تعیین انتظارتان به بهترین شکل ممکن را انجام دهید. 

مطلب مرتبط: کمپین تولید محتوا توسط کاربر

نکته مهم در زمینه تعیین انتظارات از مشتریان عدم زیاده روی در این رابطه است. اگر شما بیش از اندازه سختگیری در این رابطه به خرج دهید، کاربران پس از مدت زمانی اندک دیگر تمایلی برای تولید محتوا درباره برندتان نخواهند داشت. این امر مهمترین مشکل برندها در زمینه تعامل با مخاطب هدف و بازاریابی براساس استفاده از محتوای تولیدی کاربران محسوب می شود. 

توجه به مشتریان وفادار برند

یکی از مهمترین ویژگی های محتوای تولیدی کاربران نحوه تاثیرگذاری اش بر روی مخاطب هدف است. شاید شما سالانه شمار بسیار زیادی محتوای بازاریابی در اختیار کاربران قرار دهید، اما کمتر نمونه ای به اندازه محتوای تولیدی کاربران تاثیرگذار است. وقتی صحبت از تولید محتوا پیرامون برند می شود، هیچ کس به اندازه مشتریان وفادار شما توانایی خلق محتوای جذاب و بی نظیر را ندارد. همین امر موجب توجه برندهای بزرگ به مشتریان وفادارشان شده است. اگر شما هم در زمینه بازاریابی به این امر توجه نشان دهید، توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شیوه ممکن را پیدا خواهید کرد. 

یکی از راهکارهای مناسب برای ترغیب مشتریان وفادار برند به تولید محتوا ایجاد انجمن مشتریان است. این انجمن محلی مناسب برای گفت وگوی مشتریان وفادار شما فراهم خواهد کرد. همچنین اگر برای اعضای انجمن موردنظر تخفیف های خوبی هم در نظر بگیرید، به راحتی هرچه تمام تر شرایط ترغیب مشتریان وفادارتان برای تولید محتوا را پیدا خواهید کرد. این امر موفقیتی بزرگ برای برند شما محسوب می شود. 

ارزیابی نتیجه بازاریابی با محتوای تولیدی کاربران

هر الگوی بازاریابی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. این امر در ابتدای شروع به کار و پایان ماجراجویی برند باید مدنظر واقع شود، در غیر این صورت امکان آگاهی از نقاط ضعف و قوت برند به سادگی فراهم نخواهد شد. این امر تاثیر بسیار منفی بر روی وضعیت برند شما خواهد داشت. 

امروزه اغلب برندها پس از اجرای فرآیند استفاده از محتوای تولیدی کاربران در زمینه بازاریابی به ارزیابی نتایج نیز توجه نشان می دهند. مهمترین نکته در این میان امکان دستیابی به اهدافی که در ابتدا به آنها اشاره شد، است. اگر برند شما اهداف موردنظر را به خوبی به دست آورد، دلیلی برای نگرانی نیست. مشکل اصلی از آنجایی شروع می شود که نتایج به دست آمده هرگز مورد انتظار نبوده است. 

بازسازی فرآیند استفاده از محتوای تولیدی کاربران در اغلب کمپین ها امری ضروری است. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، به سختی شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا خواهید کرد. بنابراین شما باید همیشه این نکته مهم را مدنظر داشته باشید. 

مطلب مرتبط: الزامات تولید محتوا در سال 2021

به روز رسانی کمپین بازاریابی و استفاده از تکنیک های تازه در این میان امر بسیار مهمی محسوب می شود. اگر شما در این رابطه به نکات مناسب توجه نشان ندهید، شاید کمتر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا کنید. درست به همین خاطر بخش قابل ملاحظه ای از زمان بازاریاب ها در استفاده از محتوای تولیدی کاربران صرف ارزیابی نتیجه کار می شود. شما با چنین کاری موفقیت کمپین تان در آینده را تضمین خواهید کرد. 

منبع : sproutsocial
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tvZGCug0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه