دوشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Mon, 4 Jul(7) 2022 /
           
فرصت امروز

تعامل با مشتریان در بازارهای کنونی یکی از سخت ترین کارهای دنیا محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای تعامل با مشتریان و تاثیرگذاری بر روی آنها مشکل دارند. دلیل این امر نیز کاهش توجه مشتریان به برندها و کمپین های بازاریابی شان است. در عوض حرف سایر مشتریان برای خریداران مردد اهمیت بالایی خواهد داشت. وقتی کسی به دنبال خرید یک محصول تازه است، همیشه نظرات دیگران و به ویژه کسانی که محصول موردنظر را خریداری کرده اند، برای وی مهم خواهد بود. همین امر ایده اصلی استفاده از محتوای تولیدی کاربران در عرصه بازاریابی را شکل می دهد. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید این نکات را به طرز حرفه ای مدنظر قرار دهید. 

محتوای تولیدی کاربران به شما امکان تاثیرگذاری سریع و حرفه ای بر روی مخاطب هدف را می دهد. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب باشد، اما اگر به خوبی اهمیت نظرات دیگران برای مشتریان را درک کنید، آن وقت دیگر ماجرا برای شما خیلی عجیب نخواهد بود. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی اهمیت محتوای تولیدی کاربران در عرصه بازاریابی و شیوه تاثیرگذاری آن بر روی عملکرد برندهاست. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، استفاده از محتوای تولیدی شان مزیت بزرگی محسوب می شود. شما در این شیوه به طور خلاصه از محتوای تولیدشده از سوی برخی از مشتریان یا طرفداران برندتان در شبکه های اجتماعی برای تاثیرگذاری بر روی دیگر مشتریان بالقوه برندتان استفاده خواهید کرد. در ادامه برخی از نکات شامل اهمیت این شیوه بازاریابی و همچنین نحوه دسترسی به محتوای تولیدی کاربران را مرور خواهیم کرد. 

چرا محتوای تولیدی کاربران (UGC) برای بازاریابی مهم است؟

محتوای تولیدی کاربران از کجا به دست می آید؟

محتوای تولیدی کاربران بدون دلیل شکل نمی گیرد. امروزه بسیاری از مردم برای برندهای مورد علاقه شان محتوا تولید می کنند. این امر باید باعث امیدواری برندها به فعالیت بازاریابی شود. دلیل آن هم کاملا واضح است. وقتی شما دامنه وسیعی از مخاطب علاقه مند به برندتان را دارید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی بقیه مشتریان حاضر در بازار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: چگونه با محتوای تولیدی کاربران تعداد طرفداران برندتان را افزایش دهید؟

اکنون پیش از بررسی اهمیت محتوای تولیدی کاربران باید سری به منابع اصلی تهیه چنین محتوایی برای برندها بزنیم. در ادامه این بخش چنین نکته ای را مرور خواهیم کرد. شما به این ترتیب نسبت به منبع دسترسی به اغلب محتوای موردنظر آگاهی عمده ای پیدا خواهید کرد. چنین امری شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و استفاده درست از محتوای تولیدی کاربران را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

مشتریان

مشتریانی که به تازگی با برند شما آشنا شده یا خریدی را از آن صورت داده اند، مهمترین منبع دسترسی شما به محتوای تولیدی کاربران هستند. چنین مشتریانی به طور معمول تجربه استفاده از محصولات شما را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت. اگر در این میان کیفیت محصولات شما بالا باشد، شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

شاید اغلب اوقات برندها به دریافت محتوای تولیدی کاربران با کیفیت بالا عادت داشته باشند، اما گاهی اوقات این امر برخلاف انتظارات نیز روی می دهد. این امر شامل انتقادات از برندها و کیفیت محصولات شان می شود. بنابراین اگر شما محصول نامناسبی پیش روی مشتریان قرار دهید، آنها در زمینه تولید محتوا پیرامون برندتان حسابی از خجالت تان درمی آیند. 

مشتریان وفادار برند

هر برندی در بازار تعدادی مشتری وفادار دارد. این امر به کسب و کارها امکان تاثیرگذاری بر روی بازار و ادامه فعالیت از طریق تضمین میزان مشخصی سود را می دهد. شما به این ترتیب بدون نیاز به نگرانی نسبت به نحوه تامین مالی کسب و کارتان امکان استفاده از مزایای مالی را خواهید داشت. 

امروزه مشتریان وفادار به طور مداوم درباره برند مورد علاقه شان دست به تولید محتوا می زنند. این امر شاید در ابتدا بسیار عجیب باشد، اما اگر رابطه طولانی و عمیق برندها و مشتریان شان را در نظر بگیرید دیگر امر تعجب آوری نخواهد بود. 

یادتان باشد ادامه تولید محتوا از سوی مشتریان وفادار برند بستگی به میزان موفقیت شما برای ارائه خدمات مناسب دارد. بنابراین اگر شما در این راستا عملکرد خوبی از خودتان نشان ندهید، خیلی زود نظر مشتریان نسبت به کسب و کارتان تغییر خواهد کرد. به این ترتیب دیگر خبری از دریافت محتوای تولیدی کاربران از سوی افراد موردنظر برای برندتان نخواهد بود. 

کارمندان شرکت

کارمندان شرکت نیز در صورت رضایت شغلی بالا اقدام به تولید محتوا درباره شرکت شان می کنند. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به منظور جلب نظرشان برای خرید دارد. بسیاری از مشتریان به جای صحبت های دیگر مشتریان به فکر میزان رضایت کارمندان یک برند از فعالیت در آن مجموعه نیز هستند. به هر حال اگر کارمندان یک شرکت نسبت به فعالیت در آن رضایت بالایی داشته باشند، به احتمال زیاد سایر بخش های شرکت موردنظر و به ویژه محصول نهایی نیز دارای کیفیت بسیار زیادی خواهد بود. این امر نکته امیدوارکننده ای برای مشتریان به منظور ادامه ارتباط‎شان با مشتریان خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه از محتوای تولیدی کاربران در کمپین بازاریابی مان استفاده کنیم؟

چرا محتوای تولیدی کاربران مهم است؟

اکنون با بررسی نحوه دسترسی برندها به محتوای تولیدی کاربران باید چند نکته مهم دیگر را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم. این امر شامل اهمیت چنین محتوایی برای بازاریابی است. اگر شما با کلی زحمت محتوای موردنظر را به دست آوردید، در نهایت چه استفاده از آن خواهید کرد؟ پاسخگویی به این پرسش امر ساده ای نیست. بنابراین ما در ادامه به بررسی اهمیت چنین محتوایی در فرآیند بازاریابی خواهیم پرداخت. به این ترتیب شما با خیال راحت امکان استفاده از محتوای موردنظر در بهترین حوزه های بازاریابی را خواهید داشت. 

افزایش اعتبار و اصالت برند

مشتریان نسل جدید همیشه به دنبال برندهای اصیل هستند. این امر دردسرهای تازه ای پیش روی کسب و کارها قرار داده است. درست به همین خاطر شمار بالایی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به طور مداوم با دردسر رو به رو هستند. اگر شما مایل به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، بهترین راهکار تلاش برای جلب نظر مشتریان با استفاده از محتوای تولیدی بقیه مشتریان است. این امر میزان بالاتری از اعتماد در میان مشتریان ایجاد کرده و شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

رقابت میان برندها در طول سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. در این میان حضور برخی از برندهای تقلبی با ادعاهای نادرست کار را بی نهایت دشوار ساخته است. بنابراین شما مسیر بسیار سخت و دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. این امر شرایط شما را بیش از هر زمان دیگری سخت کرده است. بنابراین اگر شما در این میان به فکر تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان نباشید، هرگز فرصتی برای جلب نظر آنها به دست نمی آورید. 

استفاده از محتوای تولیدی کاربران از سوی مشتریان راضی برند امری مهم برای جلب اعتماد نسل جوان محسوب می شود. چنین امری برند شما را در قالب یک کسب و کار معتبر و دارای اصالت برای برندها مطرح می سازد. با این حساب اولین اهمیت محتوای تولیدی کاربران در حوزه بازاریابی شامل افزایش اعتبار و اصالت برند است. این امر در بلندمدت برند شما را به طور قابل ملاحظه ای از دیگر رقبا متمایز خواهد ساخت.

جلب مشتریان وفادار

هر برندی مایل به داشتن دامنه ای مشخص از مشتریان وفادار است. این امر به کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید، در غیر این صورت شاید هرگز مشتری وفاداری پیرامون کسب و کارتان شکل نگیرد. 

وقتی شما مشتریان وفادار برای برندتان پیدا کنید، بخشی از سود سالانه تان برای بلندمدت تضمین خواهد شد. نکته مهم در این میان نحوه متقاعد ساختن مشتریان عادی برای تبدیل شدن به خریداران وفادار برند است. استفاده از محتوای تولیدی کاربران در این میان نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. با این حساب شما به ساده ترین شکل ممکن فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا می کنید. دلیل این امر نیز همان نکته قدیمی مربوط به اعتماد مشتریان به یکدیگر بسیار بالاتر از اعتماد به برندهاست. 

امروزه شمار بالایی از برندها دارای دامنه مناسبی از مشتریان وفادار نیستند. این امر در بلندمدت دردسرهای زیادی برای برندها به همراه دارد. درست به همین خاطر اگر شما از همان ابتدای شروع به کسب و کارتان به دنبال ترغیب مشتریان برای تولید محتوا پیرامون کسب و کارتان و سپس بازنشر حرفه ای آن باشید، شانس تان برای افزایش سریع و بی دردسر دامنه مشتریان وفادار به طور محسوسی افزایش پیدا می کند. 

تبدیل شدن به برندی مطمئن

یکی از دلایلی که بسیاری از مشتریان نسبت به خرید از برندها در بازارهای دیجیتال تردید دارند، مربوط به بحث اطمینان است. متاسفانه شمار بالایی از برندها در طول سال های اخیر از اعتماد مشتریان در فضای آنلاین استفاده نادرست کرده اند. همین امر نوعی تردید در میان مشتریان به راه انداخته است. اگر شما به دنبال حذف چنین برداشت های منفی نسبت به کسب و کارتان هستید، چاره اصلی تلاش برای استفاده بیشتر از محتوای تولیدی کاربران است. این امر زحمت های شما برای تبدیل شدن به برندی معتبر و مورد اطمینان مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. 

مطلب مرتبط: از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید

یادتان باشد شما برای تبدیل شدن به برندی معتبر و مورد اطمینان مشتریان باید زمان قابل ملاحظه ای را صرف نمایید. بنابراین تلاش برای عبور از این مسیر در مدت زمانی کوتاه هیچ نتیجه مطلوبی برای تان به همراه نخواهد داشت. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دردسرهای زیادی را تحمل می کنند. با این حساب شما برای بهبود وضعیت بازاریابی برندتان باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت تان صورت دهید. یکی از بهترین راهکارها در این میان استفاده از محتوای تولیدی کاربران است. 

محتوای تولیدی کاربران به دلیل نمایش اطمینان بخشی از مشتریان بازار به مخاطب هدف همیشه امر مهمی محسوب می شود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهد داد. دلیل این امر نیز مشاهده اعتماد برخی از مشتریان به برند شما از دیگر خریداران است. همین امر احساس مساعدی نسبت به شما در ذهن خریداران ایجاد خواهد کرد. 

چرا محتوای تولیدی کاربران (UGC) برای بازاریابی مهم است؟

افزایش سطح تعامل و میزان فروش

مشتریان برای خرید یک محصول همیشه نیاز به راهنمایی و در صورت امکان تعامل با برند موردنظر دارند. این امر در طول دوران کرونا به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. دلیل این امر نیز کاهش میزان خرید حضوری و ضرورت خرید آنلاین است. با این حساب اگر شما راهکارهای تعامل میان برندتان و مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای ساده سازی نمایید، دیگر مشکلی در این راستا پیش روی کسب و کارتان نخواهد بود. این امر برای بسیاری از برندها امری مهم و تاثیرگذار محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید همیشه به دنبال استفاده از آن در عرصه کسب و کارتان باشید، در غیر این صورت همیشه با مشکلات اساسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان رو به رو خواهید شد. 

بسیاری از مشتریان پس از مشاهده محتوای تولیدی کاربران علاوه بر اعتماد بالا به یک برند نظرشان نسبت به خرید نیز مساعد می شود. معنای این امر امکان فروش بالا از سوی شما در صورت سرمایه گذاری درست در حوزه محتوای تولیدی کاربران است. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای در تعامل با مشتریان در موقعیت برتر قرار می دهد.

اگر برند شما نیز در طول ماه های اخیر نرخ فروش بسیار کمتری را تجربه کرده است، استفاده از تکنیک بازنشر محتوای تولیدی کاربران می تواند نکته مهمی باشد. این امر دست‎کم شرایط شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می‎بخشد. 

یکی از برندهای موفق در زمینه استفاده از محتوای تولیدی کاربران برای جلب نظر سایر خریداران برند کسپر است. این برند که در زمینه تولید تجهیزات تخت خواب و هرگونه وسیله مرتبطی فعالیت دارد، اغلب اوقات با بازنشر محتوای تولیدی کاربران به هنگام استفاده از محصولاتش نظر سایر مشتریان را جلب می کند. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایفا می کند. شما به این ترتیب به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا کرده و هیچ مانعی برای تعامل با مشتریان نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: کمپین تولید محتوا توسط کاربر

امروزه بسیاری از مشتریان منتظر خرید از یک برند هستند، اما پیش از آن نیاز به اطمینان از کیفیت بالای محصولات دارند. محتوای تولیدی کاربران در اغلب موارد این احساس اطمینان را در مشتریان ایجاد می کند. بنابراین شما در صورت استفاده از چنین محتوایی برای بازاریابی به طور ویژه‎ای فرصت جلب نظر مشتریان تان را پیدا می کنید. 

انطباق با شرایط تازه

بسیاری از برندها برای انطباق با شرایط تازه در بازار مدت زمان زیادی را از دست می دهند. این امر شانس برندها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. شاید شما در برخی از موارد خیلی زود خودتان را با شرایط تازه هماهنگ سازید، اما شرایط به طور مداوم برای تان ثابت باقی نمی ماند. اولین چالش در این میان نحوه اثبات سازگاری تان با شرایط تازه به مشتریان است. اگر شما برنامه ای درست برای این بخش از کسب و کارتان نداشته باشید، به طور مداوم با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور مداوم دشوارتر از هر زمان دیگری سازد. 

شما با بازنشر ساده محتوای تولیدی کاربران به بهترین شکل ممکن هماهنگی تان با ترندها و رویدادهای تازه در دنیای کسب و کار را نشان می دهید. به این ترتیب دیگر خبری از بروز مشکلات اساسی و ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهد بود. درست به همین خاطر شما باید همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید.

تاثیرگذاری بالاتر در مقایسه با اینفلوئنسر مارکتینگ 

اینفلوئنسر مارکتینگ در طول سال های اخیر توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. این امر بسیاری از برندها را به سوی همکاری با اینفلوئنسرها  هدایت کرده است. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه امکان استفاده از گزینه اینفلوئنسر مارکتینگ را خواهید داشت. چنین امری شانس تان برای تعامل بهینه با مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. شما به این ترتیب دیگر مشکل خاصی برای تعامل با مشتریان تان نخواهید داشت. 

یکی از چالش های مهم در زمینه استفاده از الگوی اینفلوئنسر مارکتینگ مربوط به هزینه بسیار بالای آن است. این امر می تواند هر برندی را در مدت زمانی اندک با چالش های مالی گسترده رو به رو سازد. درست به همین خاطر شما باید دنبال راهکاری کم هزینه تر از این رویکرد برای بازاریابی بهینه باشید، در غیر این صورت شرایط تان به طور مداوم وخیم تر خواهد شد. 

یکی از جایگزینه ای ساده و کاربردی برای بازاریابی با کمک اینفلوئنسرها مربوط به بازنشر محتوای تولیدی کاربران است. این رویکرد هیچ هزینه ای برای برند شما به همراه ندارد. به علاوه، از نظر بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای بهتر می سازد. امروزه محتوای تولیدی کاربران میزان بالاتری از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به همراه دارد. بنابراین شما می توانید از آن به عنوان یک جایگزین بسیار موثر در حوزه بازاریابی سود ببرید. این امر شمار مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و در عین حال شرایط مناسب برای صرفه جویی در هزینه ها را نیز فراهم می سازد. 

مطلب مرتبط: کمپین تولید محتوا توسط کاربر| کمپین بازاریابی محتوایی

بی تردید امروزه استفاده از محتوای تولیدی کاربران امر مهمی در بازاریابی محسوب می شود. اگر شما هم به دنبال برخی از مزایای این رویکرد در حوزه بازاریابی هستید، نکات مورد بحث در این مقاله برای تان کاربردی خواهد بود. 

منبع : blog.hootsuite
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XOU9CaCl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه