دیمیتری مزنتسف، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای ضمن استقبال از موفقیت بزرگ در مذاکرات هسته‌ای گفت: توافق وین زمینه را برای عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای فراهم کرد. مزنتسف در حاشیه «نشست رسانه‌های مهم کشورهای عضو پیمان همکاری شانگهای» در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص آثار مثبت توافق وین بر همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: تاکنون به‌دلیل تحریم‌هایی که وجود داشت، امکان عضویت کامل ایران وجود نداشت اما اکنون این مانع برطرف شده است.

وی افزود: با اجرای توافق وین و لغو تحریم‌ها، درخواست ایران که پیش‌تر ارائه شده است، در دستور کار قرار خواهد گرفت و تهران به‌عنوان عضو کامل در سازمان همکاری شانگهای درخواهد آمد. دبیرکل سازمان همکاری شانگهای درخصوص آثار مثبت این توافق در همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران گفت: در تمامی سطوح با ایران همکاری‌های گسترده‌ای داریم. ایران از سال 2005 با سازمان همکاری شانگهای به‌عنوان عضو ناظر همکاری می‌کند و در سال‌های اخیر شاهد کیفیت بالای همکاری‌های ایران با این سازمان هستیم. وی همچنین گفت: ما از موفقیت بزرگ در مذاکرات هسته‌ای در وین استقبال می‌کنیم و آن را در گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مفید می‌دانیم.