پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تصور کنید مدیری می‌خواهد شرکتی راه بیندازد که کامپیوتر تولید کند و با الهام از داستان سیبی که به سر نیوتن افتاده بود، نام سیب را برای برند خود انتخاب کرده ‌است. سال پیش کسی لوگویی را طراحی کرد که نیوتن را در‌حالی‌که پای درختی نشسته و کتاب می‌خواند، کشیده بود. بین شاخ و برگ درخت، سیبی را کشیده بود که برای جلب توجه بیننده دور و بر آن را روشن کرده بود تا حسابی به چشم بیاید. منظره و ابرها هم از دور پیدا بود. تصویر را داخل کادر کشید و نام «شرکت کامپیوتر اپل» را دور و بر آن نوشت. شرکت سه چهار نفره به مرحله تولید می‌رسد و از طراحی می‌خواهد که لوگو را قدری کامپیوتری‌تر کند.

روز ارائه طرح می‌رسد و طراح (راب جانوف) توضیح می‌دهد: «اسم برند شما سیب است و برای اینکه لوگو به جا افتادن اسم شرکت شما در ذهن مردم کمک کند، بهتر است لوگوی برندتان هم یک سیب باشد. من هم برای لوگو سیبی کشیده‌ام که مخاطب بتواند آن را به‌خاطر بسپارد و به راحتی به یاد آورد‌ اما از آنجایی که وقتی سیب را به شکل ساده و بدون جزییات می‌کشیم شبیه گیلاس می‌شود، برای حل این مسئله، من یک گاز از سیب زدم. این گاز کمک خواهد کرد که کسی سیب را با گیلاس اشتباه نگیرد، چون فقط سیب را می‌توان به این شکل گاز زد.»

مدیر می‌‌گوید: «همین؟ این خیلی ساده است.» از طرفی می‌گوید: «این طوری مردم فکر می‌کنند ما داریم سیب تولید می‌کنیم.» طراح به او توضیح می‌دهد که هیچ‌کسی جعبه یک کامپیوتر را با جعبه سیب اشتباه نمی‌گیرد. مدیر می‌گوید: «مردم نمی‌فهمند، فکر می‌کنند جعبه سیب عوض شده. باید تصویری از کامپیوتر به طرح اضافه کنیم که تداعی کار ما را داشته باشد.» طراح توضیح دهد که مردم در خلأ با لوگوی شما مواجه نخواهند شد لوگو یا در سربرگ‌های شماست که در متن نامه مشخص است شما چه چیزی تولید می‌کنید یا در کارت ویزیت یا در وب‌سایت یا هر جای دیگر. اما ساده‌‌بودنش لوگو و به عبارت دیگر برند شما را به یادماندنی می‌کند.

مدیر استدلال طراح را نمی‌پذیرد و می‌گوید: «ما یک شرکت بزرگ نیستیم که همه ما را بشناسند، ما هنوز نخستین کامپیوترهای‌مان را هم تولید نکرده‌ایم.» او ادامه می‌دهد: «ببینید! اینکه شما یک سیب گاز زده را نشان می‌دهید به معنی این است که کامپیوترهای ما چیزی کم دارند. گاز زده بودن لوگوی ما یک نقصان و یک فقدان است که مردم آن را می‌فهمند.»

مدیر می‌گوید: «از طرف دیگر این خیلی ساده است، اگر یک سیب دیجیتالی با مدارهای الکترونیکی بود می‌شد بهش فکر کرد.» مدیر ادامه می‌دهد: «اسم ما را هم باید زیرش بنویسید؛ مردم از کجا باید بفهمند که این لوگوی چه شرکتی است؟‌ در کل باید بگویم که به نظر می‌رسد شما برای کار ما وقت نگذاشتید و بهتر است در طرح‌های دیگر به چند نکته توجه کنید؛ اینکه ما شرکت تولید کامپیوتر هستیم، لوگوی ما باید این را نشان دهد. اسم رسمی شرکت ما، به همراه شماره ثبت زیر لوگویی که برای ما طراحی می‌کنید نوشته شود. اسم را هم‌ طوری باهاش بازی کنید که معلوم بشه فونت نیست. وقت هم نداریم لطفا عجله کنید.»

* طراح لوگو

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lgXw4Usa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه