جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارش «فرصت امروز» در‌خصوص چگونگی مدیریت شغل تعمیرات تلفن همراه

بیمارستان تلفن همراه راه بیندازید

9 سال پیش ( 1393/10/16 )
پدیدآورنده : عسل عقیلی  

این روزها كمتر كسی به تعمیر گوشی تلفن همراه فكر می‌كند و تعمیركاری شغل در دسترسی نیست. در هر خانه‌ای حداقل یكی، دو گوشی مستعمل و بیكار افتاده است؛ گوشی‌‎هایی كه یك روز برای همیشه از خواب بیدار نشده‌اند و با خود انبوهی از اطلاعات صاحبانشان را به دیاری دیگر برده‌اند. در این گزارش قصد داریم تا چگونگی مدیریت و كسب درآمد در حوزه تعمیر تلفن همراه را برای‌تان شرح دهیم؛ شغلی که شاید کمی منسوخ به نظر برسد اما به هر حال مشتریان خاص خود را دارد. 

یک کسب‌و‌کار نامریی

اكثر افرادی كه در این شغل فعالیت دارند، یا بخش تعمیرات را در مغازه‌ای اجاره می‌كنند یا به‌صورت مستقل به فعالیت می‌پردازند. برخی مشتریان شما افرادی هستند كه تلفن همراهشان مدتی است از كار افتاده و اطلاعات آن دیگر در دسترس شان نیست. انبوهی شماره تلفن، فیلم، عكس و پیام‌هایی كه شاید برای صاحبانشان با ارزش بوده است. اگر در این دوره و زمانه شما قادرید گوشی موبایل تعمیر كنید، بدان معناست كه یک كسب و كار نامریی دارید اما می‌توان این نوید را داد كه كسب و كار شما می‌تواند روز به روز بهتر شود. اگر یك زیر پله كوچك هم برای خود تهیه كنید، می‌توانید كارتان را با همان كیفیتی انجام دهید كه در یك سالن 100 متری قرار است فعالیت داشته باشید. اینها یعنی شما از سرمایه اولیه مناسبی برخوردارید و باید قدر این شغل را بدانید. حالا برای آنكه مشتریان بیشتری داشته باشید راه‌هایی پیش پای شماست. دوست دارید هر كسی كه برای تعمیر گوشی تلفن همراه نزد شما آمد، دوستان و آشنایان و افراد خانواده‌اش را نیز برای دریافت خدمت و استفاده از حرفه شما نزدتان بفرستد؟ برای اینكه این هدف محقق شود باید چند نكته را مورد توجه قرار دهید. 

چالش جلب اعتماد مشتری 

در مرحله اول باید توجه داشته باشید كه شما در شغل تعمیر تلفن همراه در واقع رازدار مردم خواهید بود. آنها شخصی‌ترین وسیله‌ای را كه در دست دارند به شما می‌سپارند. می‌دانید خیلی از مشتریان شما از ترس افشای رازهای‌شان دست به تعمیر گوشی تلفن همراه‌شان نمی‌زنند. كافی است اعتمادشان را جلب كنید تا آن وقت هر مشتری شما ده‌ها نفر را راهی مغازه‌تان كند. برای جلب رضایت و اعتماد آنها لازم است نكاتی را رعایت كنید. 

1-‌ برای اینكه توجه مشتریان را به مغازه و همچنین فعالیت خود جلب كنید می‌توانید از نام‌های جالب و خنده‌دار استفاده كنید. به‌عنوان مثال آمبولانس یا بیمارستان تلفن همراه می‌تواند راهی برای جلب توجه مشتریان باشد. همچنین می‌توانید کارت مغازه خود را به‌عنوان آمبولانس و امداد تلفن همراه در گوشه و کنار بگذارید. این كار شما به همراه تبلیغات خیابانی باعث می‌شود نام مغازه شما به سرعت در ذهن كاربران جای گیرد و همیشه برای‌شان آشنا باشد. ترجیحا از شماره تماس‌های كوتاه و همچنین رند استفاده كنید تا به یاد داشتن آن زحمتی نداشته باشد. 

2‌- در مقابل مشتری‌تان گوشی تلفنش را باز كنید تا این حس به او القا نشود كه وسیله‌ای از گوشی تلفنش ممكن است تعویض شود. البته وسایل تلفن وی، آن قدر برایش اهمیت ندارد كه اطلاعات گوشی‌اش مهم است. پس تنها به این نكته بسنده نكنید. 

3-‌ در خصوص مشكلات نرم‌افزاری نیز بهتر است مانیتوری را رو به مشتریان خود قرار دهید تا آنها از كاری كه برای‌شان انجام می‌دهید اطلاع داشته باشند. در این حالت خیال‌شان راحت می‌شود كه اطلاعات آنها جابه‌جا نخواهد شد. 

4-‌ پس از پایان كارتمام فایل‌هایی را كه از مشتریان تان روی دستگاه شماست در مقابل مشتری پاك كنید تا خیالش راحت باشد. 

-5 اگر بتوانید گوشی تلفن همراه مشتری خود را دوباره روشن كنید و راه بیندازید بهترین هدیه را به وی داده‌اید. با این كارتان سبب می‌شوید پول زیادی از جیبش خارج نشود. حالا در این حالت می‌توانید پیشنهادات خوبی برایش داشته باشید. از ریختن انواع بازی‌ها تا نرم‌افزارهایی كه مدیریت كسب و كار و دخل و خرج را آسان می‌كند. طبیعتا برای ریختن این نرم‌افزارها حق‌الزحمه‌ای دریافت خواهید كرد. بخشی از درآمد شما از ریختن همین بازی‌ها و نرم‌افزارها تامین می‌شود اما باید خودتان به نرم‌افزارهایی كه نصب می‌كنید آشنایی داشته باشید تا بتوانید برای مشتریان خود نحوه كار با آن را توضیح دهید. 

-6‌ از حرف زدن با مشتری‌تان غافل نشوید. در طول كار، وقتی گوشی تلفن همراه مشتری را باز كرده‌اید یا به دستگاه وصل كرده‌اید تا عیبش را بیابید با او صحبت كنید و اطلاعاتی را هر چند كلی، درباره تلفن همراهش به وی بدهید. مثلا درباره نحوه نگهداری از این نوع گوشی یا نحوه شارژ كردن این گوشی‌ها با وی صحبت كنید و راهكارهایی را برای طولانی شدن عمر گوشی تلفن همراه به وی پیشنهاد كنید. 

 7- هر مغازه‌ای میز كاری دارد. شما می‌توانید میز كاری داشته باشید اما متفاوت. میز كاری كه در قامت یك موزه ظاهر شود. گوشی‌هایی قدیمی را تهیه كنید و در ویترین میز كارتان قرار دهید. در این حالت مشتری شما برای دقایقی سرگرم تماشای این گوشی‌های قدیمی می‌شود و خاطرات قدیمی‌اش را زنده می‌كند. 

8- شغل شما شغلی ابدی است به شرط آنكه به روز باشید و تعمیر گوشی های جدید را نیز بلد باشید. اگر از ضعف‌های گوشی‌های جدید اطلاعات كامل داشته باشید می‌توانید بخشی از درآمد خود را تامین كنید.  سعی كنید در اینترنت درباره گوشی‌های جدید جست‌وجو كنید تا مشتری شما مطمئن شود شما اطلاعات به روزی درباره انواع گوشی دارید. 

9-‌ از فروش لوازم جانبی برای گوشی غافل نشوید. برخی مشتریان شما به هندزفری، باتری، شارژر و همچنین قاب تلفن همراه و برخی دیگر از وسایل تزیینی مانند برچسب نیاز دارند. بخشی از درآمدهای شما می‌تواند از این محل تامین شود. مشتری شما بعد از تعمیر تلفن همراهش می‌تواند دست به نو‌نوار كردن آن بزند. مثلا قاب جدید بخرد یا وسیله‌ای تزیینی را برای موبایلش خریداری كند. این باكس ممكن است در بسیاری از مغازه‌هایی مانند مغازه شما وجود داشته باشد اما ادبیات شما باید متفاوت شود. مثلا بالای این باكس بنویسید برای موبایل‌تان هدیه بخرید. دیدن این جمله خنده را میهمان لب‌های مشتریانتان می‌كند و ممكن است سبب شود دخل‌تان از خرج‌تان پیشی بگیرد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lCvqo9Ka
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه