چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(169)

تبلیغ محیطی برای آژانس گردشگری

9 سال پیش ( 1393/12/5 )
پدیدآورنده : امین اسداللهی  

Dپرسش: یک آژانس گردشگری را مدیریت می‌کنم، تصمیم دارم از تبلیغات محیطی برای معرفی خدماتم استفاده کنم، آیا با توجه به هزینه بالای این روش، انتخاب مناسبی در این زمینه داشته‌ام؟ توصیه شما در این باره به من چیست؟

پاسخ کارشناس؛ دکتر امین اسداللهی:

بحث تبلیغات محیطی مبحثی کلان است و این سبک از تبلیغات، رسانه‌های زیادی را شامل می‌شود؛ رسانه‌هایی که برخی از آنها هزینه‌های زیادی را دربرمی‌گیرند و برخی دیگر با هزینه‌های پایین نیز در اختیار اهالی تبلیغات قرار می‌گیرند. مانند بیلبورد یا یک پوستر دیواری ساده که هر دو در گروه تبلیغات محیطی جای می‌گیرند. به هرحال استفاده از بیلبورد یا عرشه پل در تبلیغات محیطی برای برخی شرکت‌ها مانند شرکت‌های صنعتی کارایی ندارد، چون چنین شرکت‌هایی گروه مخاطبان وسیعی ندارند. برای مثال شرکت صنعتی که در حوزه تولید موتورهای یخچال کار می‌کند، شاید کل مشتریانشان 50 نفر باشد.

به همین دلیل استفاده از بیلبورد برای چنین شرکت‌هایی مقرون به صرفه نخواهد بود. حال نسبت به شرکت‌های صنعتی برای شرکت‌های خدماتی نیز استفاده از برخی رسانه‌های محیطی مانند بیلبورد و عرشه پل مناسب نیست ولی لمپست بنر و پوستر را به دلیل تکرارپذیری می‌توان به چنین شرکت‌هایی پیشنهاد داد. 

به نظرم این آژانس‌ اگر به سراغ لمپست‌بنر یا بالن‌های تبلیغاتی یا شرکت‌ در نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری برود، بهتر نتیجه خواهد گرفت. برگزاری سمینار‌های تخصصی نیز برای این آژانس‌ در زمینه تبلیغاتش می‌تواند مفید باشد. حال این آژانس‌ در طراحی لمپست‌های خود باید فاکتورهای مشخصی را رعایت کند. در طراحی لمپست نباید بیشتر از سه یا چهار المان خبری استفاده شود. المان خبری شامل لوگو، نام برند، شماره تماس و آدرس و... است.

اگر المان خبری در رسانه‌های محیطی بیشتر از این تعداد باشد، تاثیری بر مشتریان نخواهد داشت و حتی میزان اثربخشی تبلیغ را هم کاهش می‌دهد. هر چقدر فضای خالی در رسانه‌های محیطی بیشتر باشد، تاثیرگذاری بالاتر می‌رود. همچنین در طراحی لمپست بنر باید تصویر در سمت چپ قرار بگیرد. این موضوع نیز به خاطر تفکر جانبی مشتریان ایرانی است. به همین دلیل اگر لوگو یا تصویر اصلی محصول در سمت چپ قرار بگیرد، تاثیر بیشتری بر مصرف‌کنندگان می‌گذارد.

* اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

در ادامه، تبلیغ محیطی برخی از برندهای شناخته شده به عنوان نمونه آمده است:

تبلیغ مجله Economist

تبلیغ IKEA

 تبلیغ کره FLORALP

تبلیغ مکدونالد - بهترین سرخ کردنی های سیاره زمین 2011

تبلیغ شرکت حمل و نقل Joevanza

تبلیغ ظروف تفلون PERESTIGE 2009

تبلیغ مکدونالد: گرسنگی 

تبلیغ شرکت حمل و نقل AUCKLAND TRANSPORT: بچه ها ها جاده را جور دیگری می بینند 

تبلیغ ابزار آلات Craftsman: بیل بورد آچار فرانسه 

تبلیغ باغ وحش زوریخ: فضای بیشتر برای حیوانات بزرگ تر 
 
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CExL4PKA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه