یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 12 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا پذیرش خطر در کسب‌و‌کار عاقلانه است؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان نگاهی به علت‌های شکست در کسب‌و‌کار انداخت. دانشکده وارتون فیلادلفیا پژوهش‌های گسترده و معتبری در زمینه کسب‌و‌کار یا علل شکست در آن انجام داده است. 

در این پژوهش‌ها مشخص شد که علل شکست در کسب‌و‌کارها 32 درصد به دلیل تحقیق و توسعه ناکافی، 23 درصد به دلیل ایده‌های بد، 14 درصد به دلیل هزینه‌های کنترل نشده، 13درصد به دلیل استراتژی‌های بازاریابی ضعیف، 10 درصد به دلیل زمان‌بندی بد و اشتباه و هشت درصد به دلیل فعالیت‌های غیرقابل پیش‌بینی رقیب در برابر شما است. 

 از دیدگاه مشاوران کسب‌و‌کار، علت دیگری نیز وجود دارد که مهم‌تر از گزینه‌هایی است که دانشکده وارتون به آنها اشاره کرده است و آن خوش‌بینی بیش از حد است که جنبه‌های منفی و مشکلات کاری را از چشم صاحبان مشاغل مخفی می‌کند. 

آنهایی که در خوش‌بینی خود غوطه‌ور شده‌اند اظهار می‌کنند که ایده آنها فوق‌العاده است و نیازی به تحقیق و برنامه‌ریزی در این زمینه ندارند چرا که موجب اتلاف وقت می‌شود. با توجه به نکاتی که در بالا اشاره شد می‌توان به چگونگی پژوهش و برنامه‌ریزی خوب در کسب‌و‌کار پی برد و از به وجود آمدن آسیب‌های دور از انتظار در کار جلوگیری کرد. با اضافه کردن مقداری دوز بدبینی می‌توان شور و هیجان را در راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار جدید به وجود آورد.

دانستن علل شکست در کسب‌و‌کار بسیار حیاتی است و برنامه‌ریزی برای شکست نخوردن بسیار آموزنده است. برنامه‌ریزی برای شکست نخوردن در کسب‌و‌کار فرآیندی است که ما را وادار به تفکر و برنامه‌ریزی‌های جانبی بیشتر می‌کند. از طریق یک فرآیند به شکل سیستماتیک می‌توان هر مشکل که کسب‌و‌کار ما را در خطر می‌اندازد پیش‌بینی کرد. 

سناریوهایی وجود دارند که بسیاری از کسب‌و‌کارها را تهدید می‌کنند، اما هر سناریویی در این زمینه به فاجعه منجر نمی‌شود. بدون شک می‌توان گفت برخی از آنها با برنامه‌ریزی و تفکر دقیق قابل پیشگیری هستند. هدف از این برنامه‌ریزی، جلوگیری از شکست نخوردن شما در موقعیت‌های بدی است که احتمال دارد در کسب‌و‌کار شما رخ دهد. پاسخگوی مشتریان باشید قبل از اینکه فاجعه‌ای رخ دهد. خیلی از مردم وقتی محصولی را خریداری می‌کنند سوالاتی را در مورد نوع محصول و خدماتی که ارائه می‌دهید می‌پرسند که جواب دادن به‌صورت کامل به آنها ضروری است.

این نوع استراتژی می‌تواند مشتریان زیادی را به سوی شما هدایت کند. رقابت یکی دیگر از فرصت‌هایی است که نباید آن را دست کم گرفت. اکثر فروشندگان فکر می‌کنند می‌توان به راحتی و بدون برنامه‌ریزی  مشتری را جذب کرد. با ایجاد فضایی امن در کسب‌و‌کار خود می‌توانید مشتریان جدیدی را جذب کرده و رقیبان خود را به چالش بکشید و حدود 25 درصد از مشتریان آنها را به سمت خود گسیل دهید. شما باید دریابید که مشتریان در جست‌وجوی چه خصوصیاتی از محصولات هستند مانند پایین بودن قیمت‌ها و کیفیت بالا. 

اگر با کمبود سرمایه و با برنامه‌ریزی درست اقدام به انجام یک کسب‌و‌کار کنید، به آرامی نیز می‌توانید رشد کنید.  هر اندازه میزان سرمایه‌گذاری در یک کسب‌و‌کار کمتر باشد میزان ضررهای ناشی از آن به مراتب کمتر است. تا زمانی که شما جایگاه خوبی را در کسب‌و‌کار به دست می‌آورید می‌توانید مقداری از سرمایه خود را از طریق قرض یا وام گرفتن کسب کنید. فراموش نکنید که بازاریابی در فضای کسب‌و‌کار امروز بسیار سخت و هزینه‌بر است. 

بسیاری از کسب‌و‌کارها در زمان‌های کوتاه نتوانسته‌اند محصولات خود را به مردم معرفی کنند. باید با استفاده از روش‌هایی چون تست رایگان محصول، استراتژی‌های خود را توسط مشتریان واقعی و نه دوستان و بستگان تست کنید. 

در مجموع، صاحبان کسب‌و‌کارها باید با توجه به پیش‌بینی‌هایی که انجام می‌دهند از فجایع زیر جلوگیری کنند: 

1- استفاده از ایده‌های عجیب و غریب در کسب‌و‌کار که تحقیق در مورد آن صورت نگرفته است. 

2- استفاده از فناوری‌های پرهزینه برای دسترسی به فضای کسب‌و‌کار شما. 

3- برنامه‌ریزی‌های نادرست که به رکود اقتصادی کسب‌و‌کار منجر می‌شود. 

4- افزایش بی‌مورد قیمت محصولات و زمان‌بندی نادرست در تحویل دادن محصولات به مشتری. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nPVCUebL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه