سند ملی راهبردی احیای بهسازی، نوسازی و توانمند‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برای راهبری و مدیریت یکپارچه، ایجاد وحدت رویه و مشارکت عوامل مرتبط در سطح ملی و محلی توسط معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شد.  به گزارش ایلنا، هیات وزیران در جلسه 16/6/1393 به پیشنهاد وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وشورای عالی استان‌ها و به استناد ماده 16 قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری سند ملی راهبردی نوسازی بافت‌های فرسوده را تعیین کرد.  بنا براین گزارش به منظور انجام تمهیدات لازم برای تحقق مفاد سند مذکور از طریق هماهنگی بین بخشی با رعایت قوانین و مقررات مربوط ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء بهسازی و نوسازی که در تصویب نامه هیات‌وزیران به اختصار «ستاد ملی» نامیده می‌شود به ریاست رییس‌جمهور و در غیاب وی وزیر راه و شهرسازی تشکیل می‌شود.