شنبه, ۲۲ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sat, 13 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

وقتی به فروشگاهی برای خرید می‌روید، متوجه حضور برندهای خارجی در قفسه‌ها می‌شوید. برندهایی که محصولات مختلفی را وارد کشور کرده‌اند و برحسب نیاز مصرف‌کننده ایرانی در تلاش برای بومی کردن آنها هستند. برخی نام خود را فارسی کرده‌اند و برخی درحال تغییر شعار اصلی و طراحی برند خود براساس فرهنگ بومی ایران هستند. 

معمولا وقتی برندی جهانی می‌شود، از همان ابتدا برای ایجاد تغییر در هویت خود برنامه‌ریزی می‌کند. هر برندی با حفظ اصول اساسی هویت برند خود در گایدلاین خود بخشی را برای ایجاد تغییر درنظر می‌گیرد تا وقتی می‌خواهد به کشورهای دیگر صادر شود، در کشور مقصد قابلیت بومی شدن را دارا باشد. این تغییرات براساس اصول خاصی انجام می‌شود. این اصول باید زیر نظر کارشناسان حرفه‌ای صورت بگیرد تا نه به برند اصلی ضربه‌ای بخورد نه موجب این شود که بازار هدف از دست برود. گاهی برای بومی کردن نیاز به این است که طراحی برند و محصول را نیز بومی کنیم. حال وقتی برندی جهانی می‌شود، کمپین‌های تبلیغاتی آن نیز جهانی می‌شوند، دراین راستا آن کمپین‌ها نیز باید بومی شوند تا قابلیت پذیرش در کشورهای مختلف را داشته باشند. علیرضا مساوات، کارشناس طراحی و گرافیک که در برنامه‌ریزی و طراحی بومی کردن برخی از کمپین‌های تبلیغاتی جهانی در کشور نقشی فعال داشته دراین باره به سوالات «فرصت امروز» پاسخ می‌دهد. 

با توجه به روند اقتصادی پیش‌رو، امکان حضور برندها و محصولات خارجی در کشور فراهم شده است. این محصولات باتوجه به کاربردهای مختلف آنها باید برای مشتری ایرانی بومی‌سازی شوند. به نظر شما برای این کار به چه نکاتی باید اهمیت داد؟ 

درصورتی‌که برندی لزوم حضور در بازار مصرف ایران را برای خود می‌بیند، باید زیر نظر مشاوران بومی شروع به تدوین یا تطبیق استراتژی برند خود، متناسب با فضای فرهنگی کشوری همچون ایران کند، چون عرصه و بازار پیش روی آن دارای فرهنگ، آداب، سلیقه و ذائقه‌ای متفاوت در زندگی است. انتخاب صحیح و بهینه ابزارهای ارتباطی (کارشناسی شده) به همراه مدیریت ارتباط با مشتری که از سوی کشور بومی همگام با استراتژی اصلی برند است، می‌تواند مسیر دستیابی به وفاداری مشتری به این برندها را تسهیل کند. بومی کردن برند بسیار اهمیت دارد، اگر محصول و برندی نتواند سازگار با بازار هدفی که در ایران در نظر گرفته گام بردارد، قطعا نمی‌تواند سهم به‌سزایی از بازار هدف را به خود اختصاص دهد. 

چرا برندها اقدام به بومی‌سازی محصولات خود در ایران می‌کنند؟ 

با توجه به فرهنگ و عقاید اسلامی حاضر در کشور و دیگر کشورهای اسلامی (مخصوصا در منطقه خاورمیانه) توجه به امر حلال بودن محصولات مخصوصا در حوزه مواد‌غذایی خیلی از صاحبان برندهای جهان را بر آن داشت تا به دلیل به دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار نامبرده اقدام به بومی‌سازی و حتی تغییر در فرآیند تولید برخی از محصولات خود کنند که این نکته خود گویای اهمیت بومی‌سازی برند است. 

آیا تگ‌لاین این برندها در بومی شدن باید تغییر کند؟ اگر این برندها کمپین‌های جهانی داشته باشند، باید شعار آن کمپین تبلیغاتی جهانی تغییر کند و برای انتخاب رسانه به چه نکاتی باید اهمیت داد؟ 

تشخیص درست و غلط بودن این موضوع در حیطه وظایف استراتژیست آن برند است و انتخاب گزینه مناسب می‌تواند طراح گرافیک را در ایجاد یک فضای بصری هر چه بهتر یاری رساند. برای انتخاب رسانه چه محصول داخلی باشد، چه خارجی جایگاه برند و برقراری تناسب بین هویت آن و رسانه انتخابی، باید در نظر گرفته شود. 

به‌طورکلی چه روندی را برای طراحی کمپین‌های تبلیغاتی این برندها در کشور باید در نظر گرفت؟ 

نخستین مطلبی که می‌توان به لزوم آن اشاره کرد، مطالعه و تحقیق میدانی و نظرسنجی در حوزه مورد فعالیت است که لزوم تعهد به اجرای صحیح آن نه‌تنها باید در مجریان و مشاوران این امر وجود داشته باشد، بلکه احساس نیاز به کسب دانش و علم آن در کارآفرینان، کارفرمایان و روابط عمومی برندها نیز احساس می‌شود. نکته دیگر می‌تواند ایجاد فضای آموزشی مطلوب و مرتبط و قرارگیری هر کدام از عزیزان این حوزه چه در کسوت کارفرما و چه مشاور و مجری برنامه‌های تبلیغاتی باشد که فضای حرفه‌ای‌تری را ترسیم خواهد کرد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kED31ZRs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d