جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

سازمان ناظر بر رقابت فرانسه، گوگل را به دلیل رفتار ضدرقابتی و همچنین داشتن قوانین تبلیغاتی مبهم و غیرقابل پیش بینی به پرداخت ۱۵۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرد.

به گزارش زومیت، سازمان ناظر بر رقابت فرانسه، گوگل را به دلیل رفتار ضد رقابتی و همچنین داشتن قوانین تبلیغاتی نامشخص در بخش تبلیغات گوگل (Google Ads) به پرداخت ۱۵۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرد. علاوه بر پرداخت جریمه، سازمان ناظر بر رقابت فرانسه که به اختصار (FCA) خوانده می شود، انتظار دارد گوگل درباره قوانین تبلیغات و همچنین روش تعلیق حساب های کاربری در پلتفرم خود شفاف سازی کند.

جریمه گوگل در فرانسه

FCA در بیانیه ای مطبوعاتی توضیح داد:

سازمان ناظر بر رقابت فرانسه به این نتیجه رسیده است که قوانین عملیاتی تبلیغات که توسط گوگل برای تبلیغ کنندگان اعمال شده، تحت شرایطی غیرعینی، غیرشفاف و تبعیض آمیز اعمال شده است. مبهم بودن و عدم عینیت این قوانین، استفاده از تبلیغ برای تبلیغ کنندگان را بسیار دشوار کرده است، در حالی که گوگل تمام اختیارات لازم را برای اصلاح تفسیر خود از قوانین غیرقابل پیش بینی شده دارد و می تواند مطابق آن تصمیم بگیرد که آیا سایت ها با قوانین آنها مطابقت دارند یا خیر.

برای نمونه، FCA می گوید گوگل درخواست هزینه از کاربران در ازای استفاده از محصولات و خدمات معمولا رایگان را ممنوع اعلام کرده است. با این حال، گوگل (حداقل به طور دقیق) مشخص نمی کند که منظورش از «معمولا رایگان» چیست. از نظرFCA، این قوانین برای شركت هایی كه قصد دارند در پلتفرم گوگل تبلیغات خود را انجام دهند، ناعادلانه است. در حالی که، گوگل پلتفرم غالب در کشور با سهمی ۸۰درصدی از بازار تبلیغات است.

گوگل با ممنوعیت تبلیغاتی که متعلق به شرکت فرانسوی به نام گیبمدیا (Gibmedia) است، وارد این مهلکه شد. این شرکت سایت هایی را با موضوعات مختلف در مورد پیش بینی وضعیت آب و هوا گرفته تا اطلاعات شرکت و کتاب های تلفن مدیریت می کند. این بازرسی ها از زمانی شروع شد که شرکت فرانسوی گیبمدیا مدعی شد که گوگل به ناحق تبلیغات این شرکت را حذف کرده است و شکایت خود را به FCA ارائه کرد.

این نخستین باری نیست که فرانسه گوگل را به پرداخت جریمه های هنگفت محکوم می کند. این جریمه به دنبال جریمه عظیم ۷/۱ میلیارد دلاری است که در مارس ۲۰۱۹ توسط اتحادیه اروپا به گوگل به خاطر سوءاستفاده در تبلیغات آنلاین اعمال شده بود. همچنین، در ژوئیه سال ۲۰۱۸، گوگل به دلیل سوءاستفاده از موقعیت غالب خود در بازار گوشی های هوشمند ۵ میلیارد دلار جریمه شده و در ژوئن سال ۲۰۱۷، غول جست وجوی اینترنتی به دلیل سوء استفاده از تسلط خود به عنوان موتور جست وجو ۷/۲ میلیارد دلار جریمه شد.

 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QiFTOhwr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه