آیا میدانستید برند میتواند ریسک در تصمیمات خرید مصرفکننده را کاهش دهد؟ مصرفکنندگان انواع مختلفی از ریسک را در خرید یا انتخاب محصولات تجربه میکنند که عبارتند از:
1- ریسک کارکردی: در صورتی وجود دارد که محصول نتواند انتظارات مصرفکننده را پاسخ گوید.
2- ریسک فیزیکی: محصول، سلامت فیزیکی استفادهکننده یا دیگران را تهدید کند.
3- ریسک مالی: محصول ارزش قیمت پرداخت شده برای آن را نداشته باشد.
4-ریسک اجتماعی: مصرفکننده از داشتن آن محصول نزد دیگران شرمسار شود.
5- ریسک زمان: هزینه فرصت برای پیدا کردن محصول جایگزین در صورتی که نتایج محصول متقاعدکننده نباشد.
مصرفکنندگان با شیوههای مختلفی میتوانند با این ریسکها مقابله کنند. یکی از آنها خرید برندی است که به خوبی شناخته شده و مصرفکننده تجربه گذشته خوبی با آن داشته است. از این رو، برند خصوصا در تجارت شرکتی، وسیلهای موثر برای مقابله با انواع ریسک است.