دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به دنبال اثر روانی تعلیق برخی تحریم ها، قیمت هر دلار آمریکا دیروز برای نخستین بار در پنج ماه گذشته به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت.

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایمنا، همگام با پیشرفت در مذاکرات هسته ای سرعت نزول قیمت دلار هم بیشتر شده است، در آبان ماه امسال انتشار برخی خبرها درباره پیشرفت کند مذاکرات هسته ای به رشد پر شتاب قیمت دلار منجر شد به طوری که قیمت هر دلار آمریکا در ۱۳ آذر ماه به سقف قله تاریخی خود در محدوده ۳۱ هزار تومان رسید. بعد از آن منحنی قیمت دلار اندکی نزولی شد اما هرگز به کمتر از ۲۸ هزار تومان نزول نکرد و تا چند روز پیش در این محدوده در نوسان بود.

بازگشت قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان

از روز گذشته اما به دنبال افزایش احتمال توافق در مذاکرات وین و مخابره خبر تعلیق برخی تحریم ها، سرعت نزول قیمت دلار بیشتر شد و قیمت هر دلار به قیمت پنج ماه پیش بازگشت. روند نزولی نرخ دلار از یک هفته قبل همزمان با آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق و کره جنوبی آغاز شد.

دیروز بازار آزاد ارز در چهارراه استانبول به سرعت و از همان ابتدای صبح تحت تأثیر اخبار مربوط به پرونده هسته ای قرار گرفت به طوری که قیمت هر دلار آمریکا بلافاصله بعد از بازگشایی معاملات در ۱۱ صبح با یک درصد افت مواجه شد و به ۲۷ هزار و ۱۳۰ تومان رسید.

این روند نزولی اما از ظهر دیروز شتاب بیشتری گرفت و در نهایت تا ساعت ۱۶ دیروز جمعاً با ۳.۳ درصد افت به ۲۶ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. این یکی از سنگین ترین نزول های قیمت دلار از ابتدای امسال تاکنون است. قیمت هر درهم هم که مبنایی برای محاسبه ارزش دلار است، تا ساعت ۱۶ دیروز به هفت هزار و ۲۵۵ تومان رسید.

متناسب با نزول قیمت دلار دیروز قیمت هر سکه بهار آزادی با افت سنگین ۴۵۰ هزار تومانی مواجه شد و به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. هر سکه طرح قدیم هم ۵۰۰ هزار تومان افت کرد. این برای نخستین بار در شش ماه گذشته است که قیمت هر سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان سقوط می کند. همزمان قیمت هر گرم طلا و هر مثقال طلا هم دست کم ۳.۳ درصد افت کردند.

پیش بینی قیمت دلار

قیمت درهم در معاملات پشت خطی دیشب بر روی هفت هزار و ۳۲۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز دوشنبه ۸۰ تومان پایین رفته بود. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم نزولی است.

کارشناسان بر این باورند که با توجه به تورم پایه ۴۰ درصدی قیمت این ارز تا پایان امسال در محدوده ۲۶-۲۹ هزار تومانی نوسان خواهد کرد.

در این بین برخی از کارشناسان کف قیمتی دلار برای سال آینده را ۲۲ و برخی ۲۵ هزار تومان پیش بینی می کنند؛ پیش بینی کاهشی برای روند قیمت ارز در صورتی محقق خواهد شد که مذاکرات به سرانجام برسد.

پیش بینی ها حاکی از آن است که با توجه به انتشار اخباری مبنی بر خروج نیروهای روسی از مرزهای اوکراین و ریزشی شدن روند قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته، روند قیمت ارز در بازار ایران نیز نزولی شود.

جدول کامل قیمت دلار و ارزهای معتبر

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/moWYaztI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه