سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

باتری یو پی اس یا باتری اضطراری برای پشتیبانی از سیستم ها و دستگاه های الکترونیکی در زمان قطعی یا نوسان برق کاربرد دارد. باتری های یو پی اس معمولا عمری بین 3 تا 5 سال دارند اما این زمان تحت تاثیر عوامل گوناگون مثل دمای محیط، میزان شارژ، عمر باتری، میزان مصرف انرژی، و رعایت نکات نگهداری صحیح می تواند کمتر یا بیشتر باشد. برای آشنایی بیشتر با باتری یو پی اس و راهکارهای نگهداری صحیح که باعث افزایش عمر مفید آن می شود، ادامه این مطلب از الوباتری را دنبال کنید.

آشنایی با باتری یو پی اس

باتری یو پی اس نوعی سیستم پشتیبانی است که در مراکز درمانی، شرکت ها، و محیط های صنعتی یا حتی منازل برای پشتیبانی از دستگاه های برقی و تامین انرژی مورد نیاز آنها در موقعیت های اضطراری کاربرد دارد. در بسیاری از مراکز مانند بیمارستان ها از ژنراتور و منابع برق اختصاصی برای تامین الکتریسیته مورد نیاز تجهیزات پزشکی و دستگاه ها در زمان بروز قطعی و نوسان استفاده می شود. اما در هنگام قطع شدن برق معمولا چند دقیقه طول می کشد تا منبع تغذیه ثانویه بتواند جایگزین برق شهری بشود که اگر از باتری یو پی اس استفاده نشود، همین مدت کوتاه می تواند جان بیماران را به خطر بیاندازد. باتری یو پی اس در فاصله بین قطعی برق شهری و برقرار شدن جریان پشتیبان وظیفه تامین برق دستگاه ها و به این ترتیب سلامت افراد را بر عهده می گیرد.

نکات آموزشی الو باتری،عمر مفید باتری یو پی اس چقدر است؟

باتری های یو پی اس با ظرفیت های مختلف برای کاربردهای گوناگون طراحی می شود. برای مثال یک متخصص نرم افزار که در صورت بروز قطعی برق دچار مشکل در انجام پروژه  ها می شود، با خرید یک باتری یو پی اس مناسب برای تامین برق کامپیوتر خود می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند. انواع باتری یو پی اس با ظرفیت های گوناگون از 4.5 آمپر تا 100 آمپر در دسترس کاربران با مصارف گوناگون قرار دارد.

راهکارهای نگهدای صحیح از باتری یو پی اس

برای افزایش عمر و بهبود عملکرد باتری یو پی اس، توجه به نکات نگهداری آن ضروری است. با اینکه بیشتر باتری های یو پی اس به صورت بسته و سیلد ارائه شده و ادعا می شود به نگهداری نیاز ندارند، بدون توجه و نگهداری لازم آنها زودتر از موعد ممکن است دچار مشکل شوند. معمولا وقتی بحث از نگهداری باتری می شود اضافه کردن الکترولیت یا آب به محلول آن مورد نظر است. این نوع نگهداری در مورد باتری یو پی اس موضوعیت ندارد اما نکات دیگری وجود دارد که با رعایت آنها عمر مفید باتری یو پی اس افزایش پیدا می کند. جهت اطلاع از قیمت باطری پراید کلیک نمایید

باتری یو پی اس را در محیطی خشک و خنک نصب کنید

عمر مفید 3 تا 5 سال باتری یو پی اس به شرطی تجربه می شود که باتری در دمای هوای 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود. هر 8 درجه گرمای بیشتر می تواند عمر مفید باتری یو پی اس را تا نصف و کمتر کاهش بدهد. برای همین در هنگام نصب باتری یو پی اس بهتر است محلی را انتخاب کنید که کاملا خشک و خنک باشد و درجه هوای آن به بیشتر از 25 درجه نرسد. در هنگام نصب خالی گذاشتن حداقل 6 سانتی متر فضا در اطراف باتری یو پی اس برای رفت و آمد هوا توصیه می شود. همچنین از نصب باتری یو پی اس در نزدیکی پنجره یا محیط مرطوب اکیدا خودداری نمایید.

باتری های جایگزین را به درستی نصب کنید

امداد باتری ماشین معمولا بعد از گذشت 18 تا 30 ماه از نصب اولیه باتری یو پی اس، ظرفیت آن در عمل کاهش یافته و به جایگزین کردن باتری های جدید نیاز پیدا می شود. باتری های جدید می توانند بدون نصب شدن تا 12 ماه کیفیت و ظرفیت عملکرد خود را حفظ کنند و در صورت نیاز جایگزین باتری های قدیمی با عملکرد فرسوده بشوند. نکته مهم در جایگزین کردن باتری ها توجه به مشخصات آنها و نصب درست است.

نکات آموزشی الو باتری،عمر مفید باتری یو پی اس چقدر است؟

یک یا دو بار در سال باتری یو پی اس را کالیبره کنید

یکی از راهکارهای افزایش عمر مفید باتری یو پی اس کالیبره کردن آن در زمان مناسب است. یک یا دو بار کالیبره کردن باتری یو پی اس در سال می تواند برای نگهداری آن مفید باشد و طول عمر آن را افزایش بدهد. اما کالیبره کردن بیش از حد باتری یو پی اس هم می تواند باعث آسیب دیدن و کاهش عمر آن بشود. از آنجا که باتری های یو پی اس تجهیزات نسبتا گرانی محسوب می شوند، برای پیشگیری از آسیب دیدن آنها بهتر است مواظب باشید آنها را بیش از حد کالیبره نکنید.

نگهداری مداوم

باتری های یو پی اس که شارژ آنها کاملا خالی شده باشد برای جلوگیری از آسیب لازم است در مدت 48 ساعت شارژ شوند. بهتر است به میزان خالی کردن شارژ و شارژ شدن باتری یو پی اس دقت زیادی داشته باشید چرا که در صورت خالی ماندن شارژ باتری احتمال بروز مشکل و کاهش طول عمر مفید باتری وجود دارد. در مقابل شارژ بیش از حد هم به همین ترتیب می تواند طول عمر مفید باتری را کاهش داده و عملکرد آن را با مشکل همراه کند.

از وسایل کم مصرف استفاده کنید

راهکار دیگری که برای افزایش عمر مفید باتری یو پی اس توصیه می شود کاهش دادن بار انرژی دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده برای کم کردن فشار از روی باتری یو پی اس است. استفاده از وسایل برقی کم مصرف باعث می شود نیاز کمتری به جریان قدرتمند وجود داشته باشد و عملکرد باتری یو پی اس قابل اطمینان باقی بماند.

عمر مفید باتری UPS

عمر مفید باتری های UPS با نگهداری مناسب و در شرایط دمایی مطلوب بین 3 تا 5 سال است. اما باتری یو پی اس دستگاه نسبتا حساسی است که در صورت فعالیت کردن در دمای بالاتر از 25 درجه ممکن است با مشکلات جدی مواجه بشود. برای جلوگیری از این اتفاق و اطمینان از طول عمر مفید باتری یو پی اس، لازم است در هنگام نصب آن محیطی خنک و خشک انتخاب شود که دمای آن بالاتر از 25 درجه نباشد.

باتری های یو پی اس معمولا بدون نیاز به نگهداری معرفی می شوند چرا که امکان اضافه کردن آب به محلول الکترولیت آنها وجود ندارد. اما احتمال خوردگی و نشت محلول آنها هم وجود دارد و برای پیشگیری یا بر طرف کردن این مشکل، بررسی و چک کردن سلامت ظاهری آنها به صورت هفتگی توصیه می شود. در نهایت میزان خالی شدن شارژ و همچنین دفعات شارژ شدن نقش مهمی در طول عمر مفید آنها دارد. با نگهداری مناسب از باتری های اضطراری یا UPS می توانید از عملکرد مناسب و قابل اطمینان آنها در زمان بروز مشکل در برق شهری مطمئن باشید.

خرید اینترنتی باتری یو پی اس

الوباتری یک فروشگاه آنلاین باتری یو پی اس و باتری ماشین است که انواع باتری های برندهای شناخته شده و معتبر را با قیمتی رقابتی و خدمات نصب رایگان (باتری ماشین) به کاربران ارائه می دهد. با خرید باتری یو پی اس از فروشگاه الوباتری می توانید از کیفیت بالای باتری اضطراری خود اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز از ضمانت معتبر و شرکتی آن بهره مند بشوید.

جمع بندی

در این مطلب از الوباتری عمر مفید باتری یو پی اس بررسی شد و انواع راهکارهای نگهداری صحیح از باتری یو پی اس معرفی شد. میزان خالی شدن شارژ، نحوه شارژ مجدد و از همه مهم تر دمای محیط عوامل اصلی هستند که در طول عمر مفید باتری یو پی اس نقش دارند. اگر قصد خرید باتری یو پی اس برای پشتیبانی از سیستم ها و دستگاه های الکترونیکی خود در صورت بروز مشکل قطعی برق دارید، برای این کار کافی است وارد فروشگاه آنلاین الوباتری شده و با توجه به نیاز خود باتری یو پی اس مناسب را خریداری کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1pyrU2Fl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه