جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا ثبت شرکت مهم است؟

برای آغاز یک فعالیت اقتصادی ثبت شرکت یکی از بهترین راهایی است که می­تواند به شما کمک کند تا کسب و کارتان را چه فردی و چه با وجود شرکا متعدد در مسیر درست و هدفمند پیش ببرید. بهتر است در ابتدا اطلاعاتتان را در این زمینه قدری افزایش دهیم.

اهمیت ثبت شرکت برای راه اندازی فعالیت اقتصادی

به یاد داشته باشید در هر زمینه ای که وارد میشوید باید به طور کامل با روند پیشبرد کار آشنا شوید، در این صورت زمان و انرژی بسیار کمتری مصرف می­کنید و مجبور نمی­شوید کاری که می­توان در عرض چند روز انجام داد در طول چند ماه انجام دهید.

معمولا ادارات موسسات و شرکت­ها و حتی اشخاص حقیقی ( در ادامه مفهوم اشخاص حقیقی و حقوقی را شرح خواهیم داد) بیشتر تمایل دارند با کسانی تبادل تجاری داشته باشند که از اعتبار و رسمیت بالایی برخوردار باشند.

مزایای ثبت شرکت

حال با ثبت شرکت شما در زمینه­ی کاریتان نام مشخص و منحصر به فردی پیدا می­کنید که ارتباط شما با مشتریان را به نحوه قابل توجهی بهبود می­بخشد.

آنها می­توانند شما را پیگیری و راستی آزمایی کنند و با خیال راحت با شما تبادل یا همکاری کنند.

با ثبت شرکت تعهد شما در شرایط خاص مانند ورشکستگی یا اتفاقاتی که در زمینه های مالی شرکت رخ می­دهد سنجیده میشود و البته وضعیت مالی شخصی شما را تحت تاثیر قرار نمی­دهد.

به یاد داشته باشید همیشه قانونمند بودن در روابط تجاری چه بین شرکت­ها و سازمانها باشد و یا بین اشخاص حقیقی همیشه ایمن ترین راه است.حال تصور کنید که می­خواهید یک تجارت ساده راه بیندازید .

ترجیح می­دهید به تنهایی کار کنید و بدون نوشتن قرارداد پیش بروید یا اینکه به همراه یکی از نزدیکانتان برای آن تجارت یک قرارداد نوشته و کارتان را با خیال راحت انجام دهید؟

حال این امر را به سطح وسعتری می­بریم اگر شما یک شرکت ثبت شده باشید به راحتی می­توانید با اشخاص و ارگانها تبادلات قانونی انجام دهید میزان تعهدات و حقوق هر یک از طرفین را مشخص کنید و با خیال راحت تجارت خود را گسترش دهید.

با ثبت شرکت شما می­توانید از یک شخص حقیقی به یک شخص حقوقی تغییر وضعیت دهید

مزایای ثبت شرکت به صورت خلاصه

  1. به روند کاری شما نظم و هویت می­دهد.
  2. مراحل قانونی فعالیتهایتان را بسیار آسانتر می­کند
  3. با ثبت شرکت به مشتریان خود اطمینان می­دهید.اشخاص زمانیکه با یک شرکت معتبر در ارتباط هستند با خیالی اسوده با آن به تجارت می­پردازند.
  4. می­توانید در مزایده ها و مناقصات شرکت­های دیگر اعم از خصوصی و دولتی شرکت کنید.
  5. دریافت نمایندگی برندهای معتبر و معروف با ثبت شرکت امکان پذیر است.
  6. می­توانید وام و تسهیلات ویژه از بانک­ها و موسسات مالی داخلی و خارجی دریافت کنید
  7. با این کار به مرور زمان سابقه فعالیت برای شما ثبت می­­شود
  8. نیروهای کاری توانا و خبره که علاقمند به فعالیت در شرکت­ های معتبر هستند را به سوی خود جذب می­کنید.

اهمیت ثبت شرکت برای راه اندازی فعالیت اقتصادی

شما عزیزان میتوانید برای مشاوره و دیدن دیگر مقالات ثبتی به سایت ثبت ونک مراجعه نموده و یا با شماره 02187790 جهت مشاوره در تماس باشید.

 تفاوت شخص حقیقی و حقوقی

ممکن است بعضی تعریف درستی از شخص حقیقی و قوقی نداشته باشند .در این جا به طور مختصر آن را شرح می­دهیم

شخص حقیقی:

هر انسان از زمان تولد با یک اسم شماره شناسنامه کد ملی و تاریخ تولد مشخص می­شود او می­تواند در جامعه به وسیله شناسنامه و یا کارت ملی هویت خود را ثابت کند به این افراد اشخاص حقیقی گفته می­شود که البته همه­ی ما در درجه نخست اشخاص حقیقی هستیم.

شخص حقوقی:

هنگامیکه یک شخص شرکت تاسیس می­کند و نامش را با عنوان صاحب آن شرکت ثبت می­کند یک شخص حقوقی متولد می­شود او دارای مدرک شناسایی .کد و نام مختص آن شرکت است و می­تواند از حقوق و مزایایی که تحت مالکیت آن نام به دست می آورد استفاده کند. او با نام آن شرکت شناخته شده و میتواند در آن حوضه فعالیت کند و البته هنگامیکه آن شرکت منحل شود زندگی آن نام حقوقی نیز پایان می­پذیرد.

نحوه ی ثبت شرکت

برای ثبت شرکت باید شرایط آن را بدانید، انواع شرکت ها را بشناسید، از روند مراحل کار آگاه باشید، مدارک مورد نیازتان را فراهم و برای ثبت شرکت خود اقدام کنید، در ادامه ما هر کدام را برایتان توضیح داده ایم:

شرایط ثبت شرکت :

هنگامی که میخواهید شرکتی تاسیس کنید، باید برای ثبت آن اقدام کنید، ابتدا در سامانه آنلاین ثبت شرکت ثبت نام کرده و مدارک مورد نیاز را آماده می کنید، یک نام برای شرکت انتخاب و میزان سرمایه شرکت را مشخص کنید، زمینه فعالیت شرکت را مشخص کرده و آدرس و کد پستی برای آن تعیین کنید، حداقل دونفر عضو برای شرکتی که می خواهید ثبت کنید نیاز دارید.

شرکت ها با هدفهای متفاوت تاسیس می شوند، شما باید نوع شرکتتان را مشخص کنید، شما حتی می توانید شرکت آماده خریداری کنید اما یادتان باشد که نمی توانید عنوان آن را تغییر دهید، برای مثال نمی توانید یک شرکت بازرگانی را به یک شرکت با مسئولیت محدود تبدیل کنید. امروزه با کمک شرکت هایی که شما را در طی این مسیر یاری می کنند روند ثبت شرکت بسیار ساده تر از گذشته شده است.

انواع شرکت ها

بسیار خب حال که با اهمیت ثبت شرکت آشنا شدید باید با توجه به کسب و کارتان نوع شرکنی که فکر می­کنید برایتان از همه مناسبتر است را انتخاب کنید .

محبوبترین شرکت ها جهت ثبت در ایران به شرح زیر میباشد :

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت دانش بنیان
  • شرکت سهامی عام

شرکت­ با مسئولیت محدود

این نوع شرکتها بسیار پر طرفدار هستند زیرا میتوان با حداقل اعضا آنها را تشکیل داد حتی اگر شما دونفر باشید نیز میتوانید یک شرکت تاسیس کنید . در این نوع شرکت ها میتوان اعضای هیئت مدیره را به راحتی تغییر داد به این ترتیب که برای آنها مدت زمان مشخصی را در نظر میگیرند.

شرکت های سهامی خاص

این شرکت ها قدری با نوع قبلی متفاوتند.برای مثال در زمان ثبت شرکت باید حداقل پنج عضو وجود داشته باشد که سه نفراز آنها سهامداران یک نفر بازرس و نفر باقی مانده به عنوان علی البدل منصوب میشود.

اهمیت ثبت شرکت برای راه اندازی فعالیت اقتصادی

همچنین از میزان سرمایه ای که به عنوان سرمایه ی اصلی شرکت در سازمان ثبت شرکت ها تعیین کرده اند باید سی و پنج درصد را واریز کرده و فیش آن را ارائه دهند.اعضای هیئت مدیره را نمیتوان به راحتی جا­به­ جا کرد.هر کدام از اعضا میتوانند دو سال در آن سمت باقی بمانند و در صورت تصمیم برای تغییر دادن یکی از اعضا باید در مجمع عمومی آن را بیان کنند.

شرکت دانش بنیان 

شرکت دانش بنیان شرکتی است که علاوه بر تولید و فروش محصولات در بستر فناوری برتر ، سرمایه گذاری زیادی در بخش منابع انسانی و تحقیق و پژوهش مجموعه خود نموده و با جذب متخصصین اقدام به تولید و یا ارتقای کالا و خدمات این گروه محصولات می گردد . 

جهت اقدام به ثبت شرکت دانش بنیان میتوانید با مشاورین ثبت ونک در تماس باشید.

مراحل ثبت شرکت

ثبت شرکت مراحلی دارد که باید به ترتیب انجام شود این فرایند برای تمام کسانی که می­خواهند شرکت خود را ثبت کنند لازم و ضروری است.

نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  1. در ابتدا باید بدانید که به چه نوع شرکتی نیاز دارید.
  2. تعداد سهامداران و شرکا را مشخص کنید
  3. چه میزان سرمایه اولیه در اختیار دارید
  4. فعالیت­های تجاری شرکت در چه زمینه ای است.
  5. نام شرکت را انتخاب کنید ،دقت کنید که این مرحله بسیار مهم است.
  6. جایگاه و سمت اعضای شرکت را با دقت مشخص کنید و حوزه اختیارات آنها را تعیین کنید.
  7. مدارکی که سازمان ثبت شرکت­ ها از شما می­خواهد را به طور کامل آماده کنید.
  8. باید به صورت آنلاین در سامانه سازمان ثبت شرکت ­ها ثبت نام کنید.
  9. مدارک خود را هراه تاییدیه نام شرکت ارسال کنید.
  10. برای امضا و تحویل دادن اوراق به سازمان ثبت شرکت­ ها مراجعه کنید.

 مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت:

  1. مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه اعضا
  2. تقاضا نامه برای ثبت شرکت
  3. اساسنامه تکمیل شده شرکت
  4. دریافت کد ثنا برای همه اعضای هیئت مدیره
  5. ارائه آدرس کامل و کد پستی دقیق شرکت
  6. مشخص کردن افرادی که حق امضا دارند
  7. مشخص کردن سمت و سهام هر یک از اعضا
  8. ارائه پنج اسم که حداقل سه سیلابی باشد
  9. داشتن مجوزهای لازم (در صورتی که برای ثبت شرکت نیاز به مجوز خاصی باشد)
  10. داشتن دو نسخه از صورت جلسه برای هيئت مديره و مجمع عمومی شرکت
  11. در صورتی که وکیل مراحل کار را انجام میدهد، ارائه وکالت نامه ضروری است
  12. اگر شرکت از نوع سهامی خاص است باید فیش بانکی که حاوی ٣۵ درصد سرمایه اصلی شرکت باشد را همراه داشته باشد.

جهت مشاوره میتوانید با شماره 02187790 تماس حاصل فرمایید.
مشاورین ثبت ونک آماده پاسخگویی به کلیه موارد ثبتی شما عزیزان میباشند.
www.vanak.org
www.vanak.ir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DEXaqMSF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه