جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
برترین نرم افزارهای بازاریابی گرافیکی

بازاریابی با نرم افزارهای گرافیکی رایگان

3 سال پیش ( 1399/10/19 )

وقتی صحبت از موفقیت در زمینه بازاریابی آنلاین می شود، اغلب مردم به دنبال شیوه های مختلفی نظیر راه اندازی اکانت رسمی در شبکه های اجتماعی، سایت و وبلاگ معتبر هستند. این امر بیانگر تمایل کسب و کارها برای حضور در فضای آنلاین است. موفقیت در عرصه بازاریابی فقط مربوط به حضور در فضای رسانه ای و آنلاین نیست. بسیاری از برندها در مسیر موفقیت بازاریابی مشکلات بسیار زیادی را پیش روی دارند. یکی از چالش های مهم در این میان طراحی المان های گرافیکی در عرصه بازاریابی است. وقتی کاربران برای نخستین بار درگیر تعامل با یک برند می شوند، نخستین نکته مهم در این میان توجه به وضعیت بازاریابی برند موردنظر از نقطه نظر بصری است. 

براساس مطالعه اخیر موسسه HubSpot هر کاربر در زمینه تعامل با محتوای بازاریابی یک برند فقط 2.6 ثانیه برای تصمیم گیری اختصاص می دهد. بر این اساس برندها باید توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در کمتر از 3 ثانیه را داشته باشند. بدون تردید استفاده از محتوای متنی در این شرایط دشواری های بسیار زیادی به همراه دارد. درست به همین خاطر اغلب برندها به دنبال استفاده از محتوای بصری و گرافیکی برای تاثیرگذاری سریع بر روی مخاطب هدف هستند. این امر یکی از نقاط قوت هر برندی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. امروز بسیاری از برندها برای طراحی المان های گرافیکی به دنبال نرم افزارهای کاربردی هستند. 

بازاریابی با نرم افزارهای گرافیکی رایگان

شاید در نگاه نخست انتخاب یک نرم افزار برای شروع فعالیت طراحی المان های گرافیکی کار ساده ای باشد. بسیاری از برندها در سراسر دنیا از محتوای گرافیکی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده می کنند، اما معنای این امر سادگی دسترسی به نرم افزارهای موردنیاز نیست. کسب و کارها در زمینه تولید محتوای بازاریابی همیشه با یک چالش بزرگ مواجه هستند. این چالش تولید محتوای جذاب و در عین حال مرتبط با علاقه مشتریان است. چنین امری بدون استفاده از ابزارهای طراحی مناسب امکان پذیر نمی شود. امروزه دیگر از شیوه های دستی برای طراحی محتوا استفاده نمی شود. در عوض نرم افزارهای حرفه ای جایگزین شیوه های قدیمی شده است. 

مطلب مرتبط: ضروری ترین نرم افزارهایی که هر کارآفرین باید استفاده کند

امروزه طراح های گرافیک بسیار زیادی در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند. بدون تردید شمار قابل ملاحظه ای از طراح های گرافیکی دارای مهارت بالایی در زمینه تولید محتوای چشم نواز و کاربردی هستند. بسیاری از طرح های موردنظر طراح های حرفه ای به طور حرفه ای طراحی می شود بنابراین شاید برخی از کارآفرینان و بازاریاب های تازه کار حضور در این عرصه را غیرممکن تصور کنند. خوشبختانه امروزه حضور در هر عرصه ای از کسب و کار برای کارآفرینان امکان پذیر است. عرصه طراحی گرافیکی نیز در صورت طی دوره های کاربردی و همچنین استفاده از نرم افزارهای مناسب قابل دسترسی خواهد بود. یکی از ایرادات اصلی بازاریاب ها و طراح های گرافیکی تازه کار انتخاب نرم افزارهای بسیار حرفه ای و گران قیمت برای شروع است. این امر اغلب اوقات مشکلاتی برای چنین بازاریاب هایی ایجاد خواهد کرد.

شروع فرآیند بازاریابی باید همیشه همراه با انتخاب های ساده و روشن باشد. اگر شما در تلاش برای تمرین طرح های گرافیکی اولیه تان هستید، شروع کار با نرم افزارهای گران ایده مناسبی نخواهد بود. همچنین باید به محدودیت مالی بسیاری از کسب و کارها در این مسیر نیز اشاره کرد بنابراین انتخاب نرم افزارهای گران قیمت در عمل برای بسیاری از برندها امکان پذیر نیست. درست به همین خاطر برخی از کسب و کارها و بازاریاب ها به سوی نرم افزارهای گرافیکی رایگان جهت گیری کرده اند. 

بدون شک نرم افزارهای رایگان دارای المان های جانبی متعدد مانند نمونه های پولی نیستند، اما این امر به معنای عدم کارایی آنها نیست. بسیاری از کسب و کارهای  بزرگ و کوچک در عمل از چنین نرم افزارهایی استفاده می کنند. مزیت اصلی این ابزارها، علاوه بر رایگان بودن، مربوط به منوی کاربری ساده است. اغلب نرم افزارهای گرافیکی رایگان دارای رابط کاربری بسیار ساده ای هستند. این امر امکان جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران را فراهم می سازد. همچنین دامنه وسیعی از ویدئوهای آموزشی پیرامون چنین ابزارهایی در اینترنت موجود است. 

انتخاب یک نرم افزار گرافیکی مناسب هرگز کار ساده ای نیست. بسیاری از بازاریاب ها در این مسیر با مشکلات عمده ای مواجه هستند بنابراین باید انتخاب موردنظر به صورت کاملا تخصصی صورت گیرد. در غیر این صورت بازاریاب ها به طور مداوم نیازمند تغییر نرم افزارشان خواهند بود. معیارهایی نظیر کیفیت، امکانات و همچنین محیط کاربری ساده در انتخاب نهایی تاثیرگذار است. اگر بازاریاب ها نسبت به این نکته توجه لازم را نداشته باشند، در عمل با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند شد. 

بررسی برخی از مهمترین ابزارهای در دسترس بازاریاب ها برای طراحی المان های گرافیکی همیشه گزینه جذابی محسوب می شود. همین امر ایده اساسی ادامه مقاله کنونی را شکل داد است. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین نرم افزارهای رایگان گرافیکی در عرصه بازاریابی خواهیم پرداخت. این امر کمک شایانی به بازاریاب ها و کارآفرینان برای انتخاب گزینه های مناسب خواهد کرد. 

Design Wizard

بازاریابی با نرم افزارهای گرافیکی رایگان

نرم افزار Design Wizard در زمینه طراحی المان های گرافیکی کاربرد بسیار زیادی دارد. بسیاری از طراح ها و بازاریاب های تازه کار در زمینه طراحی المان های مختلف درگیر مشکلات بسیار زیادی هستند. این امر ناشی از ناتوانی برای طراحی نمونه های جذاب از ابتداست. امروزه اغلب برندهای کوچک برای طرح های گرافیکی به طور عمده بر روی تصاویر استاک و رایگان اتکا دارند. مزیت این امر ساده سازی فرآیند تولید طرح های تکمیل شده است. 

نرم افزار Design Wizard در زمینه دسترسی به المان های جذاب محبوبیت بسیار زیادی دارد. یکی از گزینه های جذاب در مورد این نرم افزار امکان استفاده از نزدیک به 10 هزار تصویر استاک به صورت رایگان است بنابراین در اینجا با گزینه ای جذاب در زمینه آرشیو حرفه ای مواجه هستیم. همین امر برخی از بازاریاب ها را به سوی استفاده از این ابزار جذاب هدایت کرده است. 

رابط کاربری ساده ابزار Design Wizard موجب سهولت کاربرد از سوی تمام کاربران شده است. برخی از کاربران حتی دارای مهارت تخصصی در زمینه گرافیک نیز نیستند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب باشد، اما بسیاری از بازخوردهای دریافتی از سوی تیم فنی Design Wizard موید این ادعاست. 

ویرایشگر ستکا

بازاریابی با نرم افزارهای گرافیکی رایگان

بدون تردید بازاریاب ها و طراح های گرافیک تازه کار نیاز به استفاده از یک ابزار برای تمام کارهای شان دارند. امروزه گرافیست های حرفه ای برای بازاریابی از ابزارهای بسیار متنوعی استفاده می کنند. آشنایی آنها با ابزارهای مختلف ناشی از حضور مداوم در این عرصه است بنابراین انتظار آشنایی با چنین ابزارهایی از سوی افراد تازه کار بیش از اندازه بلندپروازانه خواهد بود. بازاریاب های تازه کار به طور معمول به سراغ ابزارهای یکپارچه می روند. شاید بازاریاب های حرفه ای در این رابطه مشکلات بسیار زیادی داشته باشند، اما بهترین گزینه برای شروع کار بازاریاب های تازه کار ویرایشگر ستکا خواهد بود. 

ابزار ستکا با هدفی ساده و در عین حال جاه‎ طلبانه وارد عرصه بازاریابی شده است. این هدف شامل فراهم سازی تمام نیازهای بازاریاب ها و گرافیست های تازه کار در زمینه طراحی المان های بصری جذاب است. شاید این امر بسیار بلندپروازانه باشد، اما مشاهده میزان رضایت کاربران از این ویرایشگر صحت ادعای فوق را ثابت می کند. 

شاید بحث درباره قیمت یک ابزار گرافیکی در این مقاله عجیب باشد. در هر صورت ادعای اولیه ما بررسی ابزارهای رایگان بود. در اینجا ما با ستکا به عنوان یک ابزار رایگان در وهله نخست مواجه هستیم. البته توجه به چند نکته در این میان ضروری است. کاربران امکان استفاده از نسخه رایگان ستکا برای همیشه را دارند. همچنین نسخه دسترسی کامل این ابزار برای مدت 2 هفته در دسترس تمام کاربران قرار خواهد داشت. سپس برای استفاده از نسخه کامل باید اشتراک ماهانه پرداخت شود. 

توصیه اساسی این بخش شروع فرآیند تولید محتوای بصری با استفاده از ستکا در قالب رایگان است. پس اگر نیاز به ابزارهای بیشتر و حرفه ای تری داشتید، همیشه امکان استفاده از برخی ابزارهای حرفه ای تر یا حتی خرید نسخه پولی ستکا وجود دارد. مهمترین مسئله در این میان شروع فرآیند بازاریابی با استفاده از هزینه های اندک است. در غیر این صورت شاید در نهایت فرآیند بازاریابی برند همراه با پشیمانی گردد. 

کانوا

بازاریابی با نرم افزارهای گرافیکی رایگان

یکی از ابزارهای نام آشنا در عرصه بازاریابی کانواست. این ابزار در ابتدا یک آرشیو آنلاین از تصاویر استاک و همچنین تصاویر رایگان برای استفاده شخصی و تجاری بود. شاید در نگاه نخست طراحی تصاویر گرافیکی یا حتی ثبت این دسته از تصاویر برای استفاده رایگان از سوی کاربران بسیار عجیب باشد. عکاس ها و طراح ها به هر حال در تلاش برای فروش طرح های شان هستند. مهمترین مسئله در اینجا تلاش عکاس ها و طراح های گرافیکی برای توسعه اعتبارشان است. این امر اهمیت بسیار زیادی در عرصه بازاریابی دارد. اگر بازاریاب ها توانایی تاثیرگذاری بر روی دیگر برندها از نقطه نظر کاری را نداشته باشند، شاید تا مدت ها مجبور به فعالیت مستقل باشند. 

بسیاری از طراح های گرافیکی و عکاس های حرفه ای در ابتدا کارشان را با بارگذاری نمونه های رایگان در کانوا شروع کرده اند. این ابزار در ابتدا یک سایت ساده بود، اما اکنون دارای نرم افزار رسمی نیز هست. کاربران امکان جست و جوی ساده و رایگان میان میلیون ها تصاویر استاک و طرح های گرافیکی را دارند. یکی از بهترین ویژگی های کانوا اعتبارش در عرصه بازاریابی است. بسیاری از برندهای بزرگ نیز در عمل از طرح های رایگان این نرم افزار استفاده می کنند. 

بدون شک هر طراح گرافیکی بعد از مدتی علاقه مند به فروش آثارش خواهد بود. کانوا در این رابطه نیز عملکرد مناسبی دارد. بر این اساس کانوا برخی از آثار مربوط به طراح ها را در قالب پولی به اشتراک می گذارد. این امر با هدف کمک به طراح های تازه کار برای افزایش شهرت و شروع کسب و کار صورت می گیرد. اگر شما علاقه مند به استفاده از طرح های رایگان این ابزار هستید، نیازی به نگرانی نیست. هنوز هم بسیاری از ابزارهای کانوا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. این ابزارها شامل ویراستار تصاویر و طرح های اولیه است. درست به همین خاطر کانوا از قالب سایت به نرم افزار تغییر کرده است. نکته جالب اینکه استفاده از تمام ویژگی های این ابزار به طور رایگان امکان پذیر است. 

ادوبی اسپارک

بازاریابی با نرم افزارهای گرافیکی رایگان

وقتی صحبت از یک محصول برند ادوبی می شود، نسبت به اعتبار آن باید مطمئن بود. بسیاری از طراح های حرفه ای برای خلق آثارشان به ابزارهای ادوبی اتکا دارند. اغلب ابزارهای این برند به طور پولی در دسترس قرار دارد. به عنوان مثال Illustrator به عنوان یکی از ابزارهای پولی ادوبی در میان طراح ها و بازاریاب های حرفه ای محبوبیت بسیار زیادی دارد. بدون تردید کار با این ابزار بدون طی دوره های آموزشی بسیار دشوار خواهد بود بنابراین برندها باید به دنبال استفاده از نمونه های ساده تر این ابزار در وهله نخست باشند. در غیر این صورت طراحی المان های بصری شان مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. 

برند ادوبی نسبت به نیاز برخی از بازاریاب ها و طراح ها تازه کار نیست. به نمونه های محصولاتش با محیط کاربری ساده و همچنین قالب رایگان آگاهی دارد بنابراین ادوبی اسپارک به عنوان نسخه رایگان و دارای امکانات محدودتر از  Illustrator در دسترس کاربران قرار گرفته است. اگر شما توانایی کار با این ابزار جذاب را داشته باشید، بسیاری از نکات حرفه ای اسپارک را نیز یاد خواهید گرفت. نکته جالب اینکه اغلب ابزارهای ادوبی دارای آموزشگر درون برنامه ای هستند بنابراین مشکلی در راستای تعامل با ابزارهای این برند به وجود نخواهد آمد. 

بسیاری از برندها برای شروع کار با نرم افزارهای ادوبی ابتدا دوره های آموزشی برای بازاریاب ها و طراح های شان برگزار می کنند. این امر در مورد برندهای بزرگ مصداق ندارد. این برند در راستای استخدام نیروی کار از همان ابتدا بر روی مهارت متقاضیان برای کار با چنین ابزارهایی تاکید دارند بنابراین در هر 2 حالت بازاریاب ها و طراح های تازه کار باید نسبت به تقویت مهارت های کار با ابزارهای ادوبی اقدام نمایند. در غیر این صورت جایگاهی در عرصه بازاریابی نخواهند داشت. 

کریتا

بازاریابی با نرم افزارهای گرافیکی رایگان

کار با نرم افزارهای گرافیکی اغلب در سیستم های دارای ویندوز صورت می گیرد. این امر به معنای ناتوانی کاربران دارای دستگاه های همراه با سیستم عامل مک است. شاید بسیاری از گرافیست های تازه کار بهره مندی از دستگاه های دارای سیستم عامل مک را نوعی نقطه ضعف تلقی نمایند، اما امروزه نرم افزارهای مناسبی برای کاربران مک نیز در دسترس قرار دارد. یکی از نرم افزارهای مناسب در این میان کریتاست. این ابزار امکانات گسترده ‎ای مانند فوتوشاپ در اختیار کاربران مک قرار می دهد. شاید مهمترین مزیت این ابزار بهره‎ گیری از محیط کاربری شبیه فوتوشاپ باشد. همچنین به دلیل عرضه رایگان کریتا بسیاری از کاربران نسبت به استفاده از آن به جای فوتوشاپ تمایل پیدا کرده اند. 

مطلب مرتبط: چرا آیکون ها در اینفوگرافی مهم هستند؟

برخی از طراح های گرافیکی تجربه کار با مک را ندارند. این امر موجب دردسرهای بسیار زیادی در صورت استفاده یکپارچه شرکت از سیستم های دارای مک می شود. بهترین راهکار در این میان استفاده از کریتا به عنوان شبیه ‎ترین نرم افزار رایگان مک به نسخه ‎های مختلف فوتوشاپ است. 

گرویت

بازاریابی با نرم افزارهای گرافیکی رایگان

استفاده از گرویت بر روی سیستم های مک رواج زیادی دارد. دلیل این امر، علاوه بر عرضه به صورت رایگان، امکان دسترسی ساده به انبوهی از ویدئوهای آموزشی نرم افزار فوق است. نکته جالب اینکه گرویت برای اغلب سیستم های عامل در دسترس قرار دارد بنابراین کاربران ویندوز، مک و لینوکس امکان بهره مندی از این ابزار کاربردی و رایگان را خواهند داشت. کار با گرویت به دلیل طراحی رابط کاربری بسیار ساده همراه با دشواری زیادی نیست. همچنین تیم پشتیبانی گرویت نیز پاسخگوی پرسش های مختلف کاربران خواهد بود. 

امروزه شروع فعالیت در حوزه طراحی گرافیک و بازاریابی نیاز به مهارت های بسیار زیادی دارد. استفاده از ابزارهای رایگان و ساده برای شروع این فرآیند بهترین گزینه خواهد بود. اگر از همان ابتدا گزینه های حرفه ای مانند فوتوشاپ مد نظر بازاریاب ها قرار گیرد، در عمل هزینه و زمان زیادی برای کار با چنین ابزارهایی باید صرف شود. با این حساب انتخاب یکی از گزینه های مورد بحث در این مقاله بهترین اقدام برای شروع فعالیت بازاریابی و طراحی المان های گرافیکی خواهد بود. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/w5Bi5RxF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه