جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ضروری ترین محتواها برای سال 2021

2 سال پیش ( 1400/6/11 )
نویسنده : آدام استیل   مترجم : امیر آل علی  

اگرچه امسال وارد یک دهه جدید شده ایم، با این حال همچنان محتوا پادشاه است. درواقع اهمیت آن به صورت روزافزون در حال افزایش است و نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، انجام اقدامات اصولی است. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که بدون آگاهی از مهمترین اقدامات، خود را سرگرم مواردی می کنند که بالاترین حد نتایج را به همراه ندارد. در این راستا ضروری ترین محتواها برای سال 2021 را بررسی خواهیم کرد. 

1-اینفوگرافی

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که ویدئو مهمترین محتوا محسوب می شود، با این حال واقعیت این است که میزان رضایت از اینفوگرافی ها بالاتر از تمامی موارد دیگر است. دلیل آن نیز به خاطر فضایی مختصر و در عین حال جذاب آنها است. شما به وسیله آنها می توانید اطلاعات بسیاری را تنها در یک صفحه منتقل نمایید که حتی از توان ویدئو نیز خارج است. نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید، حجم گیر بودن ویدئو است، همین امر باعث می شود تا بسیاری از افراد از دیدن ویدئو منصرف شوند. تاثیر استفاده از اینفوگرافی در سایر محتواها نظیر محتوای متنی و ویدئویی نیز بسیار بالا است. به همین خاطر شما تنها به ارسال چنین تصاویری محدود نخواهید بود و کاربرد آن بسیار گسترده است. خوشبختانه امروزه تعداد نرم افزارهایی که در ساخت اینفوگرافی به شما کمک می کنند، بسیار زیاد شده است. تحت این شرایط حتی بدون در اختیار داشتن گرافیست هم می توانید نیاز خود را برطرف نمایید. 

مطلب مرتبط: 8 اصل ضروری در زمینه تولید محتوا

2-راهنمای جامع 

یکی دیگر از اشتباهات رایج افراد این است که تصور می کنند با انجام استراتژی سریالی کردن محتواها، می توانند مخاطب را بهتر حفظ کنند. با این حال این موضوع باعث می شود تا اضافه گویی، به اقدامی رایج تبدیل شود. با این حال اگر شما بتوانید به صورت خلاصه ولی جامع، همه چیز را در یک مقاله تمام کنید، نتایج به مراتب بهتری را به دست خواهید آورد. درواقع صبر کردن برای مخاطبی که با گزینه های متعددی مواجه است، یک ریسک بزرگ خواهد بود. به همین خاطر اگر شما در برخورد اول نیاز مخاطب را به صورت کامل برطرف نکنید، طبیعی است که آنها سایر گزینه ها را بررسی کنند. برای مثال فردی که به تازگی یک وسیله را خریده است، تمایل دارد که تمامی توصیه ها برای نگهداری اصولی آن را بداند. تحت این شرایط اگر با سایتی مواجه شود که تنها سه مورد را بیان کرده، بدون شک نادیده گرفته خواهد شد. در این زمینه شما می توانید درباره هر یک از موضوعات که نیاز به توضیحات بیشتری دارند، مقالات دیگری را تولید نمایید و در پایین هر بخش، آن را قرار دهید تا افراد در صورت تمایل، اطلاعات کامل آن را دریافت نمایند.برای مثال اگر در زمینه فروش لوازم کوهنوردی فعالیت دارید، بدون شک یکی از توصیه های مهم برای نگهداری از کفش های مخصوص این ورزش، استفاده از اسپری های کفش است که در این بخش لازم است تا تیتر مقاله‎ای تحت عنوان 10 برند برتر در زمینه تولید اسپری کفش حتی کوهنوردی و یا راهنمای انتخاب آنها وجود داشته باشد. درواقع دلیلی وجود ندارد که شما توضیحات این بخش را در مقاله خود بیاورید. با این اقدامات مقاله شما نیز بیش از حد طولانی نخواهد شد و می توانید یک اقدام جامع را منتشر نمایید. همچنین نکته دیگری که لازم است تا به آن توجه نمایید، این مسئله است که حتما در یک زمینه تخصصی محتوا تولید نمایید. درواقع دیگر این امر که پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی متنوع باشید، برای مخاطب جذابیتی را به همراه ندارد. این مسئله باعث خواهد شد تا امکان عمیق شدن و تولید محتواهای حرفه ای و ارزشمند مهیا باشد. 

3-ولاگ 

در رابطه با محتواهای ویدئویی مهمترین اقدام تولید ولاگ است. در این رابطه شما به فرد و یا افرادی نیاز خواهید داشت که بر روی صحنه آمده و مجری باشند. این مسئله به خوبی می تواند به رشد برند شخصی منجر شود که می تواند در راستای اهداف برند اصلی باشد. با این حال نکته ای که باید به آن توجه نمایید، این است که حتما اقدامات ولاگرهای حرفه ای را خصوصا آنهایی که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند، مورد بررسی قرار دهید. اگرچه محتواهای آموزشی، مهمتر از سایر گزینه ها هستند، با این حال فراموش نکنید که نحوه بیان شما بسیار مهم است. درواقع در کنار ارزشمندی، لازم است تا جذابیت لازم را هم داشته باشید. در نهایت توصیه می شود که بستر اشتراک گذاری ویدئوهای خود را محدود نکنید. درواقع در کنار سایت و یوتیوب، انواع بسترهای دیگر نیز وجود دارد که می تواند به بیشتر دیده شدن شما کمک نماید. در رابطه با ولاگ نیز این نکته را فراموش نکنید که کیفیت ابزارها نیز بسیار مهم است. در این زمینه چهار ابزار دوربین، نورپردازی، میکروفون و ادیت بسیار ضروری است. 

مطلب مرتبط: الزامات تولید محتوا در سال 2021

4-پشت صحنه 

این امر که افراد نسبت به اقدامات انجام شده آگاهی پیدا کنند، بدون شک امری بسیار جذاب است. در این رابطه انواع محتواها، اقداماتی کاملا رایج محسوب می شوند و تنها درباره اولویت آنها بحث شده است. با این حال نمایش پشت صحنه اقدامی کاملا جدید است. به همین خاطر نیز ضروری است تا به این موضوع توجه داشته باشید. این دسته از ویدئوها لازم است تا بسیار سرگرم کننده و با حذف موارد غیرضروری باشد. درواقع یک پشت صحنه طولانی نیز با شانس دیده شدن بسیار کم همراه خواهد بود. با این حال اگر ویدئویی از برند شما بیش از حد محبوب شده است، احتمال توجه به پشت صحنه های طولانی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال بهتر است که ریسک نکنید و دو نسخه کوتاه و بلند داشته باشید و در زمانی که ویدئو شما در اصطلاح وایرال شد، آن را منتشر نمایید.  

5-محتوای محلی

در آخر فراموش نکنید که شما باید منطقه ای که در آن فعالیت دارید را مورد توجه جدی تر قرار دهید. علت این امر نیز به این خاطر است که بیشترین شانس جذب مشتری برای همان جا است. برای این امر که توجه این گروه بسیار ضروری از مخاطبان خود را به دست آورید، لازم است تا محتوای محلی ایجاد نمایید. منظور از این امر، موضوعاتی است که اختصاص به یک منطقه خاص دارد. در این رابطه لازم است که حتما از سئوی محلی نیز آگاهی کافی داشته باشید تا شانس دیده شدن بسیار خوبی را تجربه نمایید. 

مطلب مرتبط: اولویت های تولید محتوا در سال 2021

6-مقایسه 

بسیاری از افراد تنها با مقایسه محصولات موجود در بازار به مخاطبان بسیاری دست پیدا می کنند. این امر بیانگر آن است که فعالیت در این زمینه، نیاز مخاطب امروز محسوب می شود. به همین خاطر نیز شما هم باید چنین اقدامی را انجام دهید. با این حال نکته طلایی این است که مقایسه های شما باید در مدار عدالت باشد، در غیر این صورت ابدا مورد توجه قرار نخواهد گرفت. برای مقایسه نیز می توان شیوه های مختلفی را انتخاب کرد. با این حال اینفوگرافی و ویدئو، بالاترین شانس موفقیت را دارد. نکته ای که در رابطه با مقایسه باید بدانید این است که شما مجبور به معرفی محصول نیز خواهید بود که خود اتفاقی بسیار سودمند است. همچنین فراموش نکنید که مقایسه میان محصولات خود شرکت نیز می تواند رخ دهد. برای مثال محصول سال گذشته را با تولید امسال، مقایسه کنید تا مخاطب به خوبی بداند که چرا باید خریدی جدید را داشته باشد. 

منبع : tweakyourbiz
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DLkpRow0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه