شنبه, ۷ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Sat, 28 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

نگارش محتوا اغب اوقات کاری سخت و خسته کننده محسوب می شود. امروزه حتی برترین بازاریاب ها نیز به طور مداوم امکان تهیه محتوای جذاب و هیجان انگیز را ندارد. این امر درباره محتوای متنی به طور ویژه ای مصداق دارد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با استفاده از این فرمت محتوایی هستید، مسیر دشواری پیش روی تان خواهد بود. دلیل این امر تمایل بالای کاربران به سایر فرمت هاست. همین امر کار را برای بازاریاب ها در راستای نگارش محتوای متنی بسیار سخت کرده است. 

اگرچه طراحی محتوای متنی یکی از کارهای سخت در طول سال های اخیر محسوب می شود، اما همیشه بعضی از بازاریاب ها به خوبی در این راستا عمل می کنند. این امر به آنها فرصت تاثیرگذاری حرفه ای بر روی دیگران را می دهد. با این حساب تفاوت میان آنها و دیگر بازاریاب ها موضوع جذابی برای بررسی خواهد بود. به راستی چرا برخی از بازاریاب ها به سادگی هرچه تمام تر در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان فعالیت دارند؟ 

پاسخگویی به سوال فوق به سادگی امکان پذیر نیست. این پرسش باید به طور حرفه ای مد نظر شما قرار گیرد. هرچه باشد بررسی عملکرد موفقیت آمیز دیگر بازاریاب ها برای نگارش محتواهای بهتر امری بسیار ضروری محسوب می شود. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. 

عادت های نویسندگان موفق محتوای بازاریابی

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه نگارش محتوای برتر در قالب فرمت متن است. در این میان به جای توصیه های کلیشه ای سراغ برخی از عادت های طلایی بازاریاب های موفق رفته ایم. اگر شما هم تهیه محتوای متنی در عرصه بازاریابی را کاری به شدت سخت ارزیابی می کنید، باید در وضعیت تان تجدیدنظر اساسی صورت دهید، در غیر این صورت شانس تان برای موفقیت در بازار به شدت کاهش پیدا کرده و دیگر توانایی جلب نظر مشتریان را نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

متاسفانه برخی از برندها و بازاریاب ها برای تهیه محتوای متنی همیشه از کلیشه های رایج استفاده می کنند. این امر شاید در نگاه نخست دردسر مهمی محسوب نشود، اما در بلندمدت تعداد مشتریان یک برند را به شدت کاهش خواهد داد. چنین نکته ای به تدریج حتی توانایی برندها برای جلب نظر مشتریان را نیز از بین می برد. بنابراین در صورت استفاده از کلیشه ها از سوی شما در نهایت توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور کامل از بین خواهد رفت. 

اگر شما هم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دردسرهای زیادی را پیش رو دارید، این مقاله نکات بسیار زیادی برای تان خواهد داشت. هدف اصلی ما در اینجا بررسی برخی از عادت های طلایی بازاریاب ها در زمینه طراحی محتوای متنی تاثیرگذار است. در ادامه برخی از مهمترین عادت های موردنظر را مورد بررسی قرار می دهیم. این امر به شما برای الگوبرداری از چنین بازاریاب هایی کمک شایانی خواهد کرد. 

عادت های طلایی بازاریاب های موفق در طراحی محتوای متنی

طراحی و نگارش محتوای متنی شاید در نگاه نخست کار ساده ای به نظر برسد، اما اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب تان باشید، این امر به شدت دشوار خواهد شد. برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دردسرهای بسیار زیادی را پیش رو دارند. دلیل این امر نیز ناتوانی برای استفاده از تکنیک های برتر در این میان است. اگر شما در این میان امکان الگوبرداری از بازاریاب های موفق را داشته باشید، بسیاری از مشکلات تان به طور خودکار حل خواهد شد. بنابراین با ما همراه باشید تا برخی از تجربه های بازاریاب های موفق در این رابطه را مورد بررسی قرار دهیم. 

عادت های نویسندگان موفق محتوای بازاریابی

مطالعه مداوم برای تقویت مهارت ذهنی

نگارش محتوای متنی شباهت بسیار زیادی به کار نویسندگان رمان یا داستان های جذاب دارد. اگر شما قصد دارید یک نویسنده بسیار حرفه ای باشید، اولین کار در این میان تلاش برای مطالعه کتاب ها و آثار بسیار بزرگ خواهد بود. این نکته به شما برای آشنایی هرچه بهتر با ادبیات و تقویت مهارت های ذهنی تان کمک می کند. امروزه نویسندگان بزرگ به طور معمول سیر کاملی از رمان های نویسندگان قبل از خود را مطالعه کرده اند. همین امر به آنها برای نگارش آثار مناسب و تاثیرگذار کمک می کند. شما هم به عنوان بازاریاب باید کارتان را با مطالعه و مرور محتوای بازاریابی موفق قبلی شروع کنید. 

چنین کاری شاید در نگاه نخست بسیار کسل کننده باشد، اما به محض اینکه بدان عادت کنید، بسیاری از تجربه های بازاریابی تان ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. گاهی اوقات یک محتوای متنی بسیار عالی نکات و درس های زیادی برای بازاریاب ها به همراه دارد. درست به همین خاطر شما باید همیشه در تلاش برای استفاده از نکات نهفته در محتوای موفق باشید. 

اشتباه برخی از بازاریاب ها در این مرحله تلاش برای مطالعه تقریبا هر متنی در حوزه بازاریابی و تبلیغات است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار جذاب به نظر برسد، اما برای شما تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت. توصیه ما در این میان تلاش برای پیدا کردن بازاریاب های حرفه ای و سپس استفاده از آثار آنهاست، در غیر این صورت شما همیشه برای مطالعه مقالات و محتوای بازاریابی متنی با کمبود زمان مواجه خواهید شد. همچنین مطالعه محتوای ضعیف و ناموفق نیز درس های مهمی برای تان به همراه ندارد. بنابراین باید از همین حالا هرگونه ایده ای برای مطالعه تمام متن های بازاریابی را کنار بگذارید. 

عادت برای مطالعه محتوای بازاریابی باید به طور ویژه ای در شما تقویت شود. این امر فقط برای بازه های زمانی محدود نیست. بسیاری از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان همیشه با دردسر مواجه هستند. دلیل اصلی این امر مطالعه محدود و یک بار برای همیشه متن های بازاریابی از سوی تیم های تبلیغاتی هر برند است. اگر شما فقط یک بار برای همیشه این کار را انجام دهید، تاثیر تکنیک موردنظر بسیار کوتاه خواهد بود. نکته مهم اینکه شما باید همیشه این فرآیند مهم را مدنظر داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کاهش پیدا کرده و دیگر محتوای جذابی برای مشتریان نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: چگونه کیفیت سئوی محتوای بازاریابی مان را تضمین کنیم؟

بدون تردید پیدا کردن محتوای بازاریابی مناسب کار بسیار دشواری است. گاهی اوقات اصلا هیچ محتوای متنی موفقی در بازار وجود ندارد. این امر اندکی کار شما برای مطالعه نمونه های موفق را سخت خواهد کرد. در این صورت توصیه ما تلاش برای مطالعه کتاب ها و زمان های جذاب است. این امر به شما کمک شایانی برای آشنایی با لحن های مناسب در عرصه بازاریابی خواهد کرد. نتیجه این امر بهبود توانایی شما برای انتقال پیام بازاریابی تان به دیگران خواهد بود. بنابراین باید همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. 

گردآوری ایده ها و ذخیره سازی شان

پیدا کردن ایده های جذاب برای بازاریابی یکی از امور بسیار مهم در عرصه بازاریابی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به اختصاص زمان طولانی به منظور طراحی ایده ای تازه دارند. هرچه باشد بدون ایده ای مناسب بازاریابی بدل به امری سخت و دشوار خواهد بود. وجود هزاران محتوای کلیشه ای در بازار مصداق چنین امری است. بنابراین شما باید برنامه ای ویژه برای طراحی ایده بازاریابی داشته باشید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نمی کنید. 

اغلب بازاریاب ها در طول روز ایده های جذابی برای تولید محتوا به ذهن شان می رسد. این امر شاید در نگاه نخست کار تیم های بازاریابی را به شدت ساده کند، اما مشکل اساسی هنوز در میان است. این مشکل مرور ایده ها و پرورش آنها در حین کارهای دیگر است. نتیجه امر اینکه اغلب اوقات بازاریاب ها ایده های طلایی شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به سرعت فراموش می کنند. این امر مشکلات زیادی شامل نیاز به اختصاص زمان طولانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. بنابراین شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با ذخیره سازی ایده های طلایی تان باشید. 

امروزه بسیاری از بازاریاب های بزرگ در سراسر دنیا همیشه یک دفترچه کوچک همراه خودشان دارند. این امر به آنها برای یادداشت برداری از ایده های جذاب در هر زمانی از روز کمک می کند. به این ترتیب حتی یک ایده نیز از دست آنها در نخواهد رفت. شاید این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیرش بر روی بازاریابی و بهینه سازی روند تعامل با مشتریان کاملا محسوس خواهد بود. 

اگر شما در کسب و کارتان هیچ ایده ای برای ذخیره سازی یا یادداشت برداری از ایده های بازاریابی ندارید، به احتمال زیاد در این فرآیند مشکلات زیادی را تجربه خواهید کرد. این امر دردسرهای شما برای بازاریابی و تعامل با مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. توصیه ما در این میان، علاوه بر استفاده از دفترچه ها، شامل هماهنگی کامل میان اعضای تیم های بازاریابی است. اگر شما ایده ای جذاب برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان دارید، باید اول از همه سطح همکاری میان اعضای تیم بازاریابی تان را به طور چشمگیری افزایش دهید. دلیل این امر نیز فراهم سازی شرایطی مناسب برای استفاده از بهترین ایده های بازاریابی است. وقتی در یک برند تیم بازاریابی وجود دارد، معنای آن ضرورت پیشبرد امور براساس کار تیمی است. بنابراین اگر شما عملکردی متفاوت در این میان مدنظر داشته باشید، هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان پیدا نخواهید کرد. 

بسیاری از تیم های بازاریابی در صورت همفکری و کار گروهی امکان طراحی محتوای بهتر را دارند. بنابراین شما هم در این رابطه باید چنین عملکردی از برندتان نشان دهید. شما به عنوان یک بازاریاب باید فرهنگ کار تیمی را در میان همکاران تان توسعه دهید. فقط در این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار خواهد داشت، در غیر این صورت فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بازاریابی به شدت دشوار خواهد شد. 

امروزه حتی بازاریاب های موفق در سراسر دنیا نیز برای پیدا کردن بهترین ایده بازاریابی ممکن سختی های زیادی پیش رو دارند. همین امر کار تیمی را بدل به امری ضروری می سازد. اگر شما با چنین تکنیکی به اندازه کافی آشنایی ندارید، باید در فرآیند بازاریابی تان تجدیدنظر اساسی صورت دهید. این امر شامل تلاش برای تقویت کار تیمی و دعوت از اعضای برندتان به منظور به اشتراک گذاری ایده های مدنظرشان خواهد بود. در این میان نیز تفاوتی میان حوزه کاری اعضای شرکت نیز نخواهد بود. هرچه باشد اعضای تیم فروش نیز می توانند ایده های خوبی برای بازاریابی و نگارش محتوای متنی داشته باشند. بنابراین شما نباید هیچ فرصتی را در این میان از دست بدهید. 

مطالعه درست بازار و مشتریان

عادت های نویسندگان موفق محتوای بازاریابی

تولید محتوا باید همیشه براساس شرایط بازار و نیاز مشتریان صورت گیرد، در غیر این صورت میزان تاثیرگذاری شما بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا می کند. در این میان برخی از تیم های بازاریابی به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان با مشکل رو به رو هستند. دلیل این امر نیز مطالعه نادرست بازار یا حتی بی توجهی به چنین کار مهمی است. اگر شما هم در این میان شرایط مناسب برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مدنظر قرار ندهید، وضعیت تیم برندتان به شدت زیر سوال خواهد رفت. 

مطالعه بازار به طور معمول امر سختی نیست. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای فهم دقیق رفتار مشتریان در بازار است. این امر همیشه با جست و جو برای کلیدواژه های مهم شروع می شود. بنابراین اگر شما مهارت ویژه ای در این میان دارید، کارتان بسیار ساده خواهد بود. جست و جوی کلیدواژه های مهم دیگر مانند گذشته امری سخت نیست. امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای چنین کاری در دسترس شما قرار دارد. بنابراین شما بدون نیاز به تحمل دردسرهای مختلف در این مسیر امکان جلب نظر مشتریان تان را خواهید داشت.

مطلب مرتبط: چگونه محتوای بازاریابی مان را شخصی سازی کنیم؟

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای جذاب و کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جست و جوی کلیدواژه های کاربردی در بازاریابی متنی محسوب می شود. شما با استفاده از چنین ابزاری به بهترین شکل ممکن امکان پیدا کردن کلیدواژه ها و آگاهی از تغییرات سلیقه مشتریان را خواهید داشت. نکته جالب اینکه خدمات این ابزار به طور رایگان در دسترس بازاریاب ها قرار دارد. بنابراین شما مشکل خاصی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نخواهید کرد. 

امروزه بازاریابی بدون توجه به نکات سئو اغلب اوقات با شکست همراه خواهد شد. اگر هم در این میان موفقیتی در میان باشد، کاملا شانسی خواهد بود. بنابراین شما باید استفاده از کلیدواژه های محبوب برای بهبود وضعیت سئو برندتان را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت در بازار همیشه با مشکلات کلیدی رو به رو خواهید شد. 

صرف نظر از ابزارهای گوگل برای مطالعه بازار، همیشه آژانس های بازاریابی و موسسه های حرفه ای نیز در این میان کنار شما خواهند بود. بنابراین اگر بودجه مناسبی در حوزه بازاریابی دارید، باید همکاری با چنین تیم های بازاریابی را مد نظر قرار دهید. این امر شاید هزینه بالایی برای فرآیند بازاریابی تان به همراه داشته باشد، اما در نهایت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت تقویت می کند. 

طرح سوال های کلیدی

شما برای اینکه محتوای متنی تان را به بهترین شکل ممکن جذاب سازید، باید اندکی بحث را شخصی تر پیش ببرید. این امر شامل پرداخت به دغدغه های اصلی مشتریان و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی آنها به بهترین شکل ممکن است. اگر شما در این مسیر موفقیت قابل ملاحظه ای کسب نمایید، شانس تان برای جلب نظر مشتریان به شدت افزایش پیدا می کند. 

یکی از ساده ترین راهکارها برای شخصی سازی و ایجاد رابطه ای عمیق تر با مشتریان در قالب محتوای بازاریابی متنی تلاش برای طرح سوالات کلیدی است. این سوالات باید مشتریان را به فکر وادار کرده و مزیت خدمات و محصولات برند شما را به آنها یادآوری نماید. این تکنیک در ابتدای امر بسیار سخت به نظر می رسد، اما اگر شما اندکی تمرین داشته باشید، استفاده از آن برای تان به شدت ساده می شود. نتیجه این امر اینکه فرآیند بازاریابی و طراحی محتوای متنی از یک امر پیچیده برای تان تبدیل به نوعی سرگرمی جذاب خواهد شد. 

امروزه بسیاری از بازاریاب های بزرگ دنیا کارشان را بیشتر نوعی سرگرمی تلقی می کنند. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید از تکنیک های حرفه ای برای تبدیل کارتان به نوعی سرگرمی استفاده کنید. طراحی سوالات کلیدی در بخش های مختلف محتوای متنی یکی از ساده ترین کارها در این میان خواهد بود. اگر شما تجربه مشاهده محتوای متنی زیادی را داشته باشید، این کار برای تان چندان سخت نخواهد بود. با این حساب موفقیت تان در بخش کنونی تا حد زیادی بستگی به توانایی تان برای ارزیابی درست محتوای مختلف و در واقع تکنیک نخست این مقاله دارد. 

نگارش و باز هم نگارش محتوای متنی

شما در کوتاه مدت بدل به یک کارشناس یا بازاریاب حرفه ای در حوزه فرمت متن نخواهید شد. این امر مانند هر کار دیگری نیازمند زمان خواهد بود. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان واکنش نشان دهید. این امر از نگارش پشت سر هم محتوا و تمرین مداوم شروع می شود. نکته مهم اینکه شما قرار نیست تمام محتوایی که در قالب تمرین تولید می کنید، در فضای آنلاین بارگذاری نمایید. بدون تردید همه محتوای شما کیفیت یکسانی ندارد. بنابراین بارگذاری تمام آنها ایده خوبی نخواهد بود. توصیه ما در این میان تلاش برای تمرکز بر روی بهبود کیفیت محتوای متنی از طریق تمرین مداوم است. اگر در این میان برخی از محتوای تمرینی تان کیفیت خوبی داشت، بارگذاری اش در اینترنت ایده بدی نخواهد بد، در غیر این صورت شما فقط اعتبار کسب و کارتان را از بین خواهید برد. 

اگر شما تا به حال تجربه ای در زمینه تمرین نگارش محتوای بازاریابی نداشته اید، به احتمال زیاد توصیه کنونی ما برای تان تا حد زیادی گیج کننده خواهد بود. بنابراین اجازه دهید اندکی کار را برای تان ساده تر کنیم. شما در مرحله اول باید سعی کنید محتوای تمرینی تان دست کم 300 کلمه باشد. این امر شما را در موقعیت بسیار مناسبی از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار خواهد داد. یادتان باشد محتوای کمتر از 300 کلمه هرگز وضعیت استانداردی نخواهد داشت. هرچه باشد محتوای متنی باید توانایی مقدمه چینی، بیان داستان و سپس جمع بندی شما را نشان دهد. بنابراین نگارش بیش از اندازه کوتاه محتوا ایده خوبی نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: نگارش محتوای بازاریابی با تکنیک‏ های طلایی

ارزیابی وضعیت بازاریابی برند

اگر شما نسبت به پیشرفت وضعیت نگارش محتوای بازاریابی حساس هستید، باید نسبت به توصیه کنونی واکنش نشان دهید. بدون تردید بازاریابی بدون توجه به ارزیابی وضعیت بازاریابی امری غیرممکن خواهد بود. با این حساب شما باید همیشه وضعیت بازاریابی تان را مورد ارزیابی قرار دهید. این امر به شما برای مشاهده روند بهبود توانایی تاثیرگذاری تان بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. به علاوه، در صورت بروز هرگونه مشکلی نیز شما به عنوان اولین نفر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت.
 
امروزه ابزارهای بسیار زیادی در دسترس بازاریاب ها برای مرور وضعیت شان در زمینه تولید محتوا وجود دارد. ساده ترین معیار در این میان توجه به بازگشت سرمایه است. همچنین نرخ تعامل کاربران با محتوای شما نیز نکته مهمی خواهد بود. بنابراین همیشه وضعیت بازاریابی تان را با توجه به این نکات ارزیابی نمایید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای بهبود وضعیت بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نمی کنید. 

بی شک بازاریابی متنی در طول یک دهه اخیر در مقایسه با دیگر فرمت ها محبوبیتش را تا حدودی از دست داده است. با این حال هنوز هم تیم های بازاریابی باید بر روی این فرمت به مثابه الگویی تاثیرگذار حساب نمایند. دلیل این امر تداوم مطالعه محتوای بازاریابی از سوی کاربران است. اگر شما در این میان به دنبال بهبود وضعیت برندتان هستید، توصیه های مورد بحث در این مقاله کمک شایانی به شما خواهد کرد. 

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JazWZ1AB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه