جمعه, 22 فروردين 1399 - 10:02

همواره می توان بهتر از سطح فعلی ظاهر شد. این مسئله در رابطه با هر چیزی صادق بوده و با درک درست از تغییرات لازم، می توان میزان موفقیت را چندین برابر کرد. یکی از نکات جالب این است که به عقیده بسیاری از فروشندگان، شغل آنها به نحوی است که محدودیت رشد داشته و این امر به معنای آن خواهد بود که از طریق این شغل نمی توان به ثروت بالا دست پیدا کرد. این امر در حالی است که مغازه‎داری یکی از بهترین فرصت‎های شغلی حال حاضر جهان محسوب می‎شود، با این حال این نکته را باید مورد توجه خود قرار دهید که درست به مانند هر چیز دیگری، مقوله فروش نیز تغییراتی را نسبت به گذشته پیدا کرده است. به همین خاطر شما باید رویکرد متفاوت تری را داشته باشید. در این رابطه آگاهی از اقداماتی که باید انجام شود، رمز موفقیت خواهد بود که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1-استفاده از AR و VR

چگونه میزان سوددهی مغازه خود را چند برابر کنیم

امروزه فروش اینترنتی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، با این حال شما باید فضا را به سمتی بیاورید که افراد کمترین تفاوت را در مقایسه با خرید حضوری حس کنند. برای این موضوع استفاده از دو تکنولوژی AR و VR (واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) الزامی است. در این رابطه حتی اگر از دانش کافی برای تولید آنها برخوردار نیستید، افراد زیادی وجود دارند که این کار را با هزینه ای کاملا مناسب انجام خواهند داد. برای مثال افراد در هنگام خرید یک کفش می‎توانند از طریق دوربین خود، محصول را بر روی پای خود انداخته و آن را مشاهده کنند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تفاوتی ندارد که شما صاحب یک فروشگاه بزرگ و یا یک خرده‎فروشی هستید، این اقدام حتما شما را وارد مرحله جدیدی از سودآوری خواهد کرد. درواقع هزینه ای که در این رابطه متحمل می-شوید در مقایسه با درآمدهای آتی، کاملا ناچیز خواهد بود.

مطلب مرتبط: راهکارهای کسب سود بیشتر

2-برنامه وفاداری

فرآیند فروش حتی پس از خرید محصول نیز پایان نگرفته و لازم است تا آنها را برای خرید مجدد و معرفی خود به دیگران، آماده کنید. برای این منظور ایجاد یک طرح وفاداری کاملا الزامی است. این امر باعث می شود تا از حفظ مشتریان اطمینان داشته و مزیتی را برای انتخاب خود ایجاد کنید. برای مثال این امر که تخفیف های ویژه ای را برای مشتریانی که چند خرید را انجام داده اند قائل شوید، یکی از ساده ترین موارد محسوب می شود. در این رابطه توصیه می‎شود که اقدامات شما تنوع کافی را داشته باشد تا بالاترین سطح نتایج را به دست آورید.

3-فضای مغازه را مدرن کنید

این امر که در سایت خود امکانات و اطلاعات مختلفی را درج کنید، اقدامی کاملا هوشمندانه است، با این حال اشتباه بزرگ بسیاری از افراد و برندها این است که در فروشگاه های خود چنین اقداماتی را انجام نمی دهند. برای مثال وجود یک صفحه نمایشگر لمسی، کمک خواهد کرد تا افراد بتوانند تمامی محصولات را همراه با اطلاعات و قیمت آنها مشاهده کرده و خریدی بهتر را داشته باشند. این امر کار فروش را نیز راحت تر کرده و نیاز به نشان دادن انواع محصولات و صحبت کردن پیرامون آنها را کاهش خواهد داد. با نگاهی به بهترین مغازه های حال حاضر جهان و ترندهای موجود، شما نسبت به تجهیزات جدید به آگاهی لازم دست پیدا خواهید کرد. در این رابطه فراموش نکنید که همواره فضا برای ارائه خلاقیت نیز مهیا است.

4-رفتار یکسان را کنار بگذارید

این امر یک واقعیت است که افراد با یکدیگر تفاوت داشته و این امر باعث می شود تا تعامل با آنها به یک شیوه ثابت، بدون نتیجه باشد. درواقع شما باید تلاش کنید که با هر فرد، به آن روشی که تمایل دارد، ارتباط برقرار کنید. در این رابطه حتی ممکن است نیاز به شخصی‎سازی محصولات نیز وجود داشته باشد. برای مثال ممکن است یکی از مشتریان تمایل داشته باشد که خرید او، با کاغذ کادو تزئین شده باشد. شما باید این اقدامات را انجام دهید. درواقع با توجه به این امر که فاصله کسب و کارها با یکدیگر به کمترین حالت ممکن رسیده است، شما باید از هر فرصتی برای ایجاد یک مزیت و کسب رضایت بیشتر، استفاده کنید. در نهایت با کمی توجه به هر یک از مشتریان و نوشتن اطلاعات مرتبط با آنها، شما حتی می توانید آنها را غافلگیر کنید.

5-به صورت مداوم ارتباط برقرار کنید

نه‎تنها به صورت آنلاین، بلکه به صورت مستقیم نیز شما باید ارتباط خود را با مشتری حفظ کنید. در این رابطه اقدامات بسیار متنوع بوده و ارسال ایمیل جدیدترین محصولات، یکی از موارد ابتدایی محسوب می شود. به همین خاطر توصیه می-شود که در این رابطه به اقدامات انجام‏شده از سوی سایر افراد توجه داشته و مطالب موجود را مورد مطالعه قرار دهید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که به هر میزان که حضور بیشتری را در ذهن خود داشته باشید، انتخاب اول برای خریدها خواهید بود.

6-سطح خدمات به مشتری را افزایش دهید

اشتباه بزرگ بسیاری از فروشندگان این است که تمامی ترفندها را برای خرید افراد انجام می-دهند و پس از طی شدن این مرحله دیگر خود را موظف به انجام اقدامی نمی دانند. این سیاست تنها باعث خواهد شد تا مشتریان شما به مرور کاهش پیدا کرده و ابدا برندی نباشید که مشتریان به صورت ناخودآگاه آن را تبلیغ می-کنند. به همین خاطر شما باید خدمت‎رسانی خوبی به مشتریان خود داشته باشید. برای مثال ارسال رایگان محصول، یکی از این موارد محسوب می شود. این اقدامات اگرچه در ظاهر سود شما را کاهش می-دهند، با این حال واقعیت این است که منجر به افزایش چشمگیر تعداد دفعات خرید و تعداد مشتریان می شود که نتیجه آن سودی فراتر از حد تصور خواهد بود.

7-جذابیت خود را افزایش دهید

انجام برخی از اقدامات خود می تواند باعث جذاب-تر شدن فروشگاه شما شود. برای مثال یک کتاب-فروشی می تواند با دعوت از نویسندگان برای امضای کتاب های خود، به یک باره آمار فروش یک روز را چندین برابر کند. در این رابطه نیز با کمی خلاقیت، می توانید اقدامات بسیار جذابی را انجام داده و دلیلی فراتر از انجام خرید را برای مشتریان ایجاد کنید.

8- تخفیف های ویژه ارائه دهید

در این رابطه شما باید در سه سطح فعالیت کنید، 1- تخفیف هایی که به صورت روزانه ارائه می شود تا دلیلی برای مراجعه مداوم افراد به سایت وجود داشته باشد. 2-تخفیف هایی که تنها به مشتریان خاص اختصاص دارد و این موضوع باعث می-شود تا افراد تمایل پیدا نکنند تا مراحل لازم برای قرار گرفتن در این دسته را طی کنند. 3-جمعه سیاه که در اصطلاح به روزهای پایانی سال اطلاق می شود که در آن فروشگاه ها تخفیف های ویژه-ای را در نظر می گیرند تا ضمن خالی شدن انبار، فرصتی برای خرید همگانی وجود داشته باشد. این سیاست اگرچه در ظاهر با سودی همراه نیست، با این حال واقعیت این است که علی رغم تصور عموم با سودآوری فوق‎العاده همراه هستند. به همین خاطر توصیه می شود که چند جمعه سیاه در طول سال داشته باشید. علت سودآوری آنها نیز به این خاطر است که به یک باره تعداد مشتریان ده ها برابر می شود. به همین خاطر حتی بالاترین تخفیف-ها نیز به علت خرید بسیار بالا، سودآور باقی خواهد ماند.

9-مسابقه ایجاد کنید

شما باید فعالیت هایی را انجام دهید که افراد خود را صرفا یک خریدار تصور نکنند. در این رابطه ایجاد مسابقات نه تنها مخاطب را سرگرم خواهد کرد، بلکه نوعی ارتباط عاطفی را نیز به وجود آورده و برند شما محبوبیت بالاتری را پیدا می کند. همچنین این نکته را نیز فراموش نکنید که شما باید در زمینه تولید محتوا نیز فعالیت داشته باشید. منظور از این بخش تولید تیزرها و تصاویر تبلیغاتی نبوده و به این موضوع اشاره دارد که به هر میزان که سطح اطلاعات جامعه هدف بیشتر باشد، احتمال تبدیل آنها به مشتری نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در این رابطه بهتر است تا انواع محتواها را مورد توجه قرار دهید تا به پایگاهی در کسب وکار خود تبدیل شده و با این اقدام اعتبار و شهرت بیشتری را به دست آورید.

مطلب مرتبط: خطاهای بازاریابی که سوددهی را به خطر میندازد

10-تجربیات مشتری را انتشار دهید

برای کسب اطمینان افراد، تجربیات مثبت و منفی مشتریان باعث خواهد شد تا آنها به اعتماد لازم دست پیدا کنند. در این رابطه فراموش نکنید که تنها نباید موارد مثبت را مورد توجه قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا افراد به صداقت شما شک کنند. علت این امر به این خاطر است که برند بدون نقص، تاکنون وجود نداشته است، با این حال شما باید از اقدامات انجام‎شده برای رفع مشکل موجود نیز صحبت کنید. در نهایت می‎توانید از محتواهای تولیدشده مشتریان نیز استفاده کرده و با این اقدام حجم کارها را کاهش دهید، با این حال فراموش نکنید که این اقدام باید همراه با مراتب قدردانی باشد. در غیر این صورت هیچ فردی تمایلی را به این اقدام از خود نشان نخواهد داد.

در نهایت فراموش نکنید که بهتر شدن، یک مسیر همیشگی بوده و حتی نباید خود را به این 10 مورد نیز محدود کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید