شنبه, 04 مرداد 1399 - 12:02

بدون شک فروش هر چیزی به هر کسی بیشتر شبیه به یک رویا است. با این حال این امر کاملا واقعی بوده و در حال حاضر بسیاری از بازاریاب ‎های موفق، به چنین قدرتی دست پیدا کرده ‎اند. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چگونه می ‎توان به چنین سطحی دست پیدا کرد. در ادامه به بررسی راهکارهای موجود در این رابطه خواهیم پرداخت. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فروشندگان بسیار موفق، ساخته می‎شوند و هیچ چیزی تحت عنوان استعداد وجود ندارد. به همین خاطر ابدا نباید روحیه خود را از دست بدهید.

1-خودتان اولین مورد فروش هستید

چگونه هر چیزی را به هر کسی بفروشیم

قبل از پرداختن به محصول، شما باید به نحوی رفتار کنید که افراد حاضر باشند صرفا به خاطر خود شما مبلغی را پرداخت کنند. درواقع همه ما با چنین شرایطی مواجه شده ‎ایم که افراد صرفا به خاطر این امر که فردی خاص اقدام به فروش یک محصول کرده است، آن را خریداری می ‎کنند. این امر در حالی است که ابدا قصد و نیازی وجود نداشته و اگر فردی دیگر اقدام به چنین کاری می‎ کرد، حتما با پاسخ منفی مواجه می ‎شد. در این رابطه شما باید بتوانید به قلب مخاطب خود نفوذ کرده و اعتماد آنها را جلب نمایید. تحت این شرایط ویژگی‎ های محصول در درجه دوم اهمیت قرار خواهد گرفت. برای رسیدن به این سطح شما باید روش‎ های مختلف بازاریابی را یاد گرفته و اطلاعات در رابطه با محصول را به بالاترین حد ممکن برسانید. همچنین لازم است تا نسبت به ویژگی ‎های جامعه هدف خود، به آگاهی لازم دست پیدا کنید تا بتوانید بهترین برنامه ‏ریزی را داشته باشید.

مطلب مرتبط: افزایش فروش با توصیه هایی از مدیران پیشتاز

2-شنونده بهتری باشید

آیا تصور می‎ کنید که برای موفقیت لازم است تا از همان ابتدا مخاطب خود را بمباران اطلاعاتی کنید؟ بدون شک چنین اقدامی تنها شانس موفقیت شما را کاهش خواهد داد. در این رابطه فراموش نکنید که یک بازاریابی خوب، بیشتر شنونده ‎ای حرفه ‎ای محسوب می‎ شود. درواقع از بین صحبت افراد می‏توانید اطلاعات بسیار خوبی را به دست آورید. برای مثال افراد حرفه‎ ای سریعا از صحبت‏ های اولیه نیازهای مشتری را پیدا می‎ کنند. ممکن است قیمت، مهمترین اصل باشد و یا افراد ابدا نیازی را احساس نکنند، این اطلاعات کمک خواهد کرد تا بهترین استراتژی را انتخاب کنید. در نهایت فراموش نکنید که فروش شما ممکن است در همان لحظه اتفاق نیفتد. به همین خاطر در صورت تقاضا برای فکر کردن، همه چیز را از دست رفته تصور نکرده و پیگیری ‎های لازم را انجام دهید. در نهایت فراموش نکنید که تجربیات خود را مکتوب کنید. این موضوع کمک خواهد کرد تا پس از مدتی یک دفترچه راهنما داشته باشید که باعث می ‎شود تا یک اشتباه و یا تجربه‎ ای تلخ ، برای بار دوم تکرار نشود. درواقع فروشنده موفق بودن به معنای این امر نیست که شما از همان ابتدای کار خود باید درخشان ‎ترین عملکرد را داشته باشید. بسیاری از افراد موفق حال حاضر، تا قبل از 30 سالگی عملکرد مناسبی را نداشته ‎اند. به همین خاطر هم گفته می ‎شود که افراد موفق، در طول مسیر ساخته می‎شوند.

3-بازار هدف را بشناسید

بدون شک یک محصول برای تمامی افراد مناسب نبوده و شما باید تمرکز اصلی خود را بر روی افرادی قرار دهید که شانس خرید آنها بیشتر است. برای مثال شما قصد فروش 100 مورد از یک محصول را دارید، تحت این شرایط دلیلی وجود ندارد که تمامی افراد یک شهر یک میلیون نفری را مورد توجه خود قرار دهید. درواقع اقدام هوشمندانه این است که 150 نفری را که بالاترین شانس خرید را دارند پیدا کرده و به سراغ آنها بروید. علت انتخاب افرادی بیشتر از تعداد محصول این است که همواره احتمال دارد که همه چیز مطابق انتظار شما پیش نرود. به همین خاطر بهتر است که تعداد افراد بیشتری را در لیست خود داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که حتی بهترین استراتژی ‎ها برای محصولاتی که کیفیت لازم را ندارند، بدون فایده خواهد بود. به همین خاطر مشا باید به نوع محصولی که قصد سرمایه گذاری بر روی آن را دارید نیز توجه داشته باشید. درواقع شما باید به خوبی بدانید که چه محصولی را به چه افرادی بفروشید.

4-روحیه خود را حفظ کنید

ممکن است با پاسخ ‎های منفی متعددی مواجه شوید، با این حال این امر نباید باعث شود تا روحیه خود را از دست بدهید. در این رابطه هر فردی باید تکنیک‎ هایی را داشته باشد تا روحیه خود را سریعا بازیابی کند. همچنین قبل از فروش محصول لازم است تا به این سوال پاسخ دهید که چرا مشتریان باید از شما خرید کنند؟ بدون شک تا زمانی که پاسخی مناسب را پیدا نکرده ‎اید، نباید اقدامی را انجام دهید. در نهایت همه اطلاعات مور نیاز را تهیه نموده و با آمادگی کامل به سراغ مشتریان خود بروید.

5-همه چیز را تا حد امکان ساده کنید

درواقع مشتری شما ممکن است از هر قشری باشد. به همین خاطر توضیحات تخصصی تنها منجر به گیج شدن آنها خواهد شد. در این رابطه هنر یک فروشنده این است که بتواند مسائل را کاملا ساده نماید. برای مثال می ‎خواهید فردی را مجاب کنید که بیمه شرکت شما را تهیه کند. تحت این شرایط شما باید به ساده‎ ترین روش، دلایل این انتخاب را ذکر کنید.

مطلب مرتبط: روش‌ هایی ساده برای افزایش فروش

همچنین صداقت نیز یک برگ برنده محسوب می ‎شود. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از فروشنده‎ ها این است که محصول خود را بیش از حد بزرگ و بدون نقص نشان می‎ دهند. این امر در حالی است که هیچ برندی در بالاترین سطح ممکن قرار نداشته و طبیعی است که ضعف ‎هایی وجود داشته باشد. به همین خاطر به جای تلاش برای فروش محصول به هر روش ممکن که باعث می ‎شود تا در صورت خرید دیگر ارزش خود را پیش مشتری از دست بدهید، خود را دلسوز آنها نشان داده و موارد منفی محصول را نیز ذکر کنید. این امر برای هر فردی کاملا تاثیرگذار خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید