پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

بازاریابی در دنیای دیجیتال هرگز کار ساده ای نیست. امروزه بسیاری از برندها علی رغم صرف هزینه بالا و تعیین بودجه های مناسب دست آخر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را پیدا نمی کنند. اگر به این ماجرا معمای مدیریت چند اکانت در شبکه های اجتماعی را هم اضافه کنیم، دیگر همه دردسرها تکمیل خواهد شد. 

بدون تردید بازاریابی در شبکه های اجتماعی در طول یک دهه اخیر ترند بسیار مهمی برای کسب و کارها در هر حوزه ای بوده است. این امر به کسب و کارها برای جلب نظر مشتریان فرصت بسیار خوبی داده و شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. البته در این میان اگر شما فقط بر روی یک شبکه اجتماعی سرمایه گذاری کنید، شاید بازخورد مطلوب را از مشتریان تان دریافت نکنید. به هر حال در دنیایی که تعداد شبکه های اجتماعی به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده، تمرکز فقط بر روی یک مورد دردسرساز خواهد بود. به همین دلیل اغلب برندها به دنبال بازاریابی در شبکه های اجتماعی متعدد هستند. این امر به بازاریاب ها فرصت بسیار خوبی برای دیده شدن برندشان در میان مشتریان می دهد. 

بازاریابی دیجیتال و چالش مدیریت چندین اکانت در شبکه های اجتماعی

شاید مدیریت چند اکانت بازاریابی در کنار هم در نگاه نخست ساده به نظر برسد، اما در واقعیت دردسر بسیار مهمی محسوب می شود. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. با این حساب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شما همیشه نیاز به استفاده از بهترین الگوی بازاریابی ممکن خواهید داشت تا در مدیریت چند اکانت در کنار هم کمک تان کند.

مطلب مرتبط: چگونه اکانتی جذاب برای برندمان در شبکه های اجتماعی داشته باشیم؟

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای مدیریت اکانت های بازاریابی در کنار هم است. این امر شما را از نقطه نظر تعامل و جلب نظر کاربران در موقعیت بسیار برتری در مقایسه با سایر رقبا قرار می دهد. با این حساب اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به شیوه ای حرفه ای هستید، باید نکات مورد بحث در این مقاله را جدی بگیرید. در ادامه برخی از توصیه های حرفه ای برای مدیریت همزمان چند اکانت رسمی برند در حوزه بازاریابی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

1.    استفاده از نرم افزارهای حرفه ای برای همگام سازی تمام اکانت ها

شما لازم نیست همیشه برای مدیریت اکانت های متعدد برندتان وقت زیادی را صرف کرده و به هر کدام به طور جداگانه نگاه کنید. این امر زمان بسیار زیادی از شما خواهد گرفت و در نهایت هم تاثیرگذاری لازم را به همراه ندارد. یادتان باشد در دنیایی که سرعت عمل برندها تعیین کنندگی بالایی دارد، شما فرصت چندانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. درست به همین خاطر هرگونه اتلاف وقتی از سوی شما نتایج نامناسبی به همراه خواهد داشت. این امر شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای دشوار و پیچیده می سازد. 

امروزه ابزارهای بسیار زیادی در بازار برای کمک به بازاریاب ها در دسترس قرار دارد. این نرم افزارها به شما برای همگام سازی تمام اکانت های متعددتان در شبکه های اجتماعی کمک کرده و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در زمان برای تان به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه استفاده دقیق و درست از چنین تکنیکی را مدنظر قرار دهید. ابزار موردنظر ما برای این بخش Hootsuite است. این ابزار به شما امکان مدیریت همزمان تمام اکانت های تان را می دهد. به علاوه، اطلاعات دقیقی نیز درباره وضعیت برندتان در شبکه های اجتماعی و بازخورد کاربران نسبت به محتوای اخیرتان در دسترس قرار می دهد. به این ترتیب شما دیگر مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تعامل با کاربران پیش رو نخواهید داشت. 

2.    استفاده از اتوماسیون

استفاده از اتوماسیون در طول دو دهه اخیر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این فناوری به برندها و به طور کلی مردم سراسر دنیا برای پیگیری برخی از کارهای زمانبر کمک می کند. بر این اساس شما بدون حتی اختصاص یک دقیق از زمان تان در طول روز امکان ساماندهی برخی از کارهای اعصاب خردکن در حوزه بازاریابی ماند ارسال انبوه ایمیل یا پاسخگویی به مشتریان در قالب چت را خواهید داشت. 

درست مانند مورد قبل، در این بخش نیز ابزارهای بسیار زیادی در دسترس شما قرار دارد. نکته مهم در این میان انتخاب از بین ابزارهای مختلف براساس سطح نیاز برندتان است، در غیر این صورت شاید مشکلات زیادی پیش روی تان قرار گیرد و هزینه بالایی نیز برای کارهای ساده بازاریابی صورت دهید. 

مطلب مرتبط: چرا اکانت تجاری و شخصی کارآفرینان باید جدا باشد؟

شما امکان انتخاب هر ابزاری که به نظرتان برای اتوماسیون مناسب است، دارید. نکته مهم در این میان آگاهی از اهمیت اتوماسیون برای بازاریابی است. این امر به شما برای جلب نظر کاربران به شیوه ای حرفه ای کمک خواهد کرد. اگر شما در این میان به روش های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان توجه لازم را نشان ندهید، شانس تان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. به هر حال هر بازاریاب حرفه ای در دنیا اختصاص زمان کمتر با احتمال خطای بسیار پایین تر به منظور رسیدگی به برخی از کارهای زمانبر را به هر جایگزین دیگری ترجیح می دهد. بنابراین اکنون زمان صرف نظر از رسیدگی به تمام کارها و اعتماد به اتوماسیون در عرصه بازاریابی فرا رسیده است. اگر شما هم به این فناوری اعتماد لازم را ندارید، باید خیلی زود نظرتان در این مورد را تغییر دهید. 

3.    بارگذاری محتوا در زمان درست

بازاریابی دیجیتال و چالش مدیریت چندین اکانت در شبکه های اجتماعی

بارگذاری محتوا در زمان درست نکته تازه ای نیست. اگر شما در یک پلتفرم اجتماعی زمان بندی درستی برای انتشار محتوا نداشته باشید، همیشه با مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان رو به رو خواهید شد. این امر می تواند نتایج به شدت ناگواری برای برندتان به همراه داشته باشد. به همین خاطر استفاده از زمان بندی درست اهمیت محوری در بازاریابی دارد. 

وقتی درباره زمان بندی درست حرف می زنیم، باید همیشه استفاده از هر پلتفرم و شرایط ویژه آن را نیز مدنظر قرار دهیم، در غیر این صورت خیلی زود توانایی تان برای جلب نظر کاربران کاهش پیدا می کند. هرچه باشد شبکه های اجتماعی مختلف دارای ویژگی های خاص خودشان هستند. بنابراین اگر شما در یک زمان برای تمام کاربران محتوای تولید منتشر کنید، در برخی از شبکه های اجتماعی با واکنش منفی کاربران رو به رو خواهید شد. این امر توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. 

شناخت بازاریاب ها از شرایط هر شبکه اجتماعی امر بسیار مهمی محسوب می شود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شانس تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. بنابراین باید همیشه پیش از انتشار محتوا نیم نگاهی به استفاده از نمونه های حرفه ای در این راستا داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر مخاطب هدف تان پیدا نکنید. 

4.    تعامل با کاربران در قالب انتشار محتوای یک شکل

انتشار محتوای یکسان برای کاربران همیشه ایده جذابی محسوب می شود. این امر شامل انتشار محتوایی واحد در تمام شبکه های اجتماعی است. بدون تردید یکی از انتقادهای اصلی به چنین فرآیندی عدم توجه به تفاوت میان ماهیت شبکه های اجتماعی گوناگون است. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم استراتژی تان در این راستا را تغییر دهید. این امر شامل انتشار محتوای مهم به طور یکسان در تمام پلتفرم هاست، در غیر این صورت خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. 

امروزه بسیاری از برندها انتشار محتوای یکسان را فقط در شرایط مهم و برای محتوای عالی شان امتحان می کنند. چنین امری به شما امکان مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. با این حساب دیگر مشکل خاصی پیش روی تان برای جلب نظر کاربران نخواهد بود. 

بدون تردید کاربران نیز در زمینه استفاده از محتوای بازاریابی عادت های متنوعی دارند. با این حال دسترسی به اخبار تازه و فوری در کنار محتوای برتر برای کاربران تمام پلتفرم ها مهم است. درست به همین خاطر شما در صورت استفاده از الگوی انتشار محتوای واحد در این مسیر شانس بسیار زیادی برای جلب نظر مخاطب هدف تان خواهید داشت. این امر شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و به طور جدی فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را تقویت می کند. 

مطلب مرتبط: راهکارهای بازاریابی بهینه در شبکه های اجتماعی

بدون تردید انتشار محتوای شخصی سازی شده برای ویژگی های هر شبکه اجتماعی زمان بسیار زیادی از شما خواهد گرفت. درست به همین خاطر شما باید همیشه عملکرد متفاوت و بهینه شده ای در این میان برای خودتان داشته باشید. این امر از طریق انتشار پست های یکسان در تمام اکانت ها فرآیند مدیریت شبکه های اجتماعی را بسیار ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

5.    بازنشر یک سوم محتوای قدیمی برند

بازنشر محتوای قدیمی و محبوب کاربران همیشه ایده جذابی محسوب می شود. این امر امکان تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف و همچنین کاهش هزینه های تولید محتوا را به همراه دارد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه این نکته مهم را نیز مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر کاربران پیدا نخواهید کرد. 

بازنشر محتوا همیشه مربوط به برند شما نیست. شما در این میان همیشه امکان استفاده از محتوای تولیدی کاربران را نیز خواهید داشت. این امر شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و وضعیت تان از نقطه نظر صرفه جویی در زمان و هزینه را نیز بهبود می بخشد. 

یادتان باشد شما برای شناسایی بهترین محتوای بازاریابی دنیا همیشه باید عملکرد ویژه ای از خودتان نشان دهید. این امر شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. با این حساب فقط بهترین محتوا که نوعی نوستالژی برای مخاطب تان محسوب می شود، در زمینه بازنشر مهم خواهد بود، در غیر این صورت شما هرگز فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا نکرده و فرآیند بازنشر محتوای تان نیز با شکست همراه می شود. 

6.    استفاده از قالب مشخص برای انتشار محتوا

استفاده از محتوای ویدئویی یا انواع عکس ایده ای جذاب برای برندها محسوب می شود. این امر توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. یادتان باشد اگر محتوای شما در اکانت های مختلف دارای قالب یکسانی باشد، رفتار حرفه ای تان نظر کاربران را در مدت زمانی کوتاه جلب خواهد کرد. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر شرایط شان به طور مداوم بدتر می شود. این امر باید همیشه از سوی شما به عنوان یکی از راهکارهای حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مدنظر قرار داشته باشد. این طوری همیشه محتوای تان به حرفه ای ترین شکل ممکن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. 

خوشبختانه طراحی یک قالب برای انتشار محتوا همیشه ایده ساده ای است. منظور ما در این بخش امکان طراحی ساده و بی دردسر قالب و در صورت نیاز استفاده از انواع نمونه های رایگان در سطح اینترنت است. شما به این ترتیب بدون مواجهه با دردسرهای گسترده امکان استفاده از محتوای مناسب و تاثیرگذاری را خواهید داشت. 

7.    اختصاص زمان برای تعامل با مخاطب هدف

تعامل با مخاطب هدف همیشه امری مهم و ضروری در فرآیند بازاریابی محسوب می شود. امروزه برخی از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف همیشه با مشکلاتی رو به رو هستند. دلیل این امر نیز بی توجهی به سلیقه مخاطب هدف و بازخوردهای دریافتی در حوزه بازاریابی است. چنین امری شانس شما برای جلب نظر مخاطب هدف و تعامل با آنها را به شدت کاهش می دهد.

توصیه ما در این بخش اختصاص زمان های مشخص برای فعالیت بازاریابی در قالب تعامل با مخاطب هدف است. شما در این صورت امکان بهینه سازی شرایط تان به طور قابل ملاحظه را خواهید داشت. این امر در ادامه شانس تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

مطلب مرتبط: بهترین اهداف بازاریابی در شبکه های اجتماعی کدامند؟

اگر شما در طول هفته به طور مداوم محتوا بارگذاری می کنید، اختصاص دو روز برای تعامل با کاربران و انجام کارهایی نظیر پاسخگویی به کامنت های شان ایده چندان بدی نخواهد بود. این استراتژی در میان مدت انگیزه کاربران برای تعامل با برند شما را دوچندان خواهد کرد. بنابراین به راحتی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا خواهید کرد. 

8.    ساده سازی همکاری با مشتریان

مشتریان همیشه ایده های جذابی برای تعامل با برندها دارند. در این میان شما باید شرایط مناسب برای همکاری با مشتریان تان در زمینه مدیریت اکانت های متعدد بازاریابی را فراهم سازید. این امر سختی های بازاریابی در چندین پلتفرم مختلف را به شدت کاهش داده و شرایط را برای شما بهینه خواهد کرد. در این صورت شما به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا می کنید. 

هرچه فرآیند تعامل میان مشتریان وفادار برند و شما در زمینه بازاریابی ساده تر باشد، شما در نهایت ایده های بسیار متنوع تری از سوی آنها دریافت خواهید کرد. امروزه در وضعیتی که پیدا کردن ایده های بازاریابی گاهی اوقات سخت ترین کار دنیا محسوب می شود، استفاده از ارتباطات با مشتریان برای ساده سازی این امر گزینه ای جذاب خواهد بود. 

توصیه ما در این بخش ایجاد کانال های ارتباطی متنوع مانند ایمیل، شماره تماس و همچنین پاسخگویی سریع به پیام های دریافتی در شبکه های اجتماعی است. این امر شانس شما برای جلب نظر مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

9.    همگام سازی آمارها

آمارهای مربوط به فعالیت برند در شبکه های اجتماعی همیشه اهمیت زیادی برای پیش بینی مسیر پیش رو دارد. این امر شما را از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در موقعیت برتری قرار می دهد. یادتان باشد ارزیابی آمارهای مربوط به هر شبکه اجتماعی آن هم به طور جداگانه وقت زیادی از شما می گیرد. درست به همین خاطر شما باید آمارهای مربوطه را در قالب فرمی به هم پیوسته مورد ارزیابی قرار دهید. چنین نکته ای شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد. 

امروزه استراتژی تمام برندها در حوزه بازاریابی یکسان است. بنابراین شما باید با استفاده از تمام آمارها اقدام به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نمایید. این امر فرصت بسیار خوبی در اختیار برندتان برای صرفه جویی در زمان و همچنین طراحی یک پروژه بازاریابی یکسان را خواهد داد. به این ترتیب فعالیت شما در حوزه بازاریابی بسیار ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

مطلب مرتبط: بهترین ابزارهای اتوماسیون برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

10.    استفاده از گزینه تجاری در شبکه های اجتماعی

امروزه پلتفرم های مختلف اجتماعی دو نوع اکانت را در دسترس کاربران قرار می دهند. اکانت نخست مربوط به کاربران عادی است و نمونه دوم به طور ویژه برای برندها طراحی می شود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در بازاریابی بهتر افزایش می دهد.

نکته مهم برای مدیریت بسیار ساده و تاثیرگذار اکانت های مختلف در شبکه های اجتماعی شامل استفاده از اکانت تجاری در تمام پلتفرم هاست. این امر به شما امکانات بیشتری در مقایسه با اکانت های معمولی می دهد. به علاوه، شما همیشه فرصت عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

اگر شما هم در زمینه بازاریابی به آمارهای هر پلتفرم اجتماعی اهمیت زیادی می دهید، استفاده از یک اکانت تجاری چنین اطلاعاتی را به طور رایگان پیش روی تان قرار می دهد. درست به همین خاطر شما باید همیشه چنین نکته ای را مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید فرصت چندانی برای استفاده از اطلاعات دقیق در حوزه بازاریابی پیدا نکنید. 

منبع : blog.hootsuite
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LQpHrppd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه