یکشنبه, ۲۵ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Sun, 17 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

اگر شما 20 سال پیش به کسی درباره انگیزه تان برای ورود به حوزه تبلیغات دیجیتال با محوریت هوش مصنوعی حرفی می زدید، به احتمال زیاد کسی آن را جدی تلقی نمی کرد. این امر به دلیل ناشناخته بودن این عرصه در زمان مورد نظر و همچنین فقدان شهرت کافی از سوی شما روی می داد. امروزه بسیاری از برندهای مشهور در سراسر دنیا چند دهه پیش وضعیتی بسیار معمولی داشتند. حتی برخی از کارآفرینان بزرگ نیز در این میان به طور مداوم با مشکلاتی برای تامین سرمایه اولیه شان رو به رو بودند. این امر به خوبی تحولات بازار و برندها در طول سال های متمادی را نشان می دهد. 

کسب و کارها در بازار به طور مداوم جای شان با هم عوض می شود. شاید این امر بسیار ساده و کلیشه ای به نظر برسد، اما اهمیت بسیار زیادی برای ورود موفقیت آمیز به بازار دارد. سالانه هزاران کسب و کار تازه نفس با برنامه های جالب و نوآورانه وارد بازار می شوند. این امر از نظر افزایش میزان رقابت در بازار اهمیت بالایی دارد. وقتی رقابت میان برندها به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند، رقابت میان کارآفرینان هم به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. 

بازاریابی و پروموت برندهای خسته کننده در شبکه های اجتماعی

گاهی اوقات در میان رقابت سخت و نفسگیر میان کسب و کارها برخی از برندها از نقطه نظر مشتریان بسیار خسته کننده به نظر می رسد. این امر می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد، اما هرچه باشد شما باید در تلاش برای حذف این نوع ذهنیت در مشتریان باشید، در غیر این صورت کسب و کارتان به زودی تمام جذابیتش را برای مشتریان از دست خواهد داد. 

هدف اصلی در این مقاله یادگیری نحوه بازاریابی و پروموت کردن برندهای خسته کننده است. بسیاری از کارشناس ها برندهای خسته کننده را برای همیشه دچار این سرنوشت می دانند. با این حال اگر شما برخی از ایده های ساده را مورد توجه قرار دهید، هرگز دچار مشکل نخواهید شد. ما در این مقاله به دنبال راهکارهایی برای بازاریابی برندها هستیم. از آنجایی که شبکه های اجتماعی در طول سال های اخیر طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرده اند، تمرکز اصلی بر روی پروموت کردن برندها در این پلتفرم ها خواهد بود. در ادامه برخی از راهکارها برای تحقق این هدف را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: کسب و کارهای کوچک و مسئله پروموت برند در شبکه های اجتماعی

داستان تان را بیان کنید

بازاریابی و پروموت برندهای خسته کننده در شبکه های اجتماعی

هر کسب و کاری که در شبکه های اجتماعی حضور دارد، باید به خوبی توانایی بیان دلیل حضورش را داشته باشد، در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت. یکی از نقاط ضعف هر برندی در راستای تاثیرگذاری بر روی مشتریان همین نکته است. وقتی مشتریان از دلیل حضور شما در بازار بی اطلاع باشند، شما کمترین شانسی برای جلب نظرشان را نخواهید داشت. این امر بسیاری از برندها را دچار مشکل می کند. 

بهترین راهکار برای بیان دلیل حضور برندتان در بازار داستان سرایی است. داستان ها همیشه جذابیت بسیار زیادی برای مردم دارد. هر کسی به داستان های جذاب و دارای روند مناسب واکنش مثبت نشان می دهد. با این حساب شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان یک داستان عالی تهیه نماید. 

اگر داستان شما به خوبی تمام بخش های کسب و کارتان را پوشش دهد، امکان آشنایی مشتریان با شما و فهم دلیل حضورتان در بازار فراهم می شود. این امر برای بسیاری از برندها اهمیت بالایی دارد. دلیل آن نیز بی میلی بسیاری از مشتریان نسبت به جست و جو برای برندهای تازه است. با این حساب داستان شما به خوبی نظر هر مشتری را به خودش جلب خواهد کرد. 

بدون تردید شبکه های اجتماعی در نگاه نخست پلتفرم مناسبی برای بیان داستان برند نیست. با این حال اگر شما داستان تان را به اندازه کافی کوتاه کرده و در تلاش برای انتقالش همراه با المان های گرافیکی باشید، حتی در شبکه های اجتماعی نیز شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. 

برندهایی که در شبکه های اجتماعی خسته کننده و کلیشه ای به نظر می رسند، اغلب اوقات نه تنها داستانی ندارند، بلکه حتی حرفی هم برای گفتن نخواهند داشت. این امر موجب ناتوانی چنین کسب و کارهایی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد شد. 

آزموش نکات کاربردی به مشتریان

بازاریابی و پروموت برندهای خسته کننده در شبکه های اجتماعی

مشتریان در شبکه های اجتماعی به غیر از بحث سرگرمی و ایجاد ارتباط با دوستان شان به دنبال یادگیری برخی از نکات تازه هم هستند. شاید این امر برای شما عجیب به نظر برسد، اما امروزه اغلب مردم برای یادگیری یک نکته تازه اول از همه سراغ شبکه های اجتماعی می آیند. با این حساب اگر شما بدون توجه به شرایط مورد بحث فقط به دنبال تولید محتوای سرگرم کننده در این فضا باشید، خیلی زود جذابیت برندتان برای مشتریان از بین خواهد رفت. این امر موجب ریزش شدید مشتریان و ناتوانی شما برای حفظ آنها خواهد شد. 

مطلب مرتبط: استراتژی های بازاریابی برای پروموت کردن محصولات

یکی از مشکلات مداوم برندهای کسل کننده ناتوانی برای حفظ مشتریان است. این امر با توجه به اینکه به غیر از محتوای سرگرم کننده چیز دیگری در اکانت آنها وجود ندارد، امری طبیعی به نظر می رسد. درست به همین خاطر برندهای بزرگی مثل نایک یا گوگل همیشه به دنبال آموزش برخی از نکات کاربردی به مخاطب هدف شان هستند. در این صورت شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به طور استاندارد را خواهید داشت. 

گاهی اوقات برخی از محصولات برای مشتریان تازگی دارد. در این صورت اگر شما نحوه کار با محصول تان را برای مشتریان توضیح دهید، محتوای باارزشی را تولید کرده اید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک می کند. شما به طور کلی باید همیشه مشغول آموزش برخی از نکات کلیدی به مشتریان باشید. این امر موجب افزایش مداوم جذابیت برندتان برای مشتریان خواهد شد. با این حساب شما هرگز تبدیل به برندی کلیشه ای برای مشتریان نمی شوید. 

نمایش پشت صحنه کسب و کار

بازاریابی و پروموت برندهای خسته کننده در شبکه های اجتماعی

کاربران در شبکه های اجتماعی از مشاهده پشت سر هم برخی از محصولات خسته می شوند. بنابراین برند شما در این میان باید غافلگیری های مناسبی هم برای آنها داشته باشد. این امر ایده های زیادی برای بازاریابی و پروموت کردن برند به همراه دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از ایده هایی با کمترین هزینه ممکن است. یکی از ایده های خوب و کم هزینه در این میان نمایش پشت صحنه کسب و کار است. 

پشت صحنه کسب و کار شامل هر آنچه در نگاه نخست مشتریان از برندتان مشاهده نمی کنند، است. نکته جالب اینکه مشتریان در بازارهای مختلف به طور مداوم به دنبال مشاهده بخش های پنهان برندهای مورد علاقه شان هستند. با این حساب اگر شما این پشت صحنه را در قالب یک پست در شبکه های اجتماعی بارگذاری کنید، بسیاری از مشکلات تان در زمینه جلب نظر مشتریان حل خواهد شد. 

برندهای کلیشه ای و خسته کننده همیشه به دنبال تولید محتوا براساس یک اصل یا استاندارد هستند. این امر در بلندمدت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از بین می برد. بنابراین شما با نمایش پشت صحنه کسب و کارتان به طور کامل از گروه برندهای خسته کننده جدا خواهید شد. 

استقبال از محتوای نوآورانه و اصیل

بسیاری از برندها هرگز به دنبال تولید محتوای تازه و اصیل نیستند. این امر شامل تلاش برای الگوبرداری از دیگر برندها و پیاده سازی ایده های بازاریابی شان بدون حتی کوچک ترین تغییری است. شاید این امر در کوتاه مدت و برای برندهای تازه کار مناسب باشد، اما در بلندمدت برند شما را بدل به یک کسب و کار کلیشه ای و بی نهایت کسل کننده خواهد کرد. با این حساب شما باید همیشه در تلاش برای استفاده از محتوای تازه و اصیل باشید. این امر نیازمند تشکیل یک تیم بازاریابی و تولید محتواست.

بدون تردید ایجاد تیم بازاریابی برای کسب و کارها هزینه مشخصی به همراه دارد. توصیه ما در این بخش تشکیل تیم موردنظر با یک یا دو بازاریاب در ابتدای مسیر  سپس بهینه سازی آن در طول زمان است. این امر مانع تحمیل فشارهای مالی فراوان به کسب و کارتان خواهد شد. 

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ

بازاریابی و پروموت برندهای خسته کننده در شبکه های اجتماعی

شما به عنوان کارآفرین باید توانایی پاسخگویی به تمام سوالات مشتریان را داشته باشید. یکی از ایرادات اساسی برندها در زمینه تعامل با مشتریان مربوط به ناتوانی برای پاسخگویی به سوالات آنهاست. این امر شاید در نگاه نخست طبیعی باشد، اما نظر مشتریان را نسبت به برندتان به طور قابل ملاحظه ای تغییر خواهد داد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی با برنامه ریزی

امروزه اغلب شبکه های اجتماعی امکان بارگذاری ویدئوی لایو را فراهم کرده اند. اگر شما به دنبال پاسخگویی به سوالات مشتریان هستید، برگزاری یک جلسه در قالب لایو جذابیت های زیادی برای مشتریان خواهد داشت. این امر به مشتریان امکان مطرح کردن سوالات شان درباره برندتان را می دهد. همچنین شما با پاسخگویی در لحظه به سوالات مشتریان حرفه ای بودن تان را به رخ خواهید کشید. 

مهمترین نکته در زمینه آمادگی برای پاسخگویی به سوالات مشتریان بررسی برخی از پرسش های پرتکرار و دائمی است. مشتریان به طور معمول سوالات شبیه به همی از برندها دارند. با این حساب اگر شما آگاهی دقیقی از سوالات و دغدغه های مشتریان داشته باشید، به سادگی هرچه تمام تر فرصت جلب نظرشان را پیدا خواهید کرد. 

همکاری با یک برند یا شخصیت شوخ طبع

بازاریابی و پروموت برندهای خسته کننده در شبکه های اجتماعی

شوخ طبعی برای هر کاربری در شبکه های اجتماعی جذابیت دارد. اگرچه در بخش های قبل درباره اهمیت آموزش نکات کاربردی صحبت کردیم، اما هنوز هم بسیاری از کاربران به جنبه های سرگرم کننده پلتفرم های اجتماعی باور دارند. با این حساب شما باید همچنان به تولید محتوای موردنظر ادامه دهید. 

برخی از بازاریاب ها توانایی بیان نکات خنده دار یا شوخی های رایج را ندارند. به هر حال همه بازاریاب ها قرار نیست کمدین های حرفه ای باشند. در این صورت همکاری با یک برند و شخصیتی دیگر ایده مناسبی خواهد بود. فرقی ندارد طرف مقابل شما چه کسی است، نکته مهم در این میان توانایی بهره برداری شما از همکاری موردنظر است. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای در فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان قرار می دهد. 

بی شک همکاری با شخصیت های شوخ طبع در شبکه های اجتماعی از برندهای کلیشه ای ساخته نیست. درست به همین خاطر شما باید در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با جلب همکاری شخصیت های مناسب باشید. چنین امری شما را برای مدت زمانی مشخص در میان برندهای مورد علاقه مشتریان نگه خواهد داشت. 

وجهه انسانی برندتان را نشان دهید

یکی از دلایل بی توجهی کاربران به برندها نمایش خشک و بی روح آنها در شبکه های اجتماعی است. این امر شاید نوعی رفتار حرفه ای از سوی تیم های بازاریابی محسوب شود، اما از نظر کاربران نوعی استراتژی خسته کننده خواهد بود. شما لازم نیست همیشه کاملا حرفه ای و با ادبیات اداری در شبکه های اجتماعی تولید محتوا انجام دهید. اغلب انسان ها در طول زمان دوستانی پیدا کرده و با آنها صحبت های خودمانی تری خواهند داشت. این نکته در مورد برندها و مشتریان شان هم مصداق دارد. بنابراین شما پس از تعامل اولیه با مشتریان تان باید لحن دوستانه ای برای ادامه رابطه تان انتخاب کنید. 

بسیاری از برندها در زمینه ایجاد صمیمیت با مشتریان بیش از اندازه زیاده روی می کنند. چنین امری نه تنها یک نکته مثبت نیست، بلکه به احتمال زیاد در ادامه مسیر شما را با مشکلات بسیار زیادی هم رو به رو خواهد کرد. درست به همین خاطر باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان اول از همه موقعیت سنجی درستی انجام دهید. اگر شما از همان ابتدای کار لحن بیش از اندازه دوستانه ای را به کار بگیرید، سرنوشت برندتان در تعامل با مشتریان نامشخص خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بهبود بازاریابی شبکه های اجتماعی با اقداماتی 5 دقیقه ای

استفاده از ترندهای تازه

استفاده از ترندهای تازه در بازاریابی به شما امکان نمایش جلوه ای حرفه ای از کسب و کارتان را می دهد. این امر درباره برندهای خسته کننده به طور کاملا برعکس مصداق دارد. اگر شما هنوز هم از شیوه های قدیمی برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، به احتمال زیاد هیچ مخاطب ثابتی برای خودتان نخواهید داشت. نکته مهم در این میان جست و جو برای ترندهای تازه و استفاده از آنها به بهترین شکل ممکن است. 

خوشبختانه همیشه ترندهای تازه در شبکه های اجتماعی وجود دارد. بنابراین شما از نظر پیدا کردن ترند در این راستا به مشکل نخواهید خورد. مسئله اساسی در این میان انتخاب ترندی هماهنگ با نیازهای کسب و کارتان است. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن را خواهد داد. 

اگر شما در ابتدای مسیر تولید محتوا براساس ترندهای تازه هستید، نظرخواهی از همکاران تان درباره هر ترند ایده خوبی خواهد بود. چنین تکنیکی به شما امکان انتخاب بهترین ترندها بدون کمترین دردسری را می دهد. بنابراین در ادامه فرآیند فعالیت تان با مشکلی در زمینه جلب نظر مشتریان رو به رو نخواهید شد. 

تولید محتوای به یاد ماندنی

گاهی اوقات یک محتوای بازاریابی برای مدت زمانی طولانی در ذهن کاربران باقی می ماند. چنین امری نوعی موفقیت بسیار مهم برای برندها محسوب می شود. نکته مهم در این بین نحوه تولید محتوای ماندگار است. شکی نیست که چنین محتواهایی هرگز از سوی برندهای کسل کننده منتشر نمی شود. بنابراین تولید این نوع محتوا به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخطب هدف و تبدیل شدن به برندی جذاب کمک خواهد کرد. 

مهمترین نکته در تولید محتوای ماندگار مربوط به استفاده از المان های گرافیکی مناسب است. بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی کمتر به این نکته توجه نشان می دهند. درست به همین خاطر کمتر کسی حتی یک نگاه ساده و گذرا به محتوای آنها خواهد انداخت. 

تلاش برای تولید محتوای بازاریابی به یاد ماندنی برای هر بازاریابی امری سخت و دشوار محسوب می شود. نکته مهم در این میان تلاش برای تمرین مداوم در این راستاست. اگر شما در تلاش های اولیه تان با مشکل رو به رو شدید، نیازی به نگرانی نیست. بازاریاب های حرفه ای نیز به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از همان اول کاملا موفق نبوده اند. بنابراین شما باید به خودتان اندکی فرصت داده و در طول زمان با تمرین مداوم مشکلات تان را حل و فصل نمایید. 

تولید محتوای کاربردی

یکی دیگر از نکات جالب برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مربوط به تاکید بر روی نکات و اطلاعات کاربردی است. ساده ترین نمونه در این میان آموزش برخی از هک های زندگی است. هک های زندگی به راهکارهایی کاربردی در زندگی روزمره اشاره دارد. به عنوان مثال، شیوه ای ساده تر برای تهیه غذا یا حتی شست و شوی ظرف ها در این دسته قرار می گیرد. وقتی شما محتوای بازاریابی تان را براساس کاربردی بودن طراحی کنید، بدون تردید توجه زیادی در شبکه های اجتماعی جلب خواهید کرد. 

امروزه تیک تاک یکی از پلتفرم های مورد علاقه کاربران برای انتشار محتوای کاربردی است. این امر یکی از دلایل اصلی شهرت تیک تاک در طول سال های اخیر است. بنابراین اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید از همین الگو استفاده کنید و حتی در تیک تاک هم ثبت نام نمایید. 

اهمیت محتوای سریالی

شما در شبکه های اجتماعی مجبور به تولید محتوای تکی نیستید. گاهی اوقات انتشار محتوا به طور گروهی یا سریالی نیز ایده جذابی خواهد بود. امروزه اغلب فیلم های پرطرفدار دارای دنباله های زیادی هستند. این امر در مورد عرصه بازاریابی نیز مصداق دارد. اگر کاربران شما نسبت به یکی از پست های تان واکنش بسیار مثبتی نشان دادند، شما امکان استفاده از واکنش آنها برای ادامه روند تولید محتوای تان را خواهید داشت. این امر مجموعه ای از پست ها و محتواهای مرتبط به هم را در دسترس کاربران قرار می دهد. 

مطلب مرتبط: نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی

محتوای سریالی در صورتی که از یک داستان جذاب بهره ببرد، امکان جلب نظر مشتریان به شیوه ای حرفه ای را برای شما به همراه خواهد داشت، در غیر این صورت مجموعه محتوای تان بی معنا و حتی مورد انتقادات کاربران قرار می گیرد. 

بسیاری از برندهای بزرگ پس از گذشت چند سال از ایده محتواهای قدیمی شان برای بازآفرینی آنها و همچنین ایجاد محتواهای سریالی استفاده می کنند. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. بنابراین اگر شما در گذشته محتوای جذاب برای تعامل با مخاطب هدف تان داشته اید، باید از همین شیوه برای نمایش جذابیت های بازاریابی تان به آنها استفاده نمایید. 

نظرسنجی از مشتریان

بازاریابی و پروموت برندهای خسته کننده در شبکه های اجتماعی

نظرسنجی از مشتریان ایده بسیار جالبی برای تاثیرگذاری بر روی آنها محسوب می شود. مشتریان به طور سنتی از مشاهده تاثیرگذاری شان بر روی تصمیم ها و جهت گیری های هر برند استقبال می کنند. بنابراین شما باید به دنبال راهکارهایی برای جلب تعامل و تاثیرپذیری از نظرات مشتریان باشید. ساده ترین راهکار در این میان استفاده از گزینه نظرسنجی در شبکه های اجتماعی است. این گزینه در تمام شبکه های اجتماعی به یک صورت وجود دارد. بنابراین شما مشکلی در زمینه استفاده از آن نخواهید داشت. تنها نکته مهم در این میان توجه به طراحی سوالات حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. هرچه سوالات شما ارتباط بیشتری با دغدغه ها و نیازهای اصلی مشتریان داشته باشد، شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان بیشتر خواهد شد. 

وقتی شما نظر مشتریان درباره یک نکته یا محصول را متوجه شدید، باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای بهره گیری از آن در عمل باشید، در غیر این صورت حتی نظرسنجی های پشت سر هم شما هم تاثیری بر روی جلب نظر مشتریان نخواهد داشت. امروزه برخی از برندها همین اشتباه را انجام داده و به طور قابل ملاحظه ای با اعتراض مشتریان مواجه می شوند. به هر حال اگر شما قصد استفاده از نظرات مشتریان را ندارید، برگزاری نظرسنجی اقدام منطقی نخواهد بود. 

خودتان را خیلی جدی نگیرید

برندهای خسته کننده در شبکه های اجتماعی خودشان و کاری که انجام می دهند را بسیار جدی می گیرند. شاید این امر تا حدودی برای فعالیت در بازار ضروری باشد، اما در بلندمدت شما را از چشم تمام مشتریان می اندازد. شما در عین حال که مشغول بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان هستید، باید رفتاری عادی با آنها داشته باشید، در غیر این صورت انگیزه مشتریان برای تعامل با شما به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. 

برندهای جذاب برای مشتریان در شبکه های اجتماعی علی رغم توجه به ماهیت حرفه ای فعالیت شان همیشه در تلاش برای تعامل ساده و خودمانی با مشتریان هستند. این امر به شما امکان جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن را می دهد. بنابراین اگر تا الان رفتاری خشک و بی نهایت اداری با مخاطب هدف تان داشته اید، اکنون زمان اعمال تغییرات در نحوه فعالیت تان فرا رسیده است. در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تعامل مناسب با مشتریان پیدا نکنید و روز به روز بیشتر شبیه به برندهای خسته کننده شوید. 

مطلب مرتبط: برترین توصیه های بازاریابی شبکه های اجتماعی

برخی از برندها به طور مداوم در مسیر بازاریابی و تولید محتوا از یک روند تکراری و کلیشه ای استفاده می کنند. این امر بیشتر اوقات به دلیل جدی گرفتن عرصه کسب و کار است. با این حساب اگر شما کارتان را خیلی جدی نگیرید و از الگوهای تازه تولید محتوا به طور مناسب استقبال نمایید، شرایط بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهید داشت. این امر دست کم برند شما را تبدیل به یک کسب و کار کسل کننده برای مشتریان نخواهد کرد. 

بازاریابی و پروموت کردن برند در شبکه های اجتماعی امر ساده ای نیست. بسیاری از برندها در این مسیر به طور مداوم با مشکلاتی رو به رو هستند. اگر شما هم در این مسیر مشکلات زیادی دارید، توجه به توصیه های مورد بحث در این مقاله نقطه شروع مناسبی برای رفع ایرادات و نقاط ضعف تان خواهد بود. 

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vnif0Wdk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه