جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی جایگزین های آمازون در حوزه های مختلف

دنیای خرده فروشی آنلاین بدون آمازون

3 سال پیش ( 1399/2/13 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : هیلاری اوسبورن   پدیدآورنده : پاپی نور  

شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از بنگاه های تجاری در سراسر دنیا شده است. این امر با مشاهده ای کوتاه نسبت به وضعیت خیابان های مختلف به خوبی قابل فهم است. کسب و کارها در چنین شرایطی به سوی تحویل سفارشات در درب منزل روی آورده اند. معنای این امر موفقیت هرچه بیشتر کسب و کارهای دارای بخش ارسال سفارشات قوی است. سایر کسب و کارها نیز باید هرچه سریع تر نسبت به راه ‎اندازی بخش تحویل سفارشات اقدام کنند. شاید شرایط کنونی وضعیت کسب و کار بسیاری از برندها را وخیم کرده باشد، اما موجب توجه بیشتر مشتریان به خرده‎فروشی های آنلاین شده است. این صنعت به دلیل امکان تحویل سفارشات به صورت کاملا بی‏خطر و بهداشتی توجه جهانی کسب کرده است.

وقتی از صنعت خرده‏ فروشی آنلاین صحبت می کنیم، عدم توجه به آمازون امکان‎پذیر نیست. آمازون حتی در طول بحران کرونا نیز شمار بالایی از مشتریانش را حفظ کرده است. معنای این امر ادامه حکمرانی آمازون بر عرصه خرده‎فروشی آنلاین خواهد بود. براساس مطالعه ما در گاردین تازه ترین رکورد آمازون ثبت فروش 8.800 هزار پوندی در ثانیه است. اندکی توجه به این رقم بالا برای درک حجم فوق‎العاده گردش مالی آنها کافی خواهد بود.

دنیای خرده فروشی آنلاین بدون آمازون

نکته جالب درباره فعالیت آمازون تجربه دوره ای فوق‎العاده از نظر فروش است. ثبت فروش 8.800 هزار پوندی در ثانیه حتی از فروش آنها در رویدادهایی نظیر جمعه سیاه نیز بیشتر است بنابراین جف بزوس حتی از آنچه که هست، ثروتمندتر خواهد شد. شاید در نگاه نخست آمازون در بهترین وضعیتش در طول دوران فعالیت خود به سر ببرد. این خرده‎فروشی هر نوع محصول موردنظر مشتریان در اغلب نقاط جهان را عرضه می کند، با این حال چنین امری تضمین‎کننده موفقیت آنها در زمینه تعامل با مشتریان نیست. برخی از مشکلات و نارضایتی های جدی در زمینه فعالیت آمازون موجب تردید و نگرانی مشتریان شده است. برخی از نگرانی ها شامل نحوه تعامل آمازون با کارمندان، فرارهای مالیاتی مداوم، تاثیر منفی بر روی خرده‎فروشی های محلی و نوپا و همچنین مقدار مالیات بسیار اندک فعلی است. در حقیقت به عقیده بسیاری از مردم و کارشناس ها خرده‎فروشی آمازون در برابر سود کلانی که دریافت می کند، مالیات بسیار اندکی پرداخت می‎کند. این امر همراه با تردیدها پیرامون فرار مالیاتی در برابر همین مقدار اندک نیز موجب نگرانی فزاینده مشتریان شده است.

برخی از کارمندان آمازون در ایالات متحده دست به اعتصاب به دلیل رفتارهای نامناسب تیم مدیریتی زده اند. این اعتراضات شامل بیان نگرانی درباره سودجویی بیش از اندازه مدیران ارشد و عدم تهیه ماسک های مناسب برای کارمندان در شرایط شیوع کروناست بنابراین علی رغم توسعه شهرت آمازون و کسب سودهای فراوان، اکنون اعتبار آنها در شکننده ترین وضعیت قرار دارد.

مطلب مرتبط: راهکارهای رقابت خرده فروشی های کوچک با آمازون

کمپین برابری مالیاتی در بریتانیا در ماه دسامبر سال گذشته نسبت به خودداری آمازون از پرداخت مالیات های رسمی انتقاد کرده است. این امر آمازون را بدل به یکی از برندهای اصلی در زمینه فرار مالیاتی کرده است. اعتراضات به همینجا ختم نمی شود. بسیاری از مشتریان در بازارهای مختلف به دلیل پرداخت مالیات اندک از سوی آمازون و برخی اوقات فرار از همین مالیات اندک، دست به اعتراض زده اند. براساس گزارش گاردین در ماه های اخیر، آمازون در عین کسب درآمد 960.5 میلیارد دلاری فقط مبلع 3.4 میلیارد دلار به عنوان مالیات پرداخت کرده است. این رقم در مقایسه با خرده‎فروشی های عادی بسیار پایین است. به این ترتیب آمازون نه‎تنها در معرض اتهام فرار مالیاتی، بلکه اعتراض سایر خرده‎فروشی ها نیز قرار دارد. نکته دیگر در این زمینه کاهش مداوم سهم شراکت کارمندان آمازون در سهام کلی شرکت است. به این ترتیب سود کمتری در قبال پیشرفت کسب و کار این غول خرده‎فروشی عاید کارمندان خواهد شد.

بدون تردید شکایت ها نسبت به عملکرد آمازون ادامه خواهد داشت. در این میان آمازون نیز به کارش ادامه می دهد. برخی از مشتریان این برند در طول ماه های گذشته به دنبال راهکاری برای انجام خریدهای مدنظرشان به شیوه های دیگر بوده اند. این امر شامل استفاده از سایر خرده‎فروشی ها و همچنین مراجعه به مراکز فروش حضوری است. نکته مهم در این میان دشواری نادیده گرفتن آمازون است. خرید حضوری در شرایط کنونی دشواری بسیار زیادی دارد بنابراین تمرکز بر روی خرید آنلاین همچنان نیاز اصلی مشتریان محسوب می شود. ما در این مقاله نگاهی بر راهکارهای خرید در شرایط شیوع کرونا بدون نیاز به ثبت سفارش در آمازون خواهیم داشت. به این ترتیب شاید گامی هرچند کوچک در راستای مقابله با شیوه فعالیت نامناسب آمازون و رفتارهای مالی اش داشته باشیم.

محصولات حوزه الکترونیک

خرید محصولات الکترونیکی همیشه امکان حذف واسطه ها را فراهم می سازد. خرید رایانه، گوشی هوشمند و تلویزیون به ساده ترین شکل ممکن امکان‎پذیر است. برندهای دل، اپل و سامسونگ در این زمینه محبوبیت بسیار زیادی میان مشتریان دارند. اغلب آنها سامانه فروش آنلاین دارند بنابراین نیازی به استفاده از خدمات خرده‎فروشی ها نخواهد بود. تنها نکته نگران‎کننده برای اغلب مشتریان نیاز به پرداخت هزینه سنگین به منظور ارسال سفارشات است. خبر خوش در این میان راه‎اندازی سرویس ارسال رایگان سفارشات از سوی اغلب برندهای بزرگ است. سامسونگ در این زمینه حتی نصب محصولات را نیز به صورت رایگان انجام می دهد.

برخی از خرده‎فروشی های محلی در راستای مقابله با کاهش سهم شان از بازار به سوی راه‎اندازی سیستم های فروش آنلاین روی آورده اند. سایت Box.co.uk در بریتانیا مهم ترین محصولات در زمینه لوازم آشپزخانه و برخی مبلمان را ارائه می دهد. مزیت اصلی این سامانه ارسال رایگان سفارشات در بریتانیاست. البته در برخی موارد زمان ارسال سفارشات اندکی طولانی خواهد بود.

شرکت کیوری پی سی از زمان شیوع کرونا در حال فروش آنلاین تجهیزات رایانه و گوشی های هوشمند است. این امر شامل ثبت سفارشات به صورت آنلاین، گفت‎وگو با مشاورهای فروش و همچنین ارسال رایگان است. همچنین مشتریان پس از خرید محصول فرصت 10 روزه برای لغو سفارش و بازدریافت هزینه شان را خواهند داشت.

جان لویس به عنوان یکی از مهم ترین برندهای فعال در عرصه مد و پوشاک هر روز سفارشات مشتریان را با پست پیشتاز یا سرویس تحویل محصولات ویژه شرکت ارسال می کند. اگر رقم سفارش مشتریان بیشتر از 50 پوند باشد، هزینه ارسال فقط 6.95 پوند خواهد بود. این قیمت در مقایسه با سایر خرده‎فروشی ها به نسبت رقابتی به نظر می رسد.

مطلب مرتبط: درس هایی از آمازون

شرکت هوم پی سی در طول دوران کرونا بخش ارسال سفارشاتش را راه ‎اندازی کرده است. این برند در طول مدت ها فعالیت در بازار رایانه به سختی در برابر ثبت سفارشات آنلاین مقاومت کرده بود. آنها در طول دوران کرونا نیز شعبه های خود را فعال نگه داشته اند. این امر با رعایت کامل نکات ایمنی فرصت دسترسی به طیف وسیعی از محصولات مرتبط با صنعت رایانه را فراهم ساخته است.

لوازم خانه

لوازم خانه شامل بخشی وسیعی از محصولات می شود. بیشترین نیاز مشتریان در طول دوران کرونا نیز شامل همین محصولات است. لوازم آشپزخانه، انواع خوراکی و حتی میزهای راحتی شامل این دسته می شود. بسیاری از خرده‎فروشی های محلی در بریتانیا در پی شیوع ویروس کرونا ثبت سفارش تلفنی و آنلاین را در دستور کار قرار داده اند. این فرآیند سفارشات را در قالب بسته‎بندی های کاملا بهداشتی به مشتریان عرضه می کند. مبلغ تحویل مرسولات نیز بین 3.95 تا 7 پوند تخمین زده می شود.

خرده‎فروشی ویلکو در زمینه فروش لوازم خانه همچنان باز است. مشتریان علاوه بر امکان مراجعه حضوری به شعبه های ویلکو، فرصت ثبت سفارش آنلاین را نیز دارند. تمام سفارشات در همان روز در ازای پرداخت 5 پوند ارسال می شود. رقم دریافتی ویلکو برای ارسال سفارشات بسیار رقابتی است بنابراین حتی خرده‎فروشی های بزرگ نیز برای رقابت با آنها دچار دردسر زیادی خواهند شد.

شرکت ویکینگ دایرکت به طور معمول محصولات موردنیاز شرکت ها را تامین می کند. این امر شامل انواع لوازم اداری و خوراکی های مختلف می شود. مدیران این شرکت در پی تعطیلی بسیاری از کسب و کارها اقدام به توجه ویژه به مشتریان عادی کرده اند. به این ترتیب این شرکت تا حدودی از ورشکستگی نجات پیدا کرده است. هزینه ارسال سفارشات از سوی این شرکت به طور میانگین 30 پوند است. بدون تردید این رقم بسیار بالا محسوب می شود. با این حال اگر مقدار سفارشات مشتریان بیشتر از 120 پوند باشد، فرآیند ارسال به طور رایگان صورت می پذیرد.

مشتریان بازار ایالات متحده با وجود تارگت تمام نیازهای شان رفع می شود. این خرده‎فروشی بزرگ در زمینه ارائه انواع خدمات آنلاین مهارت دارد. به این ترتیب مشتریان امکان ثبت سفارشات و طیف وسیعی از محصولات را دارند. نکته جالب اینکه تارگت هیچ هزینه ای برای ارسال سفارشات دریافت نمی کند بنابراین استراتژی تارگت فراتر از مدیریت شرایط بحرانی فعلی است. آنها در تلاش برای استفاده بهینه از وضعیت آمازون هستند. بسیاری از کارشناس ها کاهش فروش آمازون در ماه های آتی را طبیعی قلمداد کرده اند. به این ترتیب شمار بالایی از مشتریان آماده برای مراجعه به سایر خرده‎فروشی ها وجود خواهد داشت. در این میان شانس تارگت برای کسب سهم بیشتر در بازار ایالات متحده بیشتر از سایر رقباست.

لوازم آرایشی و بهداشتی

خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به دلیل نحوه ساخت و عرضه مشخص شان در حالت آنلاین بسیار راحت تر است. بسیاری از مشتریان در ایالات متحده تمایل اندکی برای حضور در فروشگاه ها به منظور خرید لوازم بهداشتی دارند. چنین امری برای خرده‎فروشی های آنلاین موقعیت بسیار مطلوبی را فراهم کرده است. هزینه ارسال سفارشات در حوزه لوازم بهداشتی و آرایشی به طور میانگین 5.40 پوند برای هر سفارش است. البته در برخی از کشورها هزینه ارسال لوازم بهداشتی به دلیل شرایط فعلی کاملا رایگان است. این امر تاثیر مهمی بر روی ذهنیت مشتریان از برندها دارد.

مطلب مرتبط: غول های جهانی در صنعت خرده فروشی

کلارینس به عنوان یکی از برندهای معتبر و لوکس در زمینه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی نسبت به راه‎اندازی بخش فروش آنلاین در شرایط فعلی اقدام کرده است. آنها تا پیش از این اغلب محصولات شان را در آمازون به فروش می رساندند. با این حال افزایش انتقادات به نحوه فعالیت آمازون موجب کاهش عرضه محصولات آنها در این خرده‎فروشی شده است.

برند فیلیپس در زمینه تولید انواع محصولات آرایشی و اصلاح مو تخصص دارد. اغلب ریش‎تراش های این برند طرفدارهای زیادی در سراسر دنیا دارد. آنها در تازه ترین اقدام شان علاوه بر کاهش سطح همکاری با آمازون اقدام به راه‎اندازی فروشگاه آنلاین مخصوص محصولات شان نیز کرده اند. این سفارشات به صورت جهانی ارسال می شود. شاید تنها نکته منفی در این میان مدت زمان بالای تحویل سفارشات در برخی از کشورها باشد. این امر با توجه به اقدامات اخیر فیلیپس برای توسعه شعبه های رسمی در بازارهای مختلف امری طبیعی به نظر می رسد.

سفورا آخرین برند مورد بحث ما در این بخش است. آنها از مدتی قبل سطح همکاری شان با خرده فروشی های آنلاین را کاهش داده اند. این امر فقط مربوط به آمازون نیست. هدف اصلی سفورا کسب سود بیشتر در ازای فروش مستقیم محصولاتش است. اگر از طرفدارهای این برند هستید، امکان دستیابی به سطح قیمت های ارزان تر با مراجعه به سایت رسمی آنها وجود دارد. به این ترتیب شما از تخفیف های گسترده بر روی محصولات این برند برخوردار خواهید شد.

صنعت سرگرمی

اگر شما به دنبال مشاهده فیلم یا حتی سفارش آنها هستید، آمازون یکی از ساده ترین راه ها خواهد بود. پرهیز از آمازون در صنعت سرگرمی دشواری های زیادی دارد، با این حال غیرممکن نیست. کورزون به عنوان یکی از موسسه های اجاره فیلم سطح قیمتی مناسبی برای اجازه آنلاین ارائه می کند. بر این اساس کاربران با پرداخت 10 پوند در روز امکان دسترسی نامحدود به تمام آرشیو این موسسه را خواهند داشت. همچنین در صورت تمایل برای خرید فیلم ها هیچ هزینه ارسالی از مشتریان دریافت نخواهد شد.

سینما پارادیسو به عنوان یکی از موسسه های معتبر سینمایی سطح قیمت های رقابتی تری را عرضه می کند. این امر با توجه به آرشیو گسترده موسسه رقابت جدی را به ارمغان آورده است. کاربران با پرداخت 5.99 پوند امکان اجاره هرگونه ویدئو برای 14 روز را خواهند داشت. نکته جالب اینکه تمام ویدئوهای این موسسه به صورت آنلاین در دسترس مخاطب قرار می گیرد بنابراین خبری از ارسال سفارشات برای مشتریان نخواهد بود.

زاوی یکی از موسسه های سینمایی تازه تاسیس محسوب می شود. بدون تردید نام آنها به اندازه سایر غول های حوزه کسب و کار آشنا نیست، با این حال سطح قیمت شان به شدت رقابتی است. آنها در ازای دریافت 9.9 پوند امکان مشاهده نامحدود ویدئو برای 48 ساعت را به مشتریان عرضه می کنند. بدون تردید چنین جهت‎گیری برای یک موسسه سینمایی تازه‏‎کار بیانگر استراتژی رقابتی شان خواهد بود.

موسسه HMV نیز اکنون اغلب کارهایش را به صورت آنلاین ساماندهی می کند. استفاده از خدمات این موسسه در صورت علاقه به فیلم های سینمایی اروپا و آسیا گزینه جذابی خواهد بود.

کتاب و کتابخوانی

آمازون در ماه گذشته در اقدامی مرموز برای بسیاری از افراد اقدام به اهدای 250 هزار دلار به سازمان های خیریه برای کمک به کتابفروشی ها در شرایط بحران کرونا کرد. این اقدام با توجه به رقابت مستقیم آمازون با برخی از کتابفروشی ها اندکی عجیب به نظر می رسد. شاید هم افزایش حساسیت ها نسبت به این برند تمام اقداماتش را همراه با بدبینی مشتریان کرده است.

مطلب مرتبط: شروع کسب و کار خرده فروشی آنلاین با کمترین بودجه

کتاب ها یکی از گزینه های راحت برای خرید آنلاین هستند. امروزه بسیاری از خرده‎فروشی ها امکان خرید آنلاین را نیز فراهم می کنند. همچنین عرضه کتاب های هوشمند و الکترونیکی نیز جان تازه ای به صنعت نشر داده است. کتاب فروشی The Big Green در طول ماه های اخیر سطح قیمت کتاب های خود را به شدت کاهش داده است. البته این امر فقط شامل اجاره کتاب های الکترونیکی می شود.

بدون تردید تهیه کتاب های الکترونیکی برای اغلب مردم دنیا جذابیت های خاص خود را دارد. تنها نکته منفی در این میان ناتوانی مردم برخی از کشورهای دنیا در زمینه دسترسی به سرورهای فروشگاه های مختلف است. این امر ناشی از نقض قوانین کپی‎رایت در کشورهای موردنظر است.

برخی از موسسه های پژوهشی در شرایط کنونی اقدام به ارائه رایگان مقالات و کتاب های مختلف کرده اند. این امر دسترسی مردم در شرایط کرونا به کتاب‎های موردنیازشان را بسیار راحت تر کرده است. موسسه گاردین نیز بخش کتابفروشی آنلاینش را راه‎اندازی کرده است. به این ترتیب شما امکان ثبت سفارش برای خرید کتاب فیزیکی یا الکترونیکی را خواهید داشت.

منبع : theguardian
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AojiCyxY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه