یکشنبه, 31 فروردين 1399 - 15:01

روابط میان برندها و کارشناس های مدیریت سئو همیشه با فراز و نشیب بسیار زیادی همراه بوده است. گاهی اوقات مدیریت این حوزه برای مدیران و مسئولان دشوار می شود. نگرانی های زیادی برای هر دو طرف در زمینه رابطه تجاری وجود دارد. برندها سرمایه گذاری زیادی بر روی جلب نظر مشتریان انجام می دهند. از طرف دیگر کارشناس های سئو نیز در حال صرف زمان و تلاش بسیاری برای پیشبرد اهداف هستند. ایجاد بیگانگی میان برندها و کارشناس های مدیریت سئو امری رایج در دنیای امروز است. اگرچه برخی از برندها نسبت به این موضوع آگاهی دقیقی ندارند، اما اغلب شرکت ها دست‎کم یک بار در طول فعالیت شان به چنین مشکلی دچار شده اند. بدون تردید آگاهی از نشانه های بیگانگی میان برندها و کارشناس های سئو در زمینه اقدام برای اجتناب از آنها ضروری است. ما در این مقاله به بررسی مهم ترین نشانه های بیگانگی میان برندها و کارشناس های مدیریت سئو خواهیم پرداخت. به این ترتیب شناسایی زودهنگام مشکل و تلاش برای رفع آن ساده تر می شود.

1. تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف بدون برنامه مدیریت سئو

بیگانگی میان برندها کارشناس مدیریت سئو

وقتی ما مشکلاتی در حوزه های تخصصی داریم هرگز به کارشناس های آن حوزه توصیه هایی برای انجام بهتر امور نخواهیم کرد. به عنوان مثال، وقتی خودروی ما نیاز به تعمیر پیدا می کند، هرگز به تعمیرکار موردنظر درباره شیوه تعمیر اتومبیل مان نکات کلیدی را یادآور نمی شویم.

امروزه بسیاری از افراد مطالب و مقالات بسیاری در زمینه مدیریت سئو مطالعه می کنند. این امر موجب تلاش برای اتخاذ جایگاه کارشناسی از سوی برخی از افراد مبتدی می شود. به این ترتیب افرادی با دانش اندک در زمینه مدیریت سئو در تلاش برای مدیریت اوضاع برندشان هستند. اگر شما در کسب و کارتان برای مدیریت سئو به کارشناس های مشخصی حقوق پرداخت می کنید، بهترین توصیه عدم دخالت در کارهای آنها خواهد بود. فقط در این صورت امکان بهره‎مندی درست از دانش کارشناس های حوزه مدیریت سئو وجود دارد. در غیر این صورت ما با توصیه های مان مانع عملکرد مناسب کارشناس ها خواهیم شد.

مطلب مرتبط: راهکارهای مدیریت سئو در عصر کنونی

2. تلاش برای بهره‎گیری از کارشناس های خارج شرکت

بسیاری از کارشناس های حوزه مدیریت سئو سال ها مطالعه و تحصیل تخصصی داشته اند. ایراد برخی از برندها در زمینه همکاری با کارشناس های مدیریت سئو ضعف در زمینه تعامل با آنهاست. اغلب درخواست های برندها از کارشناس های مدیریت سئو شامل «نگاهی کوتاه به این موضوع بینداز» است. نکته جالب اینکه اغلب موضوعات کوچک مورد درخواست برندها از کارشناس ها در عمل حوزه های وسیعی از کار را طلب می کند، با این حال برندها تمایلی به پرداخت هزینه برای خدمات کارشناس های مدیریت سئو ندارند. دلیل اصلی این امر تلقی مدیریت سئو به مثابه یک مهارت عمومی است.

اغلب برندها در عمل دارای کارشناس مدیریت سئو هستند. به این ترتیب تلاش برای همکاری با کارشناس های دیگر غیرضروری خواهد بود. وقتی چنددستگی در زمینه مدیریت سئو یک برند ایجاد شود، ساماندهی کارها بسیار دشوار خواهد بود.

3. پرهیز از کاربرد توصیه های ضروری برای ارتقای سایت

یکی از دشوارترین تجربه های فعالیت به عنوان مدیر سئو عدم پذیرش توصیه های کاربردی از سوی تیم های مدیریتی شرکت هاست. اغلب کارشناس های سئو با چنین مشکلی دست و پنجه نرم کرده اند. گاهی اوقات توصیه های ما برای بهبود وضعیت سئو سایت ها اندکی عجیب و تازه به نظر می رسد. به همین خاطر برندها در ابتدا برای اجرای آنها تردید دارند. وظیفه اصلی ما در این بخش تلاش برای اقناع تیم مدیریت شرکت ها با استفاده از نمودارها و دلایل منطقی است. اگر شما به عنوان مدیرعامل یک برند به طور مداوم با توصیه های کارشناس های بخش مدیریت سئو مخالفت کنید، به تدریج اعتبارتان نزد آنها خدشه‎دار خواهد شد. نتیجه نهایی این امر تلاش برخی از کارشناس های مدیریت سئو برای خروج از تیم شرکت ما خواهد بود.

4. تاخیر در عمل به تعهدات و پرداخت حقوق ها

مدیریت سئو بدون همکاری سازنده تیم مدیریتی برندها امکان‎ناپذیر است. برخی از برندها در عمل توصیه های کارشناس های بخش مدیریت سئو را بسیار دیر به اجرا درمی آورند. این امر نتیجه زحمات ماه های متمادی کارشناس های بخش سئو را به باد خواهد داد. اگر شما در تیم مدیریت یک شرکت هستید، باید نسبت به اجرای به موقع توصیه های کلیدی کارشناس های بخش مدیریت سئو اقدام کنید. در غیر این صورت تاثیرگذاری توصیه ها و راهکارهای موردنظر از بین خواهد رفت.

پرداخت حقوق در زمینه مدیریت سئو یکی از دغدغه های همیشگی کارشناس هاست. وقتی افراد انگیزه کافی برای کار و فعالیت نداشته باشند، شانس بسیار اندکی برای مدیریت بهینه امور باقی خواهد ماند. همچنین گاهی اوقات برای پیشبرد بهینه امور نیاز به صرف هزینه های مشخص خواهد بود. تعیین بودجه مناسب در چنین شرایطی حیاتی است. در غیر این صورت ما به سرعت شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهیم. دلیل این امر کاملا روشن است: ترندهای حوزه مدیریت سئو، مانند هر حوزه دیگری، در صورت اقدام دیرهنگام دیگر تاثیرگذاری چندانی نخواهد داشت.

5. دریافت توصیه های تخصصی از کارشناس های کمتر حرفه ای مدیریت سئو

وقتی ما به عنوان مدیر سئو یک شرکت مشغول به فعالیت هستیم، باید اعتماد کامل مدیران ارشد را همراه داشته باشیم. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف وجود نخواهد داشت. برخی از برندها به طور مداوم در تلاش برای دریافت توصیه های کاربردی از سایر افراد به منظور ارتقای کیفیت بازاریابی شان هستند. نتیجه این امر ایجاد روندهای متداول در فرآیند مدیریت سئو است. هر برندی باید یک استراتژی واحد برای مدیریت سئو داشته باشد. در غیر این صورت ما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهیم داشت.

ایراد اصلی دریافت توصیه های تخصصی از سوی دیگر کارشناس های حوزه سئو فقط محدود به تفاوت در سلیقه و طراحی استراتژی های متفاوت نیست. گاهی اوقات کارشناس های دیگر در عمل سطح دانش و مهارت کمتری در مقایسه با ما دارند.

برخی از حوزه های مدیریت سئو بستگی به سلیقه افراد دارد بنابراین اگر در این زمینه ها به توصیه های چند کارشناس توجه شود، در عمل امکان پیشبرد مطلوب استراتژی ها از بین می رود. به عنوان مثال، استفاده از تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی برای افزایش بازدید سایت رسمی یکی از گزینه های محل اختلاف میان کارشناس های مدیریت سئو است. اگر ما در چنین شرایطی از توصیه های افراد مختلف استفاده کنیم، هرگز امکان دستیابی به نتایج دلخواه را نخواهیم داشت. بنابراین علی رغم وسوسه برای استفاده از توصیه های کاربردی کارشناس های مختلف باید به همکاری با یک کارشناس مشخص ادامه دهیم.

مطلب مرتبط: راهکارهای مدیریت سئو برای کسب و کارهای کوچک

6. توقف فرآیند مدیریت سئو برای مدت نامشخص

بدون تردید فعالیت در زمینه کسب و کار با توجه به شرایط جهانی ناشی از ویروس کرونا بسیار دشوار است بنابراین تعطیلی برخی از کسب و کارها و لغو موقت قراردادها امری طبیعی خواهد بود. نکته مهم در این میان مدت‏زمان توقف همکاری میان ما و برندهای طرف قرارداد است. بسیاری از کسب و کارها در شرایط کنونی ضررهای بسیار هنگفتی متحمل شده اند بنابراین ما باید تمام تلاش مان برای فرار از چنین شرایطی را به کار ببندیم.

درک شرایط ناگوار در حوزه کسب و کار برای همکاری های طولانی مدت ضروری است. شاید بزرگ‎ترین درس بحران کرونا برای اهالی کسب و کار پیش‎بینی شرایط نادر باشد. به این ترتیب در صورت بروز هرگونه حادثه ای دیگر خبری از غافلگیری نخواهد بود. البته برندهای بزرگ به دلیل بودجه اضطراری قابل توجه در بحران کرونا صدمه جدی نخواهند دید. نکته مهم در این میان مربوط به برندهای کوچک است. توقف همکاری در زمینه مدیریت سئو برای مدت‎زمان نامشخص دشواری ها بسیاری زیادی برای کارشناس های این حوزه به همراه خواهد داشت. نکته مهم در این میان سردرگمی بیش از اندازه افراد به هنگام راه‎اندازی دوباره جریان مدیریت سئو است.

7. عدم تعیین شرایط برابر

من زیاد از گوشی همراه در محل کار استفاده نمی کنم. شاید بسیاری از افراد در طول ساعت های اداری به طور مکرر از گوشی های همراه استفاده کنند، با این حال چنین امری برای من عجیب به نظر می رسد. بسیاری از افراد به هنگام تعیین جلسه با دیگران علاقه ای به ایجاد توقف در فرآیند گفت‎وگو ندارند. این امر شامل لغو تماس های دریافتی در طول مدت زمان جلسه است. متاسفانه برخی از مدیران در جلسات مهم نیز تماس های دریافتی را جواب می دهند. نکته منفی ماجرا، علاوه بر بی‎احترامی به افراد حاضر در جلسه، بازگشت از گفت‎وگوی تلفنی با حالت عصبانی است. بدون تردید تاثیر گفت‎وگوی خارج از برنامه مدیران یا دیگر افراد حاضر در جلسه نباید به طور عینی در فرآیند مذاکره نقش‎آفرینی کند.

نکته جالب ماجرا درباره مدیران علاقه‎مند به پاسخ تماس های دریافتی در طول جلسات کاری ناراحتی شدید آنها در صورت انجام چنین کاری از سوی دیگران است. چنین مدیرانی هنجاری یکطرفه را مدنظر دارند. دنیای کسب و کار هرگز با هنجارهای یکطرفه میانه خوبی ندارد. ما همیشه باید شرایط تمام افراد را مدنظر داشته باشیم. در غیر این صورت امکان فعالیت مناسب در حوزه کسب و کار را نخواهیم داشت.

اگر شما در زمینه مدیریت شرکت یا انجام امور مدیریت سئو فعالیت دارید، همیشه به هنگام برگزاری جلسات استفاده از گوشی های همراه را کاهش دهید. چنین امری بیانگر میزان احترام ما به جلسه و مهمان های حاضر در آن است. بسیاری از کارشناس های حرفه ای مدیریت سئو یا دیگر حوزه های کسب و کار در پی مشاهده رفتارهای غیرحرفه ای مدیران قید همکاری با آنها را می زنند. بنابراین با پرهیز از برخی اعمال پیش پا افتاده شانس برندتان برای همکاری با کارشناس های حرفه ای را افزایش دهید.

8. افزودن محدودیت های بیشتر پس از انجام توافق

هدف از توافق در حوزه کسب و کار تعیین مسیر پیش روی در زمینه همکاری های دوجانبه است. برخی از برندها همیشه عادت به تغییر شرایط کاری طرف مقابل پس از دستیابی به توافق دارند. بی‎تردید همه ما تجربه همکاری با چنین برندهایی را داشته ایم. وقتی شرایط کاری از سوی طرف قرارداد در حوزه مدیرت سئو تغییر می کند، تمام برنامه های ما دچار نوسان می شود. اگر ثبات را از حوزه کسب و کار و به ویژه مدیریت سئو حذف کنیم، دیگر چیزی برای ما باقی نخواهد ماند.

بدون تردید برای هر فردی همکاری با برند یا مدیر سئویی که به طور مداوم محدودیت های کاری را تغییر می دهد، دشوار خواهد بود. بهترین راهکار در این میان تعیین شرایط تخطی از قرارداد است. فقط در این صورت امکان تحقق اهداف مدنظرمان را خواهیم داشت. اگر شما در زمینه همکاری با مشتریان تان برای مدیریت سئو شاهد تغییرات مداوم هستید، باید به فکر استراتژی تازه ای برای فعالیت باشید. در غیر این صورت به زودی بخش قابل توجهی از کیفیت مدیریت سئوی برندتان کاهش خواهد یافت.

9. عدم صداقت درباره طرح های شرکت

مدیریت سئو اغلب به عنوان بخشی جانبی از سوی کارشناس های حرفه ای برای برندها ساماندهی می شود. این امر به معنای عدم حضور کارشناس های مدیریت سئو در بدنه اصلی شرکت هاست. وقتی ما از فضای شرکت ها دور هستیم، باید به دنبال راهکاری برای اطلاع از برنامه آنها به منظور بهبود وضعیت باشیم. نکته مهم در این میان عدم تمایل برخی از برندها در زمینه ارائه اطلاعات فعالیت شان به کارشناس های مدیریت سئو است. شاید در ابتدا این امر اندکی عجیب به نظر برسد، اما با نگاهی دقیق به وضعیت کسب و کار کاملا قابل درک خواهد بود.

مطلب مرتبط: تکنیک های مدیریت سئو برای فروشگاه های آنلاین

همه ما تجربه همکاری با مدیران سختگیر را داشته ایم، با این حال همکاری با برندی که علاقه ای به بیان طرح های کلی اش ندارد، بیش از اندازه دشوار است. مشکل اصلی در این میان ناتوانی دو طرف به منظور برنامه‎ریزی مناسب برای پیشرفت است. همچنین در اغلب موارد هزینه های جاری نیز در پی چنین فعالیت هایی به شدت افزایش پیدا می کند. راهکار مناسب در این میان تلاش برای گفت‎وگوی مستقیم با مدیران شرکت است. فقط در این صورت ما امکان رهایی از شرایط دشوار و پیچیده پیش روی را خواهیم داشت. اشتباه برخی از کارشناس های مدیریت سئو ادامه به فعالیت در شرایط دشوار مورد بحث است. به این ترتیب در عمل شانس چندانی برای بهبود شرایط وجود نخواهد داشت از همه بدتر اینکه اعتبار ما در زمینه حرفه ای مان با عملکرد نامناسب در این زمینه زیر سوال خواهد رفت.

10. بی‎میلی مدیران برای پاسخگویی به پرسش های کلیدی

فعالیت در راستای ارتقای جایگاه یک شرکت نیازمند همکاری نزدیک میان بخش های مختلفش است. اغلب کارشناس های حرفه ای در زمینه هایی نظیر بازاریابی، تبلیغات و مدیریت سئو نیازمند همکاری با یکدیگر برای پیشبرد اهداف مشترک هستند. وقتی بخش مدیریت سئو عضو رسمی بدنه شرکت نباشد، همکاری با آن دشوار خواهد بود. مهم ترین مسئله در زمینه مدیریت سئو و همکاری با برندها دستیابی به نقطه نظر مشترک است. پیش‎نیاز چنین امری جلب اعتماد شرکت های طرف قرارداد خواهد بود.

اغلب مدیران نگران درز اطلاعات شان هستند بنابراین ما باید ضمانت های قابل توجهی به آنها بدهیم. فقط در این صورت امکان همکاری سازنده و دریافت اطلاعات مناسب وجود خواهد داشت. شاید نگرانی مدیران برای پاسخگویی به پرسش های ما در زمینه مدیریت سئو اندکی عجیب باشد، اما از نقطه نظر مدیریتی کاملا قابل درک است بنابراین ما چاره ای جز تلاش برای جلب اعتماد طرف قراردادمان نخواهیم داشت.

11. عدم اطلاع‎رسانی درباره فعالیت های مدیریت سئو

تمام اشتباهات در حوزه مدیریت سئو از سوی برندها روی نمی دهد و گاهی اوقات کارشناس های بخش مدیریت سئو نیز رفتارهای عجیب و دردسرآفرین بروز می دهند. یکی از بدترین رفتارهای در چنین حوزه ای مربوط به عدم ارائه اطلاعات پیرامون وضعیت کنونی مدیریت سئو و برنامه های در دسترس است. این امر توجیه قابل توجهی از سوی کارشناس های حوزه مدیریت سئو دارد. آنها تمایلی به بیان جزییات برنامه شان ندارند. بیان جزییات برنامه همیشه برای افراد فاقد تخصص در مدیریت سئو دشوار است. همچنین انتظارات نسبت به نتیجه نهایی را نیز بالا خواهد برد بنابراین بسیاری از کارشناس های حوزه مدیریت سئو در عمل توضیحات چندانی درباره کارشناس نمی دهند. این امر برای اغلب مدیران دشوار است.

نکته مهم در اینجا نیاز بخش های دیگر شرکت به اطلاعات در زمینه مدیریت سئو برای برنامه‎ریزی هماهنگ است. بخش بازاریابی یکی از نزدیک ترین ارتباط ها با مدیریت سئو را دارد بنابراین اگر ما نسبت به بیان جزییات برنامه های مان مردد باشیم، تکلیف بخش بازاریابی نامعلوم خواهد ماند.

12. پرهیز از گفت‎وگو درباره ریسک های احتمالی

هر برنامه ای همراه با برخی از ریسک های احتمالی است. کارشناس های مدیریت سئو باید همیشه درباره ریسک های احتمالی با مدیران ارشد شرکت ها گفت‎وگو کنند. برخی از کارشناس ها براساس عادت تمایلی به بیان ریسک های احتمالی هر برنامه ندارند. این امر شاید در میان کارشناس های حرفه ای مدیریت سئو امری طبیعی باشد، اما برای مدیران شرکت ها قابل درک نیست.

بسیاری از عادت های کاری میان حوزه های مختلف کسب و کار متفاوت است. بنابراین ما به منظور پرهیز از بروز نارضایتی باید ابتدا تمام نکات مهم را با یکدیگر به بحث بگذاریم. فقط در این صورت امکان پیگیری از بروز نارضایتی در ادامه فعالیت وجود خواهد داشت.

مدیران برندها به عنوان طرف قرارداد ما در حوزه مدیریت سئو حق اطلاع از ریسک های موجود را دارند. شاید یک برند برای ریسک های موردنظر آمادگی نداشته باشد. در این صورت با شکست برنامه پیش روی حتی احتمال ورشکستگی آنها نیز وجود خواهد داشت.

13. عدم ارائه پاسخ های مشخص

مدیران کسب و کارها همیشه به دنبال پاسخ های روشن برای نیازهای برندشان هستند. این امر در حوزه مدیریت سئو نیز صحت دارد بنابراین ما باید پاسخ های دقیق به پرسش های کلیدی مدیران کسب و کار ارائه کنیم. در غیر این صورت میزان نارضایتی طرفین به شدت افزایش خواهد یافت. یکی از عادت های ناپسند کارشناس های حوزه مدیریت سئو ارائه پاسخ های نامشخص به مخاطب هدف است. به این ترتیب در عمل هیچ‎کس به غیر از آنها اطلاع دقیقی از وضعیت نخواهد داشت. درست مانند مورد قبل، در اینجا نیز مدیران کسب و کارها حق کافی برای اطلاع از شرایط مدیریت سئو را دارند. آنها به هر حال هزینه مشخصی به عنوان بودجه در اختیار شما قرار داده اند بنابراین باید نسبت به نحوه تخصیص آنها و نتایج حاصل شده اطلاع داشته باشند.

برخی از کارشناس های حوزه مدیریت سئو به طور مداوم در پی درخواست مدیران برای اطلاع از شرایط شرکت شان پاسخ های مبهم ارائه می کنند. اگر شما به دنبال ادامه رابطه تان با برندها و جذب مشتریان تازه هستید، باید تغییری محسوس در روند تعامل تان با مخاطب هدف ایجاد کنید. در غیر این صورت احتمال موفقیت تان در زمینه جلب رضایت مشتریان فعلی نیز کاهش خواهد یافت.

14. عدم تمایل کارشناس ها برای توجه به شما به عنوان کارآفرین

موفقیت در زمینه مدیریت سئو همیشه نیازمند مهارت های تخصصی نیست. گاهی اوقات افراد خارج از این حوزه نیز ایده های جذابی دارند. این امر به طور ویژه ای در مورد کارآفرینان صحت دارد. برخی از کارشناس های حوزه مدیریت سئو هیچ علاقه ای برای گوش دادن به نکات و توصیه های کارآفرینان ندارند. شاید برخی از توصیه های آنها دارای کیفیت و تخصص لازم نباشد، اما صرف تعامل با آنها نیز برای ایده‎پردازی خلاقانه مفید خواهد بود.

گاهی اوقات ما تصویر بیش از حد خودخواهانه ای از فرآیند مدیریت سئو داریم. نتیجه چنین گرایش هایی اغلب شکست در زمینه جلب نظر مخاطب هدف است. همکاری میان برندها و کارشناس های مدیریت سئو در راستای جلب نظر مشتریان صورت می گیرد بنابراین اگر نتیجه نهایی کار موردپسند مشتریان نباشد، تمام زحمات شان بر باد خواهد رفت.

همکاری و همفکری میان کارشناسان مدیریت سئو و مدیران کسب و کارها برای یافتن ایده های خلاقانه ضروری است. در غیر این صورت ما توانایی استفاده از نقطه نظرات مختلف را از دست خواهیم داد.

15. عدم بیان جزییات رسیدگی به امور با کمک سایر افراد

برخی از آژانس های فعال در حوزه خدمات مدیریت سئو پس از دریافت تقاضای همکاری از سوی برندها در عمل فرآیند رسیدگی به شرایط را به طرف سومی واگذاری می کنند. نتیجه این امر افزایش فضای بی‎اعتمادی در حوزه کسب و کار است. برندها حق کامل برای اطلاع از نحوه ساماندهی پروژه مدیریت سئوی شان را دارند. اگر ما از طرف سومی برای ارائه خدمات استفاده می کنیم، باید به طور روشن و واضح آن را با برند طرف قراردادمان در میان بگذاریم.

اگر برندهای طرف قرارداد ما از منبعی دیگر نسبت به همکاری ما با طرف سوم آگاه شوند، شانس مان برای فعالیت طولانی‎مدت در حوزه کسب و کار به شدت کاهش خواهد یافت بنابراین ما همیشه باید به دنبال راهکارهای موثر برای بیان دقیق تمام جزییات امور به طرف مقابل باشیم.

16. فقدان انگیزه برای امتحان راهکارهای تازه

کارشناس های حرفه ای در زمینه کسب و کار به طور مداوم در تلاش برای نوآوری در زمینه کسب و کارشان هستند. این امر شامل استفاده از آخرین دستاوردهای فناوری و دانش موجود برای ارتقای عملکردشان است. گاهی اوقات کارشناس های حوزه مدیریت سئو انگیزه کافی برای نوآوری ندارند. این امر دلایل بسیار زیادی دارد. بررسی دلایل این اتفاق موضوع بحث فعلی ما نیست. نکته مهم در این میان تلاش برندها برای تقویت انگیزه کارشناس های طرف قرارداد برای ایجاد تغییر است.

مطلب مرتبط: سئو / باورهای غلط همیشگی

اگر شما در زمینه مدیریت سئو فعالیت دارید، باید به طور مداوم در تلاش برای نوآوری و یافتن راهکارهای تازه برای ارائه خدمات باشید. در غیر این صورت پس از گذشت مدت زمانی کوتاه دیگر پیشنهادی برای همکاری دریافت نخواهید کرد.

چالش های میان کارشناس های حوزه مدیریت سئو و برندها همیشه وجود داشته است. هدف اصلی ما در این مقاله بررسی چالش های اصلی در این زمینه و نشانه های آنهاست. به این ترتیب شما در هر طرف ماجرا امکان پیگیری به موقع موضوع و جلوگیری از بروز مشکل را خواهید داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید