دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (64)

بانک ABN؛ بازاریابی دقیق

9 سال پیش ( 1393/11/29 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی ابتدا لازم است دریابید که مشتریان ایده‌آل شما چه کسانی هستند؟ کجا می‌روند و چه کاری انجام می‌دهند؟ پس از کسب این اطلاعات از آنها برای هدف‌گیری دقیق مشتریان مورد نظرتان در زندگی روزانه استفاده کنید.

ایده

طراحی یک استراتژی دقیق و کارآمد بازاریابی شامل چهار پرسش اصلی است: چه کسی؟ چه چیزی؟ چه زمانی؟ چگونه؟ ABN یک بانک هلندی است که به منظور جذب مشتریان ثروتمند اقدام به ایجاد یک سالن در فرودگاه آمستردام کرده که از این طریق به برخی اقشار خاص از مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد‌. (صاحبان حساب‌های پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری با اعتباری بیش از 50 هزار یورو و اشخاصی با درآمد ماهانه بیش از پنج هزار یورو از جمله مشتریانی هستند که می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.)

این سالن روزانه از ساعت شش صبح تا 10 شب به مشتریان خدمات ارائه کرده و دارای امکاناتی نظیر فضای مخصوص جلسات و ملاقات، دسترسی به اینترنت، بخش مخصوص ارائه تنقلات و خوراکی‌ها، قسمتی برای تبدیل ارزهای خارجی و در نهایت فضایی جهت استراحت مشتریانی که دائما در حال سفر هستند، است. با اجرایی کردن این پروژه بانک ABN نشان داد که درک صحیحی از بازاریابی دقیق دارد:

‌* مشتریان این بانک چه کسانی بودند؟ افراد ثروتمندی که در حال سفر از مقصد هلند بودند.

‌* به چه چیزی نیاز داشتند؟ به مکانی لوکس و مجهز جهت استراحت در زمانی که درحال سفر هستند.

‌* مشتریان این بانک چه زمانی به این خدمات نیاز داشتند؟ بین ساعت‌های شش صبح تا 10 شب هنگامی که اکثر پروازها در حال ورود و خروج هستند.

‌* ABN چگونه این خدمات را ارائه کرده است؟ با ایجاد یک سالن اختصاصی به همراه امکانات با ارزشی که مسافران ثروتمند انتظار آن را دارند‌.

آنچه این ایده را به یک پیشنهاد ویژه و ارزشمند تبدیل می‌کند توانایی رسیدن به اهداف تعریف شده در آن و هدف‌گیری دقیق مشتریان مورد نظر کسب‌و‌کاری است که از این ایده استفاده می‌کنند‌. به‌واسطه استفاده صحیح و موفق از این ایده شرکت‌های تجاری قادر خواهند بود تا محصولاتی قدرتمند را به بازار عرضه کرده که قابلیت رقابت با کالاهای مشابه تولید شده توسط شرکت‌های دیگر را دارا هستند.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

با استفاده از تحقیقات و بازاریابی دقیق و قابل اعتماد، اطمینان حاصل کنید که بازار هدف‌تان را درست انتخاب کرده باشید‌. به‌عنوان مثال استفاده از بازاریابی اینترنتی می‌تواند گزینه مناسبی برای کسب اطلاعات مورد نیاز شما باشد‌. دقت عنصر بسیار مهمی در بازاریابی دقیق به‌شمار می‌رود‌. زمانی که قصد دارید هریک از چهار پرسش اصلی را به‌طور عمیق درنظر بگیرید بهتر است برای آن یک هجمه و موج تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی ایجاد کنید‌. بررسی کنید که با استفاده از استراتژی بازاریابی دقیق به چه چیزهایی دست خواهید یافت که به واسطه دستیابی به آن می‌توانید رقبای خود را در بازار پشت سر بگذارید. راه‌هایی را بیابید که از آن طریق بتوانید گستره بازاریابی و محصولات و خدماتی را که به بازار ارائه می‌کنید وسیع‌تر کنید‌. دقت کنید که کالاها و خدماتی که عرضه می‌کنید جدید، جذاب، هدفمند و قابل تشخیص باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QKvAkqMT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه