شنبه, ۲۹ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sat, 20 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

تبلیعات برند باید بعد از اینکه محصول از نظر کیفی به بهره برداری  رسید صورت گیرد

برند، مجموعه‌ای از قضاوت‌ها، نگرش‌ها، خاطرات، علایق و تجربه‌ها از یک محصول یا خدمات است. هر برندی برگرفته از داستانی است و مردم نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. برای ساخت یک برند ابتدا باید برخی از عملیات درونی و بیرونی آن شکل گیرد. قدم اول تولید محصول و تست آن توسط کارمندان آن شرکت است. هیچ کالا و خدماتی تولید و ارائه نمی‌شود مگر اینکه تبلیغات گسترده بازاری در مورد آن شکل گیرد. البته قبل از تبلیغات باید محصول از لحاظ کیفی قابل بهره‌برداری باشد.

تبلیغات برنداین عبارات بخشی از سخنان دکتر محمد بلوریان تهرانی در کارگاه «فرآیند برندسازی» در نهمین کنفرانس بین‌المللی برند است.

مقاله پیشنهادی: تبلیغات برند چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟

دکتر بلوریان تهرانی با توجه به اهمیت تبلیغات در برندسازی به تاثیرگذاری آن بر فروش محصولات اشاره و تصریح کرد: طبیعتا در اوایل کار هزینه‌های تبلیغاتی بسیار بالاست و هر کارآفرینی که بتواند منابع خود را هدفمند کند، زودتر به نقطه سوددهی می‌رسد. برای تبدیل شدن به یک برند سرعت اهمیت ویژه‌ای دارد. نخستین روش تبلیغات از نوع آگاهی‌رسانی و روابط عمومی و دومین کار جلوه دادن برتری‌ها نسبت به سایر شرکت‌هاست، تبلیغات وقتی مشکل من را حل می‌کند که من مشکل تبلیغاتی داشته باشم، اگر تبلیغات نداشته باشید، تولید، بسته‌بندی، قیمت‌گذاری و فروش هم ندارید.

فرآیند شبیه‌سازی مراحل خلق برند

این فرآیند از بخش علنی یا بیرونی (آغاز ارتباطات بازاریابی آی‌ام‌سی، مدیریت برند و ارزیابی عملکرد) و بخش غیر‌علنی یا درونی (ارتباط با مشتری، تحقیقات، توسعه استراتژی‌های ‌ای‌تی‌پی و آی‌ام‌سی، توسعه طراحی و اعتبار‌سنجی، آزمون و اعتبار‌سنجی و توسعه عناصر بصری و کلامی) تشکیل می‌شود.

گام به گام با فرآیند برند

مراحل خلق برند به شرح زیر است:

1- تحقیقات همه‌جانبه در مورد بازار، مشتریان و رقبا 2- طراحی و اجرای اس‌تی‌پی (بخش بندی، هدف‌گذاری و جایگاه‌یابی) 3- اتخاذ رویکرد ای‌ام‌سی (ارتباطات پیوسته بازاریابی) 4- توسعه استراتژی برند 5- توسعه و ارتباطات برند 6- برنامه اجرایی درون‌سازمانی 7- برنامه اجرایی برون‌سازمانی 8- تعریف مجدد برند.

محمد بلوریان تهرانی با اشاره به روند شکل‌گیری ایده تبیین کرد: از زمانی که یک ایده از ذهن یک کارآفرین عبور می‌کند، فاز تحقیقات شروع می‌شود. در تحقیقات به چهار بانک اطلاعاتی نیاز دارید: شناسایی رقبا، شناسایی مشتریان، عوامل پخش، قوانین و شرایط محیطی.

آغاز ارتباط با مشتری درونی

در این مرحله با برگزاری کارگاه‌های ویژه مدیران ارشد و میانی و جلسات توفان فکری، تعریف افراد از برند خودشان، مخاطبان هدف و وضعیت رقبا شناسایی می‌شود.

آغاز ارتباط با مشتری بیرونی

در این مرحله، طی یک برنامه پیمایش و با تشکیل جلسات گروه کانونی، از مشتریان بالقوه و بالفعل در مورد برند موردنظر پرسش می‌شود.

انجام تحقیقات

برای انجام تحقیقات باید موارد زیر را مورد توجه قرار داد:  1- آزمون اثربخشی یا موفقیت برند در‌حال‌حاضر 2- شناسایی مشتریان و تهیه بانک اطلاعاتی 3- شناسایی رقبا و تهیه بانک اطلاعاتی 4- تحلیل بازار رقابتی (لیدر، چالشگرها، پیروان و نیشترها) 5- استخراج بینش و ادراک سازمانی 6- استخراج بینش و ادراک گروه هدف 7- شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها (اس دبلیو او تی) 8- آزمون کانسپت (ارزیابی انتظار مشتری، شعارها و پیام‌ها) 9- ارزیابی برند از نظر میزان آگاهی ذی‌نفعان، وفاداری آنها، کیفیت درک شده، ارزش ویژه برند و.‌.‌. 

تهرانی در پایان یادآور شد: برند یک عمر طول می‌کشد که طراحی شود، اما یک‌شبه خراب می‌شود. باید کاری کرد که به خاطر کیفیت و تمایز محصول از شرکت شما خرید کنند آن زمان است که تبدیل می‌شوید به یک برند مطرح. برند به کمک تبلیغات ساخته نمی‌شود، بلکه تبلیغات برند ساخته شده را حمایت می‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B8ZFHfD1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d