جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

محصولات پیشرفته ترمیم زخم

2 سال پیش ( 1400/12/23 )
 

پانسمان زخم پس از آسیب رسیدن بافت پوست در کلیه ی اندام های بدن یکی از اقدامات اساسی است که در صورت پیگیری و استفاده از محصولات با کیفیت و مرغوب می تواند تأثیر بسیار مثمره ثمری را در بهبود زخم و تسریع ترمیم پوست داشته باشد. اما در صورتیکه این پانسمان به صورت بهداشتی و به کمک تجهیزات و محصولات حیاتی در این حیطه صورت نپذیرد، ممکن است عفونت هایی را در پوست و زخم ایجاد کرده و در نهایت یک مسأله ی ساده را دچار بحران کرده و سلامت فرد را به مخاطره بیاندازد. بنابراین توصیه ی ما این است که از طریق آشنایی با محصولات پیشرفته پانسمان زخم بهترین محصولات را انتخاب کرده تا در صورت لزوم با استفاده از آن ها از حاد شدن شرایط جلوگیری نمایید.

اهمیت پانسمان زخم

جراحت ها و بخیه های پس از عمل یا آسیب هایی که در اثر افتادن شخص، به پوست او وارد می شود، به پانسمان زخم احتیاج دارند. پانسمان این جراحت ها، در حقیقت با هدف عدم نفوذ میکروب ها و میکروارگانیسم های موجود در هوا و البته کنترل خونریزی و کاهش درد در شخص انجام شده و با ایجاد کاوری مناسب یک نوع نقش محافظتی در جلوگیری از برخورد زخم به رطوبت و  اشیاء مختلف و درنتیجه ی آن ایجاد خونریزی مجدد را ایفا می کنند.

محصولات پیشرفته ترمیم زخم

در خرید محصولات پانسمان زخم به چه نکاتی باید توجه شود؟

خوشبختانه در سال های اخیر به دنبال پیشرفت علم و تکنولوژی، برند ها و شرکت های متفاوتی در زمینه ی تولید کالا پزشکی از جمله پانسمان زخم ورود پیدا کرده و با ایجاد تنوع در این محصولات به ارتقای خدمات پزشکی و درمانی کمک مؤثری نموده اند. محصولاتی پانسمانی که توسط این مراکز به بازار جهانی عرضه می شوند بسته به نوع زخم و موارد دیگری از قبیل عمق و اندازه زخم و... متفاوت بوده و در صورت انتخاب صحیح تأثیر بهتری را بر روند بهبود جراحت ایجاد شده برجای خواهند گذاشت. بنابراین لازم است در خرید محصولات مورد نیاز برای پانسمان همواره به فاکتور های حائز اهمیتی که در ادامه به آن می پردازیم، توجه شود. تا کمترین خطر ممکن سلامت فرد را تهدید نماید.

خرید پانسمان براساس محل زخم

یکی از مواردی که در خرید پانسمان زخم می بایست مورد توجه قرار گیرد، محل جراحت و یا زخم ایجاد شده بر اندام های بدن می باشد. در حقیقت از آنجایی که فیکس کردن و ثابت ماندن پانسمان در طول روز از اهمیت بالایی برخوردار است لازم است با توجه به محل زخم پانسمانی انتخاب شود که حتی در صورت انجام فعالیت های آرام به بدن متصل باقی مانده و جدا نشود. بر همین اساس برای زخم های ایجاد شده بر تنه، پانسمان خودچسبنده و برای زخم های ایجاد شده بر دیگر اندام ها استفاده از پانسمان های توری یا خودچسبنده مناسب می باشد.

خرید پانسمان براساس نوع بافت جراحت یافته و میزات ترشح مواد از آن

نوع بافت آسیب دیده در محل زخم و البته نوع و میزان مواد ترشح یافته از آن زخم نیز می تواند در تهیه پانسمان کردن زخم به شدت تأثیر گذار باشد. به طوری که اگر شاهد ترشح بیش از حد مواد از زخم باشیم، می بایست جهت کنترل این ترشح و جلوگیری از تجمع میکروارگانیسم های مختلف در اطراف زخم، به سراغ محصولاتی برویم که بتوانند به میزان زیادی این مواد را به خود جذب کرده و از نفوذ مواد به بیرون جلوگیری نمایند.

حساسیت و یا عدم حساسیت بیمار به نوع خاصی از پانسمان

مواد اولیه ی به کاررفته در تولید پانسمان و محصولات مختلف آن با یک دیگر متفاوت می باشد. به طوری که گا هاً برخی از بیماران یا افراد آسیب دیده به برخی از این پانسمان ها حساسیت نشان داده و با ایجاد التهاب در محل عفونت روبه رو می شوند. که در چنین زمانی بلافاصله می بایست پانسمان زخم با محصول دیگری تعویض گردد، تا از ایجاد آسیب بیشتر به بافت پوست جلوگیری به عمل آورده شود.

انواع محصولات پانسمان زخم ها

همان طور که گفته شد محصولات حفاظتی که برای پوشش روی زخم و کمک به بهبود سریع تر آن مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند بسته به نوع زخم متفاوت باشند. برهمین اساس می توان انواع پانسمان های موجود را در چند دسته ی مجزا بررسی نمود. بررسی انواع پانسمان زخم کمک می کند تا بدانیم در مواقع ضروری کدام محصول مورد نیاز اثرگذار بهتری داشته و احتمال آسیب بیشتر به بافت پوست را کاهش می دهد.

پانسمان کلاژن

یکی از انواع پانسمان های موجود در مراکز تجهیزات و لوازم پزشکی، پانسمان های حاوی کلاژن ( طبادرم و طبادرم پلاس نقره) هستند که با هدف ترمیم زخم ها، تحریک تولید پروتئین خارج سلولی وتسریع اپیتلیزاسیون ، افزایش رگ زایی در بافت اسیب دیده، درمان عفونت و مدیریت اگزودای زخم به کار  می روند. این پانسمان ها همانند داربستی برای زخم ایجاد شده، به ایفای نقش بپردازد.

پانسمان گرانول کلاژن نقره

مسأله پانسمان صحیح زخم به واسطه ی گسترش عوامل میکروبی، مسأله ای بسیار جدی است که می تواند با کمک پانسمان طباگرن پلاس نقره، به خوبی صورت بپذیرد. این محصولات که از نانو ذرات کریستالی نقره تشکیل شده اند به دلیل افزایش سطح ویژه و افزایش نفوذ ذرات کریستال نقره به درون میکروارگانیسم ها عفونت را درمان میکنند. از طرف دیگر این پانسمان زخم به دلیل بهره مندی از کلاژن در ساختار خود فعالیت آنزیم های ماتریکس متالو پروتئاز که مانع ترمیم سریع زخم می شوند را کاهش داده و با کمک به افزایش مهاجرت فیبروپلاست ها به ترمیم سریع تر زخم و بهبودی سریع بیمار کمک می کنند.

پانسمان بند آورنده سریع خون ریزی

در ورزش های مختلفی از جمله کوه نوردی و صخره نوردی و... همواره احتمال افتادن و زخمی شدن افراد وجود داشته و نیاز است این افراد با دراختیار داشتن لوازم ضروری نظیر طبااستاپ به بند آوردن سریع خون ریزی بپردازند. این محصولات درحقیقت با توانایی افزایش سرعت انعقاد خون به خشک شدن سریع زخم کمک کرده و مانع خونریزی بیش ازحد و بی حال شدن شخص در اثر خون ریزی می شوند. نگه داشتن این پانسمان زخم و به همراه داشتن آن در سفر یا در زمانی که احتمال وقوع اتفاقات خطرناک وجود دارد، برای بیماران مبتلا به مشکلات انعقاد خون از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چراکه با کمک به فرآیند هموستازی خون و افزیش سرعت انعقاد خون، می توانند از سلامت بدن این افراد محافظت کنند.

 

محصولات پیشرفته ترمیم زخم

پانسمان ماتریکس کلاژن طلا

از دیگر محصولات پانسمان های زخم که از جدیدترین دستاورد ها در زمینه ی درمان زخم محسوب می شوند، می توان به طبابرن، پانسمان ماتریکس کلاژن طلا اشاره نمود. این پانسمان که از ذرات نانو طلا تشکیل شده است، به علت بهره مندی از قدرت آنتی اکسیدانی بسیار قوی باعث کاهش التهاب شده و می تواند به ترمیم زخم ها کمک نماید. علاوه براین پانسمان زخم ماتریکس کلاژن طلا با کمک تحریک میتوز سلول های فیبروبلاست و افزایش مهاجرت سلول ها به ناحیه زخم، به بهبود سریع زخم کمک می نماید.
از مزایای این پانسمان می توان به ایجاد رطوبت مناسب در سطح زخم، عدم چسبندگی به سطح زخم و کاهش درد بیمار اشاره کرد.

پانسمان گرانول کلاژن

پانسمان زخم گرانول کلاژن از زیست های پلیمر های فعال برپایه ی کلاژن ساخته شده اند، در پانسمان زخم هایی که اصولاً دسترسی به آن ها بسیار سخت و دشوار است نقش مؤثری را ایفا می کند.. این پانسمان های ارزشمند همچنین با توانایی جذب میزان زیادی از اگزودا از ایجاد التهاب و عفونت حاصل از تجمع اگزودا و باکتری، جلوگیری می نماید.
پانسمان زخم گرانول کلاژن نیز همانند ماتریکس کلاژن طلا به خود زخم نمی چسبد. یکی دیگر از ویژگی هایی که در رابطه با پانسمان گرانول کلاژن می توان عنوان کرد، ماهیت جاذب پانسمان است که با جذب قدرتمند اگزودای زخم به شکل ژل درآمده و نقش به سزایی در دبریدمان بافت نکروتیک دارد.

دیگر محصولات تأثیر گذار در روند ترمیم و پانسمان زخم ها

به غیر از خود پانسمان زخم، محصولات دیگری همانند طباسپت با داشتن اثرات انتی میکروبیال با طیف اثر گسترده، اثر بر روی میکروارگانیسم های مقاوم به درمان به عنوان یک ترکیب ایده آل در هنگام مواجه با زخم می توانند موجب پاکسازی زخم از بیوفیلم ها شوند.

محصولات پیشرفته ترمیم زخم

ژل  ایکس طباسپت ، مؤثر در ترمیم آسان زخم

ژل ایکس طباسپت یکی از محصولات ارزشمندی است که می تواند قبل از پانسمان کردن زخم برروی جراحت ایجاد شده قرار گرفته و با مهار بیوفیلم و میکروارگانیسم ها و البته تحریک گرانولاسیون به بهبود سریع زخم و کاهش بوی نامطوبع زخم در زمان پانسمان کمک نماید.
جهت تهیه محصولات پیشرفته پانسمان زخم می توانید به وبسایت شرکت دانش بنیان طبا زیست پلیمری مراجعه فرمایید. شرکت طبا زیست پلیمر یا تریتا با تولید و ارائه محصولات پیشرفته ترمیم زخم و پانسمان های باکیفیت، توانسته بخشی از خلائی که درزمینه ی محصولات پیشرفته ترمیمی زخم داشت را برطرف نموده وهمچنان با تکمیل تجهیزات خود مسیر پیشرفت و تولید این پانسمان ها را طی کند. برای ارتباط با مجموعه تریتا و ارتباط با آن می توانید از آدرس اینترنتی https://www.treetta.com/ استفاده نمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0BdG7nUD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
زهرا :
1 سال پیش
ممنون مفید بود
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه