شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین متخصصین درد چه پیشنهادی برای رفع درد کمر و گردن دارند؟

درد در ناحیه کمر یا گردن درصورتی که حداقل سه ماه طول بکشد مزمن خوانده می شود. گردن درد یا کمر درد مزمن ممکن است به صورت موقتی تسکین پیدا کند ولی پس از مدتی این درد عود می کند. اگر علت ایجاد این درد را ندانید مقابله و درمان کردن کمر درد و گردن درد مزمن کار دشواری خواهد بود.

متخصصان درد اطلاعات خوبی درباره علت های شایع کمر درد و گردن درد مزمن و همچنین روش های درمانی اینگونه دردها ارائه داده اند. این متخصصان توصیه کرده اند که در صورت ابتلا به درد مزمن در ناحیه کمر و گردن امید خود را از دست ندهید.

علت های شایع کمر درد و گردن درد مزمن

بهترین متخصصین درد چه پیشنهادی برای رفع درد کمر و گردن دارند؟

کمر درد و گردن درد مزمن معمولا به علت بالا رفتن سن فرد ایجاد می شود، اما ممکن است ناشی از آسیب قبلی نیز باشد. از شایع ترین علل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • التهاب مفاصل ستون فقرات (نازک شدن تدریجی غضروف داخل ستون فقرات)
  • تنگ شدن کانال نخاعی که میتواند منجر به درد های عصبی شود
  • مشکل در ناحیه دیسک های بین مهره ای مانند فتق یا برآمدگی دیسک
  • سندروم درد فاسیای عضلات (نوعی درد و حساسیت در عضلات که علت آن مشخص نیست)

در برخی موارد تعیین کردن علت اصلی درد مزمن در ناحیه کمر و گردن دشوار است. اگر پزشکتان تمام راه های تشخیص را امتحان کرده و به جواب نرسیده است بهتر است به فوق تخصص درمان درد مراجعه کنید. توجه به این نکته ضروری است که تا زمانی که علت درد پیدا نشده است تصمیم عجولانه ای نگیرید یا تحت درمان های پزشکی گسترده قرار نگیرید. علاوه بر اینکه این درمان ها ممکن است هیچ تسکین دردی به دنبال نداشته باشند، ممکن است دردتان را بدتر هم کنند.

اگر منشا درد مشخص یا قابل درمان نیست بهترین راه این است که با پزشک همکاری کنید تا از شدت دردتان بکاهد و به کمک درمان های غیرجراحی این درد را قابل تحمل کند.

متخصصان درد درمان های غیرجراحی را برای کمر درد و گردن درد مزمن توصیه می کنند.

درست است که درمان درد مزمن در ناحیه کمر و گردن بسیار دشوار و چالش برانگیز است اما راه های درمانی زیادی برای افراد مبتلا وجود دارد. متخصصان درد در کنار روش های درمانی سنتی، روش های درمانی جدیدتر را نیز برای شما انجام خواهند داد. متخصص درد با توجه به علائم هر بیمار، برنامه درمانی مخصوص او را تنظیم می کند:

بلوک عصبی

بلوک عصبی یک روش درمانی است که در آن با مسدود کردن مسیر درد در طول اعصاب، درد مزمن تسکین می یابد. بلوک عصبی عبارتست از تزریق یک داروی بی حسی، استروئیدی و یا ضدالتهابی به یک عصب مشخص یا گروه خاصی از اعصاب. تزریق این دارو ممکن است با هدف خاموش کردن سیگنال دردی صورت بگیرد که از یک ناحیه مشخص می آید و یا هدف از تزریق ممکن است کاهش دادن التهاب ناحیه تزریق باشد. تزریق بلوک عصبی همچنین به عصب آسیب دیده اجازه میدهد تا از حالت تحریک مداوم خارج شده و بهبود پیدا کند. بعد از اینکه روش های غیرجراحی دیگر مانند دارو و فیزیوتراپی نتوانستند درد گردن ناشی از فتق دیسک را تسکین دهند متخصص درمان فتق دیسک گردن ممکن است بلوک عصبی را توصیه کند.

تزریق استروئید اپیدورال

بهترین متخصصین درد چه پیشنهادی برای رفع درد کمر و گردن دارند؟

در این روش، دارویی به فضای اطراف نخاع یا فضای اپیدورال تزریق میشود. تزریق استروئید اپیدورال معمولا برای درمان کمر درد، گردن درد و درد سیاتیک ناشی از التهاب استفاده میشود. با این حال، تسکین به وجود آمده بعد از تزریق این دارو موقتی یا کوتاه مدت است. در این روش معمولا از استروئیدها، داروهای ضدالتهاب و یا بی حس کننده ها استفاده می شود.

تحریک نخاع

در این روش دستگاه کوچکی از طریق جراحی در نزدیکی ستون فقرات پیوند زده میشود. این دستگاه پالس های الکتریکی خفیفی تولید میکند. پالس هایی که توسط دستگاه تولید میشوند با پیام های درد انتقال یافته از سوی اعصاب تداخل پیدا میکنند. تحریک نخاع فعالیت عصبی را مسدود یا اصلاح میکند تا احساس دردی که به مغز میرسد شدتش به حداقل برسد.

ابلیشن فرکانس رادیویی

در این روش، به وسیله جریان الکتریکی ناحیه کوچکی از بافت عصبی را گرم و تخریب میکنند تا سیگنال های درد متوقف شوند. این روش ممکن است تسکین دائمی برای افرادی به همراه داشته باشد که در پایین کمر یا گردنشان درد مزمن دارند. تسکین حاصل از ابلیشن فرکانس رادیویی ممکن است ۶ تا ۱۲ ماه پایدار باشد. برای برخی از بیماران تسکین حاصل از این روش ممکن است مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد.

فیزیوتراپی

اساسی ترین روش برای درمان درد مزمن در ناحیه کمر و گردن ورزش است. ورزش یکی از نخستین درمان هایی است که باید تحت نظارت پزشک و فیزیوتراپ ستون فقرات امتحان کنید. با این حال نمیتوان مجموعه یکسانی از تمرینات را به تمام بیماران توصیه کرد. به عنوان مثال اگر به دیسک کمر مبتلا هستید متخصص مربوط به درد دیسک کمر درمان خاصی متناسب با علائم تان تنظیم میکند و در انجام این تمرینات به شما کمک خواهد کرد. ادامه دادن تمرینات در منزل نیز بسیار حائز اهمیت است.

فیزیوتراپی برای درمان درد مزمن کمر و گردن شامل موارد زیر میشود:

  • بازآموزی طرز ایستادن و حالت قرار گیری بدن
  • سنجش آستانه تحمل درد
  • تمرینات کششی و انعطاف پذیری
  • تمرینات هوازی
  • تقویت عضلات گردن و مرکز بدن

رژیم غذایی

برخی رژیم ها بسیار التهاب آورند به ویژه رژیم هایی که دارای چربی ترانس، قند های تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده هستند. جهت آگاهی از تاثیر احتمالی رژیم غذایی تان بر درد مزمنی که در ناحیه کمر و گردن دارید با پزشک خود مشورت کنید و از او بپرسید که چه تغییراتی لازم است در رژیم تان ایجاد کنید. همچنین داشتن وزن مناسب به کاهش درد کمر و گردن از طریق کاهش دادن فشار وارد بر ستون فقرات کمک میکند.

اصلاح سبک زندگی

در صورت ابتلا به درد مزمن لازم است که محدودیت هایی که دارید بپذیرید و با شرایط خود سازگار شوید. به بدن خود گوش بدهید و آهستگی و پیوستگی را چاشنی زندگی کنید. هنگام کوتاه کردن چمن ها کمی استراحت کنید یا موقع حمل کیسه های خرید هر بار تعداد کمی از کیسه ها را حمل کنید تا فشار کمتری به ستون فقراتتان وارد شود. توجه کنید که چه فعالیت هایی دردتان را بدتر میکند و در صورت امکان از آن ها اجتناب کنید. رعایت کردن مواردی که ذکر شد نه تنها منجر به داشتن احساس بهتری در کمرتان میشود بلکه از پیشرفت بیماری زمینه ای نیز جلوگیری میکند. ترک سیگار تغییر مهم دیگری در سبک زندگی است. از منظر علمی ثابت شده است که نیکوتین درد را تشدید میکند و بهبود بدن را به تاخیر می اندازد.

درمان های جایگزین

طب سوزنی، ماساژ درمانی، درمان بیوفیدبک، لیزر درمانی، تحریک الکتریکی عصب و سایر روش های درمانی غیر جراحی ستون فقرات میتوانند به تسکین کمر درد مزمن کمک کنند. درمورد درمان های جایگزینی که میتواند برایتان مفید باشد با متخصص ستون فقرات خود صحبت کنید.

پمپ های قابل پیوند تزریق اپیوئید

این پمپ ها دستگاه های کوچکی هستند که از طریق جراحی در نزدیکی نخاع پیوند زده میشوند. این پمپ ها داروهایی مبتنی بر اپیوئید (مواد افیونی) را مستقیما به نخاع میرسانند. تشخیص علت اصلی درد مزمن در ناحیه کمر و گردن و تعیین بهترین روش برای درمان آن به ارزیابی جامعی نیاز دارد. متخصصان درد کسانی هستند که به صورت آکادمیک در زمینه ارزیابی، تشخیص و درمان انواع درد و علت های اصلی ایجاد آن آموزش دیده اند و مهارت دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/P3FdCJhE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه