پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

لایف کوچینگ چیست ؟

1 سال پیش ( 1401/3/21 )
 

لایف کوچینگ می تواند به شما در مشخص کردن اهداف، شناخت موانعی که باعث عقب افتادنتان هستند و پیدا کردن راهکار هایی برای قلبه بر آنها به شما کمک کند. برای پیدا کردن این راه کار ها، لایف کوچینگ مهارت ها و توانایی های منحصر به فرد شما را مورد ارزیابی قرار می دهد. لایف کوچینگ می تواند با به حداکثر رساندن قدرت شما، از شما در برابر تغییرات بلند مدت حمایت کند.

و اما لایف کوچ نوعی متخصص سلامتی است که به مردم در راه پیشرفت در زندگی و کسب موفقیت کمک می کند. لایف کوچ پیشرفت روابط، رزومه و فعالیت روزانه را هدف قرار می دهد.

لایف کوچینگ چیست ؟

چرا باید با یک کوچ زندگی کار کرد؟

خیلی از مردم برای راهنمایی و هدایت در راه هدفی مشخص به دنبال کوچ می روند، اهدافی مثل ساخت رزومه ای جدید. هرچند در بسیاری از مواقع مردم برای ساخت زندگی شادتر و پرمعنی به لایف کوچینگ روی می آورند.

علائمی وجود دارد که نشان می دهد کار کردن با یک لایف کوچ می تواند برای شما سودمند باشد:

-زود رنجی مداوم

-استرس و نگرانی به میزان زیاد

-ناتوانی برای ترک عادت های بد

-عدم تحقق خواسته ها در زندگی اجتماعی

-احساس نارضایتی شغلی مداوم

-احساس مسدود شدن قدرت خلاقیت

در سال های اخیر لایف کوچ ها جایگاه قابل قبولی در اجتماع پیدا کرده اند. در واقع تعداد افراد خلاق، مدبر و کارآفرینی که در حال ساخت گروه هایی متشکل از لایف کوچ ها هستند و به سمت موفقیت گام بر می دارند رو به افزایش است.

 لایف کوچینگ چیست ؟

انواع لایف کوچینگ :

برخی از لایف کوچ ها در زمینه کلی و همه جانبه فعالیت می کندد درحالی که عده ای دیگر وجود دارند که روی کمک کردن به مردم در زمینه های به خصوص تمرکز می کنند. برخی از انواع کوچینگ عبارتند از:

-کوچینگ اعتیاد

-کوچینگ کسب و کار، مدیریت و رهبری ( بیزینس کوچینگ )

-کوچینگ شغل و زندگی

-کوچینگ رژیم و تناسب اندام

-کوچینگ روابط اجتماعی

-کوچینگ زندگی خانوادگی

-کوچینگ مالی

-کوچینگ سلامت و تندرستی

-کوچینگ مهارت های زندگی

-کوچینگ سلامت روحی و روانی

-کوچینگ ورزشی

-کوچینگ انگیزشی

 

تفاوت بین کوچینگ زندگی و روانشناسی:

اگرچه شباهت های زیادی بین مزایای کار کردن با یک لایف کوچ و شرکت کردن در جلسات روانشناسی و مشاوره وجود دارد، اما هر کدام نقش جدا و منحصر به فرد خود را اجرا می کنند.

بر خلاف کوچ، روانشناسان و متخصصان سلامت روان بر روی بهبود شرایط سلامت روحی روانی تمرکز می کنند و به مردم کمک می  کنند از مشکلات روحی که با آن مواجه می شوند یا در گذشته برایشان پیش آمده عبور کنند. روانشناسان دارای درجه بندی و مدرک های مختلف سلامت روان هستند.

از سوی دیگر لایف کوچ ها نیازی به مدرک درمانی خاص یا موافقت شرکت بیمه درمانی ندارند و این قوانین حریم خصوصی است که از اطلاعات سلامت شما محافظت می کند. در کل یک لایف کوچ را با یک متخصص سلامت روان اشتباه نگیرید.

اگر دچار مشکلات روحی روانی مانند احساس نا امیدی، اختلالات خواب و رفتار هستید بهتر است حتما در اسرع وقت به روانشناس مراجعه کنید.

 لایف کوچینگ چیست ؟

لایف کوچینگ برای شما چه کاری می کند؟

یکی از مزایای کار کردن با یک لایف کوچ توانایی به دست آوردن دیدگاهی تازه و آگاهانه نسبت به مشکلاتی است که با آنها رو به رو می شوید. علاوه بر معرفی کردن دیدگاه های جدید در برابر چالش ها، لایف کوچینگ به شما کمک می کند الگو های منفی که جلوی موفقیتتان را می گیرند به صفر برسانید.

خیلی از مردم به لایف کوچینگ به چشم پلی که شما را از وضعیت فعلی زندگیتان به زندگی که دوست دارید مدیریت و رهبری کنید نگاه می کنند. در ادامه به برخی از نتایج مثبتی که حاصل کار کردن با یک لایف کوچ هستند می پردازیم:

-تعادل بهتر میان کار و زندگی

-از بین بردن ترس ها و اضطراب های قدیمی که در طولانی مدت باعث ناراحتی شما شده اند

-تقویت خلاقیت

-امنیت مالی بهتر

-پیشرفت مهارت های ارتباطی

-زندگی کاری رضایت بخش تر

-روابط مستحکم تر با دوستان و خانواده

در ادامه، مردم به لایف کوچینگ برای عبور از موانعی که آنها را در برابر پیدا کردن دوست یا همکار باز می دارد روی می آورند و عده ای دیگر برای شناسایی اشتیاق و به دست آوردن موفقیت شغلی از آن کمک می گیرند.

همراه با حمایت و دلگرمی و همینطور ایجاد انگیزه و تداوم تلاش، کوچ می تواند مشاهده کند که چه زمانی فرد سردرگم شده و نیاز به اصلاح اهداف خود دارد. در نتیجه فرد به اهداف خود زود تر و موثر تر از وقتی که خودش به تنهایی تلاش می کند دست خواهد یافت.

تاثیرات کوچینگ زندگی :

درحالی که مردم از سودمندی های شخصی خود از لایف کوچینگ صحبت می کنند، مطالعات نشان می دهد که که لایف کوچینگ در زمینه های دیگری نیز سودمندی خود را بروز می دهد. طبق تحقیقات، کوچینگ چه به صورت فردی و چه گروهی در کاهش تعویق ها در راه رسیدن به موفقیت و بهبود دستیابی به اهداف موثر بوده است. مطالعات نشان می دهد که گستره تاثیرات مثبت لایف کوچینگ بسیار وسیع است که شامل تقویت دیدگاه شخصی و تقویت وضعیت کلی سلامت روح و کیفیت زندگی می شود.نکته:

جلسات لایف کوچینگ به صورت های مختلفی برگزار می شوند. برای مثال برخی جلسات به صورت ملاقات شخصی، و برخی به صورت تماس تلفنی و تصویری برگزار می شوند.

اگر به کار کردن با یک لایف کوچ فکر می کنید در نظر داشته باشید که این شما هستید که تعیین می کنید که در جلسه کوچینگ روی چه چیزی تمرکز شود. بعد از هر جلسه باید حس تقویت و تعالی داشته باشید، بنابراین حیاتی است که کوچی را پیدا کنید که به صورت ظاهری و باطنی با شما همخوانی داشته باشد و به اصطلاح مچ باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و درک ضرورت استفاده از کوچینگ به وبسایت مرکز بیزینس کوچینگ آلفا به آدرس https://sabereskandari.ir/ مراجعه کنید .

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0b6ZxFrU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه