چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بازدهی شمش نسبت به سکه

 

سکه های بانکی

سکه های بانکی از رایج ترین مسکوکات طلا هستند و وجه رایج کشور بشمار می آیند. سکه توسط بانک مرکزی به صورت انحصاری ضرب میشود و به سکه هایی که توسط بانک مرکزی ضر نمیشوند سکه های غیره یا تقلبی میگویند که ارزش ریالی به مراتب کمتری برخوردار هستند.

از انواع سکه های بانکی میتوان به تمام سکه امامی با وزن 8.133 گرم ، نیم سکه سکه بهار آزادی با وزن 4.06 گرم و ربع سکه 2.03 گرم اشاره کرد. سکه های بانکی به سکه های سال جدید و سال قدیم تقسیم میشوند و سکه های سال پائین، حباب کمتری نسبت به سال بالاتر را دارا هستند.

سکه های غیره بانکی ، سکه تقلبی

سکه های غیر بانکی سکه هایی هستند که توسط بانک مرکزی ضرب نمیشوند و در کارگاه ها و هر جای دیگری ضرب میشوند که ممکن است در عیار و اصالتشان مشکل وجود داشته باشد و همچنین خرید و فروش آنها جرم محسوب میشود. سکه های غیره در بازار به علت افزایش حباب سکه بسیار افزایش پیدا کرده اند و هر چه میزان حباب سکه بیشتر شود متاسفانه احتمال ضرب سکه غیر بانکی به دلیل منفعت بالاتر بیشتر میشود.

تشخیص سکه های بانکی از سکه های غیره متاسفانه برای عامه مردم ممکن نیست و تنها برای کارشناسان سکه امکان پذیر است. کارشناسی سکه های بانکی در واحد های صنفی مانند سکه زکوین و سکه محسن دریایی و خود اتحادیه طلا و سکه انجام میشود.

معنی و مفهوم حباب سکه

حباب اختلاف ارزش طلایی سکه با قیمت معاملاتی آن میباشد.

حباب سکه در انواع مختلف با یکدیگر متفاوت میباشد. حباب ربع سکه از تمامی سکه های مانند سکه تمام و نیم سکه بالاتر میباشد و لذا احتمال تقلبی بودن و ضرب سکه غیره در ربع سکه به مراتب بالاتر است.

قیمت سکه های غیره صرفا شامل ارزش طلایی آنها میشنود و حباب ندارند اما از آنجایی که از سیستم رسمی بانک مرکزی جدا هستند، خرید و فروش انها غیر قانونی است.

یکی از دلایل پرطرفدار بودن سکه در بین مسکوکات طلا با وجود حباب، قابلیت نقدشوندگی بالا و قابلیت خرید سکه بسته به میزان سرمایه و با اوزان مختلف و همچنین عدم وجود محدودیت زمانی برای خریدو فروش آن است.

مزیت خرید شمش طلا

خرید شمش طلا برای سرمایه گذاری از رایج ترین انواع خرید طلا میباشد.

شمش های طلا دارای عیار مشخص هستند و تحت نظاتهای دقیق و سختگیرانه نهاد های قانونی نظارتی تولید میشوند. شمش های طلا دارای سریال نامبر و شناسنامه منحصر به فردی هستند که موجب گارانتی و تضمین اصالت شمش طلا میشود.

شمش های طلا بر خلاف سکه دارای حباب قیمتی نیستند و قیمت آنها صرفا شامل کارمزد میشود که کارمزد آن نیز حداقل کارمزد طلا در بازار است.

شمش طلا در مقایسه با طلای دست دوم کارمزد کمتری دارد.

شمش های طلای مانند سکه قابلیت معامله و نقدوندگی بالایی دارند اما بر خلاف سکه احتمال غیره بودن و با تقلبی بودن در آنها کمتر میباشد و نحوه تشخیص اصالت آنها بسیار ساده میباشد. شمش طلا به همراه سریال نامبر و فاکتور رسمی ارائه میشوند و ریسک خرید طلای تقلبی را برای سرمایه گذاران بسیار پایین می آورند.

تفاوت بازدهی سکه در مقایسه با شمش

طبق ارقام و آمار به دست آمده سکه به دلیل وجود حباب قیمتی در دراز مدت بازدهی کمتری نسبت به شمش طلا داشته است و آمار اقتصادی حاکی از آن است که خرید شمش طلا بازدهی بالاتری نسبت به خرید سکه دارد.

از طرفی علاوه بر آن که ریسک خرید سکه غیره در بازار بسیار زیاد است، با ضرب سکه های جدید و تغییر سال سکه ها حباب قیمتی سکه های قدیمی دچار نوسان شدید میشود.

شمش طلا در مقایسه با سکه بدون حباب است.

سرمایه گذاری در شمش طلا برای سرمایه گذاران بستری امن و قابل اطمینان را فراهم میکند و این اطمینان را به ایشان میدهد که پس از مدتی و با بالارفتن قیمت طلا ارزش سرمایه انها بالاتر میرود و بازدهی بالایی دارد.

شمش طلا در مقایسه با طلای آب شده اصالت بالاتری دارد.

همچنین با وجود افزایش حباب سکه و بالا رفتن ریسک خرید سکه های غیره در بازار اشتیاق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در سکه پایین آماده است و سرمایه گذاران به دنبال منبعی امن و کم ریسک برای سمایه خود هستند که علاوه بر اطمینان از اصالت آن قابلیت نقدشوندگی آسانی نیز داشته باشد، با وجود این شرایط خرید شمش طلا ریسک سرمایه گذاری را بسیار پایین می آورد زیرا علاوه بر نداشتن حباب قیمتی اصالت و اعتبار بالایی دارد و قابلیت نقدشوندگی بسیار خوبی دارد.

نرخ بازدهی شمش طلا سوئیسی برای سرمایه گذاری نسبت به خرید سکه ، عدد بالاتری را در بازه های زمانی میان مدت و بلند مدت ثبت نموده است.

الگوریتم های بازدهی انواع طلا و مسکوکات طبیعتا نسبت به یکدیگر متفاوت میباشد. اصالت طلای خریداری شده همواره مورد توجه سرمایه گذاران بوده است و لذا شمش طلا در صورت ارائه گارانتی خرید و گواهی اصالت مورد تاکید هنگام خرید میباشد.

منابع

https://www.gold.org/goldhub/how-to-invest

https://charisma.ir/solutions/gold

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9LsKjheh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه