پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تعطیلاتی خاطره ساز در دل طبیعت بکر

شمال ایران همیشه یکی از مقاصدی است که در ابتدای لیست سفر قرار می گیرد. دلیل آن هم طبیعت دیدنی و جذابی است که در هر فصلی می توانید روی آن حساب کنید. سواحل دیدنی، جنگل های سرسبز، ییلاقات خنک فقط بخشی از جذابیت های شمال هستند. فقط باید توجه کنید که در چه فصلی به کدام منطقه سفر می کنید با این کار در بهترین زمان در بهترین مکان خواهید بود. برای اقامت در هر منطقه ای هم می توانید روی اجاره ویلا شمال حساب کنید. تمامی شهرهای شمالی و حتی روستاها تنوع بالایی از اقامتگاه و ویلا دارند که خیال شما را از بابت اقامت راحت می کنند.

یک مزیت مهم شهرهای شمالی نزدیکی آن ها به پایتخت است. یعنی اگر مبدا شما تهران باشد کمتر از سه تا چهار ساعت در اولین شهر شمالی خواهید بود. اگر هم مبدا شما سایر شهرها مثل جنوب یا مرکز ایران باشد، به هر حال از تهران عبور می کنید و می توانید یکی از جاده ها را بنا به مقصدتان انتخاب کنید. زیباترین جاده برای رسیدن به مازندران بدون شک چالوس و برای رسیدن به گیلان جاده قزوین رشت است.

در برنامه ریزی سفرتان حتما به فصل ها توجه داشته باشید اگر مسافر بهار هستید، رسما با رفتن به هر نقطه از شمال وارد بهشت خواهید شد. شهرهای ساحلی یا جنگلی، خنک و کم رطوبت هستند و طبیعت جان تازه ای گرفته که از دیدن آن سیر نخواهید شد. در تابستان شهرهای ساحلی و حتی جنگل ها رطوبت زیادی دارند اما ییلاقات بسیار خنک و دلچسب می شوند. آن قدر که دلتان نمی خواهد با اقامت یک یا چند روزه از آنجا برگردید. فصل پاییز هم مثل بهار همه مناطق شمال جذاب و دیدنی می شوند. فصلی که بیشتر شبیه یک بوم نقاشی هزار رنگ است تا تصاویر واقعی. پاییز هم هوا خنک و کمی بارانی ست که زیبایی های طبیعت را دو چندان می کند. اما اگر در زمستان راهی شمال می شوید باید حواستان به جاده های لغزنده بیشتر جمع باشد و با تجهیزات کافی سفر کنید.

در آغوش طبیعت در جنگل صفارود رامسر غرق شوید

در آغوش طبیعت در جنگل صفارود رامسر غرق شوید

جنگل ها و پارک های جنگلی شمال یک گزینه جذاب تفریح در دل طبیعت هستند. رامسر کلکسیونی از مناطق تا پارک های جنگلی را در گوشه و کنار خود دارد که یکی از دیدنی ترین آن ها جنگل صفارود است که در واقع یک پارک جنگلی با امکانات کامل برای تفریح و گشت وگذار در دل طبیعت به شمار می رود. با اقامت و اجاره ویلا رامسر این منطقه یکی از بهترین جاهایی است که می توانید برای تفریح نیم روزه روی آن حساب کنید.

این پارک جنگلی در کنار انبوه درختانی مثل توسکا، افرا، درختان ممرز، درختان انجیلی، راش، نمدار، لیکی و ون دارای چشمه های پر آب معدنی و گواراست که با وجود آلاچیق، سرویس بهداشتی، فروشگاه و سوپر مارکت برای پیک نیک نیم روزه بسیار مناسب است. در نزدیکی پارک جنگلی نیز یک آبشار پرآب قرار دارد که در روزهای گرم تابستان نیز باعث خنک شدن هوای این منطقه می شود و اگر بهار و پاییز به اینجا سفر کنید از سرسبزی و تازگی طبیعت جان تازه ای می گیرید.

صفارود در نزدیکی جواهرده رامسر قرار دارد، جایی که زیباترین ییلاقات رامسر در آن است و با داشتن آب وهوای خنک و همچنین جاذبه های طبیعی از آبشار تا دشت و رودخانه و کوه از دیدنی ترین مناطق شمال کشور به شمار می رود.

مهمان ابرها در ییلاق خندیله ماسال باشید

مهمان ابرها در ییلاق خندیله ماسال باشید

کمتر کسی است که آوازه ماسال و زیبایی های ناتمام اش را نشنیده باشد. منطقه رویایی گیلان در نزدیکی تالش که با رفتن به آنجا احساس می کنید هر آنچه می بینید، در خواب و رویاست. ماسال به عنوان یکی از دیدنی ترین منطقه های شمال ایران آب وهوای خنکی دارد که معمولا برای سفر در فصل های معتدل و گرم سال به عنوان مقصد انتخاب می شود. اجاره ویلا ماسال شما را به این بهشت دعوت می کند تا تمام و کمال از طبیعت لذت ببرید.

ماسال زیبا چندین ییلاق دارد که در ارتفاعات مختلف آن قرار دارند، در بین این ییلاقات، ییلاق خندیله ماسال یکی از مرتفع ترین هاست که حتی در روزهای گرم تابستانی هم خنک است و اگر قصد تماشای اقیانوس ابرها را داشته باشید، این منطقه بهترین جایی ست که می توانید انتخاب کنید. در واقع اینجا یک منطقه کوهستانی است که با چند کوه مرتفع محاصره شده و باید آن را یک مقصد تابستانی دانست. را که حتی در این فصل هم نیاز به لباس گرم پیدا می کنید.

در اواخر بهار یا مهر ماه نیز احتمال اینکه بتوانید بر فراز ابرها بایستید و آن ها را تماشا کنید بسیار زیاد است. زمانی که احساس می کنید دقیقا وسط رویا هستید و چشم تان آن چیزی که می بیند را باور نخواهد کرد.

به طور کلی بهترین زمان به ماسال از اردیبهشت تا اواخر مهر ماه است و در سایر فصل های سال طبیعت این منطقه تقریبا در مه فرو می رود و چیزی قابل مشاهده نیست. پس اگر در اوایل بهار یا اواسط پاییز به این منطقه سفر می کنید، ییلاقاتی را برای اقامت و گشت وگذار انتخاب کنید که در ارتفاعات پایین تری قرار دارند.

در نهایت اینکه نقطه به نقطه شمال ایران دقیقا همان جایی ست که حتی با سفر کوتاه نیز خاطرات فراموش نشدنی زیادی را برای شما رقم می زند. فرقی نمی کند که چه فصلی را برای سفر انتخاب کرده اید در هر صورت این خطه سرسبز و دیدنی در بخش های مختلف برای هر فصل جاذبه ای را در خود پنهان کرده که با سفر به آنجا می توانید به کشف آن بروید. با اجاره ویلا و اقامتگاه هم خیالتان از بابت اقامت در نزدیکی جاذبه ای که برای سفر انتخاب کرده اید آسوده می شود. شهرها و حتی روستاهای شمالی تنوع بالایی از اقامتگاه بومگردی و ویلاها دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KhqPJ2ML
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه