یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در رابطه با کاشت گرافت مو یکسری باورهای غلط و پیش داوری ها وجود دارند. این اطلاعات نادرست باعث می شوند تا برخی از افراد با انتظارات غیرواقع بینانه ای برای درمان اقدام کرده و یا حتی، نسبت به نتایج این روش درمانی دچار تردید شوند.

ریزش مو و طاسی، کابوسی برای بسیاری از افراد است. در این میان، برخی از کلینیک های کاشت مو با وعده های فریبنده و گاه دروغین، به دنبال جذب مشتری هستند. اما آیا همه این وعده ها واقعیت دارند؟

در این مقاله، به دروغ های رایجی که کلینیک های کاشت مو به شما می گویند می پردازیم و پشت پرده این وعده های فریبنده را آشکار می کنیم.

دروغ های کاشت مو - پشت پرده وعده های دروغین کلینیک ها

کاشت مو: رویای پرپشت شدن یا دروغ فریبنده؟

کاشت مو ریزش ندارد

یکی از شایعات و باورهای غلط پیوند مو این است که موهای کاشته شده هرگز دچار ریزش نخواهند شد. در این راستا باید اشاره داشته باشیم که موهای کاشته از تمامی خصوصیات سایر موها برخوردار هستند؛ لذا عواملی که می توانند سایر موها را دچار ریزش کنند، می توانند بر روی موهای کاشته شده نیز تأثیرگذار باشند. اگر می خواهید از این شیوه درمانی نتایج ماندگاری را دریافت کنید، می بایست از نکات مراقبتی ارائه شده توسط پزشک خود پیروی کنید.

موهای برداشت شده را میتوان در آزمایشگاه دوبرابر کرد

امروزه شاهد برخی از تبلیغات در فضای مجازی هستیم که وجود خارجی ندارند. یکی از این موارد، امکان تکثیر فولیکول های مو استخراج شده می باشد. در حال حاضر هیچ راهکار عملی برای تکثیر فولیکول های مو وجود ندارد. به طور کلی، می بایست توجه داشته باشید که تنها تا حدی می توان از موهای ناحیه اهداکننده مو، عملیات استخراج را انجام داده و برای پیوند مو اقدام کرد.

افرادی که بانک موی ضعیف دارند نمی توانند کاشت مو انجام بدن

روش های مدرن کاشت گرافت مو، توانسته اند از شمار بسیاری از محدودیت های شیوه های سنتی پیوند مو بکاهند. امروزه برخی از شیوه های فوق تخصصی کاشت مو نظیر تکنیک میکروگرافت توانسته اند نتایج ایده آلی را برای افراد فاقد بانک موی مؤثر در ناحیه سر ارائه سازند. روش میکروگرافت با کمک تجهیزات اتوماتیک و همچنین دستگاه مدرن کولینگ پاور، توانسته است ریسک آسیب به فولیکول های مو را به حداقل رسانده و به تقویت این فولیکول ها در هنگام پروسه کاشت کمک شایانی کند.

به بیان ساده، با کمک این تجهیزات افراد بیشتری در دسته کاندیدای مناسب کاشت گرافت مو قرار گرفته و می توانند برای درمان طاسی خود اقدام کنند. البته در حال حاضر روش کاشت مو میکروگرافت با دستگاه کولینگ پاور به صورت انحصاری در کلینیک هلیا قابل انجام است.

کاشت مو در کلینیک هلیا

از موهای بدن شامل زیر بغل و ناحیه تناسلی میتوان به عنوان بانک مو استفاده کرد

موهای موجود در نواحی مختلف، از ویژگی های ساختاری متفاوتی برخوردار هستند؛ به همین دلیل نمی توان از موهای هر ناحیه از بدن (مانند زیر بغل و ناحیه تناسلی) برای پیوند مو بهره جویی کرد. بهترین فولیکول های مو برای این روش درمانی، نواحی مشخصی از پشت و کناره سر هستند. چنانچه فرد در نواحی سر فاقد بانک مو مناسب باشد، پزشک می تواند از نواحی ریش، سینه و ران برای پیوند مو استفاده کند.

کاشت مو رو در هر سنی میتونم انجام بدم

از آنجایی که ریزش مو مردانه، یک پروسه دائمی و رو به گسترش است، بهتر است این اقدام در شرایط و سنی انجام شود که موهای فرد به اندازه کافی ریخته باشند و این ریزش به یک مرحله پایدار و تقریباً ثابت رسیده باشد. به طور کلی، حداقل سن برای انجام این شیوه درمانی سن 25 سالگی و حداکثر سن 65 سال خواهد بود. این در حالی است که برخی از افراد زیباجو در سنین قبل از 25 سالگی قصد کاشت مو را دارند.

کاشت مو کاملاً بدون درده

هر روش زیبایی، عوارض و درد مختص خود را دارد. کاشت مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. در هنگام انجام کاشت مو، پزشک می بایست فولیکول های مو را از یک ناحیه استخراج کرده و سپس آن ها را در ناحیه درمان قرار دهد. برای انجام این فرآیند، پزشک می بایست از داروهای بی حسی بهره جویی کرده تا فرد دردی را تجربه نکند. پس از کاهش اثرات این دارو، فرد ممکن است به صورت موقتی با دردهای خفیفی مواجه شود؛ اما این درد با کمک داروهای مسکن قابل کنترل خواهد بود.

نتیجه کاشت مو در همه افراد یکسانه

نتایج پیوند مو می توانند به عوامل متعددی بستگی داشته باشند. تکنیک کاشت مو، ویژگی های پوستی و ویژگی های ژنتیکی فرد، میزان تبعیت فرد از نکات مراقبتی و برخی از عوامل دیگر، می توانند بر روی نتایج این شیوه درمانی تأثیرگذار باشند. همچنین تجربیات دوره نقاهت پیوند مو برای هر فرد متفاوت و منحصر به فرد می باشد. نتایج اولیه و نتایج نهایی این شیوه درمانی در مدت زمان متفاوتی قابل مشاهده هستند. توجه داشته باشید که تبعیت شما از نکات مراقبتی، می تواند تا حد زیادی در مشاهده و دریافت نتایج نهایی این شیوه درمانی مداخله گر باشد.

خط رویش به دلخواه فرد انجام می شود

خط رویش مو که در ناحیه جلوی سر واقع شده است، در حقیقت یک نوار باریک از پوست سر بوده که حدفاصل پیشانی و نواحی دارای مو را مشخص می کند. طراحی این خط یا نوار، از یک سری محاسبات برخوردار بوده که رعایت آن ها می تواند موجبات حصول نتایج طبیعی را فراهم آورد. اصرار فرد زیبا جو به پایین آوردن یا گرد کردن بیش از حد این خط، می تواند نتایج غیرطبیعی کاشت گرافت مو را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل بهتر است طراحی خط رویش مو را به دکتر معالج سپرده تا از نتایج دریافتی پشیمان نشوید.

کاشت مو میکروگرافت در کلینیک هلیا

کاشت مو به روش سلول بنیادین ، دروغ تبلیغاتی برخی کلینیک ها

یکی دیگر از دروغ های رایج پیوند موی طبیعی، ادعای امکان کاشت مو با استفاده از روش سلول بنیادین است. امروزه شاهد تبلیغاتی مبنی بر امکان کاشت مو با سلول های بنیادی هستیم. به همین دلیل می بایست صراحتاً اعلام کنیم که این روش عملیاتی نشده و تنها در سطح آزمایشگاهی و بر روی موش ها پیاده سازی شده است. در صورت مواجهه با تبلیغاتی از این دست، می بایست اقدام به نادیده گیری آن ها کنید؛ چراکه، در حال حاضر مجهزترین کلینیک ها در سطح جهان هم امکان انجام این تکنیک را ندارند.

کاشت مو سرطان زاست

این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد؛ چراکه، اصولاً ماهیت فرآیند پیوند موی طبیعی طوری است که هیچ ارتباطی با عوامل سرطان زا ندارد. در این راستا می بایست اشاره داشته باشیم که مهم ترین عوامل ایجاد سرطان پوست، مواردی نظیر ژنتیک، آرسنیک، سیلیکون، اشعه خورشید، هیدروکربن های کارسینوژن و برخی از بیماری های ارثی هستند. به طور کلی، پروسه کاشت گرافت مو در طی یک دهه اخیر توسعه چشم گیری را تجربه کرده و این روش توانسته است نتایج ایمن و مؤثری را به ثبت برساند.

سردردهای شدید بعد از کاشت مو

در سال های بسیار دور به دلیل آن که از لوازم غیر ظریف برای پیوند مو استفاده می شد، افراد با برخی از عوارض جانبی مانند سردردهای شدید مواجه می شدند؛ اما امروزه احتمال بروز چنین مسئله ای به حداقل رسیده است. کلینیک های تخصصی پوست و مو با بهره گیری از ابزار میکروسکوپیک و بسیار ظریف توانسته اند نتایج ایمنی را ایجاد ساخته و از شمار بسیاری از عوارض جانبی بکاهند. البته احتمال بروز سردردهای خفیف و موقتی در 2 روز نخست دوره نقاهت وجود داشته و این مسئله با کمک داروهای تجویزی قابل مدیریت خواهد بود.

کاشت مو بدون مراقبت و دوران نقاهت

امروزه انواع مختلفی از تکنیک های پیوند مو در دسترس قرار گرفته اند. علیرغم تمامی پیشرفت های حاصل شده در این زمینه، تمامی روش های موجود از دوره نقاهت 7 الی 30 روزه برخوردار هستند. پزشک معالج برای بازه زمانی مذکور برخی از دستورالعمل های مراقبتی را تجویز می کند و تبعیت از این دستورالعمل ها می تواند در نتایج نهایی پیوند مو نقش تعیین کننده ای داشته باشد. عدم توجه به نکات مراقبتی قبل و بعد از کاشت گرافت مو، می تواند برخی از عوارض جانبی را ایجاد ساخته و نتایج نهایی این شیوه درمانی را دستخوش تغییر سازد.

هزینه کم و مقرون به صرفه

هزینه کاشت گرافت مو می تواند به موارد متعددی نظیر میزان طاسی، میزان تخصص پزشک، روش کاشت، محل قرارگیری کلینیک و سایر موارد بستگی داشته باشد. این در حالی است که برخی کلینیک ها و افراد کاشت مو را با یک و دو میلیون انجام می دهند. برای آن که بتوانید به نتایج ایده آل و ماندگاری دست پیدا کنید، می بایست به متخصصین باتجربه مراجعه کرده و از روش های مدرن کاشت مو بهره جویی کنید. طبیعتاً چنین اقدامی نیاز به صرف هزینه خواهد داشت؛ لذا بهتر است تبلیغاتی که به هزینه های کم اشاره دارند، را نادیده بگیرید.

کاشت مو نیاز به ترمیم ندارد

نتایج حاصل از پیوند مو با ویژگی های فرد زیبا جو و همچنین میزان تبعیت وی از دستورالعمل های مراقبتی در ارتباط خواهند بود. موارد مهم دیگری نظیر ژنتیک فرد، قدرت بانک مو، رنگ مو، بیماری های زمینه ای و تکنیک کاشت مو نیز می توانند در نتایج نهایی مداخله گر باشند. به همین دلیل نمی توان با قاطعیت گفت که فرد مراجعه کننده نیاز به جلسه ترمیم ندارد. شما می توانید با بهره جویی از روش های نوین پیوند مو نظیر تکنیک میکروگرافت، ریسک نیاز به جلسه ترمیم را تا حد چشم گیری کاهش دهید؛ چراکه، این روش با استفاده از تجهیزات اتوماتیک و به صورت کاملاً دقیق موجبات درمان طاسی سر را فراهم می آورد.

نتیجه گیری

کاشت مو، یک فرآیند زمان بر است که شامل مراحل مختلفی مانند مشاوره، معاینه، آزمایش، پروسه کاشت و مراقبت های بعد از کاشت می شود. کلینیک هایی که این فرآیند را ساده و سریع جلوه می دهند، ممکن است در کیفیت کار خود کوتاهی کنند. کاشت مو برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که بیماری های خاص دارند یا از داروهای خاصی استفاده می کنند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نباشند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pmr0eqvE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
عباس پورسعید :
2 ماه پیش
والا یک کلینیک بود تهران نبود البته، دروغش این بود که نیاز نیست ریزش مو متوقف بشه کاشت مو ریزش مو رو درمان می کنه اما از از جاهای دیگه پرسیدم میگفتن اول باید درمان بشی ریزشت متوقف بشه بعد اقدام کنی برای کاشت.. طبیعی ریزش داشته باشم کاشت هم میریزه .. خلاصه درمان شدم و دو سال گذشته و میخوام مزو کنم ریزش نداشته مزو رو هم محض محکم کاری که قشنگ تقویت بشه
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه