یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برای تبدیل شدن به یک تایپیست حرفه ای باید تایپ ده انگشتی را بیاموزید و سرعت تایپ خود را به حدی افزایش دهید که در هر دقیقه حدود 60 کلمه تایپ کنید. علاوه بر این باید بتوانید تایپ انگلیسی را نیز به صورت ده انگشتی انجام دهید و اعداد را نیز بدون نگاه کردن به صفحه کلید تایپ کنید. آشنایی کامل با Word نیز به شما در تایپ حرفه ای کمک زیادی می کند. با حرفه ای شدن در این زمینه می توانید به صورت فریلنسر کار کنید و از مهارت خود در تایپ کردن درآمد به دست آورید.

چگونه تایپیست حرفه ای شویم؟ برای پاسخ دادن به این سوال می توانیم به نکات مهمی که در افزایش سرعت تایپ و توانایی تایپ کردن به صورت اصولی تأثیر دارند اشاره کنیم. اگر می خواهید به عنوان تایپیست مشغول به کار شوید و از این راه کسب درآمد کنید باید به تایپ کردن به عنوان یک حرفه نگاه کنید و تمامی نکات آن را بیاموزید. استخدام تایپیست یکی از فرصت های مناسب برای کسب درآمد به صورت دورکاری و بدون نیاز به مدرک یا گذراندن دوره خاصی است. تنها کافی است تا با نکات مربوط به این کار آشنا شوید و با تکرار و تمرین در این زمینه مهارت کافی را به دست آورید.

چگونه تایپیست حرفه ای شویم

آموزش کار تایپ در منزل

برای این که به صورت حرفه ای به عنوان یک تایپیست مشغول به کار شوید نیاز به مهارت ها و توانایی های خاصی دارید که از جمله آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

۱۰ انگشتی تایپ کنید

برای اینکه یک تایپیست حرفه ای شوید حتما باید به صورت ده انگشتی تایپ کنید. تایپ ده انگشتی تأثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت تایپ دارد و به شما کمک می کند تا بدون نگاه کردن به صفحه کلید تایپ را انجام دهید. به این ترتیب هم سرعت تایپ شما افزایش می یابد و هم با نگاه به صفحه نمایش می توانید بدون ایراد املایی تایپ کنید. در ضمن علاوه بر تایپ فارسی باید تایپ انگلیسی را نیز به صورت ده انگشتی بیاموزید تا سرعت تایپ شما زمانی که در متن به کلمات انگلیسی بر می خورید کاهش پیدا نکند. علاوه بر این، اصول تایپ اعداد را نیز باید بدانید و بتوانید بدون نگاه کردن به صفحه کلید، اعداد را تایپ کنید.

برنامه Word را بیاموزید

آشنایی با برنامه Word یکی از ضروری ترین اقداماتی است که باید برای تبدیل شدن به یک تایپیست حرفه ای انجام دهید. برنامه Word امکانات و ابزارهای مختلفی را به شما ارائه می دهد و آشنایی کامل با این امکانات به شما کمک می کند تا هم به صورت اصولی تایپ کنید و هم سرعت تایپ خود را افزایش دهید. آشنایی کامل با برنامه Word به شما کمک می کند تا به راحتی جدول بکشید، فرمول بنویسید، پاورقی، نمودار، شماره صفحه و غیره را در جای مناسب خود قرار دهید. 

برنامه Word را بیاموزید

اصول ویراستاری را بدانید

رعایت نکات نگارشی اهمیت بسیار زیادی در تایپ اصولی و حرفه ای دارد. در پاسخ به سوال چگونه تایپیست حرفه ای شویم؟ اشاره به این نکته ضروری است که مطلب تایپ شده توسط شما باید عاری از هرگونه ایراد و اشکال املایی و نگارشی باشد. رعایت اصول نگارشی مهم مانند استفاده صحیح از نقطه، ویرگول، نقطه ویرگول، پرانتز، گیومه و غیره در تایپ حرفه ای بسیار ضروری است. رعایت نیم فاصله، استفاده از تنوین و غیره نیز در تایپ اصولی اهمیت زیادی دارد. باید جای علامت ها و کاراکترها را روی صفحه کلید بدانید و در استفاده صحیح از آن ها مهارت لازم را به دست آورید. 

سرعت تایپ خود را افزایش دهید

برای افزایش سرعت تایپ باید علاوه بر یادگیری اصول تایپ، تمرین زیادی داشته باشید. شما باید در یک دقیقه حداقل 35 تا 40 کلمه را به صورت درست تایپ کنید و تایپ حدود 60 کلمه در یک دقیقه به معنای حرفه ای بودن شما است. تمرین کردن به تدریج سرعت شما را افزایش می دهد. بهتر است در ابتدا کار سرعت تایپ خود را بسنجید و سعی کنید به صورت مداوم آن را افزایش دهید.

برنامه های مختلفی برای تمرین تایپ وجود دارد که سرعت تایپ شما را تخمین می زند و با ارائه تمرین هایی سبب افزایش سرعت و دقت شما در تایپ می شود. با گرفتن پروژه های تایپ می توانید خود را به تمرین کردن مجبور کنید. به این ترتیب سرعت شما در تایپ به تدریج افزایش می یابد.

سرعت تایپ خود را افزایش دهید

با کلیدهای میانبر آشنا شوید

به جای استفاده از موس سعی کنید از کلیدهای میانبری که روی صفحه کلید وجود دارند استفاده کنید. به این ترتیب سرعت تایپ شما افزایش می یابد. با استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift، Ctrl و Alt به همراه برخی از حروف می توانید بعضی از کارها مانند کپی کردن، پیست یا کات کردن را با سرعت بیشتری انجام دهید. 

نحوه نشستن خود را اصلاح کنید

نحوه نشستن شما در زمان تایپ کردن اهمیت زیادی دارد و می تواند تأثیر بسیار زیادی در سرعت تایپ شما و میزان خستگی شما در حین تایپ کردن داشته باشد. علاوه بر این، نشستن صحیح به شما کمک می کند تا از صدمه دیدن کمر، گردن، مچ و چشمان خود نیز جلوگیری کنید. زمانی که شما بخواهید به عنوان یک تایپیست حرفه ای فعالیت کنید باید ساعت ها پشت سیستم نشسته و تایپ کنید بنابراین از ابتدای کار سعی کنید به درست نشستن عادت کنید تا هم از خستگی و آسیب دیدن بدن جلوگیری کرده و هم سرعت کار خود را افزایش دهید. 

جمع بندی 

در این نوشته سعی کردیم تا به طور کامل به سوال چگونه تایپیست حرفه ای شویم؟ پاسخ دهیم. همان طور که اشاره شد برای حرفه ای شدن در تایپ باید با اصول تایپ آشنا شده و توانایی و سرعت خود را در به کارگیری این اصول افزایش دهید. توانایی تایپ ده انگشتی، آشنایی کامل با نرم افزار Word، آشنایی با اصول ویراستاری، تمرین مداوم، نشستن صحیح و غیره از جمله مواردی هستند که برای افزایش سرعت تایپ باید مورد توجه قرار دهید. 

با حرفه ای شدن در تایپ و افزایش سرعت و دقت خود در این زمینه می توانید به صورت فریلنسر مشغول به کار شوید و به عنوان تایپیست درآمد کسب کنید. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Cu93ZWDd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه