یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آموزش ارسال بار از چین به دبی

2 ماه پیش ( 1402/12/1 )
 

ارسال بار از چین به دبی روش غیرمستقیمی برای ارسال کالا به ایران است. از این روش زمانی استفاده می شود که شرکت ها یا تولیدکننده ها محدودیت هایی برای تجارت با ایران داشته باشند. بار ارسالی از چین به دبی معمولاً به بندر جبل علی فرستاده می شود. سپس این کالا در دبی تحویل گرفته شده و مجدداً به سمت ایران بارگیری آن انجام خواهد شد. در این مقاله قصد داریم درباره روش حمل بار از چین به دبی صحبت کنیم.

ارسال بار از چین به دبی چگونه انجام می شود؟

تحریم های مالی و بازرگانی باعث شده تا اغلب شرکت های تولیدی تمایلی به تجارت مستقیم با ایران نداشته باشند. برای حل این مشکل می توان از روش ارسال غیرمستقیم بار کمک گرفت. در این روش از یک شرکت ثبت شده در دبی استفاده می شود. به این شکل که بارنامه و مدارک خرید کالا از چین به نام این شرکت در دبی صادر می شود. سپس مراحل خرید و حمل تکمیل شده و کالا به بندر جبل علی فرستاده می شود.

زمانی که کالا به دبی می رسد، نماینده شرکت واسطه کالا را در گمرک جبل علی تحویل گرفته و مراحل خرید کالا از شرکت چینی را تکمیل می کند. در آخرین مرحله نیز با استفاده از روش های ارسالی موجود کالا را به ایران می فرستد.

روش های حمل بار از چین به دبی

برای حمل از چین به دبی می توان از دو روش دریایی و هوایی استفاده کرد. البته ارسال دریایی بار بیشتر از روش هوایی مورداستفاده قرار می گیرد؛ زیرا ارزان تر است و پیچیدگی های کمتری دارد. به علاوه برای ارسال بار از چین به دبی، نیاز به اجاره یک کانتینر وجود دارد که در روش ارسال دریایی معمولاً می توان بدون تخلیه بار، مجدداً همان کانتینر را به ایران ارسال کرد. این کار باعث کاهش هزینه های ارسال بار می شود.

به طور کلی اما دو روش برای ارسال بار از چین به دبی در دسترس است:

  • کراس استافینگ (Cross Stuffing)

برای حمل از چین به دبی معمولاً از کانتینرهای اجاره ای استفاده می شود. در روش کراس استافینگ زمانی که کانتینرها به بندر جبل علی می رسد، باید آن ها را تخلیه کرده و تحویل بگیرید. واردکنندگان اغلب این کار را به شرکت های بازرگانی یا نمایندگان خود در دبی می سپارند. به این روش ارسال بار از چین به دبی اصطلاحاً کراس استافینگ گفته می شود.

در روش کراس استافینگ باری که در دبی به نماینده شما تحویل داده می شود، پس از تایید مجدداً در یک کانتینر دیگر قرار گرفته و با کشتی های باری جدید به ایران منتقل می گردد.

هزینه حمل کانتینر از چین به دبی در روش کراس استافینگ اغلب بیشتر از روش ترانسشیپ است.

استفاده از روش ترانسشیپ برای ارسال بار از چین به دبی متداول تر است. در این روش نیازی نیست کانتینرهای اجاره ای را در همان بندر جبل علی تحویل دهید. در نتیجه می توانید پس از تایید سلامت بار، مجدداً همان کانتینرها را به کشتی جدیدی منتقل کرده و آن را به ایران انتقال دهید.

پیچیدگی های کار در روش ترانسشیپ کمتر است؛ اما همیشه امکان استفاده از آن وجود ندارد. به علاوه هزینه حمل بار باز چین به دبی به روش ترانسشیپ اغلب ارزان تر از روش کراس استفینگ است.

اگر نیاز به شرکت معتبری دارید که بتواند تمامی مراحل ارسال بار از چین به دبی را برعهده بگیرد، توصیه می کنیم به سراغ شرکت بازرگانی آستریا بروید.

هزینه ارسال بار از چین به دبی چقدر است؟

هزینه ارسال بار از چین به دبی چقدر است؟

هزینه حمل بار از چین به دبی بستگی به عوامل متعددی دارد که در ادامه درباره آن ها صحبت خواهیم کرد:

وزن و حجم کالا

از مهم ترین فاکتورها در تعیین هزینه ارسال بار از چین به دبی، بحث وزن و وزن حجمی کالاست. هرچقدر وزن و حجم کالا بیشتر باشد، هزینه ارسال هم بیشتر خواهد بود.

بسته بندی و تامین ایمنی کالا

بسته بندی و تامین ایمنی کالا

برخی از کالاها مثل مواد غذایی یا دارویی باید تحت شرایط خاصی بسته بندی گردند و برای حمل آن ها نیز از کانتینرهای مشخصی استفاده شود. تامین ایمنی کالا در مراحل حمل از جزئیاتی است که روی هزینه های ارسال نیز تاثیر دارد.

نوع قرارداد حمل

بستن قرارداد حمل نقش مهمی در مدیریت هزینه های ارسال بار دارد. به همین خاطر باید از قبل درباره ترم های حمل و مفاد قراردادها اطلاعات لازم را داشته باشید. در قراردادی که بین ارسال کننده و خریدار منعقد می شود، باید تمامی جزئیات ارسال بار مشخص باشد. اینکه چه کسی مسئول بسته بندی کالاست؟ بار در چه مکان و در چه شرایطی به خریدار تحویل داده می شود؟ آیا هزینه های ارسال بار تا گمرک چین برعهده خریدار است یا فروشنده؟ این ها جزئیاتی است که در قراردادهای حمل مشخص می شود. اگر از زیروبم قراردادهای ارسال بار اطلاعات کافی ندارید، می توانید این کار را به کارشناسان آستریا بسپارید.

سخن آخر

برای ارسال بار از چین به دبی اغلب از حمل دریایی استفاده می شود. کراس استافینگ و ترانسشیپ دو روش متداول برای حمل کالا از چین به دبی است. هرکدام از این روش ها پیچیدگی های خود را دارد. به همین خاطر بهتر است از یک مشاور مطمئن برای ارسال بار کمک بگیرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/W9wL23aJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه