یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شهر دبی در کشور عربی امارات قرار دارد. به دلیل نزدیکی دبی با سواحل جنوبی ایران این شهر یکی از مهم ترین هاب های واردات کالا به ایران است. کشور امارات بعد از چین یکی از مهم ترین واردکنندگان کالا به ایران می باشد. بسیاری از تاجران ایرانی بیشتر کالاهای خود را از طریق دبی وارد ایران می کنند.

شرکت های بزرگ با ارائه خدمات عالی برای حمل بار از چین به دبی و حمل از چین به ایران راهکارهای ویژه‍ای را ارائه می دهد. دبی به دلیل شرایط خاصی که دارد به تاجران این امکان را می دهد که ابتدا کالاهای خود را از کشورهای دیگر مانند چین به دبی ارسال کنند و بعد از آن به ایران انتقال دهند. در ادامه قصد داریم درمورد پست از چین به دبی بیشتر توضیح دهیم.

پست چین به دبی

حمل بار از چین به دبی

در چند سال اخیر بارهای زیادی از سراسر دنیا به روش های هوایی، دریایی و اکسپرس از چین به دبی ارسال می شود. به دلیل پایین بودن هزینه گمرک و ترانزیت کالا شهر دبی یکی از مهم ترین مراکز واردات به ایران تبدیل شده است. اگر کالایی که قصد دارید به ایران وارد کنید یک کالای تحریمی می باشد شما به راحتی می توانید با حمل از چین به دبی و انجام سوئیچ bl در شهر دبی کالای خود را بدون هیچ گونه نگرانی از تحریم ها به ایران وارد کنید.

دلایل حمل کالا از چین به دبی

اکثر کالاهایی که از چین به ایران ارسال می شود به صورت غیرمستقیم بوده با کارگو دبی به ایران انجام می شود. برخی از دلایل انجام این کار عبارت اند از:

تحریم کشتی رانی ایران

برخی از تولیدکنندگان چین اصرار بر عدم ارسال کالا توسط کشتیرانی هوپاد دریا دارند؛ زیرا بر این باورند که مورد تحریم قرار گرفته و بازارهای امریکا و اروپای خود را از دست می دهند

عدم ارسال کالا به ایران

برخی از فروشندگان چینی به دلیل تحریم هایی که برای ایران ایجاد شده حاضر به ارسال بار به کشورمان نیستند و برای همین صادرات کالا را به کشور امارات انجام می دهند.

هزینه بالای امور گمرکی در ایران

برخی از بازرگانان ایرانی مدعی هستند که امور گمرکی در ایران زیاد است و به همین دلیل ابتدا کالای خود را از چین به دبی ارسال کرده و پس از انجام امور گمرکی در دبی آن را از دبی به ایران ارسال می کنند.

مزایای پست از چین به دبی

ارسال بار از چین به دبی مزیت های زیادی دارد که برخی از این مزیت ها را در ادامه آورده ایم.

  1. هزینه حمل بار از چین به دبی بسیار مناسب است
  2. حمل کالا از چین به دبی می تواند به چند روش هوایی دریایی و سرویس های ویژه درب به درب ارسال شود.
  3. کالاهایی که در ایران تحریم هستند با ارسال از چین به دبی می توانند وارد ایران شوند.
  4. ارسال کالا از چین به دبی این امکان را به ما می دهد که از لنج های واقع در درب با هزینه مناسب استفاده کنیم.
  5. هزینه گمرک در دبی مناسب است.
  6. ارسال کالا از چین به دبی این امکان را به ما می دهد که کالاها را بدون هیچ گونه مجوزهای دست وپاگیر ترخیص کالا در ایران ارسال کنیم.

معایب پست چین به دبی

  1. حمل کالا از چین به دبی علاوه بر مزایایی که دارد از معایبی نیز برخوردار است که در ادامه برخی از این معایب نام برده شده است.
  2. به دلیل دومسیره شدن فرایند کالا مدت زمان حمل کالا از چین به دبی و سپس به ایران طولانی است
  3. احتمال صدمه دیدن مرسوله درصورتی که بسته بندی کالا نامناسب باشد افرایش می یابد.

روش های حمل بار از چین به دبی

روش های مختلفی برای پست چین به دبی وجود دارد که شما می توانید با توجه به حجم، وزن و بودجه ای که دارید یکی از این روش ها را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی روش های پست از چین به دبی می پردازیم.

حمل بار هوایی از چین به دبی

یکی از روش های حمل چین به دبی به صورت هوایی است. حمل بار به روش هوایی سریع ترین شیوه حمل کالا می باشد. اگر کالای شما کمتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن داشته و حجم کمی دارد و همچنین از ارزش بالایی برخوردار است و باید به خوبی از آن مراقبت شود حمل کالا به صورت هوایی بهترین گزینه برای شما می باشد.

اصلی ترین فرودگاه های امارات و دبی

  • فرودگاه دبی
  • فرودگاه شارجه
  • فرودگاه ابوظبی

حمل بار دریایی از چین به دبی

حمل بار دریایی از چین به دبی هزینه کم و مناسبی دارد. اگر کالاهای شما وزن و حجم زیادی دارند شما می توانید از طریق حمل کالا به صورت دریایی آن را از چین به دبی بفرستید. حمل بار دریایی از چین به دبی به دو صورت FCL یا همان فول کانتینر و LCL یا همان خرده بار انجام می شود. اگر کالایی که قصد دارید از چین به دبی بفرستید حجمی بالای 10 CBM دارد به شما توصیه می کنیم که از روش FCL استفاده کنید و اگر حجم کالای شما کمتر از 10CBM دارد بهتر است از روش LCL استفاده کنید. کانتینرهایی که از چین به دبی حمل می شوند ۲۰ تا ۴۰ فوت هستند. هزینه حمل کانتینر از چین به دبی به اندازه و برخی از عوامل دیگر بستگی دارد.

نکات حمل بار و نقل دریایی به صورت FCL

نکات حمل بار و نقل دریایی به صورت FCL

این روش برای حمل ونقل کالا بسیار مناسب بوده و هزینه کمتری نسبت به روش های دیگر دارد. اگر قصد دارید برای حمل کالا خود از کانتینر اختصاصی استفاده کنید این روش را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر کالاهای ارسالی شما ظریف و شکننده هستند این روش برای جابه جایی بار مناسب است. کالای شما تا رسیدن به مقصد به صورت مهروموم در کانتینر سالم می ماند مگر اینکه مقامات گمرک قصد بررسی بار را داشته باشند.

نکات حمل ونقل دریایی به صورت LCL

در روش حمل بار به صورت LCL کالای شما در یک کانتینر مشترک با کالای بازرگانان دیگر از چین به دبی ارسال می شود. این روش برای ارسال کالاهای کوچک که حجم کمتر از ۳۳۳ مترمکعب را اشغال می کنند مناسب است. حمل بار از چین به دبی با روش LCL نسبت به روش FCL مدت زمان بیشتری برای رسیدن کالا به مقصد نیاز دارد. زیرا تدارکات بیشتری برای چیدن بار شما در کنار بار سایر بازرگانان نیاز است.

بیشتر تاجران از این روش برای پست چین به دبی استفاده می کنند. برای استفاده از این روش باید کالاهای خود را به خوبی بسته بندی کنید تا در حین ارسال ایمن بماند و آسیبی به آن وارد نشود.

توجه داشته باشید که ارسال کالا با این روش نسبت به سایر روش ها خطرات بیشتری دارد و احتمال آسیب دیدن حین جابه جایی زیاد است.

اصلی ترین بندهای تجاری امارات و دبی

  • بندر جبل علی
  • بندر مینا راشد
  • بندر خور فکان

مدت زمان حمل کالا از چین به دبی

مدت زمان حمل بار از چین به دبی به روش انتخابی برای ارسال بار بستگی دارد. برای مثال اگر برای پست از چین به دبی روش هوایی را انتخاب کنید در مدت زمان کوتاهی کالا به مقصد خود می رسد؛ اما هزینه پرداختی برای این روش بسیار بالا است. همچنین شما می توانید از ارسال بار دریایی از چین به ایران استفاده کنید که این روش از هزینه کمتری نبست به ارسال بار هوایی دارد. اما اگر برای ارسال کالا عجله دارید بهتر است که از روش هوایی استفاده کنید.

هزینه پست چین به دبی

هزینه حمل بار از چین به دبی به عوامل مختلفی وابسته است. نرخ باربری به نوع کالایی که قصد دارید ارسال کنید بستگی دارد. به عنوان مثال مواد غذایی فاسدشدنی باید با سردخانه ارسال شوند و همچنین کالاهایی که حجم زیادی دارند باید در کانتینرهای بزرگ تری حمل شوند.

هزینه ارسال بار چین به ایران به روش حمل ونقل انتخابی نیز وابسته می باشد. حمل بار هوایی چین به دبی هزینه بیشتری دارد. همچنین این هزینه با حجم و زن بار نیز ارتباط مستقیم دارد. اگر وزن بار ارسالی شما کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم است بهترین روش برای پست چین به دبی روش هوایی است که در مدت زمانی کمتر کالا به مقصد می رسد. در غیر این صورت بهتر است که از روش دریایی برای پست چین به دبی استفاده کنید.

ترخیص کالا از گمرک چین و دبی

ترخیص کالا از گمرک چین و دبی

با توجه به قوانین و مقررات و همچنین مدارک موردنیاز برای ترخیص کالا از دبی بسیاری از افراد فکر می کنند که این کار سخت و دشوار است. اما شما برای این کار می توانید از خدمات شرکت تجاری  معتبر استفاده کنید. این شرکت بزرگ به شم کمک می کند که به راحتی کالاهای خود را از گمرک دبی آزاد کنید. همچنین شما می توانید برای داشتن اطلاع از مدارک موردنیاز در زمینه پست از چین به دبی و مشاوره در این راه با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

برخی از مدارک موردنیاز برای ترخیص کالا در دبی عبارت اند از:

  1. فاکتور تجاری
  2. گواهی مبدأ
  3. فهرست بسته بندی
  4. بارنامه برای حمل دریایی یا قبض خطوط هوایی برای حمل هوایی کالا
  5. اعتبار اسنادی یا سایر شرایط پرداخت

در اغلب مواقع برای ترخیص کالا از گمرک به مدارک بیشتری نیاز است. اگر مقامات گمرکی از شما چنین درخواستی داشتند باربری شما در این راستا می تواند به شما کمک کند.

کلام آخر

پست چین به دبی یکی از راه های واردکردن کالا به صورت غیرمستقیم از چین به ایران است. بعد از ارسال کالا از چین به دبی، با کارگو دبی به ایران این محصولات وارد ایران شده و به دست افراد می رسند. روش های مختلفی مانند حمل هوایی و دریایی کالا از چین به دبی وجود دارد که شما می توانید با توجه به نوع کالا و اندازه و حجم آن روش موردنظرتان را انتخاب کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nLGnIbLZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه