جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

باریستا شدن از حرف تا عمل

1 ماه پیش ( 1402/12/13 )
 

باریستا نقش آچارفرانسه را در کافه و رستوران های امروزی بازی می کند. بدون یک باریستای حرفه ای هیچ کافه ای نمی تواند در بین مشتریان زبانزد شود. به همین دلیل اگر شیفته قهوه هستید و از تعامل با مردم خسته نمی شوید می توانید با یادگیری این مهارت آینده شغلی خود را تضمین کنید.

باریستا قلب تپنده هر کافه و رستوران موفقی است و می تواند با نوآوری ها و خلاقیت خود مشتریان را شگفت زده کند. با یادگیری مهارت باریستایی می توانید در بهترین کافه و رستوران های دنیا برای خودتان یک شغل دست وپا کنید. از طرف دیگر اگر به فکر راه اندازی یک کافه یا رستوران هستید نیز می توانید با یادگیری این مهارت در کنار مدیریت نقش مهمی را بر عهده داشته باشید.

باریستا شدن از حرف تا عمل

باریستا کیست؟

باریستا کسی است که همه چیز را در مورد قهوه می داند. هر نوع نوشیدنی گرمی که از او بخواهید در کمترین زمان و به بهترین شکل تهیه می کند. باریستا به خوبی می داند که چطور باید فضایی سرگرم کننده و مفرح را برای مشتریان ایجاد کند. 

او با استفاده از شناخته شده ترین دستورها منوی جذابی را برای مشتریان تدارک می بیند. البته او برای تدوین یک منوی کامل باید نظر مدیریت کافه یا رستوران را جویا می شود، اما درنهایت هنر اوست که مشخص می کند چه گزینه هایی سرو شوند.

باریستا استاد قهوه است و به خوبی می داند که چطور انواع قهوه را با روش های مناسب تهیه و در کافه سرو کند. از این گذشته باریستا دانش خوبی از تجهیزات و گونه های متفاوت قهوه دارد و به همین ترتیب می تواند دستورهای جدیدی را به منو اضافه کند، دستورهایی که شاید از سوی دیگر باریستاهای جهان نیز به کار گرفته شوند.

باریستا فردی است که در پشت بار کافه هنرنمایی می کند و توجه تمام مشتریان را به خود جلب می کند. 

مهارت های یک باریستا

مهارت های یک باریستا

برای اینکه یک باریستای تمام عیار باشید باید چند مهارت را به رزومه خود اضافه کنید: 

 

  دانش بالا از قهوه

اولین معیار برای تبدیل شدن به یک باریستا یادگیری همه چیز در مورد قهوه است. شما باید تفاوت میان نوشیدنی هایی که بر پایه اسپرسو تهیه می شوند را به خوبی بدانید. یک باریستا باید به زیبایی تمام هنر لاته آرت را به اجرا گذاشته و لاته جذابی را سرو کند. درعین حال شما باید بتوانید بهترین فلت وایت، کلدبرو، آمریکانو و کاپوچینو را سرو کنید. یک باریستای حرفه ای به خوبی می تواند تمام دستورهای کلاسیک و مدرن را تهیه کند. از سوی دیگر او دانش بالایی در خصوص برشته کاری یا رست قهوه و آسیاب قهوه دارد. از طرف دیگر او همواره می تواند بهترین نوع قهوه را برای تهیه دستورهای مورد نظر خود انتخاب کند. 

 

 خدمات مشتریان

باریستا بودن به یادگیری دستورهای متفاوت تهیه قهوه ختم نمی شود و باید روابط عمومی بالایی داشته باشید و بتوانید مشتریان را جذب کنید. پس یک باریستا باید مؤدب، یاری دهنده و خوش برخورد باشد. 

به عنوان باریستا باید بتوانید مشکلات مشتریان را در کوتاه ترین زمان حل وفصل کنید و با ایجاد یک فضای دوستان آرامش خاطر آنها را تأمین کنید. مشتریان متفاوتی در کافه شما حضور پیدا خواهند کرد مشتریانی که به خوبی می دانند از شما چه می خواهند و مشتریانی که تصمیمی برای انتخاب نوشیدنی ندارند. پس باید بتوانید بهترین ها را به همه مشتریان خود ارائه دهید.

توجه به جزئیات

 این مورد یکی از مهم ترین ویژگی های یک باریستا است. هر اشتباه کوچک در تهیه نوشیدنی ها و یا سرو آنها می تواند منجر به اتلاف زمان مشتری شود؛ بنابراین توجه به جزئیات اهمیت بسیار بالایی دارد. مهم ترین برگ برنده یک کافه تعداد مشتریان همیشگی آن است؛ برای تبدیل کردن یک مشتری جدید به یک مشتری ثابت باید استاد توجه به جزئیات باشید. بار که محل هنرنمایی خوب شماست باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. دستگاه اسپرسو را مرتب تمیز کنید تا باقیمانده قهوه روز قبل طعم قهوه ای که برای مشتری جدید سرو می کنید را خراب نکند.

کار گروهی

 کافه یادآور یک فضای آرام و دلچسب است، اما در تمام ساعات روز چنین نیست. در برخی از ساعات روز تعداد مشتریان افزایش پیدا می کند و کارکنان باید در قالب یک تیم سفارش ها را به بهترین شکل آماده کنند. اینجاست که نقش باریستا به عنوان مدیر یک تیم اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند. یکی از کارکنان باید صندوق را مدیریت کند، یک نفر باید نوشیدنی ها را سرو کند، یک نفر باید تجهیزات لازم را در اختیار باریستا بگذارد، یک نفر می تواند تزیین نوشیدنی ها را به عهده بگیرد و این باریستاست که می تواند با توجه به نیازهای خودکار تیمی را توسعه دهد. 

 وظایف یک باریستا

یکی از ویژگی های مهم باریستا در کافه قابلیت انجام چند وظیفه در یک زمان است. در بسیاری از موارد مدیر یک کافه تنها به دنبال یک باریستای خوب نیست بلکه به دنبال یک مدیر خوب با مهارت باریستایی لست. به همین دلیل کسانی که می توانند چندین کار را همزمان انجام دهند و وظایف متعددی را به عهده بگیرند و درعین حال روحیه تیمی دارند انتخاب مناسبی برای چنین کافه هایی هستند. به عنوان یک باریستا ممکن است مجبور شوید از مشتریان سفارش بگیرید یا حتی صندوق را بچرخانید از سوی دیگر شما شاید مجبور باشید کارکنان را مدیریت کنید به تلفن ها نیز پاسخ دهید. حتی اگر به عنوان مدیر کافه انتخاب نشده باشید نیز زمانی که کافه به شدت شلوغ می شود یک باریستای ساده نیز باید بتواند چندین وظیفه را همزمان بر عهده بگیرد.

 

چطور یک باریستا باشید؟

روش های متعددی برای تبدیل شدن به یک باریستا وجود دارد:

 یادگیری فردی

شما می توانید با استفاده از یوتیوب و بسیاری از منابع دیگر اطلاعات ارزشمندی در مورد انواع قهوه به دست بیاورید و با مدیریت کافه و جلب رضایت مشتریان آشنا شوید.

 آموزش رسمی

شما می توانید با شرکت در دوره آموزش باریستا اطلاعات خود را در مورد این حرفه افزایش دهید. باوجوداینکه بسیاری از کارفرمایان بیشتر از مدرک به مهارت شما توجه می کنند، اما در اختیار داشتن یک مدرک رسمی می تواند تضمینی برای مهارت های شما باشد. با شرکت در دوره های آموزشی می توانید مدرک فنی و حرفه ای دریافت کنید و از همه مهم تر با تمام تجهیزات قهوه و دستورهای مطرح جهان آشنا شوید.

آموزش باریستا

تمرین کنید

 دست به کار شوید و شخصاً دستورهای قهوه ای که به دست آورده اید را تهیه کنید. بهتر از آن این است که در کافه یک رستوران به عنوان کارآموز یا پیش خدمت استخدام شوید. به این ترتیب نه تنها با جزئیات کار از نزدیک آشنا می شوید بلکه ممکن است برخی از مهارت های باریستایی را نیز بیاموزید. البته به یاد داشته باشید که کمتر پیش می آید که یک باریستا رموز کار خود را با شما در میان بگذارد به همین دلیل شرکت در دوره های آموزشی اهمیت زیادی دارد.

آکادمی کافه نیرو یکی از مراکز آموزشی معتبر در حوزه کافه و رستوران

در آخر

 برای تبدیل شدن به یک باریستای حرفه ای باید نکات و مهارت های بسیاری را بیاموزید. پس بهتر است از همین امروز شروع کنید و با مطالعه منابع موجود درمورد قهوه و کافه داری کمی با این حوزه آشنا شوید.

فراموش نکنید که درست مانند هر تخصص دیگری آموزش از روی کتاب با کار عملی در بازار تفاوت بسیاری دارد؛ بنابراین برای موفقیت بهتر است دوره های آموزش قهوه و باریستا عملی ببینید و با جزئیات کار از نزدیک آشنا شوید تا بتوانید این مهارت را به رزومه خود اضافه کنید و شغل محبوبتان را در بهترین کافه های شهر از آن خود کنید.

معرفی آکادمی کافه نیرو، یک موسسه آموزشی معتبر

آکادمی کافه نیرو یکی از مراکز آموزشی معتبر در حوزه کافه و رستوران است که از سال 94 فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده است. این آکادمی دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای بوده و به هنرجویانش مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه ای ارائه می دهد. این مدرک قابل ترجمه است و ارزش بین المللی دارد.

از ویژگی های بارز آکادمی کافه نیرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرفصل های آموزشی مطابق با استانداردهای جهانی

فضای آموزشی استاندارد و تجهیزات به روز

اساتید حرفه ای و مجرب

تاکید ویژه به عملی بودن آموزش ها و مهارت آموزی

ارائه مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه ای (قابل ترجمه و بین المللی)

برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید به وب سایت آکادمی کافه نیرو مراجعه کنید:

www.cafeniro.com

یا با شماره های زیر تماس بگیرید:

02188785856
09190812575

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ooBMcCYF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه