شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۰ / Sat, 8 May(5) 2021 /
           
فرصت امروز
بررسی 6 عادت مشترک کارآفرینان بزرگ

عادت های مشترک کارآفرینان موفق

2 هفته پیش ( 1400/2/2 )

هر کارآفرینی دارای داستان ویژه ای است، با این حال کارآفرینان موفق دارای داستان های جذاب و آموزنده ای هستند. درست به همین خاطر توجه عمومی به سرگذشت شان جلب می شود. بسیاری از کارشناس ها نسبت به عادت های مشترک در میان کارآفرینان مختلف اظهارنظر کرده اند. اگر نگاهی دقیق به وضعیت کارآفرینان بزرگ داشته باشیم، یافتن چنین عادت های مشترکی کار دشواری نیست. نکته مهم در این میان مشخص ساختن دقیق عادت های موردنظر است. وقتی بحث به این نقطه می رسد، اغلب کارشناس ها اظهارات پراکنده ای دارند. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از عادت های مشترک در میان کارآفرینان بزرگ است. این امر با استفاده از ارزیابی عادت های رایج در میان کارآفرینان بزرگ و موفق بیان خواهد شد. در ادامه برخی از این عادت ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

عادت های مشترک کارآفرینان موفق

اعتمادبه نفس

اعتمادبه نفس برای کارآفرینان به معنای تمایل برای پذیرش ریسک در عرصه کسب و کار و حرکت رو به جلو است. این امر شاید در نگاه نخست در میان بسیاری از کارآفرینان وجود داشته باشد، اما با نگاهی دقیق تر فقط در میان کارآفرینان موفق قابل مشاهده خواهد بود. 

مطلب مرتبط: کارآفرینان موفق چه عادت هایی دارند؟

معنای درست اعتمادبه نفس پذیرش ریسک ها بدون هیچ منطقی نیست. کارآفرینان موفق مطالعه دقیقی در مورد بازارهای هدف شان دارند. درست به همین خاطر ریسک ها را به طور منطقی می پذیرند. تفاوت میان آنها و کارآفرینان مبتدی در همین نکته است. اگر این امر مدنظر کارآفرینان قرار نداشته باشد، ریسک های شان اغلب به معنای پذیرش ضرر برای کسب و کار خواهد بود. 

کارآفرینان موفق همیشه اعتمادبه نفس قابل ملاحظه ای در تعامل با کارمندان و همکاران شان دارند. این امر موجب تاثیرگذاری مناسب آنها بر روی دیگران می شود. امروزه شمار بالایی از کارآفرینان در عمل مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند بنابراین بررسی هرچه دقیق تر این موضوع امر بسیار مهمی خواهد بود. یکی از نکات مهم در زمینه کیفیت رابطه با همکاران سطح اعتمادبه نفس است. وقتی کارآفرینان به طور مداوم نگرانی شان را به همکاران منتقل نمایند، کیفیت کلی فعالیت شان به طور قابل ملاحظه ‎ای کاهش خواهد یافت بنابراین در زمینه فعالیت گروهی در عرصه کسب و کار باید به اهمیت اعتمادبه نفس در تاثیرگذاری بر روی دیگران نیز توجه داشته باشیم. 

تلاش برای اقناع دیگران

کارآفرینان فقط دارای یک دید مناسب در عرصه کسب و کار نیستند، بلکه توانایی بالایی برای اقناع مخاطب هدف نیز دارند. مخاطب هدف برای کارآفرینان موفق گاهی اوقات مشتریان و گاهی هم همکاران شان است بنابراین باید به این نکته مهم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان توجه نماییم. 

بسیاری از کارآفرینان برای اقناع مشتریان در بازار بر روی صرف هزینه های گزاف تبلیغاتی تاکید دارند. نکته مهم در این میان عادت کارآفرینان موفق برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با کمترین هزینه ممکن است. این امر به دلیل جلب نظر مخاطب هدف با استفاده از نکات دقیق و حاصل از ارزیابی نظرات آنهاست بنابراین در عمل برای ترغیب مخاطب هدف باید به ارزیابی سلیقه و رفتارشان نیز توجه داشته باشیم. 

اقناع دیگران همیشه بستگی به دلایل محکم و ویژه ندارد. مهارت اقناع بستگی به شیوه بیان مطالب نیز دارد. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش خواهد آمد. بنابراین باید علاوه بر پیام اصلی برند در زمینه ترغیب مخاطب هدف بر روی نحوه بیان مطالب نیز کار کرد. این یکی از عادت های همیشگی کارآفرینان بزرگ است. 

کارآفرینان بزرگ همیشه صحبت های شان دارای تاثیرگذاری گسترده بر روی مخاطب هدف است. این امر ناشی از تمرین مداوم آنها برای بیان مطالب و ترغیب مخاطب هدف به شیوه ای جذاب است. 

مطلب مرتبط: 8 عادت مهم کارآفرینان موفق

کنجکاوی مداوم

کنجکاوی یکی از عادت های مهم برای تاثیرگذاری بر روی عرصه کسب و کار است. کارآفرینان بزرگ و موفق دارای احساس کنجکاوی سیری ناپذیری هستند. درست به همین خاطر سطح تاثیرگذاری شان بر روی مخاطب هدف به شدت زیاد است. معرفی محصولات تازه به بازار نیازمند سطح بالایی از کنجکاوی است. بسیاری از کارآفرینان دارای این ویژگی اساسی نیستند بنابراین مشاهده سطح تاثیرگذاری متفاوت کارآفرینان بر روی بازار امری طبیعی خواهد بود. 

شاید برخی از افراد کنجکاوی کارآفرینان را فقط محدود به عرصه کسب و کارشان تلقی کنند. نکته مهم در این میان کنجکاوی مداوم در عرصه های مختلف است. این امر موجب تاثیرگذاری بر روی حوزه های مختلف می شود. درست به همین خاطر اغلب کارآفرینان بزرگ در حوزه های مختلفی فعالیت دارند. 

علاقه به کسب و کار

علاقه به حوزه فعالیت کاری امر بسیار مهمی است. بسیاری از مردم به کاری که انجام می دهند، علاقه ای ندارند. به همین خاطر به ندرت امکان پیشرفت و ارائه عملکرد مناسب برای آنها ایجاد می شود. یکی از نکات مهم در این میان فعالیت در حوزه مورد علاقه مان است. کارآفرینان بزرگ همیشه دارای عشق و علاقه بالایی به حوزه فعالیت شان هستند. درست به همین خاطر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنند. 

اگر کارآفرینان بزرگ نیز در حوزه هایی که بدان علاقه ندارند، فعالیت می کردند، امکان توسعه کسب و کار و تاثیرگذاری بر روی بازار را پیدا نمی کردند. این امر یکی از نکات مهم در عرصه کسب و کار محسوب می شود. اگر شما نیز از مشاهده کارآفرینان بزرگ که به طور شبانه روزی مشغول به کار هستند، تعجب می کنید، باید اهمیت علاقه به حوزه کاری را مدنظر قرار دهید. آنگاه دیگر با دیده تعجب به ساعت های کاری طولانی آنها نگاه نخواهید کرد. 

توانایی انطباق

انطباق با شرایط و محیط های تازه دارای اهمیت بسیار زیادی است. بسیاری از کارآفرینان در صورت تغییر حوزه فعالیت شان مشکلات بسیار زیادی پیدا می کنند بنابراین مشاهده شکست کارآفرینان در زمینه توسعه بخش های مختلف کسب و کار امری طبیعی خواهد بود. شاید در شروع فعالیت کاری امکان کار بر روی پروژه های مورد علاقه مان وجود نداشته باشد. این امر به معنای ضرورت انطباق پذیری با شرایط تازه عرصه کسب و کار است. این توانایی به طور قابل ملاحظه ای در میان کارآفرینان بزرگ و موفق مشاهده می شود. 

توانایی انطباق با شرایط مختلف بیش از آنکه ناشی از علاقه کارآفرینان بدان باشد، حاصل محیط جبری کسب و کار است. اگر کارآفرینان دارای مهارت موردنظر نباشند، به طور مداوم با مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی بازار و بهبود جایگاه شان در عرصه کسب و کار مواجه خواهند بود.

مهارت در مدیریت مالی

پول و منابع مالی موتور محرکه کسب و کار است. بدون پول و سرمایه امکان فعالیت کاری و دستیابی به سود امکان پذیر نخواهد بود بنابراین کسب و کارها باید به طور مداوم نسبت به این نکته توجه نشان دهند. برخی از برندها از همان شروع فعالیت شان نسبت به استخدام مدیر مالی اقدام می کنند. شاید این امر یک فعالیت حرف های لحاظ شود، اما در مراحل اولیه توسعه کسب و کار بار مالی سنگینی برای برندها به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: 5 عادت مشترک تمامی کارآفرین های موفق

کارآفرینان بزرگ از همان ابتدای توسعه کسب و کار دارای مهارت بالایی برای مدیریت مالی هستند. این امر تفاوت میان آنها و دیگران را شکل می دهد. بسیاری از کارآفرینان برای ارتقای جایگاه شان نیاز به مهارت های زیادی دارند. یکی از مهارت های اساسی در این میان مدیریت مالی است. این امر بیانگر فهم دقیق ارزش منابع مالی و تلاش برای مدیریت بهینه شان از سوی کارآفرینان مختلف است. 

انگیزه و عطش بالای کارآفرینان بزرگ برای موفقیت مهم ترین ویژگی مشترک شان محسوب می شود. این امر عادت های مشترک بسیار زیادی در میان آنها ایجاد می کند. برخی از مهم ترین ویژگی ها و عادت های آنها در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. استفاده از آنها برای بهبود وضعیت کارآفرینان تازه کار در عرصه کسب و کار ضروری خواهد بود. 

منبع : noobpreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZLNBUtVY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه