جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیای کسب و کارها به سرعت در حال تغییر است و هر روز شاهد ظهور یک روش بازاریابی جدید و مفید و منسوخ شدن روشی دیگر هستیم.

قطعا شما به عنوان یک «استارت آپ»، بیشتر از دیگر کسب و کارها احتیاج دارید تا روش های بازاریابی خود را به روز کنید.برای مثال قطعا می دانید که از بازاریابی رسانه های اجتماعی باید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

در این مقاله به نقل از مدیر تی وی، قصد داریم شما را با پنج روش بازاریابی برای استارت آپ ها آشنا کنیم.

1- ساخت ویدئو

مردم کمی تنبل تر شده اند! آنها کلیک کردن روی دکمه Play یک ویدئو را به خواندن یک مقاله یا بروشور و… ترجیح می دهند.

شاید می گویید هزینه اش زیاد است. خب موضوع این است که قرار نیست تیزرهای تبلیغاتی مرسدس بنز را بسازیم! یک ویدئوی ساده و سریع که استارت آپ یا یکی از خدمات شما را توضیح می دهد و از چند اسلاید ساده تشکیل شده باشد، هزینه زیادی در پی ندارد. (شاید خودتان هم بتوانید با دانشی ابتدایی از After Effects آن را  بسازید)

2- تمرکز بر اشخاص

تا صحبت از بازاریابی می شود، همه به این فکر می کنند که باید یک سیل از جامعه هدف شان را به مخاطب خودشان تبدیل کنند و این اصلا روش درستی نیست.

شما باید در ابتدا ذره بینی به دست بگیرید و از کل بازار هدف خود، ابتدا به سراغ آن 20 درصدی بروید که 80 درصد نتیجه را برای شما در پی خواهند داشت. به قولLen Davis، مدیر شرکت تبلیغاتی شیکاگو «روی مشتریان و مخاطبان کنونی خود تمرکز کرده و آنها را تبدیل به مشتریان وفادار خود کنید؛ مشتریانی که در آینده تبدیل به سفیران برند شما برای دیگر افراد خواهند شد.»

3- شهرت شما در دنیای آنلاین

کم و بیش درباره بازاریابی اینترنتی (آنلاین) و روش های مختلف آن اطلاع دارید. صحبتی که اینجا با شما داریم این است که فعالیت های شما در دنیای آنلاین می تواند با یک محتوای نادرست نصف مشتریان تان را از شما فراری بدهد یا مثلا کاری کند که مورد تمسخر واقع شوید.

از همان روز و لحظه اول که در دنیای اینترنت، شروع به تولید محتوا کردید، باید حواس تان جمع باشد که تمامی فعالیت های شما با برند شما و هویت آن سازگاری داشته باشند. از همان ابتدا باید جوری کار کنید که علاوه بر گوگل، مطالب تان برای مردم هم جذاب و کاربردی باشد.

4- بازاریابی آفلاین را نادیده نگیرید

در اینکه بازاریابی اینترنتی تبدیل به کلیدی ترین راه حل برای بازاریابی استارت آپ ها شده است، شکی نیست، اما هرگز نباید بازاریابی آفلاین را نادیده بگیرید. بگذارید کالا و خدمات شما در دنیای واقعی و جدای از فضای مجازی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

5- بازاریابی محتوایی در مسیری درست

مطمئن باشید که صرفا تولید محتوا برای پیشرفت تان کافی نیست. مطالبی که در صفحات اجتماعی و سایت های خود کار می کنید باید محتوای قوی و کاربردی بوده و پاسخ دهنده نیازها و سوال های مشتری باشند، وگرنه یک گونی مطلب غیر مرتبط هیچ فرقی با یک سایت خالی نخواهد داشت.

می توانید به مقاله «چگونه در شش قدم، محتوایی بنویسیم که خوانده شود؟» مراجعه کنید. علاوه بر آن، از اهمیت تصاویر، اینفوگرافی ها، ویدئوها، پادکست ها و سایر المان های محتوایی غافل نشوید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که با توجه به تغییرات اخیر گوگل، محتوای مرتبط و با ارزش در آینده تبدیل به «نفت خام فضای مجازی» می شود. برای سئوی وب سایت تان حواس تان باشد که از همان ابتدا سایت نفت خیزی را طراحی کنید!

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ciUjy1qJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه