پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

موفقیت در کسب وکار همیشه نیازمند پیگیری ایده های بزرگ و پرهزینه نیست. گاهی اوقات با توجه به نقاطی که از نگاه اغلب افراد دور می ماند، امکان هایی برای راه اندازی کسب وکارهای موفق پدیدار خواهد شد. به طور مثال سال گذشته خریداران بازار مصرفی ایالات متحده تنها در دو ماه نخست سال بیش از 40 میلیون کیسه نایلونی و پارچه ای استفاده کرده اند. این آمار عجیب وغریب در حالی است که بسیاری از این کیسه ها پس از تنها یک بار مصرف به سطل زباله انداخته می شوند. در این میان برند Sea Bags راهکار جالبی برای مقابله با این آمار افزایش پیدا کرده است: استفاده از بادبان ها و لوازم بازیافتی کشتی و قایق های کوچک به منظور تولید کیسه و ساک پارچه ای.

بث شیسلر، مدیرعامل شرکت، در مصاحبه با INC در مورد ایده برندش، دغدغه شخصی خود را مطرح کرده است:«همیشه به عنوان یک فرد متعهد به محیط زیست با استفاده از پاکت های کاغذی و پلاستیکی در فروشگاه ها مشکل داشتم. برهمین اساس و باتوجه به قیمت مناسب قایق های فرسوده اقدام به خرید و تهیه جعبه، پاکت و کیف از لوازم آنها کردم.»

Sea Bags که چندسالی از فعالیت حرفه ای آن می گذرد، هرساله طرح نوینی را به بازار معرفی می کند. این طرح ها که کیسه ها و کیف های پارچه ای هستند، در واقع هم وسیله ای برای حمل اشیا و هم هدیه محسوب می شوند. به منظور نمایش هویت اصلی تولیدات Sea Bags علامت های مخصوص کشتیرانی را روی محصولاتش درج می کند. این علائم طیف وسیعی از لنگر و سکان کشتی تا پرچم دزدان دریایی را شامل می شود.

شیسلر معتقد است بیشتر فروش برندش در فاصله میان عید شکرگزاری تا کریسمس روی می دهد. این بازه زمانی به دلیل وقوع کمپین های تخفیفی گوناگون ارزش بالایی برای Sea Bags دارد. سال گذشته نزدیک به 60درصد فروش شرکت در این بازه زمانی کوتاه روی داد. پیش بینی تیم تحقیقات بازار این برند محبوب از فروش نزدیک به 25میلیون دلاری در بازار آمریکا برای سال جاری حکایت دارد.

هنگام صحبت از مشکلات، نحوه راه اندازی و توسعه چنین کسب وکاری، شیسلر روایت کاملی ارائه کرد. در واقع باتوجه به گفته های بث، شاید بتوان از داستان Sea Bags سخن گفت. برهمین اساس روایت رئیس این برند در این مقاله به صورت منطقی و جداگانه بیان شده است. به عنوان نخستین مشکل، شیسلر به دشواری تولید محصولاتی از لوازم قایق های مختلف اشاره می کند: «میزان فرسودگی هر قایق و کشتی متفاوت است.

برخی از کشتی ها در مناطق گرمسیر فعالیت داشته و بادبان هایی پوسیده دارند. برخی دیگر به دلیل نقص های فیزیکی مانند شکستگی بدنه از رده خارج شده اند». در این میان به عنوان شرکتی که قصد تولید محصولاتی یکدست را دارد، مشکل اصلی مواد اولیه است. خوشبختانه این مشکل غیرقابل حل نیست. استفاده از کشتی های فرسوده یک شرکت مشخص راهکاری مطلوب برای تهیه مواد اولیه یکدست است.

همچنین انتخاب یک موقعیت جغرافیایی خاص و خرید کشتی های فرسوده آن منطقه نیز به شما مواد اولیه یکسانی را خواهد داد. تنها کاری که در این میان باید کرد، بررسی کشتی ها و سپس جداسازی قطعات به منظور تولید لوازم مختلف است. از تجهیزات پارچه ای جهت تهیه کیف و ساک پارچه ای، بدنه فلزی برای تولید جعبه و زیورآلات و در نهایت تجهیزات شیشه ای و پلاستیکی برای کشتی های کوچک و تزئینی استفاده می شود.

مرحله بعدی توسعه چنین کسب وکاری و معرفی آن به بازار هدف است. در این راستا شیسلر به نکته مهمی اشاره می کند: «هیچکدام از ما علاقه ای به مصرف کالاهای دست دوم نداریم. حال تصور کنید شرکتی شما را به خرید محصولات تولید شده از لوزم بازیافتی قایق های کهنه دعوت کند». در این زمینه تبلیغات و شیوه بازاریابی اهمیت ویژه ای دارد. در واقع باید مخاطب را نسبت به مزیت های استفاده از چنین محصولاتی آگاه کرد.

برهمین اساس Sea Bags روی چند نکته تأکید دارد. نخست اینکه استفاده از محصولات بازیافتی و پارچه ای به کاهش تولید زباله های غیرقابل بازیافت کمک می کند. همکاری با سازمان های مدافع محیط زیست یکی از مهم ترین اقدامات شرکت در راستای جلب هرچه بیشتر مشتری بوده است.

همچنین به دلیل استفاده از محصولات بازیافتی، قیمت نهایی تولیدات به شدت کاهش می یابند. این نکته که امروزه تولیدات Sea Bags ارزان ترین محصولات اغلب فروشگاه های آمریکا هستند، درآمد چند میلیون دلاری این برند کوچک در بازه های زمانی کوتاه را به خوبی توجیه می کند.

استفاده از مناسبت های پیش رو یکی از قدیمی ترین راهکارهای بازاریابی است، برهمین اساس الگو و طرح تولیدات Sea Bags براساس حال وهوای موجود در جامعه تغییر می کند. به عنوان مثال در روز جهانی کار، طرح های ویژه ای به فروشگاه های بزرگ ارائه می شود. اوج خلاقیت شرکت در زمان کریسمس نمود پیدا می کند. در این زمان کیسه های پارچه ای در مدلی ارائه می شوند که با برعکس کردن شان تبدیل به جوراب هایی بزرگ می شوند. براساس رسمی قدیمی از اینگونه جوراب ها برای تزئین خانه ها استفاده می شود.

همچنین در صورتی که به هر دلیل دیگر قصد استفاده از کیسه های خریداری شده را نداشته باشیم، شرکت با مبلغی کمتر از مقدار خرید افراد آن کیسه های را خریداری خواهد کرد. این طرح به منظور عیب یابی محصولات و رفع شان در تولیدات آتی به مرحله اجرا درآمده است.

همکاری با قشرهای خاص مانند سالمندان، افراد کم توان و زنان خانه دار معمولا یکی از شیوه های کسب محتوای تبلیغاتی در دنیای امروز است. برهمین اساس Sea Bags کارمندان خود را از میان افراد بی خانمان یا کسانی که به تازگی از کارشان اخراج شده اند، انتخاب می کند. البته این به معنای استخدام همه این افراد نیست. در واقع دو مرحله گزینش به منظور اطمینان از مهارت نیروی کار برگزار می شود.

در زمینه فعالیت در شبکه های مجازی نیز این شرکت بیشتر هدف نمایش پشت صحنه کسب وکارش را دنبال می کند. برهمین اساس مصاحبه با کارمندان یکی از بخش های جذاب خبرنامه Sea Bags است. در این مصاحبه ها کارمندان در اظهارنظر آزاد هستند. در برخی موارد حتی کارمندان اقدام به انتقاد علنی از مدیران و رئیس شرکت نیز کرده اند.

همچنین نمایش مراحل تبدیل کشتی های فرسوده به محصولات متنوع بخش جالبی است که از طریق سرویس های ارتباط تصویری آنلاین در اینستاگرام و فیس بوک نمایش داده می شود. ارائه نظرسنجی نیز یکی دیگر از راهکارهای شرکت به منظور آگاهی از ایده ها و شکایت های مشتریان است. به رغم جذابیت فعالیت های رسانه ای Sea Bags بزرگ ترین مزیت این برند در زمینه پایبندی به اصول و شعارهایش است.

به عنوان مثال این شرکت به منظور حمایت از مادران خانه دار، بخشی از تولیدات خود را به این افراد ارائه می کند تا در منزل و بدون ترک فرزندان شان منبع درآمدی داشته باشند. به رغم توسعه نسبی کسب وکار Sea Bags همچنان شمار زیادی از مادرهای خانه دار در استخدام شرکت هستند.

راه اندازی کمپین های جمع آوری کمک برای بیماران خاص، جدیدترین اقدام شرکت در زمینه تبلیغات و بازاریابی است. بر این اساس 20درصد درآمد شرکت در بین عید شکرگزاری و کریسمس به بیماران سرطانی اختصاص پیدا خواهد کرد. بدون شک این اقدامات نیکوکارانه به همراه اهمیت فراوانی که Sea Bags به محیط زیست می دهد در کسب درآمدهای فوق العاده از ایده ای به ظاهر ساده مؤثر بوده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YMSiDV5R
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه