دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی یک فرآیند سخت و زمان گیر اما ضروری برای هر کسب وکاری است. شاید انتخاب روش مناسب آن هزینه زیادی برای برند داشته باشد، اما اجتناب از اشتباهات آن هزینه ای نخواهد داشت.

بازاریابی یکی از عناصر حیاتی هر استارت آپی است و اگر به درستی انجام شود موفقیت کسب وکار را تضمین خواهد کرد. البته اشتباه کردن در بازاریابی نیز مانند هر موضوع دیگری اجتناب ناپذیر است، مخصوصا زمانی که استارت آپ در مراحل اولیه باشد. از طرفی باید این واقعیت را پذیرفت که هیچ روش بازاریابی نمی تواند موفقیت استارت آپ را صددرصد تضمین کند، اما اشتباه های زیای وجود دارند که می توان از انجام آنها خودداری کرد. در ادامه این مقاله به بررسی هفت مورد از این اشتباه ها می پردازیم.

۱- استخدام کارمند تمام وقت برای بازاریابی

مدیریت کردن هزینه ها و استخدام کارمندان از جمله موارد مهمی هستند که تمام شرکت ها مخصوصا شرکت های تازه تأسیس باید به آن توجه کنند. استخدام یک کارمند تمام وقت برای انجام امور بازاریابی نتیجه ای جز هزینه های اضافه برای شرکت به همراه نخواهد داشت. کمک گرفتن از کارمندان آزادکار، کارآموزان یا حتی آژانس های تبلیغاتی از نظر هزینه برای استارت آپ هایی که زمان زیادی از راه اندازی شان نمی گذرد بهتر است. شاید استخدام بازاریابان به صورت تمام وقت این احساس را به شما القا کند که شانس بهتری برای شناسایی فرصت های موجود خواهید داشت، اما این موضوع را فراموش نکنید که هر هزینه اضافه به ضرر شرکت است و به موفقیت آن لطمه وارد می کند.

۲- راه اندازی نکردن وب سایت

این روزها اغلب مشتری ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدماتی که انجام می دهید، از طریق مراجعه به وب سایت با شرکت ارتباط برقرار می کنند، بنابراین هر کسب وکاری باید یک وب سایت برای معرفی کاری که انجام می دهد داشته باشد. اگر هنوز به فکر راه اندازی سایت نیفتاده اید مطمئن باشید مشتری های زیادی را به رقبایی که وب سایت حرفه ای دارند باخته اید. علاوه براین، یک وب سایت می تواند پل ارتباطی شما با مشتری ها باشد. همچنین این موضوع را فراموش نکنید که راه اندازی وب سایت مانند گذشته سخت نیست و هر شخصی با اندکی هزینه می تواند دامنه مورد نظرش را ثبت کند و از سایت سازها برای پیاده سازی آن کمک بگیرد.

۳- استفاده نکردن از استراتژی مناسب برای سئو

همانطور که می دانید، راه اندازی وب سایت به تنهایی کافی نیست. اگر یک وب سایت از استراتژی مناسبی استفاده کند، رتبه بهتری توسط موتورهای جست وجو مخصوصا گوگل دریافت می کند. بنابراین احتمال اینکه در نتیجه جست وجو به کاربر نشان داده شود بالاتر می رود. استراتژی مناسب برای سئو یعنی باید از کلمات کلیدی مناسب برای محتوا، عنوان، توضیحات و تگ ها استفاده کنید. همچنین متن نوشته شده باید ساختار مناسبی داشته و برای کاربران مفید باشد. اگر نمی دانید که چگونه باید کلمات کلیدی را در کدهای وب سایت وارد کنید، کافی است داخل اینترنت را جست وجو کنید. مطالب آموزشی زیادی در این مورد نوشته شده اند که به شما کمک خواهد کرد.

۴- تحلیل نکردن استراتژی بازاریابی

شناخت استراتژی بازاریابی و در نظر گرفتن میزان تأثیرگذاری آن از خود استراتژی مهم تر است. درواقع اگر میزان فروش و درآمد شرکت بر اساس تعداد کلیک هایی که روی تبلیغات انجام شده است مورد تحلیل قرار نگیرد، یعنی عملا هیچ استراتژی برای بازاریابی استفاده نشده است. داده های جمع آوری شده را مورد تحلیل قرار دهید و ببینید کدام راه حل تغییرات مثبت بیشتری بر افزایش میزان درآمد شرکت داشته است. بازاریابی یک فرآیند استاتیک نیست و باید به طور دائم مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد تا بهترین راه متناسب با کسب وکار شما پیدا شود.

۵- هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه

اگر یک برند درک و شناخت مناسبی از مخاطبانش نداشته باشد نمی تواند با آنها ارتباط برقرار کند. پیدا کردن کانال های ارتباطی صحیح برای دسترسی به مخاطبان و برقراری ارتباط با آنها ضروری است. همچنین تمرکز روی یک کانال کافی نیست و شانس دسترسی به مخاطبان بیشتر و بهتری که بتوانند به مشتری تبدیل شوند از برند می گیرد.

۶- استفاده ناکارآمد از وبلاگ ها

هر وب سایتی باید یک بخش وبلاگ داشته باشد و به طور مرتب به روزرسانی شود. هرقدر محتوا مفیدتر باشد احتمال اینکه خوانندگان آن به مشتری تبدیل شوند بیشتر است. همچنین فراموش نکنید راه های زیادی برای استفاده از وبلاگ وجود دارد و اگر سایت خودتان هنوز این بخش را راه اندازی نکرده است باز هم می تواند از مزایای آن بهره مند شود. فعالیت در سایر وب سایت ها به عنوان نویسنده مهمان یکی از موفق ترین استراتژی های بازاریابی است و بسیاری از کارآفرینان از این استراتژی استفاده می کنند. همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی برای پست های مرتبط با موضوع برند کامنت بگذارید و بدون پرداخت هیچ هزینه ای بازاریابی کنید.

۷- تمرکز بیش از اندازه روی رقبا

بررسی کردن استراتژی بازاریابی که توسط رقبا مورد استفاده قرار می گیرد ایده بدی نیست، اما نباید از آن الگوبرداری شود. تبلیغات راهی برای رساندن صدای برند به مشتری است و اگر شیوه انجام این کار مستقیما از برند دیگری کپی شود، نه تنها شانس رساندن صدای برند به مشتری از دست می رود، بلکه مشتری ها نیز از شباهت تبلیغات خسته خواهند شد. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که روش استفاده شده توسط یک برند برای بقیه کسب وکارها نیز جواب دهد. بهترین کار این است که روش مورد استفاده توسط دیگران را مطالعه و آن را با کمی تفکر و نوآوری ترکیب کنید.

منبع : FORBES/zoomit
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZWDf0YIe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه