چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 1 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که اینستاگرام به تازگی اعلام کرد قصد دارد از تاریخ 20 ژوئن قابلیت جدید ویدئوهای طولانی را به صورت آزمایشی کلید بزند. در نتیجه بیشترین طول مجاز ویدئو از 60 ثانیه به حداکثر یک ساعت افزایش می یابد.

شکی نیست که این تغییر بزرگی نسبت به محدودیت های قبلی است و لاجرم نحوه استفاده از این شبکه اجتماعی را هم تغییر خواهد داد. همچنین شیوه ارتباط و تعامل کاربران (و خریداران) با محتواهای موجود را نیز دستخوش تغییر خواهد کرد.

اگر کنجکاو هستید بدانید تکلیف شما و راهبرد بازاریابی تان چه خواهد شد و می خواهید خود را برای این تغییر پیش رو آماده کنید، هرآنچه را که در خصوص این رویداد باید بدانید در این مقاله خواهید یافت.

چرا ویدئوی طولانی؟

اگر یادتان باشد اولین بار که اینستاگرام اعلام کرد می خواهد قابلیت بارگذاری ویدئو را اضافه کند، قصد رقابت با بستر ویدئوهای 5 ثانیه ای واین (Vine) را داشت که اکنون به یک بستر مرده تبدیل شده است.

مطلب مرتبط: بازاریابی با اینستاگرام / معرفی ابزارهای کاربردی اینستاگرام برای بازاریابی

کمی بعد که اسنپچت (Snapchat) با قابلیت استوری (Story) خود سروصدا کرد، اینستاگرام هم قابلیت استوری را اضافه کرد تا از موقعیت ایجاد شده سود ببرد.

اکنون هم گمان می رود با قابلیت ویدئوهای طولانی به مصاف یوتیوب و محبوبیت آن نزد سازندگان محتوا و کاربران می روند.

یوتوب با بیش از 1.57 میلیارد کاربر فعال روزانه و 300 ساعت محتوای جدید بارگذاری شده در هر دقیقه بی شک یکه تاز بستر محتوای ویدئویی است و این حوزه را در قبضه خود دارد. اینستاگرام هم عزم خود را جزم کرده که سهمی از این کاربران را از آن خود کند.

گزارش ها حاکی از آن است که قصد دارند با افزودن قابلیت هایی چون لینک دادن به سایر بستر ها و درآمدزایی از این ویدئوهای طولانی، سازندگان محتواهای با کیفیت را تشویق کنند بیشتر در اینستاگرام پست بگذارند.

فیس بوک هم که شرکت مادر اینستاگرام است در سال 2017 انتشار محتوای ویدئویی را در بستر خود تبلیغ و ترویج می کرد. اکنون هم اینستاگرام تلاش دارد زمانی را که کاربران در این شبکه اجتماعی سپری می کنند افزایش دهد و خود را به عنوان یک بستر محتوای ویدئویی جا بیندازد.

هفته پیش وب سایت خبری تک کرانچ (TechCrunch) گزارش داد اینستاگرام از قبل با چندین چهره معروف شبکه های اجتماعی صحبتی داشته و آنها را برای رونمایی بیستم ژوئن آماده کرده است.

اینستاگرام هم همانند یوتیوب الگوریتمی به کار خواهد گرفت که بهترین محتوای ممکن را بر اساس علایق کاربران به آنها پیشنهاد بدهد.

شاید عده ای این حرکت را کپی برداری از یوتیوب بدانند، اما مطمئنا اینستاگرام توجیه خود را خواهد داشت: این کار صرفا توجه به بهترین و ارزشمندترین ویژگی های چندین بستر محبوب و پیاده سازی آنها در بستر خودشان است تا بهترین تجربه ممکن را به کاربران این برنامه ارائه دهند.

تا به حال که به نظر می رسد این رویکرد جواب داده است، چرا که اخیرا تعداد کاربران اینستاگرام به یک میلیارد رسید.

چه تغییرات دیگری اضافه خواهد شد؟

با اینکه بسیاری از این تغییرات هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اند، اما آنچه تاکنون می دانیم از این قرار است:

مکان: گزارشات غیررسمی حاکی از آن است که بخش جدیدی مخصوص این ویدئوهای طولانی در اینستاگرام ایجاد خواهد شد.

مشخص نیست که به فید اکسپلور (Explore) اضافه خواهد شد یا زبانه مخصوص خود را در نوار پایین صفحه خواهد داشت، اما می دانیم که اینستاگرام قصد دارد شکل و شمایل خاصی به آنها بدهد تا متمایز از شیوه ویدئوهای کنونی باشد.

اختصاص بخش جداگانه به این ویدئوها مزیت های خود را دارد. پیشنهادهای ویدئویی شخصی سازی شده آسان تر صورت می گیرد، محتواها بازدید بیشتری خواهند داشت و صفحه اصلی کاربران هم شلوغ نخواهد شد.

ویدئوهای عمودی: تغییر بزرگ دیگر، قالب ویدئوها است. ویدئوهای جدید برعکس قالب افقی که اکنون برای بارگذاری ویدئوها استفاده می شود، به صورت عمودی و تمام صفحه خواهند بود، شبیه استوری ها.

کیفیت: طبق گزارش تک کرانچ، می توانید ویدئوهایی با کیفیت 4K بارگذاری کنید؛ مشابه کیفیتی که در ویدئوهای یوتیوب هم شاهد آن هستیم.

ویژگی دیسکاور (Discover) اسنپچت هم این قابلیت را دارد، اما فقط با برندهای خاصی کار می کند، لذا فرصت خوبی برای اینستاگرام است تا وارد صحنه شود و خلأ موجود را پر کند.

تأثیر این قابلیت در راهبرد بازاریابی شما

با همه این تفاسیر، تغییرات در شبکه های اجتماعی اجتناب ناپذیرند و امروزه بیشتر از هر زمانی لازم است نسبت به این تغییرات و تأثیر آنها بر راهبرد بازاریابی خود حساسیت به خرج دهید.

اشراف داشتن به این تغییرات و همگام بودن با آنها، شما را قادر می سازد پیش از رقبای خود با شیوه های باب روز کاربران را جذب کنید.

اگرچه بسیاری از این تغییرات هنوز به تازگی معرفی شده اند، اما شکی نیست که کسب و کارها با به کارگیری این تغییرات می توانند از طریق محتوای ویدئویی شهرت و محبوبیت خود را افزایش دهند.

از آنجا که اینستاگرام بر خلاف یوتیوب و فیس بوک هنوز با محتوای ویدئویی اشباع نشده است، مجال بیشتری برای معروفیت و مطرح شدن در این بستر نسبت به سایر بسترها فراهم است.

در خصوص مضمون پست ها هم سعی کنید محتوای جذاب و آموزشی منتشر کنید که کاربران به تماشای بیشتر ترغیب شوند.

مطلب مرتبط: تأثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی

در ضمن به یاد داشته باشید مثل هر راهبرد بازاریابی دیگر، باید آمار خود را به دقت تحت نظر بگیرید تا به کارایی و اثربخشی محتوای خود پی ببرید. اگر کاربران علاقه ای به محتوای شما نشان ندهند و بازدید ناچیزی داشته باشید، شاید به زحمت و وقت صرف شده آن نمی ارزد. 

اینستاگرام هنوز اعلام نکرده که ابزار تحلیلی جدیدی برای این قابلیت ارائه خواهد کرد یا خیر، اما هم اکنون هم ابزارهای ارزشمندی برای تحلیل عملکرد محتوای بارگذاری شده در اختیار کاربران قرار می دهند.

منبع : impactbnd
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/m2MNW6iR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه