جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

تاثیر سال 2020 بر روی زندگی مردم بسیار طولانی مدت خواهد بود. این امر در مورد وضعیت حوزه کسب و کار نیز به همین ترتیب است. بسیاری از کارآفرینان در تلاش برای شروع سال 2021 به صورتی متفاوت از سال گذشته هستند. نقش طراحی استراتژی مناسب در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از کسب و کارها برای موفقیت و طراحی استراتژی های بهینه در سال 2021 برنامه مشخصی ندارند. این امر در عمل مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. مرور برخی از مهمترین نکات و توصیه ها در راستای کسب موفقیت بیشتر در سال جدید و همچنین طراحی استراتژی های بهینه ضروری خواهد بود. در ادامه به برخی از نکات مناسب در این راستا اشاره خواهیم کرد. 

موفقیت و طراحی استراتژی بهتر در سال 2021

ضرورت استقبال از تغییرات

تغییر همیشه همراه با نگرانی از نتیجه اش همراه است. برخی از کارآفرینان به دلیل نگرانی از نتیجه تغییر به طور مداوم در تلاش برای حفظ الگوهای قدیمی کاری شان هستند. این امر در بلندمدت برای چنین کسب و کارهایی مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. هرچه توانایی یک کسب و کار برای پذیرش تغییرات تازه بیشتر باشد، در نهایت نتیجه بهتری از نظر موفقیت در بازارهای مختلف تجربه خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: اصول طلایی موفقیت

برنامه ریزی و طراحی استراتژی نیز درست مانند هر اقدام دیگری نیاز به نوآوری دارد. حفظ الگوهای قدیمی فعالیت بدون دست کم ایجاد تغییراتی اندک در آنها با طراحی استراتژی های نوآورانه در تضاد قرار دارد. امروزه مردم تمایل بالایی برای ایجاد تغییر در بخش های مختلف زندگی شان دارند. دلیل این امر جست و جو برای محصولات و شرایط بهینه است، با این حساب اگر کسب و کار شما نیز امکان بهره گیری از شرایط بهتر را دارد، باید نسبت به ایجاد تغییر اقدام نمایید. 

توجه به نیازهای مشتریان

فعالیت در عرصه کسب و کار بدون توجه به نیاز مشتریان امکان پذیر نیست. متاسفانه برخی از برندها در طول زمان به تدریج از توجه به نیازهای مشتریان منحرف می شوند. شاید این امر بسیار عجیب به نظر برسد. کارآفرینان به هر حال متوجه تغییر وضعیت کسب و کارشان خواهند شد. مسئله اساسی در این میان تغییر و انحراف در ارزیابی نیازهای مشتریان به صورت خرد است بنابراین در بلندمدت در عمل اهداف کسب و کار و ارزیابی از نیازهای مشتریان منحرف خواهد شد. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. 

برخی از برندها ارزیابی ثابتی از نیازهای مشتریان دارند. این نکته ناشی از نگاه ساده به عرصه کسب و کار است. حوزه واقعی کسب و کار همیشه همراه با تغییر است. بخشی از تغییر موردنظر در زمینه سلیقه مشتریان روی می دهد بنابراین بی توجهی برندها به تغییر سلیقه مشتریان به منزله بازاریابی برای مشتریانی است که دیگر وجود ندارند. 

تعامل نزدیک با مشتریان اهمیت بسیار زیادی در زمینه موفقیت بازاریابی دارد. برخی از برندها دارای ارتباط نزدیک با مشتریان شان نیستند. همین امر موجب اطلاع دیرهنگام از تغییر در سلیقه مشتریان می شود. برخی از برندها در این میان به سوی همکاری با موسسه های پژوهشی مختلف برای اطلاع دقیق از سلیقه مشتریان می ‎روند. این امر نیز در هر صورت همراه با هزینه بسیار زیادی است بنابراین ساده ترین راهکار تلاش برای تعامل با مشتریان به صورت نزدیک تر است. یکی از تکنیک های موثر در این میان ایجاد انجمن یا باشگاه مشتریان برند است. این امر تعامل میان برند و مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود خواهد بخشید. 

اهمیت کار هوشمندانه به جای سخت

برخی از کارآفرینان با فرا رسیدن سال جدید خود را متعهد به کار سخت می کنند. شاید این امر در نگاه نخست به معنای بهبود فعالیت و بازده کارآفرینان باشد، اما اغلب تاثیر بسیار اندکی بر روی وضعیت یک برند دارد. امروزه نکته مهم تلاش برای کار هوشمندانه است. این امر به معنای اختصاص ساعت های طولانی از روز به کار نیست. در عوض باید به دنبال راهکارهای ساده و همچنین بهینه برای فعالیت کاری باشیم. 

استفاده از فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و همچنین واقعیت افزوده و مجازی برای کار هوشمندانه اهمیت دارد. اگر شما در عرصه بازاریابی در تلاش برای ایجاد تحول در وضعیت برندتان هستید، فناوری های فوق نقش مهمی در بهبود وضعیت‎ تان خواهد داشت. دلیل این امر کاهش نیاز به کار و حضور مستقیم عامل انسانی و ارتقای نقش بازاریاب ها به ناظر بر اجرای برنامه های شان است. بدون تردید این امر زمان بیشتری در اختیار بازاریاب ها و به طور کلی تمام کارآفرینان قرار خواهد داد. 

مطلب مرتبط: ملاحظات اساسی در طراحی استراتژی کسب و کار

مدیر الهام بخشی باشید

مدیریت کسب و کار کار ساده ای نیست. تعامل با شمار بالایی از کارمندان و مشتریان همیشه امکان بروز مشکلات را به همراه دارد. گاهی اوقات مدیران با بحران فقدان انگیزه کافی از سوی کارمندان شان مواجه می شوند. شمار بالایی از مدیران در این شرایط آگاهی نسبت به وظیفه اصلی شان ندارند بنابراین بحران موردنظر برای ماه‎ ها تداوم پیدا می ‎کند. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای ایفای نقش مدیر الهام بخش است. روحیه دادن به دیگران در عرصه کسب و کار دارای اهمیت بسیار زیادی است. مدیران موفق به طور مداوم برای بهبود روحیه کارمندان شان تلاش می کنند. این امر در بلندمدت موجب تاثیرگذاری بهینه مدیران بر روی کارمندان و همچنین ایجاد فضایی صمیمی در شرکت می شود. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CNgrgxIg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه