دوشنبه, ۱۵ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Mon, 6 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

تبدیل شدن به کارآفرینی حرفه ای و موفق در بازار کسب و کار امر دلخواه بسیاری از افراد است. امروزه هر فردی در تلاش برای تبدیل شدن به یک کارآفرین است. اگرچه بیشتر اوقات تصاویر بسیار جذاب و رویایی از این فرآیند به چشم می خورد، اما در واقعیت تبدیل شدن به کارآفرین نیز مشکلات خاص خودش را دارد. همین امر بسیاری از علاقه مندان را در ابتدای مسیر شروع به کارشان ناامید می کند. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین موانع تبدیل شدن به کارآفرینی حرفه ای و موفق است. شما در صورت آشنایی دقیق با مشکلات مورد نظر امکان ارزیابی واقع گرایانه از وضعیت کاری تان و همچنین حضور موفق در بازار را خواهید داشت. به علاوه، شاید راهکارهای مناسبی نیز برای مشکلات موردنظر پیدا نمایید. 

مشکلات رایج در مسیر تبدیل شدن به کارآفرینی موفق

در این مقاله برخی از کارآفرینان عضو انجمن کارآفرینان جوان (YEC) به سختی ها و موانع اصلی در این مسیر اشاره خواهند کرد. این امر از آن جهت مهم است که درکی نزدیک و دقیق از موانع مسیر کارآفرینی به دست می دهد. اگر شما هم علاقه مند به شروع فعالیت تان به عنوان کارآفرین هستید، نکات مورد بحث در این مقاله را از دست ندهید. این نکات مقدمه ای برای شروع فعالیت تان به عنوان کارآفرین با رویکردی واقع گرایانه خواهد بود. 

مطلب مرتبط: 5 هدف مهم که هر کارآفرینی باید به آنها توجه کند

ایجاد تعادل در کارها

جان ترنر: موسسه سید پراد

بزرگ ترین مشکل در زمینه کارآفرینی ایجاد تعادل میان کارها و فعالیت های مختلف است. این امر برای کسانی که به تازگی از حالت کارمندی به کارآفرینی روی آورده اند، به شدت احساس می شود. شما وقتی به عنوان کارمند در یک شرکت فعالیت دارید، بسیاری از رویدادها و اتفاقات زندگی حرفه ای تان از قبل برنامه ریزی شده است. این امر امکان فعالیت کاری بسیار ساده و بی دردسر را به شما می دهد. با این حال وقتی وارد حوزه کارآفرینی می شوید، خودتان باید برای سرنوشت کاری تان تعیین و تکلیف نمایید. این امر بار مسئولیت بسیار زیادی را بر روی دوش شما خواهد گذاشت. 

تنها راهکار مناسب برای غلبه بر این وضعیت عادت کردن به وظایف تان به عنوان کارآفرین یا مدیر یک مجموعه است. اگر شما پیش از شروع به کارتان چند کلاس مهارت آموزی درباره مدیریت کسب و کار را طی کرده باشید، به احتمال زیاد در این حوزه مشکلات زیادی پیش روی تان قرار نخواهد گرفت. همچنین در صورت امکان از برخی مدیران باتجربه نیز برای شروع به کارتان مشورت بگیرید، در غیر این صورت وضعیت تان حسابی پیچیده خواهد شد. 

بازاریابی برای کسب و کار به طور شخصی

کوین رایان تائو: موسسه NeuEve

بازاریابی یکی از مهمترین بخش ها برای توسعه کسب و کار و تعامل با مشتریان محسوب می شود. هر برند تازه تاسیسی باید به خوبی قابلیت تعامل با مشتریان را داشته باشد، در غیر این صورت شاید کمتر کسی حتی از حضور برند مورد نظر در بازار مطلع شود. چنین امری کسب و کار شما را برای مدت زمانی طولانی در حاشیه بازار نگه خواهد داشت. 

چالش بسیاری از کارآفرینان در ابتدای مسیر کاری شان مربوط به نحوه مدیریت بخش بازاریابی است. شما در ابتدای شروع به کارتان امکان حساب کردن روی کمک هیچ کدام از دوستان تان را ندارید. به علاوه، کارمندی نیز در شرکت تان نیست تا بخش بازاریابی را به طور کامل در دست بگیرد. بنابراین شما به تنهایی باید این بخش را مدیریت کرده و از پس چالش های آن بر بیایید. 

بدون تردید افرادی که سابقه فعالیت در حوزه بازاریابی را دارند، امکان فعالیت بهینه به عنوان کارآفرین مستقل و مدیریت بخش بازاریابی را خواهند داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد، در غیر این صورت مسیر شما برای جلب نظر مشتریان اندکی طولانی تر خواهد شد. برندهایی که در ابتدای مسیر فعالیت شان بودجه لازم را دارند، همیشه امکان کمک گرفتن از آژانس های بازاریابی حرفه ای را خواهند داشت. با این حال ماجرا درباره برندهایی با بودجه های محدود حسابی پیچیده خواهد بود. 

مهمترین وظیفه شما به عنوان یک کارآفرین تازه کار آشنایی سریع با استراتژی های اساسی در زمینه بازاریابی است. شاید این امر بسیار سخت و مشکل باشد، اما به شما برای شروع ماجراجویی تان در حوزه بازاریابی کمک خواهد کرد. همچنین شما باید به خوبی توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان و دریافت بازخوردهای شان را هم داشته باشید. وقتی شما بازخوردهای مشتریان را مورد بررسی قرار دهید، اطلاعات بسیار زیادی درباره سلیقه شان به دست می آورید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی آنها کمک خواهد کرد. 

مواجهه با عدم تعادل مالی

توماس گریفین: موسسه Optin Monster

هر کسب و کاری در طول دوران فعالیتش با بحران های مالی رو به رو می شود. این امر یک تجربه مشترک در میان بسیاری از برندهاست. بنابراین شما هم در ابتدای مسیر شروع به کارتان در قالب کارآفرین باید انتظار چنین شرایطی را داشته باشید. این امر برای بسیاری از کارآفرینان آنقدر سخت است که به طور کامل قید شروع فعالیت کاری را می زنند. اگر شما انگیزه کافی برای فعالیت به عنوان کارآفرین را دارید، باید با این چالش مهم به خوبی کنار بیایید، در غیر این صورت به احتمال زیاد شانسی برای موفقیت در بازار نخواهید داشت. 

توصیه ما در این بخش استفاده از تکنیک پس انداز و ایجاد حساب اضطراری برای برند است. در این صورت شما نگرانی بابت مواجهه با مشکلات مالی یا عدم تعادل در درآمدتان نخواهید داشت. حساب های اضطراری همانطور که از نام شان مشخص است، فقط در مواقعی که ضرورت اساسی وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین شما نباید بدون هیچ دلیلی اقدام به استفاده از این حساب ها نمایید. 

مطلب مرتبط: چرا خلاقیت مهمترین مهارت در دنیای کارآفرینی است؟

پس انداز یکی از مهارت های مهم در زندگی شخصی و کاری محسوب می شود. اگر شما این مهارت را ندارید، باید به عنوان کارآفرین تمرین های مداومی برای یادگیری اش انجام دهید، در غیر این صورت خیلی زود در بازار با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد. 

مشکلات رایج در مسیر تبدیل شدن به کارآفرینی موفق

رئیس خودتان باشید

گیولی لامانو: موسسه حقوقی لامانو

فعالیت به عنوان کارآفرین یک رویای تمام عیار است. مزیت اصلی این امر فقدان رئیس و دردسرهای کار کردن با چنین افرادی است. شما به عبارت ساده، رئیس خودتان در عرصه کارآفرینی خواهید بود. بنابراین امکان جلب نظر مشتریان به هر شیوه ای که مایل باشید را خواهید یافت. نکته مهم در این میان توانایی شما برای مدیریت فعالیت های تان است. اگر شما نتوانید رئیس خوبی برای خودتان و کسب و کارتان باشید، به احتمال زیاد با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد. 

بسیاری از کارآفرینان در ابتدای شروع ماجراجویی شان به عنوان مدیر یک شرکت با این چالش مواجه می شوند. توصیه من برای شما در این مورد تلاش برای حفظ خونسردی تان حتی در شرایط بسیار دشوار است. یادتان باشد همه کارآفرینان موفق دنیا از روز اول مدیرانی حرفه ای نبوده اند. اگر شما از تجربه دیگران به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید، شانس بالایی برای جلب نظر همکاران تان خواهید داشت. این امر شما را در طول زمان بدل به مدیریت بی رقیب خواهد کرد. 

بسیاری از کارآفرینان در سال های ابتدایی فعالیت شان به طور مستقیم مدیریت برند را برعهده نمی گیرند. این امر شامل همکاری با یک مدیر باتجربه برای بهبود وضعیت کسب و کار است. اگر شما هم چنین احساسی نسبت به توانایی های مدیریتی تان دارید، باید همکاری با یک مدیر حرفه ای را شروع کنید. شاید این امر هزینه قابل ملاحظه ای برای برند شما به همراه داشته باشد، اما دست کم خیال تان بابت توسعه مناسب و فعالیت بهینه برندتان در ابتدای امر راحت خواهد شد. 

احساس مداوم عدم اطمینان

جاش کولباچ: موسسه Wholesale Suite

دنیای کارآفرینی در طول سال های اخیر تغییرات بسیار زیادی داشته است. این امر به احتمال زیاد در آینده نیز ادامه پیدا می کند. با این حساب یکی از ویژگی های اساسی کارآفرینی تغییرات سریع و در لحظه آن است. اگر شما در این میان به دنبال نوعی ثبات در عرصه کسب و کار باشید، به احتمال زیاد خیلی سریع با شکست های شدید رو به رو خواهید شد. این امر فعالیت تان به عنوان مدیر یک کسب و کار را با مشکلات اساسی مواجه می کند. بنابراین باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش احساس فقدان اطمینان تان داشته باشید. 

بهترین راهکار برای مقابله با احساس مداوم عدم اطمینان در عرصه کسب و کار تعیین اهداف کوتاه مدت و ارزیابی‎شان به طور مداوم است. این امر به شما برای مشاهده مداوم عملکرد برندتان و مسیر رو به رشدش کمک خواهد کرد. بسیاری از کارآفرینان دوست دارند پیشرفت برندشان را هر لحظه مشاهده نمایند. در این صورت تعریف اهداف کوتاه مدت در کنار نمونه های بلندمدت امری ضروری خواهد بود. 

نکته مهم درباره ماهیت عرصه کارآفرینی همراهی آن با اندکی ریسک است. شما بدون پذیرش مقداری ریسک نمی توانید به معنای دقیق کلمه کارآفرین باشید. بنابراین باید تا حدودی با ریسک های این حوزه نیز کنار بیایید، در غیر این صورت خیلی زود بدل به کارآفرینی شکست‎خورده خواهید شد. 

الگوبرداری از ایده های دیگران

سید بلخی: موسسه WPBeginner

ایجاد تغییرات اساسی و مداوم در کسب و کار یکی از مهارت های اساسی مدیران موفق محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان نیاز به امکانات بسیار زیادی دارند. اگرچه این امر حالت استاندارد برای فعالیت کارآفرینی است، اما همیشه این وضعیت در دسترس شما قرار نخواهد داشت. بنابراین باید یاد بگیرید چطور تغییرات اساسی در حوزه کسب و کار را بدون امکانات گسترده شکل دهید. 

مطلب مرتبط: تبدیل شدن به کارآفرینی میلیونر با 3 تکنیک طلایی

راهکاری که به شما برای ایجاد تغییرات سریع و کاربردی در برندتان کمک می کند، الگوبرداری از ایده های دیگران است. بسیاری از کارآفرینان به طور مداوم در تله پافشاری بر روی ایده های خودشان می افتند. این امر شامل اصرار برای اجرای ایده های خودتان به هر قیمتی است. در این صورت به احتمال زیاد نتیجه ای به غیر از شکست در انتظار کسب و کارتان نخواهد بود. 

شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید هر لحظه آمادگی لازم برای عقب نشینی از ایده های تان را داشته باشد. همچنین استقبال از ایده های دیگران و شخصی سازی شان براساس نیازهای برندتان هم مهارت مهمی است. اگر شما این امر را به طور قابل ملاحظه ای مدنظر قرار دهید، دیگر هیچ مشکلی برای مدیریت برندتان در سال های ابتدایی کسب و کار نخواهید داشت. 

احساس تنهایی

جارد آتکینسون: موسسه WPForms

وقتی شما برای اولین بار به عنوان کارآفرین فعالیت تان را شروع می کنید، به احتمال زیاد احساس تنهایی زیاد را تجربه خواهید کرد. دلیل این امر نیاز به رسیدگی به وضعیت برندتان است. چنین امری ساعت های زیادی از شما طلب می کند. بنابراین به طور طبیعی فرصت کمتری برای تعامل با دوستان تان خواهید داشت. 

بسیاری از افراد در ابتدای شروع به کارشان به عنوان کارآفرین احساس تنهایی بسیار زیادی را تجربه می کنند. این امر امکان فعالیت کاری به طور مناسب را از آنها می گیرد. بنابراین شما در عمل با بحرانی اساسی برای ادامه کار به عنوان کارآفرین روبه رو خواهید شد. بدون تردید هیچ راهکاری اساسی برای رهایی از چنین احساسی وجود ندارد. بنابراین شما باید خودتان راهکار مناسب‎تان را پیدا نمایید. 

برخی از افراد با اختصاص مرخصی های مشخص در طول هفته به خودشان برای کار سخت در طول یک هفته جایزه می دهند. این امر می تواند شامل یک گشت و گذار با دوستان تان در حومه شهر یا حتی یک مهمانی خانوادگی باشد. در این صورت شما تا حد زیادی انرژی از دست رفته تان را دوباره بازیابی خواهید کرد. 

مشکلات رایج در مسیر تبدیل شدن به کارآفرینی موفق

نکته مهم در اینجا ضرورت رهایی از دغدغه های فکری مربوط به تنهایی است، در غیر این صورت به احتمال زیاد فعالیت تان به عنوان کارآفرین همراه با مشکلات زیادی خواهد بود. اگر شما راهکاری برای غلبه بر این شرایط دارید، باید هرچه زودتر از آن استفاده کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای جلب نظر مشتریان از بین برود و استارت آپ تان در همان ابتدای راه با شکست رو به رو شود. 

مدیریت زمان

اشلی شارپ: موسسه Dwell With Dignity

مدیریت زمان به کارآفرینان برای رسیدگی به تمام کارهای شان کمک می کند. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که به طور مداوم نسبت به کمبود زمان شان شکایت دارند، احتمالا سررشته ای از مدیریت زمان ندارید. این امر کاملا طبیعی است. کارآفرینان تازه کار اغلب به عنوان کارمندان سایر شرکت ها تجربه کسب کرده اند و نیازی به مدیریت زمان به طور حرفه ای نداشته اند. اکنون شما در مقام مدیر یک برند با شوکی اساسی رو به رو می شوید. 

خوشبختانه امروزه راهکارهای بسیار زیادی برای مدیریت زمان در دسترس کارآفرینان قرار دارد. شما امکان انتخاب هر کدام از تکنیک های مورد علاقه تان را دارید. نکته مهم تعهد به اجرای چنین فرآیندهایی است، در غیر این صورت شما هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی کارهای تان و مدیریت آنها به طور کاربردی را نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: تبدیل شدن به کارآفرینی میلیونر با 3 تکنیک طلایی

اگر شما از همین ابتدای کارتان به مدیریت زمان عادت کنید، خیلی زود بدل به مدیری حرفه ای خواهید شد. چنین امری به شما برای جلب نظر مشتریان در بازار و تاثیرگذاری بهینه بر روی کارمندان تان کمک خواهد کرد. پس سختی های اولیه این حوزه را به طور کامل به جان بخرید. 

دسترسی به مخاطب هدف

جاش براکت: موسسه بالون اسمش

سخت ترین بخش کار به عنوان یک کارآفرین دسترسی به مشتریان است. امروزه مشتریان راهکارهای بسیار زیادی برای فرار از دست برندها یاد گرفته اند. به همین خاطر بازاریابی و تبلیغات دیگر مثل گذشته ساده نیست. اگر شما در تلاش های اولیه تان برای دسترسی به مخاطب هدف با شکست رو به رو شده اید، اتفاق عجیبی برای تان روی نداده است. بسیاری از برندها در ابتدای مسیرشان بارها و بارها با شکست رو به رو می شوند. نکته اساسی در این میان ضرورت توجه به شکست های قبلی و تلاش برای جبران آنها با تکنیک های تازه‎تر است. 

الگوبرداری از برندهای رقیب و بزرگ تر در این ماجرا ایده ای کاملا کاربردی محسوب می شود. شما با چنین کاری امکان یادگیری بسیاری از مهارت های تازه و جنبه هایی از تعامل با مشتریان را که قبل تر به ذهن تان نمی رسید، خواهید داشت. 

ایجاد تعادل میان کار و زندگی

کریس کریستوف: موسسه مانستر اینسایت

یکی از سخت ترین چالش ها در مسیر کارآفرینی مربوط به ایجاد تعادل میان کار و زندگی است. برخی از کارآفرینان همیشه به دنبال رسیدگی به کارهای برندشان هستند. این امر به احتمال زیاد زندگی شخصی چنین افرادی را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین شما باید یاد بگیرید که مرزی مشخص میان کار و زندگی ترسیم کنید، در غیر این صورت در هیچ کدام از عرصه های موردنظر موفق نخواهید شد. 

بهترین توصیه برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی استفاده از مرخصی های کامل پس از هر 60 ساعت کار است. همچنین در طول روز نیز باید بین 8 تا 10 ساعت کار کنید، در غیر این صورت سطح تمرکزتان کاهش پیدا کرده و به احتمال زیاد تعادل میان کار و زندگی تان برهم می خورد. 

مطلب مرتبط: موفقیت در کارآفرینی با توصیه های کاربردی

بدون تردید فعالیت به عنوان کارآفرین سختی های خاص خودش را دارد. اگر شما علاقه بالایی به کارآفرینی و ماجراجویی های جذابش دارید، باید سختی های این مسیر را نیز به جان بخرید. توصیه های مورد بحث در این مقاله به شما برای کنار آمدن هرچه بهتر با سختی های این مسیر کمک خواهد کرد. 

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZOzg6a96
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه