چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 1 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
چطور تبلیغی مخاطب پسند داشته باشیم؟

راهنمای طراحی تبلیغات پرفروش

2 سال پیش ( 1400/5/1 )

تبلیغی که توانایی به همراه آوردن فروش برای برندها را نداشته باشد، هر چیزی که باشد یک محتوای تبلیغاتی نیست. امروزه همه برندها در بازار به دنبال فروش بیشتر هستند. اگر در این میان ابزارهای تبلیغاتی کمکی به آنها نکند، هیچ کس حتی یک دلار هم بر روی بازاریابی و تبلیغات سرمایه گذاری نخواهد کرد. 

بسیاری از برندها به طور مداوم در حوزه تبلیغات با شکست های پشت سر هم مواجه می شوند. شاید برخی از کارآفرینان این امر را در ارتباط با رویدادهای مختلف مثل شیوع کرونا ارزیابی کنند، اما در چشم اندازی وسیع تر خود تبلیغات نیز دارای مشکلاتی هستند. درست به همین خاطر محتوای بسیاری از برندها چندان از سوی مخاطب هدف جدی گرفته نمی شوند. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از توصیه ها و تکنیک های کاربردی برای طراحی تبلیغات پرفروش است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به سادگی هرچه تمام تر کمک خواهد کرد. همچنین در نهایت منجر به فروش مناسب و تاثیرگذاری شما بر روی بازار نیز خواهد شد. در ادامه برخی از مهمترین توصیه ها در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اهمیت ساده و قابل فهم بودن محتوای تبلیغاتی

تبلیغات که به سختی از سوی مخاطب هدف فهمیده شود، به هیچ دردی نمی خورد. بسیاری از برندها در محتوای تبلیغاتی شان از زبان بسیار سخت و پیچیده ای استفاده می کنند. این امر نه تنها مزیتی برای شما به همراه نخواهد داشت، بلکه مشکلات زیادی برای تعامل با مخاطب هدف نیز به دنبال دارد. 

مطلب مرتبط: چرخه فروش چیست و چگونه کار می کند؟

تبلیغات شما باید با لحنی بسیار دوستانه و واضح طراحی شود، در غیر این صورت شاید حتی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را هم نداشته باشید، چه برسد به اینکه مشتریان به خرید از شما ترغیب هم بشوند. یک راهکار مناسب در این میان تلاش برای استفاده از لحن گفت وگوهای دوستانه برای پیشبرد هرچه بهتر بحث است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما موجب سادگی فزاینده زبان تبلیغاتی تان می شود. 

وقتی مشتریان با پیشنهاد ساده و سرراستی مواجه باشند، دلیلی برای عدم تمایل به خرید وجود ندارد. تمام مشکلات از زمانی شروع می شود که بازاریاب ها و طراح های تبلیغاتی کارشان را همراه با پیچیدگی های غیرضروری می کنند. 

استفاده از کلیدواژه ها

بدون تردید نمایش محتوای تبلیغاتی در صفحه نخست گوگل نکته بسیار مهمی محسوب می شود، اما این امر برای موفقیت در دنیای تبلیغات کافی نیست. اگر محتوای تبلیغاتی شما از کلیدواژه های پرطرفدار استفاده نماید، به احتمال زیاد رتبه مناسبی در گوگل پیدا خواهد کرد. نکته مهم در این میان توجه به کاربران به عنوان هدف نهایی بازاریابی و تبلیغات است. اگر محتوای شما برای کاربران واقعی جذابیتی نداشته باشد، حتی استفاده از بهترین کلیدواژه ها هم تاثیر بر روی فروش تان نخواهد داشت. 

مهمترین مسئله در این بخش تلاش برای استفاده از کلیدواژه ها در کنار توجه به سلیقه و انتخاب مشتریان است. فقط در این صورت امکان ساماندهی فرآیند تبلیغاتی به طور مناسب فراهم خواهد شد، در غیر این صورت کسب و کار شما باید به طور مداوم دنبال جلب نظر مشتریان با صرف هزینه های گزاف باشد. 

اشاره به پیشنهاد اصلی به طور مستقیم

هر تبلیغی دارای یک پیشنهاد اصلی برای مشتریان است. اگر پیشنهاد موردنظر برای مشتریان به طور مناسب و روشن بیان نشود، باید نسبت به آن شک کرد. امروزه بسیاری از مردم در مواجهه با تبلیغات حوصله مشاهده دقیق آن را ندارند. بنابراین اگر شما پیشنهادتان را به طور مستقیم و روشن بیان نکرده باشید، به احتمال زیاد با مشکلات فراوانی برای جلب نظر مشتریان رو به رو خواهید شد. چنین مشکلی اغلب اوقات منجر به ریزش مشتریان و همچنین سقوط نرخ فروش می شود. 

هر برندی برای اینکه یک فرآیند فروش موفق را پشت سر بگذارد، در کنار پیشنهاد اصلی اش باید به یک مشکل کلیدی نیز اشاره کند. بدون تردید هر محصولی برای حل یک مشکل روانه بازار می شود. بنابراین اگر مشکل موردنظر شما به خوبی برای مشتریان بیان نشود، فرآیند تعامل با مشتریان و فروش محصولات به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد شد. 

اشتباه نگارشی ممنوع

امروزه هنوز هم بسیاری از محتوای تبلیغاتی در فرمت متن به دست مشتریان می رسد. اگر محتوای شما دارای دقت نظر کافی نباشد، به احتمال زیاد شمار بالایی از غلط های املایی در آن پیدا خواهد شد. این امر مشکلات مربوط به ساماندهی فرآیند بازاریابی و تبلیغات را دوچندان خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: آینده عرصه فروش چگونه خواهد بود؟

بی تردید هیچ کس تمایلی به مطالعه یک متن همراه با مشکلات نگارشی فراوان ندارد. این امر نه تنها میزان بازدید از محتوای شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد، بلکه موجب از دست رفتن اعتبار برندتان در نگاه مشتریان نیز خواهد شد. بنابراین اگر کسب و کار شما به دنبال حضور بلندمدت در بازار و عرصه تبلیغات است، باید هرچه زودتر نسبت به بازنگری در نحوه تهیه متن تبلیغاتی اش اقدام نماید. 

بسیاری از برندها به دلیل عدم توجه به مشکلات نگارشی تبلیغات شان در عمل سوژه کاربران در شبکه های اجتماعی می شوند. چنین تجربه ای برای هیچ برندی ساده و حتی قابل فراموشی نیست. با این حساب باید از همان ابتدای کار حواس تان به چنین نکته ای باشد. 

صریح باشید

شما در عرصه تبلیغات قرار نیست کلی داستان سرایی کنید و در نهایت مشتریان را به حال خودشان رها کنید. هر محتوای تبلیغاتی باید از همان لحظه نخست با هدف فروش بیشتر طراحی شود، در غیر این صورت هیچ چیز به جز هزینه اضافی روی دست کسب و کارتان نخواهد گذاشت. 

یکی از ایده های جذاب در زمینه تبلیغات تلاش برای سرگرم ساختن مخاطب هدف است. شما در این بخش نیز باید تلاش برای فروش را مدنظر داشته باشید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد شد. بسیاری از برندها با چنین مشکلی در زمینه تبلیغات مواجه هستند. بنابراین شما باید در عمل به جای تلاش صرف برای سرگرم ساختن مخاطب هدف به سوی فعالیت دیگری بروید. 

گفت وگوی صریح با مخاطب هدف اغلب اوقات تمام مشکلات شما در زمینه تبلیغات را رفع می کند. نکته مهم در این میان تلاش برای بیان تمام نکات مدنظرتان به ساده ترین شکل ممکن است، در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای تعامل مناسب با مشتریان نخواهید داشت. این امر اغلب اوقات برای برندها دشوار محسوب می شود. با این حال بیان مستقیم پیشنهاد برند و همچنین تلاش برای صریح بودن با مخاطب هدف نکته بسیار مهمی محسوب می شود.

اندکی تخصصی بودن مشکلی ندارد

اغلب بازاریاب ها در زمینه تعامل با مخاطب هدف شان در تلاش برای بیان نکات به ساده ترین شکل ممکن هستند. شاید این امر نکته بسیار مهمی محسوب شود، اما در نهایت شما را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. مشتریان در عمل همیشه به دنبال یافتن برخی از اصطلاحات تخصصی در تبلیغات شما هستند. بنابراین اگر شما محتوای تبلیغاتی تان را بسیار ساده در اختیار مخاطب هدف قرار دهید، شک و تردیدها نسبت به عملکردتان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

استفاده از مفاهیم تخصصی در فرآیند تبلیغات به معنای تبدیل متن موردنظر به یک راهنمای کاری نیست. مهمترین مسئله تلاش برای نمایش ماهیت حرفه ای کسب و کارتان به مخاطب هدف است، در غیر این صورت شاید مدت زمان بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف زمان لازم داشته باشید. این امر اغلب اوقات از سوی مخاطب هدف با مشکلات بسیار زیادی همراه می شود. 

اگر مشتریان در فرآیند تعامل با برند شما احساس ناامیدی از وجهه حرفه ای تان را داشته باشند، به احتمال زیاد شما شانسی برای موفقیت در زمینه تبلیغات را نخواهید داشت. این امر موجب جهت گیری مشتریان به سوی برندهای دیگر و در نهایت ریزش شدید مشتریان تان خواهد شد. راه حل مناسب در این میان تلاش برای استفاده اندک از عبارت های تخصصی در فرآیند تبلیغات است. این امر به مشتریان نشان می دهد که شما هم درست به اندازه سایر رقبای تان دارای تخصص در بازار و کارتان هستید. 

مطلب مرتبط: تکنیک های فروش بیشتر

استفاده از داده های معتبر

استفاده از داده های معتبر همیشه در فرآیند بازاریابی و تبلیغات موثر است. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان نیاز به داده های معتبر دارند. دلیل این امر عدم باورپذیری محتوای شان در صورت استفاده نکردن از داده های مناسب است. 

مسئله مهمی که در زمینه استفاده از داده های معتبر وجود دارد، مربوط به معیار اعتبارشان است. اگر شما در این راستا از منابع مطمئن برای تهیه داده های موردنیازتان استفاده کنید، به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت، در غیر این صورت فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه با شکست مواجه می شوید. 

امروزه معتبرترین بانک داده ها برای کسب و کارها گوگل است. این منبع امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف بدون نیاز به هزینه های اضافی را به همراه خواهد داشت. نکته مهم اینکه داده های موردنظر از سوی گوگل به طور رایگان در اختیار برندها قرار می گیرد. بنابراین شما صرفه جویی مالی گسترده ای نیز در زمینه بازاریابی صورت خواهید داد. 

ذهن مخاطب هدف را بخوانید

مشتریان در بازار همیشه به دنبال محصولات عجیب و غریب نیستند. نکته مهم در این میان تلاش طراح های تبلیغاتی برای خواندن ذهن مشتریان است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب و غیرممکن به نظر برسد، اما در صورت رعایت نکات کاربردی از سوی شما تاثیرگذاری بالایی به همراه خواهد داشت. 

حضور مستمر در شبکه های اجتماعی شاید امر بسیار سختی باشد، اما در حوزه تبلیغات به شما کمک می کند تا بهترین موضوعات و دغدغه های ذهنی مشتریان را پیدا کنید. وقتی یک برند به خوبی از دغدغه ها و نیازهای مشتریان در بازار خبر داشته باشد، طراحی یک محتوای بازاریابی جذاب و هیجان انگیز امر دشواری نخواهد بود. بنابراین مهمترین نکته ای که باید مدنظر شما قرار گیرد، ایجاد تعامل نزدیک با مشتریان است. فقط در این صورت امکان آگاهی از سلیقه و نیاز آنها در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم خواهد شد. 

بسیاری برندها برای آگاهی از آنچه در ذهن مخاطب شان می گذرد، ایده های جانبی بسیار متنوعی دارند. این امر شامل ارزیابی مداوم وضعیت خبرگزاری ها یا حتی مجله های تخصصی در حوزه کسب و کار است. نکته مهم در این میان اتلاف وقت در راستای طراحی تبلیغات است. اگر شما ارتباط نزدیکی با مخاطب هدف تان داشته باشید، دیگر دلیلی برای توجه به منابع دست چندم وجود نخواهد داشت. همچنین شما با این کار اولین برندی خواهید بود که به مشکلات و دغدغه های مشتریان واکنش نشان خواهد داد. 

مطلب مرتبط: ساخت تبلیغات: چگونه تبلیغات بسازیم؟

ایجاد حالت اضطرار در میان مشتریان

مشتریان وقتی در زمینه خرید با یک پیشنهاد عالی و دارای احساس اضطرار مواجه باشند، تمایل بالاتری برای خرید از خودشان نشان می دهند. این امر در طول سال های اخیر از سوی برخی از برندها در زمینه بازاریابی و تبلیغات دنبال شده است. نتیجه این امر امکان فروش بسیار بیشتر و بهتر خواهد بود. 

مهمترین نکته در زمینه ایجاد احساس اضطرار برای مشتریان توجه به پیشنهاد مناسب است. اغلب اوقات برجسته ساختن کیفیت محصولات و همینطور امکان خرید ارزان در مدت زمان محدود پیشنهادشده تاثیرش را خواهد گذاشت. اگر این امر از سوی شما به طور مناسبی مدنظر قرار داشته باشد، دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به تجربه نرخ پایین فروش نخواهد بود. 

استفاده از قدرت احساسات

مشتریان در بازار بیشتر از هر نکته دیگری به احساسات شان توجه می کنند. معنای این امر تمایل مشتریان برای خرید براساس احساسات شان به جای قضاوت های منطقی است. اگر کسب و کار شما در زمینه تبلیغات و فروش همیشه مشکلات زیادی دارد، استفاده از احساسات مشتریان برای افزایش سطح تعامل با برند ایده جذابی خواهد بود. 

مشتریان در ارتباط با برندها به طور کلی به دنبال سه احساس کلی هستند. این احساسات شامل اعتماد به نفس، هیجان و افتخار است. هر برندی که توانایی انتقال این احساسات به مشتریان را داشته باشد، در بازار به پیروزی خواهد رسید. اگر برند شما تا به حال در زمینه تبلیغات احساسی تجربه ای نداشته است، بی شک گام های نخست تان در این حوزه با مشکلات زیادی همراه خواهد بود. بنابراین باید صبر و شکیبایی لازم را داشته باشید. 

استفاده از یک داستان جذاب و هیجان انگیز ایده بسیار مناسبی محسوب می شود. هر مشتری به داستان های جذاب علاقه دارد. بدون تردید کمتر کسی در بازار توانایی مقاومت در برابر یک داستان جذاب و خوش ساخت را دارد. بنابراین شما باید این نکته را به مثابه مهمترین فرصت تان برای تاثیرگذاری متفاوت بر روی مشتریان قلمداد کنید. 

الگوبرداری از داستان های موفق دیگر برندها همیشه در این راستا نتیجه بخش خواهد بود. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن از این ایده استفاده نمایید. بدون تردید شما قرار نیست در اولین تجربه تان در داستان سرایی در حوزه تبلیغات موفقیت بسیار بزرگی کسب کنید. مهمترین نکته در این میان تلاش برای کسب تجربه در این حوزه است. شما با چنین کاری موفق به تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان در ادامه مسیر تبلیغاتی تان خواهید شد. 

مطلب مرتبط: گام ‌های ساخت آگهی تبلیغاتی

توجه به مشتریان در تمام بخش تبلیغات

عرصه تبلیغات به طور کامل مربوط به مشتریان است. شما نباید در این فرآیند حتی کوچک ترین توجهی به سایر نکات داشته باشید. بسیاری از برندها در فرآیند تبلیغات به جای اینکه مشتریان را در کانون توجه قرار دهند، به دنبال تاکید بر روی مزایا و همچنین برتری های کسب و کارشان نسبت به رقبا هستند. این امر شاید برای شما ایده جذابی باشد، اما کمتری توجهی از سوی مشتریان بر نمی انگیزد. بنابراین شما باید همیشه توجه تان به این حوزه بر روی مشتریان باشد. 

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، استفاده از داده های معتبر برای شناسایی نیاز و سلیقه مشتریان امر بسیار مهمی است. یک راهکار دیگر برای طراحی تبلیغات مناسب در این میان توجه به تغییر سلیقه مشتریان است. این امر نیز از طریق استفاده از داده های معتبر صورت می گیرد، اما محور اصلی در این مورد مربوط به ارزیابی تغییر سلیقه و واکنش مشتریان به ترندهای مختلف در بازار است. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را خواهید داشت.

استفاده از تیترهای جذاب

تیترهای جذاب نگاه هر مخاطبی را به خود جلب می کند. بنابراین اگر شما در محتوای تبلیغاتی تان از تیترهای جذاب استفاده نمایید، شانس بسیار بیشتری برای جلب نظر مشتریان خواهید داشت. امروزه بسیاری از برندها در عمل برای تعامل با مشتریان به دنبال راهکارهای ساده هستند. یکی از ساده ترین راهکارها برای جلب نظر مشتریان به محتوای تبلیغاتی انتخاب تیترهای درست و جذاب است.

مطلب مرتبط: تبلیغات موفق با تمرکز بر روی مزیت و امکانات محصول

بسیاری از برندها آنقدر درگیر افزایش کیفیت متن تبلیغاتی شان هستند که در نهایت از تیتر مناسب غافل می شوند. این امر نتایج به شدت نامناسبی برای برندها به همراه خواهد داشت. اگر شما بهترین محتوای تبلیغاتی دنیا را هم داشته باشید، بدون یک تیتر جذاب توانایی جلب نظر هیچ کسی را نخواهید داشت. بنابراین همیشه اول از همه به سراغ تیترهای جذاب و تاثیرگذار بروید. به هر حال کاربران اول از همه تیترهای بازاریابی شما را مشاهده خواهند کرد و سپس به مشاهده تمام محتوای تبلیغاتی تان ترغیب خواهند شد. 

منبع : wordstream
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/y7QKLpOq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه