سه شنبه, ۳۰ شهریور(۶) ۱۴۰۰ / Tue, 21 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز
پیش بینی هایی از تغییرات آتی دنیای فروش

آینده عرصه فروش چگونه خواهد بود؟

2 ماه پیش ( 1400/4/20 )
نویسنده : چاک شفر   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

عرصه فروش به عنوان یکی از بخش های مهم برای هر کسب و کاری به سرعت در حال تغییر است. شاید در طول دهه های اخیر این روند تغییر خیلی مشهود نبود، اما اکنون شرایط فرق کرده است. استفاده از مدل های تازه و همچنین ورود فناوری های نوین به دنیای کسب و کار وضعیت فروشندگان و این حرفه را نیز مثل بسیاری از بخش های زندگی روزمره تحت تاثیر قرار داده است. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از تغییرات عرصه فروش در آینده نزدیک است. این امر به فروشندگان حرفه ای برای سازگاری با شرایط فعلی بازار کمک ویژه ای خواهد کرد. همچنین جلوی بسیاری از مشکلات نظیر شکست در بازار و ایجاد بدهی های گسترده را نیز می گیرد. 

آینده عرصه فروش

آینده مشتری محور عرصه فروش

امروزه شمار هرچه بیشتری از برندها شیوه مشتری محور را برای فروش در نظر می گیرند. معنای این امر اهمیت روزافزون سلیقه و ترجیهات مشتریان در شرایط کنونی است. اگر برند شما به این نکات توجه ویژه ای نداشته باشد، حسابی از رقبا عقب خواهید افتاد.

مطلب مرتبط: فروش بیشتر در بازار با بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بدون تردید هیچ برندی ادعای مشتری محور نبودن را نخواهد داشت. نکته مهم در این میان ضرورت طراحی استراتژی های بازاریابی و فروش براساس سلیقه و خواست مشتریان است، در غیر این صورت کسب و کار شما فقط شعارهایی ساده در این راستا می دهد. بهترین منبع در این میان برای آگاهی از میزان مشتری محوری یک برند نظرسنجی های صورت گرفته از خریداران است. آنها بهترین داوران درباره وضعیت مشتری محوری یک برند خواهند بود. 

آینده عرصه فروش هرچه بیشتر وابسته به مشتریان می شود. احتمالا دیگر دوران نوآوری های برندهای مختلف بدون توجه مستقیم به نیازهای مشتریان به پایان رسیده است. معنای این امر ضرورت تحلیل هرچه بیشتر بازار و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان براساس همین الگوست. 

پیوند نزدیک میان فروشندگان و مشتریان

فروش دیگر یک کار ساده نیست که بعضی از کارشناس ها بدون حتی شناخت مشتریان به راحتی انجامش دهند. اگر یک فروشنده در تلاش برای تعامل با مشتریانش است، باید به خوبی از آنها شناخت داشته باشد، در غیر این صورت شاید حتی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش را نیز از دست بدهد. این امر بدترین نتایج را برای یک برند به همراه خواهد داشت. 

شناخت مشتریان برای هر فعالیتی مهم است. به عنوان مثال، طراحی کمپین های بازاریابی نیز در گرو شناخت درست از مشتریان قرار دارد. با این حساب شما در آینده نزدیک باید ارتباطات نزدیک و بسیار عمیقی با مشتریان تان ایجاد نمایید، در غیر این صورت خبری از فروش مناسب و کسب سود نخواهد بود. بسیاری از برندها در این میان با شرایط تازه هماهنگی لازم را ندارند. دلیل این امر تمایل برای ادامه کار با شیوه های قدیمی است. شما باید همین حالا عادت های قدیمی تان در عرصه کسب و کار را کنار بگذارید، در غیر این صورت برندتان سهمی از آینده دنیای فروش نخواهد داشت. 

آینده دیجیتال دنیای فروش

آینده عرصه فروش

فناوری های دیجیتال روز به روز بخش های بزرگتری از زندگی ما را درگیر خود می سازد. براساس گزارش موسسه گارتنر، تا سال 2025 نزدیک به 80 درصد از فروش ها در عرصه B2B به طور دیجیتال صورت خواهد گرفت. شاید این امر نکته طبیعی با توجه به توسعه فناوری های دیجیتال باشد، اما متاسفانه بسیاری از برندها برای آن آمادگی لازم را ندارند. همین امر دردسرهای بسیار زیادی پیش روی شما قرار خواهد داد. بنابراین کسب و کارتان باید به بهترین شکل ممکن برای شرایط پیش رو آماده شود. 

سازگاری هرچه بیشتر با فناوری های دیجیتال برای هر برندی مهم است. شاید شما در این میان چندان به فناوری های دیجیتال خوش بین نباشید، اما راه دیگری به جز یادگیری و استفاده از آنها در فرآیند فروش ندارید. مشتریان از شما انتظار به روز بودن دارند. یکی از ابعاد مهم به روز بودن نیز همین آمادگی در دنیای دیجیتال فروش است. 

افزایش اهمیت اطلاعات طبقه بندی شده

بازاریابی و فروش در دنیای آینده بستگی به اطلاعات طبقه بندی شده دارد. بی شک این امر اکنون هم دارای اهمیت بالایی است، اما در آینده دیگر بدل به گزینه ای ضروری برای تجربه موفقیت در حوزه فروش می شود. بسیاری از برندها هنوز هم مشکلاتی در راستای استفاده از اطلاعات مربوط به مشتریان برای طراحی مدل های فروش دارند. اگر شما هم چنین چالشی پیش روی تان دارید، باید هرچه زودتر نسبت به ایجاد تغییر در روند فعالیت برندتان اقدام نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تعامل با مشتریان پیدا نکنید. 

دسترسی به اطلاعات مناسب در طول چند سال اخیر به طور قابل ملاحظه ای ساده شده است. امروزه شبکه های اجتماعی و همچنین موتورهای جست وجو به طور مداوم گزارش های تخصصی برای برندها منتشر می کنند. در کنار این گزینه ها باید موسسه های حرفه ای در زمینه تولید آمارهای فروش را نیز مدنظر قرار داد. چنین گزینه هایی به بهترین شکل ممکن در دسترس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار دارد. 

آینده داده محور عرصه فروش

آینده عرصه فروش

اطلاعات بخش مهمی از فرآیند بازاریابی و فروش را تشکیل می دهد، اما هیچ چیز به اندازه داده های خام دارای اهمیت نیست. هر گزارشی که مدعی ارائه اطلاعات درست به شما باشد، اول از همه داده های خام را مورد پردازش قرار داده است. یکی از مهمترین نیازهای هر کسب و کاری در کنار اطلاعات طبقه بندی شده از سوی موسسه های بزرگ مربوط به تلاش برای دسترسی به داده های اولیه و پردازش شان است. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: مدرن سازی تکنیک های بازاریابی و فروش با 4 توصیه کلیدی

وقتی یک برند خودش آمارهای موردنیاز کسب و کارش را تهیه و پردازش کند، کار با داده های اولیه را یاد می گیرد. همچنین هیچ جایی برای تردید نسبت به گزارش موسسه های دیگر باقی نخواهد ماند. بنابراین شما برای تجربه فروشی مناسب و برنامه ریزی درست برای تعامل با مشتریان نیاز روزافزونی به داده های اولیه و یادگیری نحوه کار با آنها دارید، در غیر این صورت جایی در میان برندهای بزرگ و پیشرو در عرصه فروش نخواهید داشت. 

بسیاری از برندها در طول سال های اخیر تجربه های ناخوشایندی از عرصه فروش داشته اند. دلیل اصلی این امر تغییر این حوزه و عدم آگاهی فروشندگان از این موضوع است. نکات مورد بحث در این مقاله برای شروع فرآیند ایجاد تغییر در روند فروش برندتان سرآغاز خوبی محسوب می شود. 

منبع : customerthink
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BpRFJBdt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه