آیا میدانستید اگر یک تحقیق کوچک در خصوص دوره آموزش فروشندگی حرفهای (آموزش ضمن خدمت) انجام دهید، خواهید دید که باید چندین میلیون تومان و چندین ماه را صرف آموزش فروشندههای خود کنید؟ این یک سرمایهگذاری است، هرچند که غالب دورههای آموزشی به موفقیت تیم فروش نمیانجامد.براساس تحقیقات، طی چند هفته 87درصد مطالب فراموش میشود و افراد تیم به نقطه اول بازمیگردند. آموزش فروشندگان در خصوص عملکرد پیچیده محصولات یا ارائه سریع خدمات و حفظ سطح مشخصی از دانش در تمام طول سال، کافی نیست.
بلکه باید آموزش اصول و فنون تکنیکهای مذاکره و تکنیکهای فروشندگی حرفهای به دنبال افزایش بهرهوری فروش و کاهش زمان مذاکره فروش باشد. با این روش حدود 30 تا 40 درصد از اتلاف زمان جلوگیری میشود. تحقیقات نشان میدهد که 55درصد کسانی که زندگی خود را از طریق فروش یک کالا یا خدمت میگذرانند، مهارتهای صحیح فروشندگی حرفهای را برای رسیدن بهموفقیت ندارند.
کمتر از 45درصد شرکتها دارای برنامه مدون برای آموزش مستمر نیروهای فروش خود هستند. یک برنامه مدون و مستمر آموزشی، موجب افزایش 50 درصدی در نتایج حاصل از فروش خواهد شد. دو سوم فروشندگانی که پایینتر از حد مورد انتظار هستند از طریق آموزش و راهنمایی به حد خوبی از عملکرد خواهند رسید.